14 augustus 2025, 00:34:25

Speedy

Gestart door Trudie, 24 augustus 2002, 05:43:07

« vorige - volgende »

daan

Hoi Trudie,

Wat een beauty joh.
En leuk dat ze al tam is en zo snel gewend is geweldig voor je.
Veel plezier met Valie.

Groetjes Daan

Lique

CitaatRob heeft vandaag zijn allergie testen gehad.
En hij is gelukkig niet allergies voor vogels.
Wel voor graspollen, honden en katten.
Tjemig zeg...we hebben al jaren honden.
Katten hebben we niet, soms gaan we wel op visite bij mensen die katten hebben.
Het is dus wel vervelend voor hem, maar we denk niet dat we de honden ervoor weg gaan doen hoor.
Eerst nog maar even horen wat de huisarts zegt.
Hij moet daar nog naartoe voor de totale uitslag.
De bult van de graspollen is het ergst, die is nu nog heel dik.
Ben blij dat het niet de valkjes waren die het veroorzaakt hebben.
Jippie))))))))))))

;D
Jeetje zeg,

Dat is nou een van de grootste angsten.
Als ik alergisch voor vogels zou zijn.
Ik moet er niet aan denken.

Maar gelukkig is Rob niet alergisch voor vogels.
Alleen jammer dat hij het wel voor honden is.

groetjes Lique

Speedy

27 november 2003, 15:43:23 #527 Last Edit: 27 november 2003, 16:01:21 by Speedy
Nou gelukkig wel Angelique, ben er zelf ook heel blij om.

Valkie zit nu weer bij me op de schouder, mee te kijken wat ik allemaal doe.
Ze is echt heel lief hoor en zo rustig.
Ik ben haar voerbak even gaan verplaatsen, 3e plek inmiddels  ;) en ja hoor, ze ging er dit keer uit eten.
Of het was alleen maar pellen wat ze deed, in ieder geval was ze ook met 3 zonnepitten bezig en nog wat ander zaad.
Het voerbakje heb ik nu daar gehangen waar ze altijd zit.
Een beetje bij de deur dus, ik ben er bij blijven staan en tegen haar gepraat, ze ging gewoon door.
Helaas de deurbel ging en ze schrok en vloog eruit op weg naar mij. Ze zoekt dus echt bescherming bij me maar ook gezelschap, dus het gaat wel de goeie kant op hoor.
En maar poetsen hahahaha nu ook weer.
Ik heb haar ook een klein bakje gegeven met grit, kijken wat ze daar later mee doet als ze dat in de gaten krijgt.

Hier een foto van de kennismaking met Koko

Valkie zat even aan haar staart, terwijl Koko net kippie was gaan zitten, ze schrok er van en draaide terug om te zien wie dat had gedaan, ze was niet echt agressief hoor.
Ze wilde het alleen niet.
Valkie bleef verder maar op een afstandje zitten kijken.

