4 mei 2025, 02:05:17

eitjes spoed vraagje donsjes

Gestart door tanneke33, 27 juni 2010, 19:03:28

« vorige - volgende »

tanneke33

27 juni 2010, 19:03:28 Last Edit: 28 juni 2010, 18:03:06 by tanneke33
onze Lucky, wildkleur /bont volgens mij en Tweety ( gepareld) hebben sinds 4 juni eitjes,
gelegd op 4,5,7,8,10 en 12 juni , nu zijn er al 4 uit!
de eerste hadden we eigenlijk vrijdag ofzo verwacht maar die was er donderdag al is het niet te vroeg voor ze ? komt dat van het warme weer?
ze zitten overigens binnen in een kamervoliere in een blok.
tot nu toe zijn  er 3 met donkere oogjes en 1 met rode oogjes , kan dat komen omdat de vader van de pop ook lutino was?

en als ik dan verder kijk?
vader pop lutino , moeder pop gepareld
pop gepareld
ouders van wildkleur/bont onbekend

krijgen we dan wildkleurtjes en geparelde? en dus een lutino? ben niet zo"n ster met rekenen

Yves_P

Dat de eitjes iets vroeger uitkomen dan verwacht heeft niets met het weer te maken, hier hebben ze mij ook met een paar dagen verrast ;) Verder niks om zorgen over te maken.

Als er 1 met rode ogen tussen zit zal dit een lutino worden, een popje. De man is dan split voor lutino. Zijn het verder allemaal gele donsjes of zitten er ook witten tussen? Of er verder gepareld en of bont tussen zit wordt een paar weekjes wachten ;)

Alvast gefeliciteerd en succes verder.
Hobbykweker van valkparkieten, bourke's parkieten en roodrugparkieten

tanneke33

inmiddels is ei nr 5 ook uit, t zijn allemaal gele donsjes met donkere oogjes behalve die ene met rode oogjes
ik vind t echt te schattig en dat gepiep eep eep eep zo lieff

tanneke33

zag net dat alle 5 donkere uiteinden van de tenen hebben? hebben ze ze gebeten? kan dat? ze worden wel allemaal gevoed , en mams zit er wel op ,op allemaal
is dat normaal?? zat andere fotoos te kijken en die hadden t niet

tanneke33

Rianne

Is het geen vuil? Ik kan het slecht zien op de foto.

tanneke33

nope , inmiddels zijn er al 2 dood :( :'( teentjes zijn er bij die afgegeten?, vrees voor de rest

tanneke33

Kirsten

Jeetje dat ziet er niet goed uit. Hoe reageren de ouders erop? zitten ze wel in het blok?
Het lijkt of ze niet gevoerd zijn, ook door de donkere buik.

Ik reageer, maar heb niet veel informatie over de ouders, zijn ze jong, is dit hun eerste nest? en heb je eventueel opvang.
Probeer ook te achterhalen welke ouder het doet en vang deze desnoods uit.

Groetjes en succes,
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

tanneke33

tis hun eerste nestje , beide vogels zijn 1,5 jaar oud,
ik heb het vermoeden dat vader het gedaan heeft, die zat er net ook in toe ik ging kijken en er 2 dood vond, ik ging kijken omdat ik vreemd egeluiden hoorde kan niet beschrijven wat.
popje blijft wel voeren , popje zit er nu ook op , mannetje gata wel steeds erin maar er ook weer uit.
zou het onwetendheid geweest zijn of was er meer aan de hand?
stom is dat je weet dat t fout kan gaan maar toch is het een hele klap

Lin

Kan onwetendheid zijn, of stress. (Maar even voor de zekerheid.. je hebt niet een warmtelamp erboven hangen he? dan zijn ze nl wat verbrand) als je zeker weet dat de vader het doet, dan gewoon de vader apart zetten.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

tanneke33

nee geen warmte lamp , met dit weer zou dat wel teveel zijn ,leg het zelf al af ;)

tja we zullen moeten afwachten hoe het verder gaat, er piept nog wel wat in t blok maar durf niet meer zo goed te kijken bang dat ik weer dode zal vinden, en morgen moeten we het de kinders vertellen, we hebben vanavond de 2 beestjes in de tuin begraven, dacht met dit warme weer maar niet te wachten tot morgen , in de koelkast doen leek me ook niet zo fijn  ;)

tanneke33

inmiddels zijn er nog 2 dood , er leeft er nog 1 en er ligt nog een ei .denk niet dat die nog uitkomt? kleintjes werden dus niet gevoerd terwijl ik van de week echt heb gezien dat ze dat wel deden want toen hadden ze wel een dikke krop, maar ook van deze twee nieuwe dode waren de pootjes aangegeten ben ook niet zeker wie het gedaan heeft, als dit klaar is ( hoe de afloop ook is) gaat t blok eruit en proberen we het volgend jaar nog een keer als t dan weer mis gaat zijn deze valkjes niet geschikt voor verder kweek

tanneke33

inmiddels is alles dood , ook t laatste ei wat toch nog uitkwam, ik ontdekte vanmidaag het popje met een bebloede snavel dus ik weet nu dat zij het "gedaan"heeft

patty_dordtse valkjes

hoi,

wat sneu nou zeg...

hopelijk gaat het ooit nog goedkomen

rust zacht donsjes
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website