16 mei 2025, 18:14:50

Hobbykwekerij Sephora Linda

Gestart door Lin, 30 maart 2010, 21:10:33

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

Hoi,

leuk hoor een witmaskertje en een wildkleurtje erbij...

zover kan ik dat allemaal nog niet zien  ::)

Maar al weer eitjes hier en daar gaat goed met eitjes leggen haha  ;D

hopelijk komen er toch nog donsjes van de bontjes uit..
fijn weekend
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lin

Hoi,

dank je wel! succes he!

We zijn inmiddels verder en nummer 6 is zaterdag geboren, ook een wildkleur. Wat ik nu kan zien is de oudste witmasker een bonte iig en ik zie de oudste wildkleur ook.

De bontjes weet ik niet hoor. Ik ben telkens nieuwe eieren toch maar aan het weghalen totdat er 5 liggen en ook bij  heb ik wederom 2 eieren weer vandaag weggehaald.
Tot nu toe loopt alles nog steeds naar wens.

En goed nieuws ik heb mijn camera terug dus kan morgen fotos maken van ze!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

patty_dordtse valkjes

Hoi,

Leef je morgen lekker uit met je camera  ;D

succes
jonge valkjes te koop

Lin

De foto's eerst even de groters:
Yasuo de split fallow en (pleeg)vader van de 6

De pop van vorig jaar met halve staart die gezellig mee voert.

mijn cinnamon witmasker koppel en de bonte pale fallow

De rest die buiten ook is. Let vooral op de geelwang die nog geler op het lichaam is geworden en ayla de half kale. :-\

De albino split pale fallow die bij de bonte pale fallow hoort en een pale fallow pop

de twee bonte (pop van rianne) apart in een kweekkooi,niet blij met de camera

en de bonte geelwangen leenkoppel  :D en de pop heel erg fel tegen mij, moet je zien hoe breed ze zich maakt.

En dan komen de jongen van het eerste nest hier.
van klein naar groot.

De drie bonten en de oudsten

Ik moet de 6 wel even in de gaten houden. Ik vind de kroppen zo donker onderin en de kleinste twee hebben een beetje rommelig uiterlijk.

patty_dordtse valkjes

hoi,

een leenkoppel dat zijn wel mooikes hoor  ;D
kan ik ze ook eens lenen  :P

leuke foto's van allemaal en ook van alle kleintjes

groetjes
jonge valkjes te koop

Rianne

Leuke foto's! :D
Je wist niet van wie de jongen nu precies zijn toch?

Caroline

Jeetje, wat ziet Ayla eruit, het lijkt haar zoon wel.

Kan het niet zijn dat ze zichzelf zo zwaar plukt of dat ze geplukt wordt door haar mannetje??

Dat doet haar zoon Eros namelijk zelf wel. Eerder werd hij geplukt door zijn eerste poppetje. Tijdens zijn relatie met zijn tweede poppetje zat hij mooi in de veren - nu ik dat poppetje van hem heb gescheiden omdat hij geen jongen meer mag krijgen nadat hij zijn dochter zo zwaar geplukt/mishandeld had dat ze er nu 6 maanden later nog lichamelijk last van heeft  - en hij dus alleen zit tussen allemaal koppeltjes is hij begonnen zichzelf te plukken, voor de helft kaal, hij ziet er niet uit!!  :o :-\

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Citaat van: patty_dordtse valkjes op 29 juni 2010, 22:23:06
hoi,

een leenkoppel dat zijn wel mooikes hoor  ;D
kan ik ze ook eens lenen  :P

leuke foto's van allemaal en ook van alle kleintjes

groetjes

dank je. Leenkoppel mag alleen aan mij uitgeleend worden denk ik, toch rianne?

Citaat van: Rianne op 30 juni 2010, 09:23:14
Leuke foto's! :D
Je wist niet van wie de jongen nu precies zijn toch?

Ik denk dat ik het wel weet, maar ik wacht even totdat de veertjes er zijn.

Citaat van: Caroline op 30 juni 2010, 11:19:58
Jeetje, wat ziet Ayla eruit, het lijkt haar zoon wel.

Kan het niet zijn dat ze zichzelf zo zwaar plukt of dat ze geplukt wordt door haar mannetje??

Dat doet haar zoon Eros namelijk zelf wel. Eerder werd hij geplukt door zijn eerste poppetje. Tijdens zijn relatie met zijn tweede poppetje zat hij mooi in de veren - nu ik dat poppetje van hem heb gescheiden omdat hij geen jongen meer mag krijgen nadat hij zijn dochter zo zwaar geplukt/mishandeld had dat ze er nu 6 maanden later nog lichamelijk last van heeft  - en hij dus alleen zit tussen allemaal koppeltjes is hij begonnen zichzelf te plukken, voor de helft kaal, hij ziet er niet uit!!  :o :-\

wat sneu!!!
nee het is nu wel een combinatie hoor hier. Het was de afgelopen jaren echt dat het met het jaar minder werd ze is nu al 7 geloof ik bijna. Maar je ziet helemaal geen bloedpuntjes of enig bewijs van plukken. Dit jaar is voor het eerst dat ik zie dat Tiamo plukt en nu zie ik ook bloedpuntjes. De rest va het lichaam is gewoon helemaal kaal zonder enieg puntjes of iets dat erop wijst dat daar veren zaten.

