17 mei 2025, 01:08:00

Hobbykwekerij Sephora Linda

Gestart door Lin, 30 maart 2010, 21:10:33

« vorige - volgende »

Caroline

Ik dacht ook eerst dat het wat uitmaakte of het geslacht bekend was of niet maar merk ook dat mensen net zo lief € 19,= betalen voor een DNA-analyse.

En .... tegenwoordig met al die crossing overtjes willen veel mensen de geslachtsbepaling ook nog als het geslacht bekend is via de berekening.  ;)

Ik heb er tegenwoordig een paar koppeltjes bij waar het geslacht niet bekend is via de berekening en ik verkoop ze niet slechter dan deze andere.  :D

Ik verkoop ze sowieso niet slecht.  ::) :P

Succes!!!!

PS. Eros is overgrootvader geworden.  8)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey Esther,

Ja het zijn wel doorzichtige platen maar in de herbruik. dus ze kunnen weinig zien, is al best beschadigd.

Hey Caroline.

Het is niet alleen geslacht, maar ook nog dat 3 op de 5 ofzo dan wildkleur is en niet eens opaline ofzo. Nou dat verkoopt hier niet hoor. Als het nou alles behalve wildkleur is dan zou ik zeggen dan komt het wel goed met de verkoop. Inmiddels heb ik de eieren wel vervangen. Als er nou een ander eieren gaat leggen dan leg ik die daar neer.

wat leuk dat Eros overgrootvader is geworden! Hoe gaat het met hem? Moet weer ff bijlezen denk.. :-X

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Esther*

Hihi dat verbaasd me niks hoor. :D
Wij hobbyen best veel (motoren en dieren(/schoolspullen ;) ) ) en kijken veel op marktplaats of via vrienden. Nu is het zo dat als we iets leuks zien het meestal in Brabant te koop staat.... Alsof ze daar meer uitgeven aan hobby en er ook meer tijd aan besteden?
Dit valt ons al jaren op.
Dus dat dit ook zo bij valkjes is, verbaasd me niet.
Ik krijg wel mailtjes voor een valkje maar dan wel de normalere mutaties. Ik kan ze wel naar je doorsturen Lin, zolang ik zelf niks kan 'leveren'.  ;)

gr Esther

Lin

hoi esther je hoeft het niet door te sturen hoor, bedankt!  :)
We zitten op ruim 200 unieke bezoekers op de website per maand dus mensen genoeg ondanks dat we niet vaak updaten  :-X
Maar wellicht dat ik later in het kweekjaar wel een nestje laat uitkomen. wie weet. op dit moment is Kashira nog druk aan het broeden.

In de broedhokken heb ik de blokken een slag gedraaid en diezelfde dag veel activiteit in de blokken. Dus dat gaat een stuk beter. Verder nog weinig nieuws hier.

Groeten,  Lin

Rianne

Lin

een geen internet gehad en ik vermoed dat ie het nog niet doet thuis dus maar even bij mijn ouders. allebei de koppels zitten in de blokken! Vooral de geelwang pop van Rianne vliegt me aan. Ze had me laatst te pakken zelfs.

Kashira was gestopt met eieren leggen en die had ik nepeieren gegeven. Nu is tot mijn stomme verbazing zijn andere koppels in het blok geweest deze week. Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet, want er wordt heel fel gebroed. Maar tot mijn schrik zijn er in de afgelopen dagen 9 eieren gelegd!  :o :-X
Daar ben ik niet blij mee. Ik ga vandaag dus eieren weggooien die nog niet aders hebben en de rest markeren. Mochten er nieuwe bijkomen dan weet ik welke weggaan. zucht wil je eieren en dan gaan de andere koppels eieren leggen die niet apart in een blok zitten. Gelukkig kan ik als het goed is alles berekenen straks dus dat valt mee.  ;D

Lin

Inmiddels even wat verder en 5 eieren weggegooid denk ik. Maar nu 5 bevruchte eieren liggen er bij Kashira maar geen idee van wie!  :-X gelukkig kan ik het meeste wel raden denk ik tenzij het allemaal wildkleur is.

Verder nog meer leuk nieuws ik heb een pop van rianne hier nog zitten die ik apart heb gezet met mijn bonte witmasker man en daar ligt een ei! nu is dit een onervaren koppel en de man oogt helemaal onervaren dus ik verwacht dat dit wel niks zal worden. maar ondertussen dus wel spannend de komende tijd.  :)

Lin

Inmiddels heb ik geschouwd en heb er 6 laten liggen, die alle bevrucht zijn! als ik goed heb opgelet zou de eerste al zaterdag moeten komen.