Speedy

29 november 2003, 22:33:22 #528 Last Edit: 29 november 2003, 22:46:19 by Speedy
Ja hoor, Valkie is nu officieel ook een inwoonster van villa fladderhof.
We hebben haar bij de anderen gezet en ze was totaal niet bang.
Ze bleef wel laag in de volière zitten, zelfs op de bodem.
Daar heeft ze de kwarteltjes heel erg goed bekeken, met schuin koppie ging ze vlak onder hun buikje kijken, zelfs beet ze in de pootjes van de kwarteltjes, ondeugend dus.
Niet heel hard hoor, je kon zien dat ze aan het verkennen was.
Na een tijdje klom ze toch wel wat naar boven, maar nog niet helemaal.
Ze heeft zelfs heel kort het kopje van Koko mogen kroelen, iets wat andere valkjes nog nooit bij Koko heeft mogen doen. :o
Ik keek er van op, maar ik vind toch dat Valkie heel veel op Koko lijkt in haar gedrag, ook wat terughoudend, lijkt wel wat verlegen.
Inmiddels, heb ik een 3e dubbele voerbak moeten kopen met afdakje.
Jeetje ik schrok me rot wat het afdakje heeft moeten kosten, maar ok ik had het toch nodig.
Ferplast je mag wel eens met je prijzen gaan zakken, voor een ordinair stukkie plastic!!  >:(
Ik heb ook een houten stok gekocht, om er nog een goede zitplaats voor de etensbakken te plaatsen.
Jeetje niet te geloven, maar ze hebben allemaal ruzie met elkaar wie waar zit.
Is dat bij jullie ook zo?
Ik hoop dat Valkie het wel naar haar zin heeft bij de anderen.
Ze maakt bij mij nu wel een iets rustigere indruk dan in de kleine kooi.
Ze sliep net zelfs, terwijl de anderen aan het eten waren.
Ik ga straks het water weer verversen, dan heeft het 48 uur met wormen kuur gestaan.
Het lijkt wel dat vlakparkieten ook last hebben van Claustrofobie, want Nikita deed eerst ook zo neurotisch in de kooi.
Valkie liet ook duidelijk zien, dat ze eruit wilde.
Nu zit ze wat relaxer.
Het zal haar eerste nachtje wordne dus bij de anderen, hopelijk blijft het goed gaan.

Speedy

Valkie heeft de nacht prima doorstaan.
Ze was zelfs niet heel erg zenuwachtig toen het licht uit ging en wij allemaal de kamer uitgingen.
Dat was eerdere nachten wel het geval, ze bleef dan aan de tralies hangen en floot nog een poosje door.
Ze scharreld wel veel op de bodem hoor, ze lijkt wel een kwartel. :D :D
Ongelooflijk dat het zo goed gaat met 7 valkjes in de volière, ze laten haar met rust, geen gejaag of zo.
De enige die wat ruzie met elkaar maken zijn de 3 musketiers Speedy, Angel en Kobus, zij willen nog wel eens tegen elkaar op botsen.
Het is gelukkig niet voor lange tijd hoor, want zo hangen ze weer aan de tralies elkaar het hoogste woord te geven in een fluit concert.  (Bee Gees?)  ;D

Ik heb gisteren nog een volière zien staan bij een dierenwinkel, maar ik vond het geen practische, dus ben gauw doorgelopen en hij was ook erg duur, 179 in de aanbieding :o
Hij had alleen maar aan de voorkant een grote omhoog schuivende deur.
Verder geen andere kleine deurtjes, dus als je ergens hoog erbij zou moeten, dan kan je er met je lichaam in gaan hangen, maar ja...dan moet je wel een slank figuurtje hebben...helaas heb ik dat niet.
Verder verkopen ze hier nog de standaard volièré's maar ook die zijn nog te prijzig en niet naar mijn wens.
Ik heb nog een vraag gemaild naar een volière bouwer, maar die reageerd maar niet...jammer.
Ja ik wil toch echt wel wat groters hebben voor mijn schatjes.

Speedy

Bij deze willen wij:  Speedy, Punky, Koko, Angel, Kobus, Nikita en Valkie jullie allemaal laten weten, dat wij gaan verhuizen.

Jawel het is ons vrouwtje gelukt, om de mooiste villa ooit, die ze altijd al op het oog had, voor ons te vinden en uiteraard te kopen.
Het is een plaatje in het echt, mooier en groter als op de foto.
We kunnen haast niet wachten om over te gaan, maar we moeten nog even geduld hebben, want alles moet nog overgeplaatst worden.
We gaan daarom straks massaal aan het werk.
Het nieuwe huis is al schoon, dus we hoeven alleen nog onze speeltjes, voerbakken etc, mee te nemen naar de overkant.
We zijn nu al door het dolle heen, want we kijken er nu tegenaan.
Het is echt geweldig.
We gaan gauw aan de slag...zodra we over zijn, dan horen jullie het hoor.

