Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

nou wat een positief verhaal zeg!! helemaal goed gegaan en vooral voor de eerste keer is dit echt goed  :D

wat de kale plekken betreft, zie je geen veertjes in de kooi liggen? of iets dergelijks?

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Geweldig hoe Sientjes eerste vluchten zijn verlopen. Ze moet natuurlijk wel een conditie opbouwen daarom is ze zo moe.

Het kan best zijn dat ze zichzelf plukt. Wat Kim al zegt liggen er dan veertjes in de kooi?

Ik ben trots op jullie hoor.

Liefs,

Anja

*Manon*

Ah super Renske  :D :D :D

Wat fijn dat het zo goed ging joh!!
En wat betreft dat opstappen... komt vast goed!
Wat je ook kunt proberen.... als je haar wilt laten opstappen en ze komt weer met haar koppetje om zich te laten kroelen, kun je haar ook al kroelende, een andere vinger van je kroelende hand, voor haar pootjes houden, zodat ze niet in de gaten heeft dat het zo 'eng' is....
Je moet er wel wat lenige handen voor hebben hahahahaha.... ach tis maar een idee van mij hé  :P

Fijn dat het ook lijkt te klikken met Lotje en Tommie.... wat een angsthaas die tommie... hahaha

liefs Manon

Always look..

Even over het eventuele plukken van haar..
Arti van mij heeft zich ook een tijdje geplukt ik heb voor hem toen Avi bird Sooterspray gekregen van de dierenarts..
Het heeft bij Arti geholpen tijdens het wachten op Levi  :D

ManjaV

Hey Renske!

Gefeliciteerd met Sunny/Sientje, je nieuwe aanwinst!
Ze is prachtig!
Ben je er al achter of ze zich plukt? Het zou goed kunnen, ik heb dit ook bij een valkje gehad.
Is ze al wat meer gewend nu?

En wat grappig dat Tommy bovenop Lotje ging zitten. Wie weet worden ze nog een koppeltje!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Marian

Hoi Renske,

Ik ben weer helemaal bijgelezen ;)
Wat kun je je zorgen maken hè..... niet leuk en fijn, maar ook wel goed, want je blijft op zoek naar hoe het beter kan! En dat zijn dan de goede zorgen van jou voor je lieve valkjes!! :D
Spannend zo'n eerste keer uit de kooi en fijn dat je haar zo hebt kunnen kroelen.
Heb je inmiddels een idee of ze zich plukt?

Haha, die Tommy, zo lekker klungelig nog bij Lotje ... elk begin is moeilijk ;D

Groetjes, Marian

Creatura

Hallo mensen,

@Kim, Anja en Manja:
Ik heb eens in de kooi gekeken of er veertjes lagen, en ik zag hier en daar een donsveertje liggen, maar verder niks. Dus echte duidelijkheid schept dat ook niet.
Ik hou haar in de gaten, en misschien probeer ik die spray anders een keer Sanne! Bedankt voor de tip!

@Manon; Haha, ik zal het eens op die manier proberen met kroelen en opstappen. :)

@Marian; Ja, dat zorgen maken is altijd het minst leuke aan dieren hebben, maar het hoort erbij hè :) Maar het ergste heb ik nu gehad denk ik 8)

Zow, sinds vandaag zit Sientje lekker bij Lotje en Tommy in de kamervolière :) Ik zag geen reden om het niet te doen, aangezien ze lekker met ze meevliegt door de kamer en ook vaak op dezelfde plek landt als hen, en ze heel beleefd naar mekaar doen :) Dus, nadat ze gevlogen hadden kreeg Sientje weer een stok voor haar neus waar ze al snel op stapte, en toen kon ik haar zo de volière in dragen en toen stapte ze helemaal volgens het boekje op de stok :-* Lotje en Tommy keken amper op of om, en ze werd direct geaccepteerd. Tommy gedroeg zich zelfs voorbeeldig; hij heeft alleen maar een paar keer fluitend om haar heen getrippeld en verder niet lelijk gedaan ofzo. Sientje zelf lijkt het allemaal ook heel normaal te vinden; ze ging meteen de kooi verkennen en ze ging zelfs meteen eten :D Lekker hoor; ze is een heel makkelijk vogeltje.
Ze is wat introvert; komt tot nu toe niet uit zichzelf naar me toe, maar als ik een beetje aandring trippelt ze wel naar je toe en laat ze zich kroelen. Zo nu en dan vliegt ze wat rondjes door de kamer, en verder zit ze een beetje op de kooi voor zich uit te kijken. Nou ja, een stil meisje dus waar je geen last van hebt. Is ook prima :) Zolang ze maar de kooi in te tillen is, al dan niet op mijn vinger, vind ik het prima. Zou leuk zijn als ze in de loop van tijd toch nog eens uit zichzelf naar me toevliegt ofzo. We zien het wel.

