8 mei 2025, 22:28:22

Hobbykwekerij Sephora Linda

Gestart door Lin, 30 maart 2010, 21:10:33

« vorige - volgende »

Lin

30 maart 2010, 21:10:33 Last Edit: 31 oktober 2010, 18:56:49 by Lin
Daar ben ik weer(voor de oude bekenden)!

Drukke tijd achter de rug gehad,  maar wordt nu gelukkig wat rustiger tot aan het kweekseizoen.

Ondertussen heb ik in de schuur achter binnenhokken klaar en staat de voliere bij mijn thuis.

Ik heb fotos gemaakt natuurlijk van de buitenvoliere, dus die zal ik nog wel plaatsen. Maar dat wordt donderdag en ik heb van binnen nog geen foto's van het eindresultaat.

Natuurlijk willen jullie ook de valkjes zien want dat is alweer even geleden.  Binnenkort ook weer blokken ophangen en ik denk dat ik daar ook wel weer fotos van maak.

Hier alvast het begin van de binnenhokken.

Beginnen met isoleren en platen monteren.

Alles klaar om te schilderen.

Begin van het schilderwerk

Op de volgende fotos  die van de week wel komen kan je zien dat links van mij een gat heb daar is een wasbak gekomen.

Tot de volgende keer ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Hey, welkom terug!!!!

Ik kom nog een keer terug voor het eindresultaat!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Raymond

Hey Lin,

goed om je weer te zien/lezen.
Nog een aardig klusje als ik het zo zie, maar het eindresultaat mag er vast wezen.
Ik ga het in de gaten houden!

Gr. raymond

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

*Esther*

Tijd voor meer foto's!  :P
Is sephora niet meer?
Of wil je dat gescheiden houden oid?

gr Esther

Lin

Nee hoor, sephora blijft gewoon! het is natuurlijk al jarenlang een top naam in de valkkwekerij!

GEINTJE

Ik ben verhuist maar dat verandert alleen mijn woonplaats, rianne is niet verhuist verder en we blijven gewoon doorkweken samen, maar toch apart. De website moeten we wel weer updaten omdat  er veel wisselingen in de vogels zijn geweest.

Hier de fotos van heo het nu is:

Het binnenhok is bijna klaar ik moet nog 1 kweekkooi schilderen.

Bovenaan dus het binnenhok met rechts de uitgang naar buiten. Onder het binnenhok zitten drie kweekkooien, daar moeten nog handgrepen op de lades. Links van alles is een kast en helemaal onder de kweekkooien komt een gordijn te hangen.

Links is een keukenblad met daaronder een gordijn die nog vast moet en de bodem van deze ruimte moet nog vlak gemaakt worden met cement.

Voorlopig kunnen ze dus binnenzitten en naar de buitenvoliere toe.

Bijna klaar dus!
Wanneer ik de fotos klaar heb van de buitenvoliere zal ik die plaatsen, die is ook bijna klaar.  :D

*Esther*

Dierenfreackske

Hoi Lynette, ziet er goed uit en is heeeeel mooi gedaan ! Pluim hoor van me  ;) ;) :) :) :) Ann

•=Bonnie=•

Hey Lin :)

WB :)  Ziet er super uit allemaal, ben benieuwd naar de buitenvluchten straks :) Hoe groot zijn die kweekhokken eigenlijk?

Lin

hey Esther,  dank je!

Hoi Ann, is nog steeds Lin hoor! Dank je!

Hoi bonnie!

Uhhm wat betekent WB wunderbar?  :-[ ik heb geen buitenvluchten maar mijn oude voliere van 3x2 meter (mag niet langer van mijn vriend) heb ik opgezet.
De kweekkooien zijn ong. 60x50 hoogte weet ik niet. Ik wil het blok eigenlijk op de grond plaatsen vooraan. Dan kan iets verder er twee stokken komen. Is het wel te doen denk je?

*Esther*

Lin

Dank je. Jij ook mooi weekend gehad?

De valkjes doen het nu prima. Gelukkig roepen ze wat minder en zitten ze alleen maar te knagen aan de wilgentakken. Ik heb drie zowat bomen met takken er nu in.  Echt een plezier om te zien weer.
Ik heb nu drie poppen met oranje vlekjes. Ze hebben er dus wel zin in. Alleen de cinnamon witmasker man is erg onrustig.

Van het weekend wilde ik het dak op de buitenvoliere maken maar ik had pas eind van de middag gisteren de benodigde spullen. Tot nu toe dus een "open" dak maar gelukkig gaan ze nu al twee dagen 's avonds achter elkaar naar binnen.

ik zal de volgende keer de fotos even uploaden van de buitenvoliere. :D
Groeten, Lin

Anke

Hoi Lin,
Leuk dat je er weer bent.
Fijn dat het nieuwe vogelverblijf al zo opschiet!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Raymond

Wat zullen je valkjes straks weer genieten als je buitenvoliere ook weer staat. Schiet al lekker op zo Lin!

Nog even en de eerste eitjes kunnen ook weer gelegd worden!
Succes ermee.

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Lin

Ze zitten al buiten hoor Raymond maar ik heb nog niet overdekt dat er geen regen binnen kan komen.

Hoi anke, ja zeker blij mee!

Lin

Weer wat foto's van de voliere:

Nu zitten er ondertussen nog veel meer wilgentakken in. Maar die fotos komen nog.