13 augustus 2025, 22:53:57

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

Lique

Hoi Trudie,

Hé bah, wat jammer zeg, dat het hennetje is dood gegaan.
veel sterkte.

groetjes lique

Paul

Hoi Trudie,

Ik weet niet hoe oud een kwartel kan worden maar was ie misschien niet al oud?
Het is nooit leuk als er zoiets gebeurd in elk geval :-(
Heel veel sterkte met alles want bij jullie komen er nu wel weer veel nare dingen tegelijk :-(

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,

Geen idee hoe oud ze was, omdat ik ze samen heb gekocht in de dierenwinkel, ze leken me nog wel jong.
Ik dnek dat ik dus een volgende kwartel toch maar leiver bij een kweker haal, zodat ik dan zeker weet welke leeftijd ze ongeveer zullen hebben.
Nee het valt zeker niet mee hoor nu alles achter elkaar, zo zitten we nu met een stumper van een ratje, die dus niet meer op haar poten kan staan, zo zielig.
We weten nu niet wat we moeten doen, het is precies hetzelfde als de vorige die ik heb in laten slapen.
Ik zal morgen eens diverse artsen bellen, wie er het goedkoopst is met in laten slapen, want het bedrag wat ik eerder heb moeten neertellen, dat doe ik dus geen 2e keer meer.

Momenteel zit Valkie bij me, ze is de boel aan het slopen, :D ze is lief.
We trekken haar een beetje voor op de anderen, niet eerlijk he.
Het komt omdat zij en Koko de enige 2 zijn die laag blijven, ze vliegen niet bij ej weg om ergens hoog te willen zitten, nee juist lekker bij je op de leuning of in ieder geval dicht in de buurt.
De anderen zijn nu in protest en zitten jaloers te kijken, maar morgen mogen zij er weer uit.
Hopelijk laten ze de kerstboom met rust.
Valkie was ook al zo met een schuin koppie aan het kijken wat het allemaal voor mooie lichtjes waren daar, maar ze is er niet naartoe gegaan.
En toen ik tegen haar zat te kletsen over kerstboom en zo...keek ze met schuin koppie weer van mij naar de boom en terug, zo lief.
En nu heeft ze de druivensuiker tabletjes gevonden, even pakt ze het op, maar laat het nu toch maar weer met rust.

Mandy

Goh jammer van dat kwarteltje zeg. :-/
En nu zit je weer met een ratje... :(
Naar allemaal zeg, zal wel niet meevallen voor je dochter, was ze net over het ene ratje heen, gaat binnenkort de volgende... :'(
Tja, raar hoor, krijg ik ws vandaag zelf mijn ratjes, zit ik ws ook zo over 3 jaar... :-/
Oneerlijk zeg, zo'n kort leventje... :(
En dat net allemaal voor de feestdagen... ::)
Gelukkig hebben jullie veel plezier aan de hele valkenbende, geniet daar maar lekker van. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

28 december 2003, 12:40:55 #544 Last Edit: 28 december 2003, 12:44:13 by Speedy
Speedy heeft witte vlekken links en rechts erbij.
Grappig gezicht is het wel, er is al eens elders op het forum zoiets gebeurt met een valkparkiet, was het niet met één van jouwe, Paul?
Zou het komen, omdat Speedy van geparelde ouders afkomt?
Eigenlijk vind ik het wel wat hebben hoor, van mij mogen ze blijven zitten.

Mandy

Ha, leuk zeg! :)
Gek eigenlijk hé, dat dat dan later toch weer terug kan komen. Vlgs mij is het dus ook een geparelde man, anders kan dat nooit lijkt me?