Kimm

nou geweldig hoor allemaal.
het gaat al super vooruit zeg  :D is ook best een goed idee van je om sientje bij de anderen in te doen. het gaat gewoon goed, dus waarom niet.

ze komt vast wel een keertje bij je hoor  ;)

liefs kim

Marian

Het klinkt echt heel erg goed wat je schrijft over Sientje, en ze is nog maar zo kort bij je.
Ze moet misschien nog wat meer wennen, 't ene valkje doet daar weer langer over dan 't andere ;)
Maar ik snap 't wel hoor, enthousiasme en geduld gaan niet zo makkelijk samen :D

Groetjes, Marian

Creatura

Nou, het ging vandaag weer wat beter.
Sientje is drie keer op mijn arm gestapt uit zichzelf, en ze heeft zelfs een tijdje op mijn schouder gezeten. Heel gezellig:)
Ja, dat komt wel goed met mijn gele meisje :D

En nou heb ik dus nog wat ontdekt;

Sientje heeft rode pupilletjes!! Het viel me vandaag op omdat de zon in haar oogjes scheen.
Betekent dit dat ze ook nog fallow is?

Kimm

wauw wat gaaf zeg  :D  :D

over de oogjes, dat weet ik niet  ::)

*Manon*

Hoi hoi,

wat fijn dat het zo goed met Sientje gaat zeg!!

Rode lensjes.... zou fallow kunnen zijn? ik weet het eerlijk gezegd niet.
Volgens mij moet zij dan ook de mutatie fallow hebben en die moet je dan kunnen zien.

Waar ik ook aan zit te denken, maar hier weet ik het fijne ook nie precies van, is dat cinnamon vaak een rode gloed over de oogjes hebben..... maar ik weet nie of ze cinnamon is...

Intressante vraag hoor!!

even een topicje openen bij Mutaties????

Fijn weekend  ;D

Creatura

Hey Manon,

Yep, ik had al direct een topic bij mutaties geopend, en er wordt gedacht dat de rode lensjes komen door de mutatie cinnamon.
Dus Sientje zal zeer waarschijnlijk een cinnamon bonte geparelde geelwang zijn ;D Een hele mond vol, hoe dan ook ;)

Ze is lief in ieder geval. Zit regelmatig al op mijn schouder en laat zich nu ook heel gemakkelijk in de kooi zetten; soms met een stokje, maar soms stapt ze ook zo op mijn arm. Ze is zelfs al een paar keer op mijn hand gestapt, dus ik voorzie geen problemen ;)

Sientje heeft Tommy ook best wel redelijk onder de duim. Ze laat zich niet echt intimideren door hem en gaat dus ook echt niet aan de kant voor hem. Ze pikt hem zelf weleens in zijn rug als hij in de weg zit!!! Applausje voor Sientje!! ;D
Tommy vindt het wel interessant volgens mij. Hij zit in ieder geval 's avonds redelijk dicht bij haar, dus wie weet hoe dat nog gaat lopen :D

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat gaaf dat Sientje al een paar keer op je hand is gestapt, en het komt echt wel dat ze naar je toe komt gevlogen hoor, heb dat met Suske en Wiske hier ook gehad...eerst vliegen ze wat los en dan komen ze inneens als ze al redelijk veel op je hand hebben gestapt, op je arm gevlogen , wacht maar, het kan snel gaan hoor! Je beleefd in ieder geval veel plezier aan ze, dat is heel belangrijk vind ik!  ;D   :D :D grtjs. Ann

Creatura

18 januari 2010, 23:35:12 #224 Last Edit: 19 januari 2010, 07:31:28 by Creatura
Hey Ann,

Ja, dat komt zeker wel goed.
Sientje is trouwens al een paar keer naar me toegevlogen en op mijn hoofd geland ;D

Alleen vandaag wilde ze niet uit de kooi :-\ De kooi stond de hele tijd open; ik heb haar mijn arm voorgehouden, een stokje; ze wilde gewoon niet.
Ze zat te slapen en een beetje te zitten ::)
Sientje is een beetje een binnenvettertje. Als haar iets dwars zit laat ze het niet echt merken. Ik denk dat ze geen zin had omdat het door de mist vandaag erg donker was in de kamer. Ze is dan eenvoudigweg niet in de stemming omdat het naar haar idee avond is. Dat is mijn theorie ;)

Verder had Sientje vandaag ook al een avontuurtje wat betreft vast komen te zitten;

Ze was op een touwtje aan het klimmen en bleef met haar teentje aan een touwtje hangen. Ik hoorde verder niks, dus het is dat ik het zag toevallig. Ze bleef maar trekken aan haar teentje; heel rustig en beheerst leek het wel. Ik moest er zelfs even om lachen, want het zag er komisch uit ;D

Ik heb haar maar even geholpen, onder het demonische gebijt van Tommy heb ik haar naar een stok gedirigeerd terwijl de draad nog aan haar poot vastzat. Ze leek toen iets banger te zijn; hoge kuif, grote ogen, dus ik heb snel haar teentje losgemaakt.
Wat blijkt; haar teennageltje is een beetje gerafeld aan de onderkant, dus ze blijf heel makkelijk aan van alles hangen.
Misschien toch de nageltjes even bijknippen dan...