Ik heb helemaal gemist dat hij geen jongen mag krijgen en dat hij zo erg mishandelde..snik :'(

Caroline

Ja, afgelopen winter zijn laatste nestje heeft hij bij enkele jongen zelfs de slagpennen en grote staartveren er met 5 weken nog afgeknabbeld tot op de huid. Een waar bloedbad was het en Vlindertje, zijn albinodochter die bij me is blijven wonen, hield er lumps aan over. Dat wil zeggen dat de veren (bij haar div. slagpennen) onderhuids groeien wat hele grote knobbels veroorzaken omdat de veer er dus niet uitkomt maar wel doorgroeid.  :-\

Vlinder is van november en heeft aan haar rechtervleugel sindsdien geen veren meer gehad want elke keer groeien ze onderhuids en degene die wel doorkomen hebben te weinig steun en breken dus heel snel.

Dit was voor mij de druppel, Eros mag nu dus geen jongen meer krijgen.

Perle, zijn poppetje, is pas 3 jaar en voor haar vond ik het wel erg zielig. Bij haar in de kooi plaatste ik toen Van Gils, het wildkleur mannetje was hier aan is komen vliegen 2 jaar geleden en ze zijn als een blok voor elkaar gevallen.

Sneu voor Eros maar .... nog  veel zieliger voor zijn kinderen.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

hey Caroline (trouwe fan vanaf het eerste uur!, hoeveel jaar zitten we al op het forum)
Ja nu je het zo zegt weet ik het wel. Inderdaad erg sneu.

Het gaat allemaal goed met de 6 jongen. Ik moet alleen nog ringen een deel, schiet me te binnen! Wel leuk die nieuwe kleur van dit jaar, toepasselijk. ;D

Wat ik nu kan zien lijkt wel alsof ze alle 6 bont zijn. De kuifjes zijn er wel af zag ik. De pleegouders en de andere pop zijn er nu wel veel af dus kan ze goed bekijken. Gelukkig is het warm genoeg.

Vanmiddag/morgen weer hokken schoonmaken en ik wil morgen nieuwe takken erin doen. De geelwangen hadden eieren die heb ik bij de bonte neergelegd maar ik zie tot nu toe nog niks erin. Wel in hun eigen drie eieren van de bonte maar echt goed broeden doen ze nog steeds niet.

Ik heb nog 1 hok over, daar wilde ik eigenlijk de jongen in doen en de pleegouders. Maar ja het zijn nu 6 jongen met drie pleegouders dus dat gaat niet passen. Ik denk dat ik mijn pale fallow koppel apart ga zitten. Daar kijk ik heel er naar uit. Ik hoop dat er een mooie bont opaline pale fallow witmasker dan tussen zit. En eigenlijk wil ik die wel houden, zoveel zie je daar ook niet van  :-X

Groeten, Lin

Caroline

Citaat van: Lin op  3 juli 2010, 13:30:28
hey Caroline (trouwe fan vanaf het eerste uur!, hoeveel jaar zitten we al op het forum)

Ikke over 20 dagen 5 jaar officieel maar heb daarvoor zeker een jaar alleen maar als gast gelezen.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Citaat van: Caroline op  3 juli 2010, 14:26:35

Ikke over 20 dagen 5 jaar officieel maar heb daarvoor zeker een jaar alleen maar als gast gelezen.  ;)

ook even nagezocht:

18 Augustus 2003, 18:16:59! ik heb volgens mij een half jaar daarvoor ingelezen toen. wat een eeuwigheid..

Caroline

Citaat van: Lin op  4 juli 2010, 19:56:41
Citaat van: Caroline op  3 juli 2010, 14:26:35

ook even nagezocht:

18 Augustus 2003, 18:16:59! ik heb volgens mij een half jaar daarvoor ingelezen toen. wat een eeuwigheid..

Ja ... jij bent nog langer lid.  ;D jij bent helemaal van de ouwe stempel.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Even wat foto's weer, deze zijn van gister.

Krop is wel leeg, maar die was later prima gevuld hoor! Enige wat niet goed gaat is het plukken. Dat  begint nu veel erger te worden.

jong 1 bonte wildkleur

jong 2 bont opaline witmasker iig

jong 3 bont opaline witmasker iig

jong 4 bonte witmasker iig

jong 5 bonte wildkleur iig

jong 6
bonte wildkleur iig

en nog even kaiyo die was zo lief aan het fluiten. Kunnen jullie ook even zien hoe hij veranderd is in de jaren.

toen

en nu alweer 5! jaar verder. De voorkant zie je nu niet maar die is zowat groen/gelig/bruinachtig

Rianne

Grappig, Kaiyo z'n zus heeft het niet maar die heeft weer 1 geparelde veer in haar nek :)