Groetjes van ons allemaal.

demi

hallo lieve speedy/punky/koko/angel/kobus/nikita/valkie.
heel veel geluk en liefde gewenst in jullie nieuwe woning!
dat julllie maar een fijne tijd daar mogen hebben...

fijne feestdagen in jullie nieuwe huissie!!!

dikke knuf diana w :-*

Lique

Succes.

groetjes lique

Speedy

Wow wat een karwei was dat, ja en nog niet klaar hoor...het zit nog niet naar ons zin.
De speeltjes moeten allemaal anders, we vinden er zo niks aan.
Het klimmen gaat ook anders, we glijden steeds naar beneden, ja een klein stukje maar hoor.
Het klinkt ook anders, de tralies lijken gevoeliger voor ons geklim.
Wel kunnen we erin vliegen joh, geweldig.
Ja we zijn er trouwens zomaar om de beurt in gezet hoor, niet eens vrijwillig zijn we gegaan.
We werden zo uit ons oude verblijf gepakt en hup in de nieuwe.
Het bevalt ons wel hoor, daar niet van...we poetsen ons al en zingen ook al vrolijk..alleen dat klimmen he... :-/ zo anders.

Hier de foto's van ons....je kan ons nu zoeken, we vallen nu in het niets hoor.
Hij is echt gigantisch groot.
O ja, ons andere villa is nu te koop. (zie advertentie)

Speedy

Koko is broeds en wat denk je?  :D
Dit geloof je niet.
Ze gaat kippetje staan....en Kobus en Angel kwamen er meteen op af.
Kobus fiet vieuw))) blijven fluiten achter elkaar tegen haar en Angel...probeerde er heel voorzichtig op te stappen, maar durfde niet goed....omdat Koko normaal altijd weg klimt als ze in de buurt van haar komen.
Dit keer blees ze zitten, half voorover in een voerbak.
Angel zette 1 pootje op haar staart....toen weer op haar vleugel, maar durfde niet goed.
En Kobus maar fluiten, (aanmoedigen)  :D
Intussen komt Nikita er gauw aan en drukt haar koppie tegen Angel aan...zo van "heeej, ik ben toch de jouwe"?
Ja het is wat he.....en Angel heel niks vermoedens normaal doen en gauw het koppie kroelen van Nikita..."lieverd, jij bent voor mij de enige hoor". hahahaha
ja ja....
Maar intussen wel proberen...dus wie weet...wat er nog meer voor verrassingen komen hier.
Foto is nog niet gelukt, maar ik blijf het in de gaten houden.

Marianne

Hoi Trudie,

Gefeliciteerd met je nieuwe voliere.
Het is een plaatje.

Nou, spannend daaro bij jouw. Gaan ze ook al regelmatig in de broedblokken?

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Hoi Marianne,

Nee ik heb er geen broedblok meer in hangen..omdat Speedy zo agressief doet.
En daar heb ik geen zin in.
Het waren Niita en Speedy die er in zijn geweest met hun hele lijf.
En omdat ik nu een andere volière heb, moet ik even bekijken, waar het broedblok dit keer kan hangen, dat weet ik dus nog niet.

Groetjes,
   Trudie

VaLKPaRKieTJe

Hoi Trudie,

Wat leuk zeg, de dame waarvan je het niet verwacht gaat kippetje zitten. Die Koko toch, echt een onvoorspellende dame hoor. :P
Wie weet komt er nog wat van, ik hoop het voor je.

Groetjes, Mariette

Speedy

Jammer, maar er is er 1 dood.
Ze lag vanmorgen stijf met haar pootjes naar achter op een plek, weg van de warmte.
Ze had er blijkbaar geen behoefte aan.
Ik heb geen idee wat het geweest moet zijn, water en eten was er, of ze ergens van geschrokken is? geen idee.
Ze waggelde wat en voelde koud aan toen ik haar zo ontdekte.
Ik heb haar warm gezet, toen ging ze slapen met haar koppie in de veren.
Helaas, bij mij lukte het niet om haar te redden.

Marianne

Hoi Trudie,

He, wat jammer dat je kwarteltje het niet heeft gered.
Sterkte met het verlies.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!