5 mei 2025, 15:51:24

antibiotica in het oog van mijn valkje

Gestart door Merle, 3 januari 2010, 15:50:01

« vorige - volgende »

Merle

Hallo,

bij deze zal ik me eerst even voorstellen, mijn naam is Merlijne en heb sinds 2 maanden een valkparkiet. zijn naam is Casa en hij is ongeveer 7 jaar oud en wordt steeds tammer. De vorige eigenaar vond het wel leuk geweest en heeft hem op de tocht gezet vandaar dat ik hem heb meegenomen.

Nu probeer ik hem op te lappen. 7 jaar lang heeft hij in een kooitje gezeten met alleen zaadmengzel en water tot zijn beschikking. (hij leert steeds beter vliegen) dit heeft geleid tot ondervoeding. een gebrek aan vitaminen mineralen en een slechte weerstand met als gevolg een longontsteking.

MIJN VRAAG:
Sinds een week geef ik mijn valkje een antibioticakuur, tot deze ochtend verliep dit (op een kleine worsteling na) altijd goed. nu is er vanmorgen antibiotica in zijn oog gekomen en casa heeft hier zichtbaar last van. ik heb dit schoongemaakt met een gaasje maar met dit oog zit hij nu meer dicht en hij is erg onrustig. kan ik nog iets voor hem doen? Kan dit kwaad?

Alvast bedankt.

groetjes Merlijne.

Anja

Of het kwaad kan weet ik niet. Wat je zou kunnen doen is water koken en af laten koelen. Daarmee zijn oogje uitwassen.

Mocht je het niet vertrouwen bel dan een va.

Liefs,

Anja

ps ik vind het kei goed van je dat je hem "gered" hebt.

Karin

Gebruik wat afgekoelde kamillethee. Dat werkt verzachtend.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves