Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Renske,  maar natuurlijk gaat dat goed komen, met wat geduld he ! Grtjs. Ann :D :D :D

Creatura

Nou, ik weet het niet hoor...
Sientje eet vandaag weer heel weinig. Sterker nog, ik heb haar eigenlijk amper zien eten :(
Ik denk niet dat een valkje op zo weinig kan leven...
Ik moet zo werken, maar ik denk dat ik daar zo maar even een vogelarts bel, voor de zekerheid; kijken wat die zegt.
Ze heeft nul komma nul zaad gegeten, dat staat vast, want ik zie nergens velletjes liggen. Trosgierst is twijfelachtig, en brood misschien een paar hapjes. Groenvoer raakt ze niet aan.
Ben er net achtergekomen dat ze dingen wel aanpakt als ik ze met mijn mond aanreik. Paar zonnepitjes geprobeerd, maar ze pakt ze en laat ze bijna allemaal weer vallen. Eentje kraakte ze, maar alles viel eruit voordat ze het in kon slikken.
Nee, ik heb te vroeg gejuicht denk ik. >:(

Creatura

Nou, daarnet heb ik Dr. Feld gebeld. Althans, ik kreeg de assistente aan de lijn. Ze zei dat ik druivensuiker door het drinkwater moet doen (daar zat ik ook aan te denken) en ook op de bodem bakjes met allerlei soorten voer moet zetten. En verder goed in de gaten houden natuurlijk.

Dat ga ik dus maar doen.
Het is zo raar dat ze verder niet echt een zwakke indruk maakt. Ja, ze is rustig, maar zo rustig was ze ook bij de oude eigenaresse. Ze heeft af en toe wel een aktief moment, en dan tjilpt ze een minuut of tien en klimt door de kooi heen. Als Lotje en Tommy eruit zijn houdt ze ze constant in de gaten; klimt met ze mee, rent over de bodem etc. Zo ook vandaag. Dus waar ze nou al die energie vandaan haalt?

Pfff, mysterieus vogeltje, die Sientje.
Met haar grote donkere ogen en haar enorme gele kuif :-*
Ze blaast als een slang en knuffelt als een klein kuikentje. Hihi.

Vanavond dus maar druivensuiker in haar water doen. En ik haal zo even wat boontjes, sla en paparika (daar houdt ze van volgens de oude eigenresse). Ik ga alles uit de kast halen, en als blijkt dat ze toch zwak wordt ga ik direct met haar naar de VA.

Zucht... :-\

Kimm

hoi,

het gaat vast wel goedkomen hoor met jouw goede zorgen  ;)
blijkbaar moet sientje wel heel erg wennen.
biogarde met een scheutje roosvicee vinden ze vaak ook wel lekker.

succes,

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Och jee toch.

Maar wat Kim al zegt met jouw goede zorgen gaat het helemaal goed komen.

Pas wel op met sla want daar raken ze nogal snel van aan de diarree.

Liefs,

Anja

Creatura

Dankjewel Kim en Anja,

Toch heb ik het idee dat ik dan iets niet goed doe ofzo.
Dat ze te gestresst raakt bij mij thuis omdat ik dit of dat fout doe. Ik ga laat naar bed, ik woon alleen (dus minder gezelligheid als wanneer ze in een gezin leeft), zou dat mee kunnen spelen?
Pfff, vind het wel lastig hoor :(
Zal het ook meespelen dat ze al wat ouder is en daardoor minder makkelijk went?

Nou ja, ik ben van plan haar morgen uit de kooi te laten. Is dat een goed idee denken jullie?
Ik hoop dat ze dan misschien wat vrolijker wordt.
Ben alleen bang dat ze misschien niet meer de kooi in gaat aangezien ze gewoon echt niet op mijn hand wil zitten (kan haar ook niet paaien met eten, omdat ze gewoon geen eten wil :-\).
Hoe moet je een valkje dat niet eet nou tam krijgen? Als ze meteen aanviel op trosgierst zou het wel makkelijk zijn, maar nu..... ???

