10 mei 2025, 19:40:22

weet iemand dit?

Gestart door cityside, 13 februari 2010, 23:50:51

« vorige - volgende »

cityside

Hey,

Me valkparkiet heeft soms beetje rare trekjes,
heb het kunnen vastleggen op mijn camara

heb het op youtube gezet klik maar op deze link
http://www.youtube.com/watch?v=OUws4PkcxUs

Weet iemand dit waarom die dat doet? hij doet het redelijk vaak regelmatig

www.yorkshireterrierinfo.nl alle informatie over dit ras!

hilde

hormoontjes die parten spelen

hij doet het met de zitstok om zo maar te zeggen

Valk1969

Hallo,

Leuk popje heb je  ;)
Je valkparkiet is broeds en in de broed stemming.
Deze houding is een teken dat ze zich aanbied om ..... zal het netjes houden...... Normaal als je er een mannetjes valkparkiet bij hebt die ook geslachtsrijp is gaan ze op dit moment paren en worden de eieren bevrucht.
Is normaal gedrag voor een popje dus en geen reden om je zorgen te maken. Nadat ze dit voor de eerste keer hebben laten zien kan je na ongeveer 2 weken een eitje verwachten. Laat de eieren maar gewoon liggen tot ze klaar is met eitjes leggen. Ze zal om de dag een eitje leggen en pas als er een paar liggen trouw op gaan broeden. Voor de gezondheid van je valkparkiet is het beste om even geduld te hebben dat ze klaar is met alle eieren te leggen en pas de eieren weg halen (als je er tenminste geen man bij hebt en geen nestje wilt hebben) als ze ongeveer 2 weken heeft zitten broeden. Haal je iedere keer het eitje weg wat net gelegd is dan gaat ze door met eieren leggen wat een uitputtings slag is.
Hou ons even op de hoogte hoe alles verloopt en als je verder vragen hebt over dit probleem stel ze onder deze topic dan.

Geen reden voor zorgen dus  :D

Gr,

Patrick

cityside

Bedankt voor de reactie's dan is die er vroeg bij,
want hij is nu net 5 maanden en de verkoper zei toen ik hem op kwam halen toen die ongeveer 8 weken dat zee dachten dat het een popje was maar hij was heel rustig enz dus wist al meteen dat het een popje was,

alleen het leuke ervan is dat die binnen die 5 maanden al allemaal leuke dingen kan fluiten en hij kan praten hij zegt vito zijn naam en JAAAAA whaha  ;D

Hier dus nog een filmpje van hem  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=Qu1x3se6tHU

nogmaals bedankt voor de reactie's

Kaatje

Wat een schatje, al ben je je vingers niet zeker  ;D

Je hebt wel een heel aparte pop, want popjes praten over het algemeen niet, zelf heb ik ook een popje wat heel vocaal is en fluit, maar praten, nee dat doet ze jammer genoeg nog niet.

Leuke filmpjes heb je geplaatst!

Groetjes, Karin

Sanna

Popje? ??? Ik zie een spierwit koppie hoor ;). Wat een lekker ding is hij zeg, hij brabbelt er lekker op los.

Groetjes, Sanna

cityside

14 februari 2010, 20:44:41 #6 Last Edit: 14 februari 2010, 20:46:53 by cityside
Ja volgens mij is het wel een popje want als die uit de kooi is zegt die niks meer en over het algemeen fluit die helemaal niet zoveel ( sochtends is die het actiefst ) dit is ook sochtends gefilmt want overdag is die echt heel vaak stil en hoor je hem af en toe,

maar het is een witmasker alleen de man heeft een hele donker masker en popje en lichtere en deze is over het algemeen nog echt heel erg licht dus lijkt me een popje

maar patrick zegt dat die broeds zoals je in mijn vorige filmpje hierboven heb gezien dus als die straks eitjes legt dan weet ik het helemaal zekker

Kimm

is geen popje, maar een mannetje.  ;D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

In het eerste filmpje, gedraagd ze zich echt als een popje, bibberen, het geluid, de vleugels zo half open en door haar pootjes gezakt.

Maar voor de rest zou je inderdaad zeggen dat het een man is. Ook zag ik nog wat spots op de slagpennen, want je hebt haar een beetje gewiekt, maar dat zegt nog niks want ze / het is pas 7 maanden oud ongeveer.

Is ze al in de rui geweest !?

Hehehehe, nou je hebt in ieder geval een aparte valkparkiet  ;D

cityside

14 februari 2010, 21:32:28 #9 Last Edit: 14 februari 2010, 21:36:13 by cityside
me valk is nog niet echt in rui geweest maar hij begint wel zen grote achter veren te verliezen dus het begint wel te komen want er hangt ook al 1 witte staartveer beetje los zie je ook op het filmpje maar het moet nog beetje doorzetten,

Maar ik vind hem dan wel erg stil als het een mannetje zal zijn want hij vluit eigelijk nooit, alleen sochtends heel veel actief en overdag hoor je hem heel soms even praten en dan is die weer poosje stil,
maar als je het kopje ziet is die ook nog heel erg licht wit meer grijs maar omdat die idd nog niet in rui is geweest kan je idd nog niks zeggen
en dat in me eerste filmpje dat broeds gedrag doet die wel meer dan 5x per dag maar ik wacht het wel af  ;)

Charlotta

Hij zit ook te tikken, doen popjes dat ook dan?
Het is in elk geval een heel leuk beest!

Hermien

Mannetjes tikken.  ;D

Charlotta

Ja, zie je, dat dacht ik dus ook al.