Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Creatura

19 oktober 2009, 20:46:44 Last Edit: 10 februari 2011, 11:19:10 by Creatura
Hoi allemaal,

Vandaag heb ik besloten om een dagboekje te beginnen.
Ik zit al meer dan een half jaar op dit forum, maar nu wordt het toch wel tijd ;D

Mijn twee valkjes heten Lotje en Tommy :)

Lotje is een witmasker cinnamon popje, geboren ergens rond midden februari 2009.
Haar heb ik opgehaald bij een meneer in Arnhem die een nestje met drie donsjes aan het pappen was. Volgens hem werden ze geplukt door de ouders.
Toen ik voor het eerst naar ze kwam kijken was Lotje een week of vier oud; zij was de oudste uit het nestje. Ze zag er niet uit; een kale nek, een kale kop, en eigenlijk was sowieso bijna alles kaal behalve haar gezicht, vleugels en staart ;D Ze kon al wel vliegen, hoewel je het beter kamikaze-piloten kon noemen 8) Ze knalde overal tegenaan en kon ongeveer 1 seconde ergens haar aandacht bij houden voordat ze weer ergens door werd afgeleid :P
Maar ze was zo'n lekker moppie. Toen ik haar voor het eerst op mijn vinger had gaf ze me een kusje, en toen was ik verkocht;)
In de loop van de volgende weken ben ik nog een aantal keren wezen kijken, en je zag haar steeds mooier worden. Haar zusjes/broertjes waren al snel weg; voordat ze zelfstandig waren zijn ze al opgehaald om verder te worden gepapt. Dit gebeurde eigenlijk precies op het moment dat ik besloten had om naast Lotje ook nog een ander nestgenootje te nemen. Helaas, ik was te laat, dus ik moest genoegen nemen met alleen Lotje.
Pas toen Lotje een week of tien was heb ik haar in huis genomen. Eigenlijk was ze op dat moment nog niet helemaal zelfstandig en zat nog op 1 papvoeding per dag. Ik wilde liever niet pappen omdat ik daar tenslotte helemaal geen ervaring mee had. Maar eigenlijk drong haar oude baasje nogal aan, dus uiteindelijk heb ik het toch maar geprobeerd.
Lotje werd door hem gebracht op een mooie eind april-dag; het was toen erg lekker en warm weer. Ze zat in haar reismandje en liet wat nieuwsgierige piepjes horen.
Ik had een aantal dagen daarvoor eindelijk een goede kooi gevonden op marktplaats; een stevige en hoge waarvan ik het merk nog steeds niet weet. Hij pakte Lotje uit haar mandje en zette haar in de kooi, en dat ging eigenlijk meteen goed. Omdat ze al zo'n tam hummeltje was die bovendien bij hem ook al in verschillende kooien en zelfs bij verschillende vogels had gezeten, was ze erg makkelijk en totaal niet bang. Ze begon direct al te klauteren en haar eten te inspecteren :D.
Vanaf dag 1 heeft ze totaal geen problemen gegeven. Het pappen ging goed, als je al het geknoei wegdenkt:p Er ging wel erg veel naast, en dat kwam grotendeels op haar verenpakje, met als resultaat dat ze er na vijf dagen echt niet meer uitzag; vol met opgedroogde papresten. Ik vond dat zo'n zonde dat ik toen heb besloten om het pappen te stoppen, ook omdat ik haar gewoon goed zelfstandig zag eten, en ze eigenlijk nooit heeft gebedeld naar mij toe. Dat ging dan ook zonder problemen. Ze heeft nooit laten weten nog zin in pap te hebben en is prima opgegroeid :) Na een aantal keren douchen onder de plantenspuit en na vele poetsbeurten door haarzelf zag ik haar veertjes stukje bij beetje schoner worden.
Hieronder zie je een foto van hoe Lotje er uitzag inclusief papresten:p

