11 augustus 2025, 02:06:43

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Speedy

Tja, het is toch nog wel een kluns hoor die Kobus om hem zo bezig te zien, hij scheelt maar 3 dagen met Angel, maar die doet het al heel goed. ahum..het wip-wappen bedoel ik dan hoor. ;D
Hij heeft Punky de laatste tijd niet bestegen, maar nu zag ik ineens dat ie het vanmorgen bij Valkie deed, zij vind het helemaal niet erg hoor.
Dus Kobus eet van 2 walletjes.
Alhoewel hij het niet eens dagelijks doet zoals Angel.
Wel grappig dat Valkie het toelaat.
Ik snap nog steeds Speedy niet hoor, dat hij er totaal geen behoeft aan heeft, ik zie hem zelfs niet meer met het touw bezig zijn.

Er liggen nu in totaal 9 eitjes van de kwartels, maar er gebeurt niks mee hoor.
Ik heb ze uit het nestkastje gehaald en in de bloempot gelegd, nu laten de valkparkieten de eitjes met rust.
Ze liggen soms een beetje uit de pot gerold.

Speedy

:D :D :D :D dit is echt ongeloofelijk zoals Speedy kan immiteren.
Zoals jullie weten, vertikt hij het om te wipwappen met welke pop dan ook.
En wat gebeurt hier sinds een paar avonden...nee nog steeds niet wipwappen, maar wel precies zo de geluiden nadoen als van de wipwappede valkjes.
Ik dacht namelijk dat Angel weer op Nikita zat, ik draai me om, maar er wipte er geen één.
Nu blijkt dus dat Speedy precies die geluiden nabootst, jeetje echt precies zoals Angel en Nikita bezig zijn. :D :D :D
Misschien kunnen we nu ook een soundmix show gaan organiseren voor valkparkieten? ;D

Marianne

Hoi Trudie,

Een rare gewaarwoording is dat he?!
Ik heb dat hier ook, Dobey immiteerd de popjes ook.
Kijk je om om te zien wie er bezig zijn....... zit Dobey gewoon om het touw heerlijk te fluiten. :D

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

ok ok ik hehb dan toch maar een broedblok erbij gekocht vanmorgen en nu hangen ze weer aan de volière.
Van die nieuwe moet ik het invlieggat nog ff groter veilen, net zoals die andere, ze zijn denk ik te dik die van mij. :D :D :D
Angel zit er al druk aan te slopen.
Er zijn af en toe nog gevechten nu, zal dat wel goed gaan?
Ik wil zo graag kleintjes.
Ze gaan er nu weer om beurten aan zitten, eerst Angel en Nikita en dan weer Kobus en Punky.
Speedy is nu momenteel degene die weggejaagd word.
Ik hoop wel dat het goed gaat hoor.

Paul

Hoi Trudie,

Ik had hier 2 koppeltjes bij elkaar met twee broedhokken
en die vochten in het begin ook om welk broedhok voor wie zou zijn.
Op een gegeven moment hadden de koppeltjes allebij een broedhok uitgezocht en daarna ging het een stuk beter.
Dus het zal wel lukken hoor ik denk dat je dit jaar echt wel een nestje zal krijgen.

Groetjes, Paul

Speedy

Ik kreeg vlak voor het weekend een heel leuk berichtje via mijn mobiele telefoon en ook per mail.
Bij mijn vriendin thuis is het dan toch gelukt om een kwarteltje ter wereld te zetten, ja echt waar het is geboren.
Gisteren zijn we er naartoe gegaan om te kijken, kraamvisite dus :D :D
De eerste poging van Loraine was mislukt, de 2e poging wilde Mariette proberen, dus het kooitje met eitjes, lamp en termometer ging mee naar boven.
En ja hoor er is 1 eitje uitgekomen, geweldig.
Wat een klein donsig schatje en zo wijs al.
Ik heb direct ook een andere lamp gekocht en een termometer, want dit wil ik nu ook gaan proberen.
Ik heb 13 eitjes nu eronder, waarvan ik alleen het laatst gelgde ei herken, want ik heb geen idee op welke volgorde ze gelegd zijn, dus het is maar afwachten nu wat er gaat gebeuren.
De kwarteltjes Happy en Harry, broeden totaal niet en er ligt inmiddels alweer een ei.

De valkparkieten gaan ook lekker, Angel en Nikita zijn nog steeds smoorverliefd op elkaar, wel is het nog af en toe vechten tussen Speedy en Angel, om de plek bij het blok.
Angel doet soms ook wel een beetje hard tegen Nikita, veertjes plukken tijdens het kroelen. >:(

Het is dus nu afwachten wat er hier allemaal staat te gebeuren.

