valkje gered Luna vermaakt zich wel

Gestart door Larissa, 23 november 2009, 19:18:54

« vorige - volgende »

Larissa

23 november 2009, 19:18:54 Last Edit: 29 november 2009, 21:37:32 by Larissa
Hey iedereen

Ik wil toch ff me verhaal kwijt van wat ik vandaag mee gemaakt heb op me werk  >:(

Ik werk als Alfa-hulp en kom zo dus bij veel mensen over de vloer
zo ook vanmiddag bij een oudere dame die een heel mooi valkje er had zitten die had ze gekocht na het overlijde van haar man

Nou wou het geval dat zei door afnemende gezondheid naar een verpleeghuis heen moest en dat ze haar valkje niet mee kon nemen  :-X  :'(
Haar zoon was vanmiddag bij haar en die dreigde de valk los te laten of dood te gooie tegen de muur  :censuur :censuur als ze haar valk niet voor morgen weg had.
Nu ik toch eenmaal besmet ben met het valkenvirus  :-[ heb ik direct mij man gebeld en de situatie voor gelegt deze vondt het geen probleem haar er bij te nemen aangezien we de kooi en alles er bij kregen  :)
Ze staat nu heel zielig apart van de andere valkjes omdat deze last hebben van mijt waarvoor de inmiddels in behandeling zijn
Zodra deze er vanaf zijn mag Luna bij in de grote kooi saampjes met Coco en Chica

Zo ik moest echt ff me hard luchte ik kon haar zoon vanmiddag ik weet wel niet wat aan doen

dus nu heb ik er 5 inplaats van 4

groetjes Larissa

Anja

Goed gedaan.

Vind het wel een stomme reactie van die zoon. >:( >:( >:( >:(

Kimm

goede aktie van jou! fijn dat je man er wel achter stond.
wat een kerel zeg  >:(

heel veel plezier met je nieuwe valkje!

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Larissa

Ja ik snap mensen nie hoor  ??? hoe kun je nou zo te keer gaan tegen je eigen moeder over nota bene een valkje wat ze had gekocht na het overlijden van haar man  :-\ en dan ook die toon

brrrrrrrrr de rilling lopen me nu nog over de rug
Mijn man heeft nu echter wel gezegt van euhhhh we worde geen valken opvang he  ;)

Nou ja hope dat het valkje hier nog een paar mooie jaren te gemoed gaat

Ik zal straks ff probere haar op foto te zette

groetjes

Larissa

en de laaste

Nou dacht ik zelf dat dit een Witmasker cinnamon was omdat ze een beige kleur heeft in plaats van grijs....nu heeft ze een ring om dus wou ik kijken of ik de kweker kan achter halen en daar misschien wat te weten kan komen

Als iemand een idee heeft over welk soort dit is ?

groetjes

☺ Pita ☺

Mooi valkje heb je erbij hoor :D 5 nu?
Haha ik begon ook met 5 valkjes kijken hoeveel er nog bij komen larissa ;)

Larissa

Tja Pita......

Als het aan mij ligt komen er nog wel wat bij maar ja mijn man vindt het wel even best :-[ ik kan het me ook wel voorstellen hoor ze zitten nu allemaal binnen en aan gezien ze allemaal gezellig in de huiskamer moeten staan van mij wordt het natuurlijk wel beetje vol zo  ;D 

heb jij misschien een idee of ik goed zit met het ras wat Luna is

groetjes

Mark

Hoi Larissa,

Zover ik al kijk op mutaties heb is dit inderdaad een witmasker cinnamon. Ik kan niet zien of hij/zij ook nog bont is omdat ik die mutatie nog niet helemaal begrijp qua kleuren(vlekken). mocht het geen bonte zijn dan is het een mannetje omdat hij een witte kop heeft. Is hij wel bont dan moet je kijken naar het gedrag. zoals macho gedrag en fluiten.

gr en veel plezier met je nieuwe valkje.

mark

♪ Marlies

Dit is een bonte witmasker, cinnamon vind ik niet helemaal duidelijk.

@ Mark, een mannetje krijgt een wit masker, geen hele witte kop. Een bonte heeft wel een hele witte kop.
Dit valkje heeft ook witte slagpennen, ook een teken van bont.

Groetjes Marlies ;)

☺ Pita ☺

Yep denk dat Marlies idd goed zit.
Durf der niet tegen te spreken :D

Mark

haha nee dat durf ik ook niet! :-[
Dus dit is een bonte witmasker mogelijk cinnamon maar daar is de foto niet duidelijk genoeg voor.
@marlies je zegt een bonte heeft een hele witte kop! geldt dit dan voor een mannetje of voor allebei (man en pop).

Zie het verschil nog niet tussen een witmasker en een hele kop dan denk ik of ik zit er helemaal naast.

Gr

Larissa

hey iedereen

enorm bedankt voor de reactie's ik zal proberen met daglicht een duidelijker foto te maken

Ze is dus in ieder geval Bonte Witmasker

groetjes Larissa

Manouk

heej Larissa..

wat lees ik nu :P jij ook aan je 5de valkje.. en ik las ook in je boekje van het nestje van Joepy en Pico.. :( jammer hoor..
hoop dat het toch allemaal nog goed gaat komen en anders kan je het ze ook niet kwalijk nemen met het eerste nestje..

veel plezier met Luna..
je weet dus niet of het een man/pop is??
en de leeftijd van het valkje?? weetje dat wel (kan je wel op het ringetje zien)

kus
Manouk en haar bende

Larissa

hey Manouk en bende  :P

Ja tis erg jammer als het mis gaat met Joepy en Pico maar het is inderdaad hun eerste nestje en ik neem ze zeker niks kwalijk
Joepy heb der best gedaan

En ja ook ik heb inmiddels 5 valkjes  :D en mevrouw zei dat het een popje was dus en op het ringetje staat nb 07 L818 dus dan ga ik er vanuit dat het een popje van 2007 is

groetjes Laris en de bende van 5

Manouk

leuk hoor.. het is een erg mooi valkje..

is ze ook een beetje tam??
nou misschien is ze een leuke match met 1 van je overgebleven mannen ;) hahah

kus