Meestal als ik het hok binnenkom zit Kashira te broeden. Af en toe zit Yasuo erbij de partner, maar meestal is ze alleen. Tot mijn verbazing komt een andere pop van vorig jaar die ik nog moet verkopen mee broeden. Gelukkig gaat dat allemaal goed en is er geen ruzie in het hok. Ik denk dat zij de onbevruchte heeft gelegd. Yasuo gaat ondertussen nog vreemd met een andere pop  :-\.

De andere poppen zijn druk aan het paren, maar die heb ik niet in het broedblok gezien. Vooralsnog waren er dus eerst 9 eieren zonder bekende afkomst. Ik ben dus ook razend benieuwd wat er van af zaterdag uit kan komen.

De koppels die apart zitten is niks geworden helaas. Vooral het bonte koppel die zijn wel op de eieren aan het broeden maar echt half broeden en niks bevrucht.

Maar ik mag niet klagen ik ben benieuwd of er straks echt 6 donsjes blijven leven en dat ze een beetje snel achter elkaar komen. :)

Serita

Jeetje wat onhandig, die valkjes hebben ook een eigen wil ook he, dat ze gewoon bij een ander in het blok gaan leggen :D :D

OH oh, wat een soap bij jou zeg! Wel fijn dat die andere pop mee komt broeden. En wat een viezerik die Yasuo 8) Beetje vreemdgaan zeggggg

Jammeer dat de andere koppels die apart zitten het niet goed doen, maar je hebt inderdaad toch nog wat eitjes!

Lin

Maak me daar ook niet zo druk over, eerst maar tijd vinden om de 6 aandacht te geven als alles goed gaat.

In de broedhokken zit een geelwang koppel, mooi koppel zonder cinnamon er ook in, maar ja geelwange he... andere een hele bonte witmasker met enkele vlekjes bont samen met een zwaar bonte en grote opaline pop. Maar die man is nog erg onervaren en ze zijn niet echt een koppel. dus ja ik verwacht niet veel van beiden.

Lin

Vandaag is het eerste jong geboren en dat is een witmasker.
Ik hoop dat het een cinnamon is dan weet ik welk koppel de ouders zijn. Dat koppel is nl heel trouw elkaar en dat is de enige man die cinnamon witmasker kan krijgen.

Ik hoorde hem gisteren al piepen in het ei en vanochtend zag ie er lekker levendig uit. Opvallend is dat de opaline pop telkens bij het koppel in het blok blijft. Dan weer samen met de pop en dan weer broeden met de man. Ik ben benieuwd of ze ook gaat meevoeren dat zal wel mooi zijn.

ManjaV

Hoi Lin,

Gefeliciteerd met je donsje :D

Enne...voliere ziet er mooi uit...:D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Lin

Citaat van: ManjaV op 19 juni 2010, 16:39:50
Hoi Lin,

Gefeliciteerd met je donsje :D

Enne...voliere ziet er mooi uit...:D

Groetjes,
Manja

thanx!

Helaas ben ik de camera bij iemand vergeten en voorlopig kan ik denk ik geen fotos maken. Maar inmiddels zitten we op drie.

19 juni een witmasker
21 juni een wildkleur
22 juni wederom een witmasker

als er nu weer een witmasker wordt geboren dan vermoed ik wel een beetje wie de ouders zijn. want ik heb nl een witmasker koppel.

Er komen er nog drie uit denk ik, maar die heb ik niet recentelijk kunnen schouwen. De rest is ook lekker op dreef en leggen veel eieren alleen broeden ze slecht. Da's weer jammer. :-\

Lin

Inmiddels is er wat bijgekomen!
De 25e is er nog een witmasker en een wildkleur geboren. Er ligt nu nog 1 ei, ik hoop dat ie heel snel uitkomt want de rest groeit snel.
Vanochtend gekeken en het gaat goed met de 5. Lekker koppies omhoog en altijd 2 valkjes erbij om te voeren om warm te houden.

De bontjes die ik apart had gezet waren inmiddels al op 7 eieren. Nu begin ik toch te twijfelen of ik niet daar twee eieren bij een ander koppel heb gelegd. :-X Ik heb er twee weggehaald en ik zag in de rest rode aders. Het broeden gaat echter niet constant dus ik verwacht er niks van.
Bij de 5 jongen waren ook alweer 4 eieren gelegd, ook maar weer weggehaald.

Tot nu toe gaat alles gelukkig nog goed.  ;D