En dan nog een leuk nieuwtje (foto komt snel)  ;D
Samantha heeft een cavia, ja we zijn er toch weer voor gevallen.
Dit is gekomen, omdat Loraine een cavia heeft gekregen, nadat haar 2 lievelingen vlak achter elkaar dood zijn gegaan.
We waren er gisteren op kraamvisite voor het geboren kwarteltje :D
En toen kreeg ik de kleine Jip(pie) in mijn armen, zo lief dat ie was.
Ja en toen begon de oudste  al te zeuren van ik wil ook een cavia en de jongste wil een konijn, zo een hangoor.
We zijn tegen sluitingstijd gaan kijken (dit doen we nogal erg vaak, alles op het laatste nippertje) en zijn bij 3 dierenwinkels geweest, vergelijken en kijken, we kwamen bij de eerste terug, alhoewel....niet helemaal waar.
Ik belde vanuit de 3e dierenwinkel snel naar Rob, dat hij naar de 1e winkel moest om toch die kooi met cavia te kopen.
Zo gezegd zo gedaan, Samantha blij met haar nieuwe vriendje en Denise een beetje teleurgesteld, omdat een hangoor een veel grotere kooi moet en deze erg prijzig zijn.
Ook de plek voor zo een groot hok hebben we niet.
Ik probeer het uit haar hoofd te praten.
Misschien toch nog een cavia erbij? geen idee. we zullen zien.

Speedy

1 februari 2004, 13:38:13 #576 Last Edit: 1 februari 2004, 15:27:08 by Speedy
Dit is hem dan, Orli (Orlando)
Is het geen schatje?
Nee geen valkparkiet, maar ok ik wilde het hier toch bij zetten.

Hieronder zie je hoe zijn vooraanzicht in 3 vlakken verdeeld zijn, net al bij het peace teken.

pona

Hoi Trudie,

Wat een lieverdje zeg.
kan me goed voostellen dat je daar voor valt.
Heel mooi met die kleuren.
Veel plezier ermee.

Groetjes Ilona
grtjs Ilona

Mandy

Aaahhh wat een schatje zeg! :P

Die ziet er echt gaaf uit. Ooit wil ik ook wel eens cavia's en dan zou ik wel zoiets willen. Die borstels vind ik supergaaf en helemaal zo met die gemixte kleurtjes. :)

Hopelijk vindt Denise binnenkort ook iets wat ze leuk vindt. Voor Orli is het te hopen dat er nog een cavia bij komt, want vlgs mij zijn dat ook wel sociale groepsdieren, of niet? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

3 februari 2004, 14:51:26 #579 Last Edit: 3 februari 2004, 14:52:47 by Speedy
Ja hoor, op mijn verjaardag nog wel.
Een konijn erbij, uitgezocht door Rob, ja voor de jongste, mits ze hem leuk vind als ze straks thuis komt van school.
Zo niet? hahaha dan ie ie van Rob.
Hij was verkocht.
En Orli is helemaal door het dolle heen met haar, Droopy heet ze.
Kijk maar naar de foto, dan snap je waarom.

Lique

Hoi Trudie,

2 x gefeliciteerd. met je verjaardag, en met Droopy.
Echt een schatje zeg.
Ik heb ook een konijntje gehad, alleen kon ik niet tegen de vacht van haar. maar ik kan haar gelukkig opzoeken wanneer ik wil.
Konijnen zijn veel leuker als ratjes ;) je hebt wat in je handen, kan er mee knuffelen en ze kunnen heel oud worden.
Soms wel 15 jaar.

groetjes Lique

Speedy

8 februari 2004, 13:06:10 #581 Last Edit: 8 februari 2004, 13:07:13 by Speedy
JIPPIEEEEEE YAHOO)) Ik werd toch zo nieuwsgierig, dat ik ff moest kijken hoor, heel voorzichtig haalde ik het blok van de voliere en deed het luikje open....YESSSS daar lag in het kuiltje een prachtig ei.
Nikita was op dat moment van de sepia aan het eten, en Angel zt voor het blok te waken.
Toen ik het blok snel weer terug hing, ging Nikita er snel even in om te kijken.
Nikita gaat erin en eruit, Angel blijft voor het blok zitten.
Ik vind dit zo spannend.
Ik hoop dat alles goed gaat.
Oh wat leuk.
 ;D

pona

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je eitje.
Heel leuk hoor, ik volg alles op de voet.

Ilona
grtjs Ilona

Mandy

Hé Trudie, wat gaaf zeg! ;D
Ik hoop ook dat het goed zal gaan. :P
Als het goed is zullen er nog wel meer eitjes volgen, en hopen dan maar dat er een bevruchte bij zit, dan kan je ook het wonder van een jong valkje aanschouwen! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Natalie

Hoi Trudy,

Heel leuk hoor die cavia en dat konijntje. Ik heb zelf vroeger ook cavia's gehad. Ik vroeg me alleen af.....gaat dat goed zo samen in een kooitje. Een vriendin van mij heeft ook ooit een cavia gehad, en die had maar een half oortje. De andere helft had het konijntje dat bij de caaf in de kooi zat opgegeten  :o Ook heb ik onlangs nog in één of ander tijdschrift gelezen dat beiden ander voer nodig hebben, en dat het voer voor een cavia niet goed is voor een konijn en omgekeerd.
Dit is trouwens niet als gezeik bedoeld hoor, maar ik vroeg me het alleen af. Veel plezier met je beestjes.....

Groetjes Natalie