27 juni 2025, 21:39:00

bang voor jongere valk

Gestart door karinkees, 16 februari 2010, 16:46:40

« vorige - volgende »

karinkees

Hallo,

Ik heb een valkparkiet van ong. 3 jaar(niet gekortwiekt) en mijn dochter heeft er sinds een paar weken ook 1 van ong. een half jaar(wel gekortwiekt).Nu logeert die van haar bij ons en nu is onze valkparkiet bang van hem als hij in de buurt komt dan weet hij niet hoe snel hij weg moet gaan.`s Avonds dan wil het (per ongeluk denk ik) wel eens voorkomen dat ze dicht bij elkaar zitten maar als die van mijn dochter dan dichter bij hem wil gaan zitten dan is ie weer weg.Ik heb het idee dat die kleine alleen maar bij hem wil gaan zitten maar dat wil hij dus helemaal niet.Weet iemand hoe we dit op kunnen lossen want hij zal best vaker komen logeren.

Alvast bedankt en groetjes

Karin

karinkees

Ik vergeet er nog bij te zeggen dat onze eigen valk ook wat agressiever naar ons toe is geworden(hij beet toch al maar nu soms nog harder)en dat ze allebei tam zijn.

Groetjes

Karolientje

Hoi,

Gedragen ze zich zo buiten de kooi? Het zou anders kunnen helpen om ze eerst buiten de kooi aan elkaar te laten wennen.

Verder zou ik het niet zo goed weten, soms klikt het gewoon niet..
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

karinkees

Ze gedragen zich inderdaad zo buiten de kooi,als de jonge valk fluit reageert die van ons ook niet ,die reageert alleen als wij naar hem fluiten of tegen hem kletsen.We hebben ze ook al bij elkaar in de kooi van ons gezet maar dat helpt ook niet.Als die kleine wil eten als die van ons aan het eten is gaat ie ook gelijk voor de kleine opzij.Het enige voordeel is dat onze valk minder krijst als hij in zijn kooi zit.

Groetjes Karin