Lotje liet al snel blijken zeer waarschijnlijk een meiske te zijn. Haar vocale kwaliteiten hielden (en houden) wel ongeveer op bij wat gepiep en gebrabbel, en macho gedrag zat er ook totaal niet in; eerder het tegenovergestelde; Lotje is een ontzettend onhandig en oekelig (is dat een woord? ;D), maar oh zo lief en snoeperig valkje ::) ;D Stoer doen komt niet in haar woordenboek voor. Charmant is ze wel zeker.
Ze is een klein clowntje. Op de kop hangen met haar vleugels wijd is één van de schattigste dingen die ze al van begin af aan doet. Haar gepiep doet een beetje denken aan een roestige toeter, en soms aan een badeendje :D
Vreemden zegt ze altijd luidkeels gedag (Piep piep!!!! Die klassieke "hey, waar ben je?" roep) Verder staat haar kuif bijna altijd recht omhoog, is ze verslaafd aan kroelen (zodra je bij de kooi staat komt ze direct naar je toegekropen om in een hoek van de volière aan de tralies te gaan hangen zodat ze makkelijker gekriebeld kan worden ;D) en als ze moe is (en heeeeel bol) lijkt ze net een suikerspinnetje; zo zacht en fluffy ;D Dan is ze zoooo moeilijk te weerstaan en wil ik haar het liefst opvreten, haha 8)
Ja, ze is erg lief.
Maar natuurlijk heeft zelfs Lotje haar dark side :o
Haha, al is dat bij haar nou niet echt indrukwekkend te noemen.
Lotje is wel een diva, dus als iets haar niet bevalt, meestal is dat de manier waarop je haar kroelt, zal ze even lekker in je vingers happen. Op zo'n nijdige manier, soms ook met een nijdig piepje erbij. Maar dan buigt ze meestal direct weer haar kopje om toch weer gekroeld te worden, en dan krijg je vaak weer en hap, enz enz. Maar Lotje bijt zelden hard gelukkig. Ze is eigenlijk heel sociaal naar mensen toe.
Ze vindt het helemaal te gek om bij Jan en alleman te gaan zitten als ze uit haar kooi is. Helaas vindt ze het dan weer wat minder om bij mij te zitten Als ze kan kiezen zit ze altijd liever bij een ander dan bij mij, en dan vooral bij mijn vriend.  >:( Dat vind ik soms nog steeds erg jammer, maar er is niks aan te doen; kan haar moeilijk gaan dwingen om bij mij te zitten. Als ik de enige in de kamer ben komt ze wel bij me zitten hoor, dus daar moet ik maar genoegen mee nemen, hehe :P

Hier nog een paar foto's van Lotje. De eerste drie zijn ongeveer vier maanden geleden genomen, ergens in juni. De laatste is recent, van eind september. Ze is helemaal door haar rui heen en het is duidelijk te zien dat haar buikje heel mooi lichtgrijs is geworden en haar rug en vleugels steken daar nu erg mooi tegen af.

Lotje in een ontzettend schattige pose ;D

Lotje ook erg schattig ;)

De grappigste foto van Lotje die ik heb gemaakt :P ;D

Lotje in eigenwijze nieuwsgierige toestand 8)

Dan hebben we Tommy :D
Tommy is een wildkleur mannetje die geboren is op 5 april 2009. Hem heb ik gekocht van ManjaV hier op het forum :)
Half juni heeft ze hem gebracht, nadat ze me uitgebreid op de hoogte had gehouden over zijn ontwikkelingen.
Toen hij hier kwam heb ik hem natuurlijk niet direct bij Lotje in de kooi gezet. Voor hem had ik een andere kooi gekocht (ook op marktplaats ::)). Tommy was wel een beetje van de kaart; hij zat de eerste dagen vooral op de bodem, en alleen als ik bij hem kwam kijken ging hij op de stok zitten en als een razende idioot over de bodem rennen, weer op de stok klimmen, en dan liet hij zich weer naar de bodem vallen als een kamikaze-piloot ;D Hij was wel gek op aandacht, en werd dan zo blij dat hij een beetje begon te ADHD-en :P
Na twee dagen, toen bleek dat hij al netjes op mijn hand kwam zitten en ik hem ook gewoon kon aaien, heb ik hem maar uit de kooi gelaten. Dat ging heel erg makkelijk. Hij vloog wat en landde steeds netjes op de touwen met doeken die ik door mijn ruimte heb gespannen (om de ruimte op de delen, aangezien het een hele grote ruimte is), en al na een minuut of 15 landde hij uit zichzelf op mijn hoofd, en daar kon ik hem ook makkelijk van af halen en bleef hij netjes op mijn vinger zitten. Ik heb Lotje er toen ook al uitgelaten om te zien hoe ze op mekaar zouden reageren.
Lotje was erg nieuwsgierig naar Tommy, maar helaas was dat andersom niet het geval. Alle goedbedoelde toenaderingspogingen van Lotje werden direct weggepikt door Tommy :-\
Het resultaat was dat Lotje het maar opgaf en op haar beurt ook standaard lelijk ging doen naar Tommy. Ze duldden mekaar, maar daar hield het ook op.
Na een dag of vier heb ik Tommy al bij Lotje in de kooi gezet, want het was wel duidelijk dat hij het in zijn eentje niet zo naar zijn zin had.
Ondanks dat hij Lotje niet bepaald lief vond ging het wel prima zo bij mekaar in de kooi.
Inmiddels zitten hij en Lotje samen in een kamervolière en hebben ze alle ruimte (ook om mekaar te ontlopen, hehe ;D).

