Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Creatura

Nou, haar voetje is nog steeds dikker dan haar andere voetje, maar dat is denk ik niet zo heel raar.
Lotje is wel wat rustiger dan anders en ja, ze zit veel op 1 pootje bol te zitten, maar verder eet ze wel goed, en ze klimt en speelt nog en is ook uit de kooi geweest, dus tja...
Ik vind het niet echt alarmerend genoeg voor de VA.
Maar ja, wat weet ik er nou van aan de andere kant... ::)
Op zich zit Tommy ook veel bol vandaag, dus volgens mij komt het ook door het depressieve weer (het is hier in de kamer echt zo donker dat het lijkt alsof het al aan het schemeren is).
Ik wacht nog maar even af.

ManjaV

Hoi Renske,

Ik reageer eventjes hier (mailtje komt er nog aan ;) )
Is het pootje van Lotje rood? Want dan zou ik wel langs de VA gaan. Of tenminste misschien even bellen om raad te vragen.
Een tip, zorg ervoor dat je Betadine wondspray in huis hebt. Ik kan hier al niet meer zonder. ;)
Je hebt prachtige foto's geplaatst, hihi, Tommy ziet er idd rommelig uit maar wel heel lief. En Lotje heel mooi!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Sally

Piep,

Ik kom hier ook eens een kijkje nemen.
Lotje en Tommy zijn heel erg leuke vogeltjes.
Wat kan je leuk schrijven over ze!

Beterschap voor Lotje met haar Teentje!
Leg dr maar goed in de watten.

Groetjes!

Creatura

Hey Manja en Sally, bedankt voor jullie reacties ;D

Het voetje van Lotje is niet rood gelukkig. Het is op dit moment ook minder dik dan vanochtend, en ik heb ergens ook het idee dat Lotje zich beter voelt; ze hing daarnet namelijk op haar kop, haha ;D
Ik hou haar gewoon goed in de gaten, en ik volg mijn intuitie daar maar in denk ik.... ::) En ja, betadine wondspray; goeie tip Manja, ik ga morgen meteen naar het Kruidvat (neem aan dat ze het daar wel hebben)
Haha, ja, Tommy is een rommelvogeltje nu. Hij is in twee dagen tijd ook drie vleugelpennen verloren, dus volgens mij moet hij dat gaan merken in het vliegen. Hij was vandaag trouwens erg lief. Toen hij in de kooi moest en ik mijn vinger behoorlijk dwingend tegen zijn buikje drukte (om op te stappen) was het enige wat hij deed zijn kopje buigen om gekroeld te worden (terwijl hij normaal dan altijd wel effe flink bijt). Hij buigt eigenlijk nooit zijn kopje om gekroeld te worden ??? Wel erg lief hoor!!

Hij is trouwens ook helemaal trots met een nieuw deuntje dat ik hem heb geleerd. Een soort Ivanho-deuntje. Hij herhaalt dat nu de hele tijd; alsof de plaat blijft hangen; word er helemaal gestoord van ;D :censuur

Creatura

4 november 2009, 01:22:38 #19 Last Edit: 11 november 2009, 00:58:26 by Creatura
Hoi hoi,

Hier nog wat foto's die ik een paar dagen geleden van ze heb gemaakt :)

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Creatura

Dankje ;D

Met Lotje gaat het weer prima. Ze is haarzelf weer en doet weer lekker gek :D Gelukkig maar!

Zo lief als Tommy gisteren was, zo puberaal deed hij vandaag weer >:( Het ene moment was hij lief en zat hij bol en kon ik hem kusjes geven, en het volgende moment beet hij me ineens heel hard in mijn lip (als een pitbull; hij bleef er zelfs even aan hangen toen ik terugtrok) :-X
Hij zat ook nijdig in mijn grote teen te bijten, maar dat deed gelukkig niet zo'n pijn ;) Ach ja, ik was zelf ook een strontvervelende puber ::)

Anja

Hoi hoi,

wat een mooie valkjes heb je zeg. en het gevlekte masker van Tommy, zo schattig. Al lees ik dat hij af en toe niet zo schattig is.

En Lotje, haar teentje, arm ding. Gelukkig is het al een stuk beter.

Liefs,

Anja

Dierenfreackske

Hoi , wat een mooie foto's heb je gemaakt,  ik ben gek op jouw wildkleurtje, mooi is ie, en krijgt een geel koppie he, grtjs. Ann

Marian

Hallo :)

Nou dat gaat goed met jou en je camera, mooie foto's hoor! :D
Wat gaaf dat je de digitale camera van je vriend hebt over kunnen nemen, Canon, heb ik ook ;)
Ik las dat je alleen met macro kon fotograveren. ('oude' camera). Waarom is dat?
Fijn dat het teentje van Lotje weer goed gaat. Is schrikken hè wanneer er iets gebeurd :-\
Tommy geen fotomodel? Staat er toch schattig op hoor :D

Fijne avond, groetjes Marian

Creatura

Hoi mensen,

Bedankt voor jullie reacties!!

