14 mei 2025, 01:10:11

Hobbykwekerij Sephora Linda

Gestart door Lin, 30 maart 2010, 21:10:33

« vorige - volgende »

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

*Esther*

Mooi hoor, lekker ruim.

Leuk vogeltje.. ;D

gr Esther

Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Dank jullie! Jammer genoeg ontbreekt de tijd weer voor beiden om het af te maken.  :-\

Esther, vogeltje wordt niet verkocht trouwens  :-X ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Gerdy

Hoi LIn,

het komt er mooi uit te zien..nog eventjes en de vogies kunnen weer naar buiten.

gr gerdy

lynette

Hoi Hoi

Wat een prachtige vogelverblijf zeg. Ik wou dat ik zoveel ruimte had in mijn tuin.

Groetjes

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

•=Bonnie=•

Dierenfreackske

Hoi Lin, mooie voiliere voor je valkjes hoor! Super ...grtjs Ann

Lin

dank jullie!

helaas heeft mijn vriend nog geen tijd gehad voor de voliere. Daar baal ik wel van.. :-\

De valkjes zijn helemaal aan het opleven, ze wipwappen maar raak!
Eentje die is constant bezig met 2 poppen  :-X
Nu heb ik mijn binnenhok wat hoger staan en net achter de rand wat ik niet kan zien liggen twee nesten. 1tje is van een pop die ik wil verkopen dat is nog de enige van vorig jaar die nog weg moet. En de ander weet ik niet.
Volgens mij broeden ze beiden niet dus ik wil ze meteen gaan weghalen beide nesten.

Gisteren heb ik meteen takken gezaagd die ik als zitstokken ga gebruiken in de kweekkooien. Vandaag ben ik de hele dag weg dus morgen maar even monteren en dan kunnen ze erin. Ik denk dat ik de zwaar bonte opaline (cinnamon..mm even kijken? ) van rianne met een zwaar bonte witmasker split cinnamon opaline zet. Mag ik nog wel even lenen die pop he rianne?  ;D Dat is een mooi koppel samen en die wipwappen nu ook. En dan in de andere twee kooien weet ik nog niet ik denk mijn albino pop split pale fallow en haar man bonte pale fallow die zijn ook al bezig.
Maar goed dat lezen jullie wel. Ik heb er in ieder geval zin in!

De twee kwartels zijn ook druk aan het roepen en het scharrelen. Binnenkort maar even kijken dat ik er nog een paar bij ga halen, twee is wel erg weinig..

Groeten, Lin

Larissa

Hey Lin

tjeetje wat lekker ruim is jou voliere daar zulle de valkjes zich zekrs in vermaken en ik denk dat het WB = Welcome Back

Groetjes Larissa

Rianne

Denzel heeft het prima naar haar zin zo te lezen ;D Die is idd cinnamon bont opaline. Nog plek voor de bonte geelwangen, als deze ronde voorbij is hier?

Lin

Hey Larissa,

Ja dat was een vereiste hoor dat de voliere weer in zo'n totaliteit weer opgebouwd zou worden met drie kweekkooien!  ;D

zoals rianne hier al aangeeft de geelwangen zijn te logeren. dinsdag heeft rianne ze hier gebracht. Vorig jaar waren ze hier ook maar zijn er geen donsjes geweest. dit keer denk ik wel dat het goedkomt. ze moeten alleen even wat meer naar elkaar toe trekken.

Naast het geelwang koppel van rianne heb ik nog haar pop een zwaar bonte cinnamon opaline met een zwaar bonte witmasker split voor cinnamon en opaline. Wellicht ie zelf opaline maar doordat ie zo bont is kan het niet goed zien.
Hier heb ik weinig hoop op omdat ze niet echt helemaal gek op elkaar zijn. maar je weet maar nooit. in het laatste hok moeten nog zitstokken en ik moet nog een paar voerbakjes kopen.

Ik denk dat ik Kashira en yasuo apart zet omdat ik weer bang ben dat Kashira weer legnood gaat krijgen.

Verder doen ze het hier goed. Ze zijn erg rustig eigenlijk weinig spektakel. het begin van het dak is ondertussen ook klaar alleen mijn vriend moet de platen nog bevestigen. Verder nog weinig nieuws, maar ik heb er geen haast mee.

Groeten, Lin

Lin

Mijn vriend heeft nu de platen op de dak gedaan. Het is nu wel wat donkerder maar ik heb tenminste geen natte grond nu.

Met de kwartels en de valken gaat het goed. ik heb nu dus 2 koppels apart gedaan en het laatste hok nog niet klaar. Ik moet die eigenlijk nog afschilderen en de stokken nog vast maken.

Ik wil dan Yasuo (split witmasker pale fallow) en Kashira (mooie cinnamon bonte split witmasker) het koppel wat ik niet samen wilde maar die nu onafscheidelijk zijn daar in zetten. ach ja liefde valt niet te dwingen.
Nu heeft ze twee eieren gelegd dus ik heb maar een blok in het binnenhok gezet en daar broeden ze nu. het gaat gelukkig goed met haar, ik was bang voor legnood, maar dat liep goed af. Nu de rest van de eieren nog.  :-\

Ik ga de eieren wel vervangen morgen door nepeieren of wellicht heeft rianne nog een backupkoppel nodig? Ik heb dan zoveel kans op wildkleur en ik weet de geslachten niet dat het niet zo goed is voor de verkoop. :-X

*Esther*

Citaat van: Lin op 19 mei 2010, 20:13:26
Mijn vriend heeft nu de platen op de dak gedaan. Het is nu wel wat donkerder maar ik heb tenminste geen natte grond nu.

Ik ga de eieren wel vervangen morgen door nepeieren of wellicht heeft rianne nog een backupkoppel nodig? Ik heb dan zoveel kans op wildkleur en ik weet de geslachten niet dat het niet zo goed is voor de verkoop. :-X

Hey,

Zijn het dichte platen? Dat is alleen maar goed hoor. Die van mij zijn doorzichtig wat veel stress geeft als er kiekendieven vliegen, of ander gespuis. En het is best warm onder die platen.
Ik heb zelf het idee om dat nog eens anders te maken.

En, jij zegt en een heleboel denken het hoor, mbt je verkoop opmerking. ;) :D

gr Esther