Tommy ontpopte zich al gauw tot een aanhankelijk valkje met een grote voorkeur voor mij, dit in tegenstelling tot Lotje ;) Hij achtervolgde (en achtervolgt) me overal en landt dan meestal op mijn hoofd, maar soms ook netjes op mijn schouder.
Hij is niet echt een kroeler, al vindt hij het wel fijn om buiten de kooi op bepaalde momenten op zijn kopje en in zijn nekje geaaid te worden. Het grappige is alleen dat hij zich dan altijd gaat poetsen :P Lotje gaat er uitgebreid voor zitten, met haar kopje scheef, maar Tommy krijgt steeds "jeuk" en gaat zich dan poetsen ;D Ik kan hem dan wel overal aaien; zijn rugje, zijn buikje, zijn vleugeltjes, dat boeit hem helemaal niks. Lotje zou dan wegrennen ;D
Tommy kun je altijd en overal een kusje geven op zijn kopje; hij blijft er netjes voor zitten. Dat is ook erg leuk; je kunt hem echt knuffelen :D

Eigenlijk direct was al duidelijk dat Tommy echt een manneke is, want al de eerste avond begon hij luidkeels te fluiten :D Daarna stopte hij een paar weken, maar toen begon het; hij ging woordjes nazeggen, hij floot deuntjes na, en nu is wel gebleken dat hij een erg groot imitatietalentje is ;D Hij doet het bouwvakkersdeuntje en een paar andere korte fluitjes, hij zegt "Tommy", "Kusje", "Lotje, kom maar!!" en heel soms ook "Kom es hier!", en daarnaast, en dat is eigenlijk wel het leukste, componeert hij zelf hele muziekstukken ;D Hij heeft deuntjes verzonnen die in niks lijken op wat ik hem heb geleerd. Hij kan dus ook goed improviseren, en daar heb ik al zo vaak enorm om moeten lachen. Tommy is soms net een klein kindje dat experimenteert met zingen, en dat is zooooo schattig :D

Tommy is een heel klein valkje; toen hij hier aankwam viel direct het verschil in grootte tussen hem en Lotje op. En hij zit heel strak in zijn veertjes. Lotje is gewoon heel fluffy en bijna baby-achtig, maar bij Tommy sluit alles heel glad aan, en zie je zijn daadwerkelijke vorm (onder de veren dus) veel beter. Hij lijkt dus ook veel slanker dan Lotje, al zal dat in de praktijk wel meevallen. Tommy is erg elegant in zijn houding, zijn bewegingen, en zeker in de manier waarop hij vliegt. Hij gaat hard, hij glijdt door de lucht en kan op een heel mooie manier landen en plotseling van richting veranderen. Lotje vliegt een beetje rommelig en plomp, als een klein hommeltje, haha ;D
Verder zijn zowel zijn snavel als zijn nageltjes heel scherp, waar die van Lotje gewoon wat stomper zijn. Je kunt wel zeggen dat Tommy meer de "wild boy" is, en Lotje meer een huismusje. Misschien heeft het ook wel te maken met dat Lotje een papkindje is en Tommy gewoon door valkparkieten is opgevoed ;)

Tommy heeft ook dark-sides :-X
Hij valt mijn vriend aan, dat is misschien wel de meest verre uithoek in schaduw-Tommy-land :-\
Het is niet dat hij hem echt aanvliegt, maar als hij bij hem op de schouder zit wil hij hem nog weles flink in zijn wang bijten uit het niets. Dat heeft hij nog nooit bij mij gedaan, dus ik denk dat het een soort mannen-aversie is, en anders heeft hij door dat mijn vriend een soort concurrent is, haha 8) Of hij mag hem gewoon niet, dat kan ook nog.
Ik weet ook niet zo goed of en hoe ik hem dat kan afleren. Iemand een idee? ???