@Marian: Ja, Canon is wel een goed merk vind ik :) Waarom ik met de oude alleen in macro-stand goede foto's kon maken? Nou ja, dat had vooral te maken met het feit dat een foto met flits altijd een lichtgevende vogel opleverde (die flitser is weinig subtiel en veel te direct), en wanneer ik zonder flits een gewone foto maakte was die altijd bewogen (die beesten zitten natuurlijk nooit stil;)). Met de macro-stand (er vanuit gaande dat er genoeg licht was) kreeg ik wel een behoorlijk scherpe foto. Dat ligt dus vooral aan het toestel.
De nieuwe camera heeft natuurlijk veel meer opties en een goeie lens, een goeie auto-focus en een minder harde flitser (hoewel ik er graag een andere flitser op zou willen, zo'n grote, omdat je daarmee het flitslicht goed kunt richten (of wegrichten)). Jaja, zo is het ::)

Haha, Tommy staat er inderdaad schattig op, maar omdat hij zo onsamenhangend in zijn verenpakje zit lijkt hij zo warrig. Lotje zit mooi strak in haar pakje; dat zal wel het grote verschil zijn op dit moment ;)

@Ann; Dankje! Ik vind Tommy wel wat op het wildkleurtje uit jouw handtekening lijken :D Ja, hij krijgt een geel koppie! Maar ik heb het idee dat zijn rui tegen het einde loopt, dus volgens mij gaat het nog wel tot zijn volgende rui duren eer hij een helemaal geel koppie heeft.

@Anja; Dankje! Ja, Lotje en haar teentje. Ze had het een dag of vier geleden dus weer opengeknabbeld (of weer opengehaald, dat weet ik niet). Ze zat dus weer onder het bloed. Heb het teentje weer schoongemaakt, wondspray opgedaan, en heb haarzelf ook afgesproeid zodat haar veertjes weer schoon werden. Dat werkte wel goed; van het bloed was daarna bijna niks meer te zien. Mgoed, ik had zoiets van; Moet ik hiermee nou alsnog naar de VA? Ik heb een VA in Nijmegen gebeld en nog een dierenarts in Arnhem (waar ik woon), en de ene zei; kom maar langs, maar dat is dan 45 euro. En de ander zei' Daar kan toch niet veel aan gedaan worden. Tja, wat moet je dan.
Heb het toch weer niet gedaan. Lotje had verder ook geen last van haar pootje en was gewoon haar ondernemende zelfje. Nu vier dagen later heeft ze er gelukkig niet meer aangezeten.

Ach ja, Tommy is soms niet zo schattig. Maar als hij dan mijn hele gezicht begint te poetsen alsof ik een andere valkparkiet ben (en hij doet dat dan heel lief en voorzichtig) smelt ik weer voor zijn charmes ::) :-* Hij is gewoon een pittig ding; en die moeten er ook zijn ;)

Dierenfreackske

Hoi hoi ....daar lijkt ie inderdaad heel erg op vind ik ook  ;D ;D
haha ik heb ook een canon..ben tevreden over mijn toestel en lenzen...jaja , is niet altijd makkelijk om te fotograferen, maar je doet het super hoor! Grtjs. Ann

Creatura

Dankje Ann ;D

Hieronder nog wat foto's; vandaag gemaakt. Het was allleen erg donker en regenachtig weer buiten, dus er was weinig daglicht, en ik wilde ook niet flitsen; dus vandaag donkere foto's.  ::)

Creatura

Ik ben wel trots op het kleine kereltje ;) Je ziet dat zijn kuifje al veel mooier is dan een maand geleden. Hij heeft er aan de voorkant drie nieuwe gele kuifveren bijgekregen, in het midden groeien twee nieuwe meer grijze veren, en ik zag gisteren ineens dat er aan de voorkant nog een beginnend veertje doorheenpiept :) Ben echt benieuwd hoe hij over een paar maanden eruit ziet :)

Lotje is nu bijna negen maanden; een echt dametje al :) Haar teentje doet het goed gelukkig. Ik hoop dat dat korstje er snel af gaat vallen, want zolang het eraan zit kan ze het toch weer open gaan knabbelen natuurlijk.

Echt broeds gedrag vertonen ze trouwens nog geen van beide. Lotje zit eens in de zoveel tijd wel heel even piepend in haar etensbakje, maar dat stelt altijd weinig voor.

Tommy doet wel macho, maar niet overmatig vaak. Hij lijkt zijn improvisatietalent ook even kwijt te zijn de laatste tijd. Hij fluit alleen nog maar zijn standaard deuntjes (bouwvakker, ivanho en nog wat andere korte dingetjes die ik hem heb geleerd). Ik hoop maar dat het door de rui komt, want het is zo ontzettend schattig als hij zijn eigen liedjes maakt :)
Als Tommy stoer doet met zijn vleugeltjes wijd heeft hij wel erg de neiging om naar Lotje te kijken en op haar af te lopen. Lotje vindt dat altijd een beetje griezelig omdat hij haar natuurlijk normaal altijd bijt. Het is wel een rotzak hoor; dan loopt hij macho op haar af en dan denkt ze veilig te zijn (als hij macho doet bijt hij haar bijna nooit), en dan ineens krijgt ze toch een hap van hem en dan maakt hij daarna altijd een geluidje alsof hij aan het grinniken is ;D Dat is echt zo komisch!

amazingleeuwtje

En natuurlijk kom ik even in jou boekje spieken ;)

Heerlijk om jou verhaal te lezen, heb hier ook precies zo'n macho zitten ;D

Leuk stel heb je Tommy en Lotje gaan vast zwaar verkering krijgen..

Heerlijk ik heb genoten van jou foto's en verhaaltjes onder het genot van een sensootje ;)..

Fijne dag vandaag... ;D