7 mei 2025, 13:40:11

eerste nestje mislukt en nu?

Gestart door tanneke33, 30 juni 2010, 19:14:58

« vorige - volgende »

tanneke33

nouja zoals in t andere topic te lezen is , is ons eerste nestje op een drama uitgelopen.
Het was het eerste nestje van dit koppel, er waren 6 eitjes die ook allemaal uitkwamen, maar naar nu blijkt at moeders de teentjes eraf en werden ze niet meer gevoerd.
Ze kregen al het voer wat nodig was ( hun eigen zaden , grasparkiet zaad, eivoer, trosgierst, groenvoer, sepia, mineraalblok,grit)dagelijks vers water

waarom zou ze dit gedaan hebben? en nog belangrijker wat betekent het voor de toekomst? ik heb nu t blok maar weggehaald .
heeft iemand ervaring met dat een eerste nestje zo afliep en een tweede nest wel goed ging?of gewoon zeggen van dit popje is niet geschikt voor kweek?
ik durf niet zo goed meer eigenlijk....

wie kan me wat vertellen

Rianne

Hey,

hoe oud is dit koppel?

Als je t nog een keer wilt proberen, zorg er voor dat je dan een backup koppel hebt, zodat je de jongen en/of eieren meteen over kunt leggen als je ziet dat het weer fout gaat.
Een valkje kan zich prima redden zonder tenen, MAAR dan alleen als het andere pootje WEL alle tenen heeft. Je jongen hadden geen schijn van kans, al hadden ze het wel overleeft. Op 2 stompjes kan een valkje zich niet voort bewegen. Er is laatst iemand geweest met jongen van zo'n 2 a 3 weken oud, gekregen van een 'kweker' geloof ik, ze heeft ze in moeten laten slapen... :'(

Saar

Hoi Rianne,
Je verhaal klopt niet helemaal...
Het koppel heeft ze bij een kweker vandaan gehaald, en de jongen zijn door de ouders verminkt.

Hoi Tanneke,
Je kan het later nog een keer proberen met dit koppel. En zoals Rianne zegt, zorg dat je een backup koppel hebt.
Gaat het weer niet goed, dan kan je het beste dit koppel uitschakelen voor de kweek.
Groetjes Saar :-*

tanneke33

jeetje ja , alleen zijn die van mij dus niet eens zo groot geworden en hoefde ik de beslissing niet te nemen :'(
ik hoor ze nog weet je dat? ik heb er erg moeite mee dat t zo gelopen is en ook dat de kinderen niet de kans gehad hebben om ze te zien groeien maar ja het is niet anders.
:'(