Hoe is het trouwens met dat ratje afgelopen? ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lique

28 december 2003, 21:45:52 #546 Last Edit: 28 december 2003, 21:48:39 by Angelique
Hoi Trudie,

Speedy is echt een geparelde man hoor.
Kijk nog maar eens naar deze foto:

Wat een lieverd hé, en toen was hij al een paar maand oud.
De parels die hij nu nog heeft, blijft hij houden.
Kijk maar naar Yellow. Dat is ook al echt een volwassen man,
die zijn parels houdt.

groetjes Lique

Paul

Trudie schreef:
CitaatSpeedy heeft witte vlekken links en rechts erbij.
Grappig gezicht is het wel, er is al eens elders op het forum zoiets gebeurt met een valkparkiet, was het niet met één van jouwe, Paul?

Hoi Trudie,

Dat was inderdaad met een valkje van mij namelijk met Stan.
Die kreeg ook na de rui weer duidelijk een soort parels terug die ik nog niet eerder gezien had.
Het kan dus gewoon na elke rui weer iets verschillen hoe ze eruit gaan zien denk ik want Stan is al bijna 8 jaar en ik had die parels nooit eerder zo duidelijk gezien maar weet zeker dat ie eerst wel gepareld was :-)

Groetjes, Paul

Speedy

:D :D nou inderdaad, dan zijn het net toverballen, oftewel...tovervalkjes...ze verkleuren gewoon zomaar met de jaren.

Ze zijn hier de laatste dagen erg druk.
En vanmorgen om 4 uur, begon er één te fluiten als een gek...leek op Kobus, maar kon ook Speedy zijn....grrr.
En gisteravond, was er plots een harde knal voor de deur van een rotje..nou daar schrok Angel het ergste van en de rest volgde.
Ja, dit is nu dus maar afwachten, wat het zal doen met de losbarsting van alle knallers...grrr#@@#@**!!
Nu dat ze met zoveel zijn, zal het wel eens heel anders uit kunnen pakken, want ze schrikken eigenlijk ook van elkaar.
Ik zal blij zijn als het weer allemaal voorbij is.

Speedy

6 januari 2004, 12:02:14 #549 Last Edit: 11 januari 2004, 20:11:41 by Speedy
Vanmorgen alles weer als vanouds, de kinderen allebei naar school.
Wel stil nu hier hoor, maar ok, regelmaat is wel goed...vooral voor mij, omdat ik de laatste tijd weer alles onder mijn neus stopte ;D
De drukste valkparkiet is momenteel toch Kobus, wat een dondersteen is dat zeg.
Hij presteerd het zelfs om het midden in de nacht te doen hoor, wow wat kan ik dan boos op hem worden.
En denk je dat ie het erg vind? hahaha nee joh, hij gaat gewoon door.
Ik pak hem er dan uit en dan praat ik boos tegen hem, ik zeg dan dat ie nu op moet houden, maar hij fluit rustig verder in mijn handen.
Het is een echte deugniet.
Net ontdekte ik dus weer dat hij zo uitsloverig aan het doen was, maar hij is normaal altijd met Punky bezig.
Als ik geluiden hoor van een oude piepende fiets, weet ik al dat het Angel en Nikita zijn.
Kobus en Punky doen het iets minder.
Wel kroelen ze als een gek elkaar, alleen is Punky dan een echt secreet hoor, ze doet het opeens te hard en dan hoor je Kobus weer krijsen.
En Kobus is door de omgang met Punky ook een beetje meer bijterig geworden naar ons toe.
Ik trek me er niks van aan hoor, hij kan bijten wat ie wil, maar pak hem toch wel als het nodig is.
Gelukkig stapt hij nog wel op de vinger.
Ok, even mijn verhaal wat ik eigenlijk wilde vertellen...Valkie zit sinds net 5 minuten geleden kippetje.
Ik keek er van op dat zij het ws die ik hoorde piepen.
En wat denken jullie? ze wil aandacht van Speedy..ze kroop naar hem toe.
En Kobus zou zich er wel even mee willen bemoeien en begint als een gek voor ahar te fluiten, maar daar moest ze niks van hebbeb en joeg hem weg.
Ik was het helemaal met haar eens en joeg ook ff Kobus van die plek weg, "kssst, opzouten..ga jij maar naar Punky toe" zei ik. :D
Voor Valkie was de lol er al weer gauw af want ze is weer gewoon ergens anders gaan zitten en Speedy blijft als een zoutzak ook zitten waar ie zat.
Het is toch wat he, zit ik hier straks met 4 broedse poppen en maar met 2 mannen die wel wat willen.