Verder is ze wel een mopje hoor, begrijp me niet verkeerd ;) Ik ben gewoon een beetje onzeker hierdoor en weet gewoon niet zo goed hoe ik met zo'n valkje moet omgaan..... :-\

Kimm

hoi,

ik weet niet of het verstandig is om haar vandaag los te laten.
ik zou haar eerst willen zien eten.
verder ligt het niet aan jou hoor, ik woon ook alleen en de valkjes hebben het hier reuze gezellig.

waar zit sientje? zit ze bij jou in de woonkamer? heb je het idee dat zij eruit wil? en hoe oud is sientje?

liefs kim

Manouk

Citaat van: Creatura op  7 januari 2010, 15:58:07
Nog een paar daagjes en dan laat ik haar denk ik maar eens vliegen. Hoe ging dat bij Gaudi de eerste keer Manouk?
Xx

ik heb haar hier de eerste keer eruit gelaten eigenlijk al best snel...
ze was niet bij me weg te slaan.. zat steeds op mijn schouder en gezellig met mijn ketting te spelen..
Ook kon ik haar buiten de kooi lekker kriebelen.. dit wil ze nu nog steeds, maar wel op haar tijden :P
als ze op mijn schouder zit en ik ga voor de kooi staan, dan vliegt ze er vaak zelf in..
dus ze is niet echt moeilijk...

kus

Anja

Je doet het goed laat dat duidelijk zijn. Je zorgt voor Sientje en geeft haar lekkers en zo.

Wellicht moet ze aan het nieuwe ritme wennen. Heb je wel de radio aan zodat ze toch dingen hoort?

Als je ze uit de kooi laat en ze wil niet op je hand dan kun je nog altijd een houten lepel of een stokje pakken om haar op te laten stappen.
Of je ze uit de kooi moet laten....................geen idee want je kunt van te voren niet zeggen hoe dat uit gaat pakken. Als je ze er uit laat doe het dan niet te lang.

Succes meid.

Liefs,

Anja

Manouk

hoi renske..

hoe is het nu met Sientje??
ben wel benieuwd hoor..
groetjes

Manouk

Creatura

Hoi hoi,

Iedereen bedankt voor de berichtjes :)

We zijn weer wat dagen verder, en gelukkig eet Sientje sinds een paar dagen redelijk ok. Vind nog steeds dat ze weinig eet, maar ze eet nu tenminste ook het gewone zaad, ze valt direct aan als ik een sperzieboontje in haar kooi schuif en ik zie haar ook meer aan haar trosgierst knabbelen :)
Ze went gewoon wat minder snel, maar ze is natuurlijk ook geen babietje meer ;)
Ik heb haar nog niet uit de kooi gelaten, maar ik denk dat ik het morgen maar ga proberen; dan ben ik de hele dag vrij, dus mocht het lastig worden haar terug in de kooi te krijgen, dan hoef ik in ieder geval nergens heen.

Op mijn hand wil ze nog steeds niet, en dat zal ook wel niet zo raar zijn als ze dat ook niet gewend is.
Door de tralies kroelen vindt ze heerlijk; ze is dan een echt knuffeltje. Ze knabbelt ook graag aan je lip, en door de tralies pakt ze ook gewoon eten van je aan.
Ze vindt het zonder tralies dus gewoon een beetje bedreigend waarschijnlijk.

Ze is een heel rustig meisje; bij nader inzien toch niet zoals Lotje. Sientje is een klein prinsesje; zoals ze op haar stokje zit, zoals ze zich gedraagt; heel erg ingetogen en deftig ;D

Ik vraag me trouwens wel wat af; Als Sientje haar vleugeltjes omhoog tilt met het uitrekken zie ik dat ze onder haar vleugeltjes behoorlijk kaal is ??? Kaalgeplukt is het niet denk ik; het ziet er eerder uit alsof daar gewoon nooit echt veren zijn gegroeid... Is dat normaal voor een geelwangetje? Bij Lotje en Tommy zie ik dat er op die plek ook wel wat minder veertjes zitten, maar het is niet zo kaal als bij Sientje...

xxx

Anja

Fijn dat Sientje toch is gaan eten.
Zo te lezen is ze een erg lief valkje.

Wat je vraag betreft.............ik heb hier 3 geelwangen zitten en die hebben allemaal veertjes onder de vleugels.

