5 mei 2025, 20:19:22

Gewichtsverlies

Gestart door anuschka, 6 januari 2010, 19:09:53

« vorige - volgende »

anuschka

Hallo,

Gisteren heeft een va mijn valkje haar nageltjes geknipt en heeft bij één nageltje veel te ver doorgeknipt.  Ze bloedde nogal hevig en twee uur later ben ik met haar naar een andere da geweest om de nagel dicht te branden (de va heeft niet gewacht tot hij zeker was dat ze niet meer bloedde en liet mij naar huis gaan met de boodschap dat dit wel vanzelf ging stoppen).  Ze heeft dus een behoorlijke portie stress achter de rug, 2 ritten naar de dierenarts, bloedverlies, ...
Ze heeft gisterenavond nog gegeten en gedronken en ook vandaag eet ze, maar ik heb haar net gewogen en ze is 4 gram afgevallen (van 101 naar 97 gram).  Kan dit een gevolg zijn van de stress en het bloedverlies? 
Wat kan ik doen om haar te helpen?  Ze is al enkele dagen wat stiller en ik maakte mij al zorgen (vandaar het bezoek aan de va, die niets vond) en nu natuurlijk nog meer.  Weet er iemand raad?

Groetjes,
Anuschka

Anja

Hoi Anuschka,

Wat een drama voor je valkje. Het kan inderdaad door de stress zijn dat ze af is gevallen. Je hoeft je geen zorgen te maken want 97 gram is nog een prima gewicht.
Hou haar in de gaten en verwen haar maar lekker met een stengel trosgierst.

Sterkte.

liefs,

Anja

anuschka

Bedankt voor de reactie Anja.  Zou ze morgen al moeten bijgekomen zijn, of gaat dat zo snel niet?  Ik hoop dat ze haar eetlust behoudt en niet verder afvalt.

Groetjes,
Anuschka