Tommy wil mij ook nog weleens bijten, maar dan vooral als ik iets doe wat hij niet wil, zoals behoorlijk dwingend mijn hand voor hem houden als ik haast heb, of iets te eten van hem afpakken (wat hij eigenlijk niet op mag eten ;).
Tommy heeft gewoon een sterk karaktertje en als iets hem niet bevalt dan bijt hij (hard!).

Hieronder wat foto's van Tommy. Eerst van toen ik hem net had, en de laatste is ook van eind september; je kunt daar al zien dat zijn koppie wat geler wordt. Op dit moment is zijn bekkie al veel geler dan daar; ik plaats er snel een nieuwe foto van. Hij is nu behoorlijk in de rui en heeft vooral op zijn kop en in zijn nek allemaal "stekels" ;D Hij is nu een beetje een lelijk eendje, maar ik denk dat hij in een hele mooie zwaan gaat veranderen :D

Tommy toen ik hem net had :)

Tommy als een bolletje wol :)

Tommy van heeeeel dichtbij

Tommy pasgeleden in een typische Tommy-pose ;D

Erg veel tekst was het, sorry daarvoor :P Vanaf nu zal het wel minder worden, hehe. Ik ga nog wat leuke foto's zoeken om te posten, en als er leuke dingen gebeuren laat ik jullie dat weten. Hopelijk zijn er mensen die mijn dagboekje boeiend genoeg vinden om te volgen, hehe ;D

groetjes, Creatura
 ;D ;D

Kimm

hoi,

leuk dat je een dagboekje bent begonnen.
de foto's zijn ook erg mooi en mooie valkjes!

het mannetje wat bijt, kan ook jaloers zijn hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Creatura

Hoi Kim,

Thnx voor je reactie :)
Ja, inderdaad, ik denk ook dat Tommy een beetje jaloers is op mijn vriend. Tommy ziet mij denk ik ook een beetje als zijn partner, dus dan krijg je dat hè ;)

Marian

Hoi Renske,

Kom graag in je boekje kijken :D
Heb genoten en gelachen om je foto's, vind ze erg mooi gemaakt! 8) ;D
Hmm :-[, moet eerlijk zeggen dat ik nog niet alles heb gelezen ... maar dat kom ik nog doen ;)
Leuk om je te volgen :)

Groetjes Marian

Creatura

Hoi Marian,

Leuk dat je komt kijken :D
Haha, dankje dat je mijn foto's leuk vindt ;D Ik moet zeggen dat het veel makkelijker is om van Lotje foto's te maken dan van Tommy, want Tommy loopt meestal weg voor de camera, terwijl Lotje er juist op af komt (en in de lens gaat happen) ;). Ik moet de foto's eigenlijk ook altijd met de macro-stand maken, en dat betekent dat ik ze van heel dichtbij moet maken, en met voldoende licht, en ze mogen niet te veel bewegen. Lastig hoor ;) Maar ik spaar voor een nieuwe camera, want deze is toch een beetje te simpel, zeker om dieren te fotograferen.

Oh, dat je nog niet alles gelezen hebt kan ik me voorstellen hoor; ik vind het zelf eigenlijk al te veel om te lezen ;)

groetjes, Renske

samantha21

hey!

wat leuk dat je ook een dagboekje begint!
je hebt 2 mooie valkjes hor! :)

veel plezier met je dagboekje! ben benieuwd naar de verhalen van je valkjes :)

Creatura

Samantha; ook jij bedankt voor je reactie ;D

Bij deze geef ik nog even een foto-update; want Tommy ziet er momenteel toch wel iets anders uit dan op de vorige foto's. Hij is nu heeeeel rommelig in zijn veertjes, met overal stekels en kleurverschillen en veertjes die niet lekker meer aansluiten. Zijn kuifje was al niet erg indrukwekkend, maar nu zijn het echt nog maar twee lange veren ;)
Maar, zoals jullie zien is zijn kopje al een stuk geler aan het worden. Hij wordt nu een echte man ::) :P

de fotootjes:

Scherpe foto's maken was die dag erg lastig omdat Tommy steeds voor de camera wegliep ::)

Dan maar eentje van bovenaf.