Speedy

Ja van de kwartels, Happy en Harry...tenminste als ie bevrucht is, dat weet ik dus niet, omdat ik het ze nog nooit heb zien doen met elkaar.
Ik zie ineens een ei op de bodem liggen, een klein groen eitje.
Een mooie hoor heel gaaf.
Ik heb het nestkastje er maar gauw bijgehaald en hem daarin gelegd, Happy ging meteen kijken, maar of ze nu verder gaat in dat kastje? geen idee.
Als eerste was Punky er weer bij om het kastje te slopen, die is echt heel erg.
Hopelijk is het wat, anders jammer dan.

Lique

CitaatJa van de kwartels, Happy en Harry...tenminste als ie bevrucht is, dat weet ik dus niet, omdat ik het ze nog nooit heb zien doen met elkaar.
Ik zie ineens een ei op de bodem liggen, een klein groen eitje.
Een mooie hoor heel gaaf.
Ik heb het nestkastje er maar gauw bijgehaald en hem daarin gelegd, Happy ging meteen kijken, maar of ze nu verder gaat in dat kastje? geen idee.
Als eerste was Punky er weer bij om het kastje te slopen, die is echt heel erg.
Hopelijk is het wat, anders jammer dan.

Hoi Trudie, gefeliciteerd met je eerste kwartelei.
Ik denk dat er nog heel wat zullen komen.
Ga er maar wel van uit, dat hij bevrucht is, want zo'n wipwapje duurt echt maar enkele seconden.
Heb je een kwartelhuisje? Want misschien kan je hem daar in leggen. Hoogstwaarschijnlijk worden ze niet uitgebroedt, maar je zou een broedmachine kunnen kopen.
Dan heb ik ook nog wel een paar eitjes voor je hahaha.

Groetjes Lique

demi

hoi trudie

wat leuk joh een kwartel ei :-*

gefeli meissie.... ::)

groetjes diana w

Speedy

Nu maar hopen dat het goed zal blijven gaan, want nu zit Koko weer erbij en draait het ei.
Grrrr ze kan er amper in maar doet toch pogingen.
Ja, om het ei nu gewoon kaal op de bodem te laten liggen, lijkt me ook niks.
En of het ei nu zomaar kapot kan gaan door wat Koko er nu mee doet? ik kan wel blijven wegjagen, maar ze doet het toch steeds weer.
Zucht))))

Speedy

De kwarteltjes Happy en Harry hebben nu nog steeds 2 eitjes.
Ik weet niet of dit ook een mogelijkheid kan zijn dat ze het bij deze 2 houden, maar ze gaan er soms wel op hoor...het meeste Harry.
En als hij eenmaal in het nestje zit, dan komt Happy er ook wel bij.
Het nestkastje is helemaal kapot geknaagt door Punky, wat een sloper is dat zeg.
Nu wil ik straks toch even de voliere gaan verschonen, dit doe ik altijd zo...de valken er allemaal uit..vrij de kamer in.
En ik vang de kwarteltjes ook altijd en doe die even tijdelijk in een kleine kooi.
Nu met dit nestje en 2 eitjes...ja weet niet wat ik moet doen.
Gewoon doen? of is dat niet goed.
Ik moet er toch goed bij, anders is het geen werken.
Ik las dat de broed tijd 18 dagen is, dus dat hou ik in de gaten.

Het zou wel heel leuk zijn als deze 2 echt uit zouden komen.
Harry zit er nu ook weer op.
En Happy komt er nu ook bij zitten.
leuk joh.  :)