Liefs,

Anja

Creatura

Hoi Anja,

Nee, dat dacht ik al wel. Dan zal het wel gewoon iets van haarzelf zijn. En misschien groeit het toch nog bij. Verder zit ze echt heel mooi in haar veerjes. Vooral haar kopje; dat zit allemaal zo mooi strak dat ik haar soms bijna niet kan kroelen ;)

O ja, er is nog wat grappigs te melden;

Tommy is de afgelopen dagen al drie keer (in mijn bijzijn, dus vast wel vaker) op Lotje's rug gesprongen ;D De eerste keer zat ze te mekkeren in de voerbak (kippetje), en toen kon Tommy natuurlijk bijna niet anders ;) Daarna sprong hij gewoon zomaar op haar rug, en toen schreeuwde ze ook wel weer moord en brand ;D
Ze hebben niet gewipwapt hoor, het was alleen maar een uitprobeerseltje van een Tommy die volwassen begint te worden ;)
Klein Lotje weet niet wat haar overkomt :P :-*

Kimm

ah super dat sientje aan het eten is. fijn hoor!

ik ben benieuwd hoe het loslaten gaat verlopen  ;)

liefs kim

Creatura

Hoi Kim (en anderen ;))

Vandaag heb ik Sientje voor het eerst losgelaten. Eigenlijk ging het best wel goed.
Het duurde even voor ze echt de kooi uit wilde komen; ze zat heel lang een beetje tijd te rekken in de opening, en klom er even uit en dan weer terug ;) Uiteindelijk sprong ze op mijn been (ik zat er op mijn hurken naast) en bleek toen ineens weer niet bang te zijn voor mijn hand; want ze boog direct haar kopje om gekroeld te worden :D Mja, opstappen heeft ze gewoon niet geleerd, dus dat zat er ook niet in; ik kreeg steeds alleen maar een pluizig nekje tegen mijn hand geduwd ;D
Op een gegeven moment vloog ze op het dak van haar kooi en ging daar een beetje poetsen en voor zich uitstaren 8)
Toen besloot ik om Lotje er maar bij los te laten; die doet immers geen vlieg kwaad.
Inderdaad; het eerste wat ze deed was naar mijn vriend vliegen, en daar bleef ze ook. Totaal geen interesse in Sientje ::)
Op dat moment vloog Sientje ook ineens op, en dat was dan haar eerste vlucht door de kamer. Ze had even moeite met landen, en vloog duidelijk net iets langer dan ze eigenlijk aankon ;) Maar uiteindelijk kwam ze op een touw terecht die ik door de kamer heb gespannen.
Aangezien Tommy zo moederziel alleen in de kooi zat heb ik hem er toch ook maar uitgelaten. HIj vloog direct naar Sientje toe, maar hij deed verder niet veel. De kat uit de boom kijken vooral, die stoere vent ;D ::)
Even later volgde er nog een vlucht door de kamer; nu met drie valkjes tegelijk. Haha, dat was wel even heel druk ;D Maar het ging goed. Alleen de landing van Sientje ging niet zo goed. Ze belandde op haar kop aan het touw en bleef daar hangen met haar vleugels half uit totdat ik haar kwam redden :P ;D Ze sprong op mijn arm en bleef daar netjes zitten terwijl ik met haar door de kamer liep.
Toen was ze moe; echt moe. Ze moest constant haar vleugeltjes optakelen omdat die steeds wat naar beneden van haar lijfje af zakten :-* :-\ Ik denk dat ze ook wel wat spierpijn heeft nu ::)
Mgoed, verder gebeurde er niet veel, want Tommy claimde haar totaal en palmde haar helemaal in met zijn bijzonder muzikaal verantwoorde zang ;) Nou ja, inpalmen deed hij niet, want ze negeerde hem keihard. Tommy viel haar af en toe heel moedig in haar rug aan; dan greep hij haar staart of pikte ineens in haar rug; die kleine dictator ::) :-X
Maar daar trok ze zich dus weinig van aan en ze bleef rustig zitten waar ze zat.
Uiteindelijk was het nog wel wat lastig om haar terug in de kooi te krijgen. Ze zat op de kooi van Lotje en Tommy en wilde daar wel blijven zitten.
Maar met een zitstokje en een klein beetje dwang (tegen haar buikje duwen) stapte ze op en kon ik haar in haar kooitje zetten :)
Voor een eerste keer niet slecht vind ik.

Maar ik denk nu ineens aan wat ik gisteren schreef, over dat Sientje kaal lijkt te zijn onder haar vleugels.
Er ging me zojuist een lichtje branden toen ik haar een kreet hoorde slaken terwijl ze zichzelf aan het poetsen was.
Ik hoor haar namelijk elke dag kreten slaken tijdens het poetsen :(
Zou ze zichzelf dan toch plukken....? ???
Het verklaart wel waarom ze zo kaal is onder haar vleugels....
En het zijn echt kale plekken hoor; duidelijk te zien als ze de vleugeltjes optilt.