Nog eentje op mijn hand, en die moest met flits omdat van zo veraf de macrostand niet werkt, en zonder flits wordt de foto onherroepelijk wazig.

Ik hoop dat Tommy ooit nog eens van de camera gaat houden, want zo is het niet heel handig om een mooie foto van hem te schieten ::)

Het foto-modelletje Lotje, die wel altijd netjes stilzit:

Toen ze zichzelf net had gekrabt ;D Ze ziet er hier zo lekker fluffy uit vind ik :-*

De laatste weken merk ik dat Tommy en Lotje toch steeds vaker mekaars gezelschap opzoeken. Vandaag ook; eerst zaten ze nog even bij mij, maar al gauw kregen ze de smaak te pakken en bleven maar vliegen, om dan weer op de " spannende"  plekken te landen, zoals de kast, die lekker hoog is en over zowat de hele breedte van de kamer loopt. Ze waren ook weer lekker etterig; steeds naar de planten toelopen en er hapjes uitnemen (wees gerust, het zijn niet-giftige planten), zodat ik ze er weer weg moest jagen ;D
Vooral Tommy zegt mij tussendoor dan wel af en toe gedag. Hij komt dan even aangevlogen en landt op mijn knie of mijn hoofd, kijkt me even aan, ik mag hem nog net even een kusje geven, en dan vliegt hij weer naar Lotje toe. Haha, het is wel grappig, en ik vind het ook wel erg leuk dat ze mekaars gezelschap opzoeken. Wie weet wordt het nog es wat tussen die twee ::) ;)

ManjaV

Hoi Renske,

Geweldig zeg dat je ook een boekje bent begonnen!
Ik ga het boekje echt op de voet volgen hoor!
Wat een lieve foto's van Tommy en Lotje en leuk te horen dat ze steeds meer naar elkaar toe trekken. Ik vind het erg leuk te zien dat Tommys kopje ook al veel geler aan het worden is. Lief he, die gele vlekjes.

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Hermien

Leuk hoor, je valkjes en de foto's. Het kan inderdaad wel even duren eer Lotje en Tommy goed aan elkaar gewend zijn. Zolang ze elkaar niet echt pijn doen is er niks aan de hand. Je hebt hun verhaal leuk geschreven. 'k Zal proberen je boekje te blijven volgen.

Groetjes van mij en mijn 'Vliegtuig'

;D  ;D  ;D  ;D

Creatura

Hoi Manja, hoi Hermien,

Bedankt voor jullie reacties:) Leuk dat jullie ook mijn dagboekje volgen :D
Manja; ja, die gele vlekjes zijn erg schattig :)
Ik ben ook erg benieuwd met wie je gaat kweken straks en wat voor donsjes je dan krijgt :) Het lijkt me erg leuk om weer een valkje erbij te nemen. Een naam heb ik ook al ;D (voor een popje tenminste)

Hermien; Nou, nu je het erover hebt; Toen ik vandaag thuiskwam zag ik ineens dat Lotje een wondje aan haar neusje had. Het had gebloed en er zat ook een bloedspatje op haar veertjes. Op dat moment was het bloed al gestold, dus ik heb er verder maar niks mee gedaan, maar het was wel een duidelijk wondje :-\ En hoe het nou is gebeurd? Ze kan natuurlijk op haar snuit geklapt zijn in de kooi (redelijk aannemelijk aangezien ze nogal een onhandig sukkeltje is ;)). Maar het zou dus ook kunnen dat Tommy haar op haar neus heeft gehamerd; dat kleine duiveltje >:( Nou ja, hij krijgt het voordeel van de twijfel...
Mgoed, nu maar even het wondje op Lotje's neusje in de gaten houden.... :-\

Hermien

Hè, wat vervelend is dat. Zeker, als je niet weet hoe het gebeurd is! Sterkte met de verzorging.

Creatura

Dankje Hermien :)

Gelukkig is het wondje al minder zichtbaar, dus het komt vast helemaal goed met Lotje :)
Ze moet eigenlijk ook wat meer van zich afbijten; dan wordt Tommy tenminste ook een beetje opgevoed ;)

Tommy is wel duidelijk een klein vervelend pubertje aan het worden; zo'n ettertje :P
Hij is wat bijteriger, ook wel naar mij toe, als ik hem kusjes geef dan laat hij dat meestal toe, maar soms bijt ie dan even in mijn lip; net hard genoeg om pijn te hebben, maar te zacht om er iets aan over te houden ::)
En hij blijft mijn vriend uitdagen. Even op zijn schouder landen, en dan uithalen naar zijn wang ;D Nou ja, als het daarbij blijft is het wel te overzien ;)

Creatura

29 oktober 2009, 16:52:32 #12 Last Edit: 29 oktober 2009, 17:02:43 by Creatura
Hoiii,

Sinds gisteren heb ik de fotocamera van mijn vriend overgenomen; een Digitale Canon Eos; een spiegelreflex. Yay, ik heb nooit anders gehad dan van die kleine toestelletjes die je in je broekzak kan stoppen, dus het is even wennen ;)
Ziehier mijn eerste pogingen met de vogeltjes :D
Ik vind dat de camera veel zachtere foto's maakt (minder ruis)  en de achtergrond veel mooier wazig maakt. Haha, lekentaal zoals je merkt. Ik ga me er nu wat meer in verdiepen, want deze camera kan echt erg mooie foto's maken (heb ik bij mijn vriend gezien, hehe).

Hieronder het resultaat:

Zoals je ziet is Tommy's verenpakje nog steeds een rommeltje ;) Hij krijgt nog steeds meer gele vlekjes, en de drie nieuwe veren in zijn kuif worden ook elke dag wat langer.
Hij heeft nu veel vlekken; oude lichtere veertjes en nieuwe donkere veertjes, en langzaam maar zeker zie je zijn tijgerprint-legging verdwijnen ;D Hij krijgt nu een egaal grijze pyamabroek ervoor in de plaats :P
Ach ja, het kleine kereltje wordt een stoere bink :) Hij fluit wel minder merk ik; soms hoor ik een aanloopje, en dan doet hij even macho, maar dat is meestal binnen een minuut weer voorbij. Jammer, want hij was zo lekker bezig. Hopelijk vergeet hij zijn woordjes niet ;)

Lotje kan haar nek altijd zo lekker onmogelijk bewegen op de foto ;D

Tommy was gisteren heel erg lief; heeft geen enkele keer gebeten en zat steeds heel knus bij mij zodat ik hem kon knuffelen :-*. Hij gaat dan zo lekker bol zitten en kijkt me dan heel verliefd aan, zo cute :D
Lotje en Tommy waren vandaag wel een beetje aan het etteren. Ik heb een aantal dingen uit mijn tuin te drogen hangen, waaronder ook trosgierst en mais. Normaal kijken ze daar niet naar om, maar vandaag moesten ze er ineens in klimmen om de boel te slopen (niet eens opeten, want het eraf bijten en dan laten vallen is natuurlijk veel leuker >:( ::))

Hermien

Nou, je eerste camerapogingen zijn zeker goed geslaagd, hoor.

Creatura

Nou, Lotje heeft het alweer voor mekaar >:(

Nu heeft ze weer een teentje kapot :'( Vanmiddag had ik ze nog uit de kooi, en een half uurtje nadat ik ze had teruggezet zag ik ineens dat Lotje een rare donkere vlek op haar buikje had.
Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het bloed was.
DAmn! Was eerst nog bang dat ze een wondje op haar buikje had, maar bij nadere inspectie bleek het een voorteentje te zijn :( Ze had haar gewonde pootje opgetrokken gehad in haar veertjes.
Heb haar er meteen uitgehaald om het van dichtbij te bekijken. Op zich was er niet zo veel aan het teentje te zien, behalve dat het onder haar nageltje gebloed had (en nog steeds wel wat bloedde).
Ik heb haar even in wat warm water laten lopen om het ergste bloed eraf te wassen, en toen maar weer teruggezet. In eerste instantie liep ze wel op het pootje, maar inmiddels steunt ze er zo min mogelijk op en zit ze veel op 1 pootje.
Daarnet zag ik dat het pootje wat is opgezwollen, en het kapotte stukje lijkt nu uit te steken, alsof er een stukje vlees aanhangt.. :-\
Ik heb geen desinfectiemiddelen voor vogels in huis (alleen sterilon en alcohol, en dat lijkt me nogal bijtend voor zo'n beestje), dus wat dat betreft heb ik weinig kunnen doen.

Zucht, morgen maar even kijken hoe het met haar gaat. Ze lijkt zich nu in ieder geval niet ziek te voelen ofzo.

Het is ook zo'n onhandig meisje :-*

@Hermien: Dankje voor je complimentje;)