Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Marian

Hoi hoi!

Toch goed gelukte foto's zonder flitser ;)
Ja, zo'n grote opzet flitser geeft een veel mooier gelijkmatiger en natuurlijker lichteffect.
Staat ook nog op mijn verlanglijstje ;D
Maar ja, de goede sint doet dit jaar mee met de recessie ::)
Heerlijk hè om je valkjes te observeren, verveeld nooit!
Je hebt ook prachtige valkjes, wordt vast nog een lief stelletje hoor, hihi, meisjes plagen is toch kusjes vragen? :P

Fijne dag, groetjes Marian

Creatura

12 november 2009, 14:50:51 #31 Last Edit: 12 november 2009, 15:34:17 by Creatura
@Sylvia; Haha, dankje ;D

@Marian; Tja, het is idd niet zo'n goed moment om een verlanglijstje in je schoen te leggen ;) Maare, dankje :)

Tja, natuurlijk is Tommy vandaag weer onuitstaanbaar >:( Zo is het een schatje, en zo kan ik hem wel zijn nek omdraaien :-X
Ten eerste had hij me weer een paar keer te grazen buiten de kooi. Ik was brood aan het eten in hun bijzijn, en nou ja, dat is stom natuurlijk. Tommy kon zich niet beheersen en moest perse mee eten, en toen ik wegtrok stormde hij er opaf en beet me heel hard en heel nijdig in mijn vinger. Mijn reactie was nogal heftig, en ik schreeuwde flink. Meneertje schrok dus en vloog ervandoor, maar een paar seconden later zat hij alweer op mijn schouder alsof er niks was gebeurd :censuur Grrrrr, en dan vijf minuten later zit hij weer lief bol te zitten en kan ik hem weer gewoon knuffelen. Is dat nou een gespleten persoonlijkheid of niet? ::) ???

En dan net in de kooi; hij viel Lotje echt ineens aan. Niet zoals meestal; dan pikt hij haar 1 keer, maar nu greep hij haar in haar rug en liet niet los. Hij zat echt even aan haar vast. En Lotje maar krijsen natuurlijk :'( :-\ Arm meisje, ze heeft het maar te verduren. En ze doet echt geen vlieg kwaad; ze is zo'n schatje :-\ :-* Ik zou echt graag willen dat ze Tommy eens flink terugpakte; dat zal hem wel wat minder praatjes geven. Maar goed, Lotje is gewoon niet dominant, dus het zit er niet in.
Ik moet me soms wel echt inhouden om niet kwaad te worden op Tommy. Hij is het na een paar seconden alweer vergeten, maar ik blijf wel even pissig op hem. Nja, nou is een valkje wel iets anders dan een mens natuurlijk, maar toch ::)

Zucht..

Creatura

Maarrrr, vandaag was Tommy best wel weer lief :-* Hij heeft me maar een paar keer in mijn vingers gebeten ::) :P
Ach nee, hij bijt wel vaak, maar heel vaak bijt hij ook niet zo heel hard. Ik moet me ook niet aanstellen; hij is gewoon een pubertje, en pubertjes zijn soms nou eenmaal vervelend ;) Ik kan hem ook helemaal aflebberen (euh, dan bedoel ik dus knuffelen, kusjes geven :P), en dan is hij een klein mopje, en dat weegt veel zwaarder :)

Lotje was gewoon weer haar zachtaardige zelfje; zoals altijd :-* Daar kun je eigenijk gewoon van op aan; ze is lekker evenwichtig (tot nu toe dan).

Hieronder nog wat foto's. Misschien wordt het wat saai, dan moeten jullie het zeggen hoor ::)
Twee van de foto's zijn herkenbaar; die heb ik in mijn nieuwe handtekening verwerkt.

De foto's waar een gelige zweem overheen zit zijn door mijn vriend genomen met zijn (nog betere) Canon camera. Die zijn met flitser genomen (maar wel met een goede, niet directe flitser) en zijn ook scherper dan mijn foto's ::)

Sorry voor mijn hoofd :P

Je ziet op sommige foto's nog een beetje bloed op Lotje's veertjes zitten. De foto's van mijn vriend zijn iets ouder dan die van mij, en toen had Lotje net voor de tweede keer haar teentje opengehaald, dus vandaar.

Jacky

Hoi Hoi,

Mooie foto's, ook die van jou vindt ik zelf mooi scherp. En foto's worden nooit saai.

Heerlijk he? Zo'n pubervalk? Het enige wat ik je aan kan raden is standvastig blijven en heel, maar dan heel veel geduld met je duiveltje/engeltje  ;D

Groetjes Jacky

Dierenfreackske

Hoi hoi... wat een hele mooie foto's heb je ook weer geplaatst, ik ben helemaal weg van je valkjes en foto's... kan er heus wat van leren, LEKKER MOOI EN SCHERP !!  Heerlijk om die lieve bekkies weer te zien, en posseren kunnen ze daar ook goed zie ik! Grtjs. Ann

Anja

Ja hoor erg saai je foto's..................................tuurlijk niet. Valkjesfoto's zijn nooit saai. Hoe meer je er plaatst hoe liever we dat hebben.

Fijn weekend.

Liefs,

Anja

Sally

Leuke foto's allemaal!

Fijn dat het beter gaat met Lotje's pootje.
Ze is trouwens heel erg leuk! En lief ook zo te lezen.

Tja Tommy een pubertje, kan erover meespreken...
Dipsy hier is ook erg aan het puberen, hij laat zich wel lekker kroelen, maar als ie daar genoeg van heeft merk je dat ook wel snel. :P
Tommy is trouwens ook erg leuk met zijn gele plekjes op zn kopje.

Je hebt allebij prachtvalkjes!

Groetjes Sally!

Creatura

16 november 2009, 22:23:47 #37 Last Edit: 16 november 2009, 22:39:50 by Creatura
Hoi allemaal,

Jee, bedankt voor de reacties! Lief allemaal zeg! ;D

@Ann; Ahh, ik moet ervan blozen :-[ Haha, ze kunnen op z'n tijd wel goed poseren ja, maar ik moet dan wel snel klikken, want anders zijn ze weer weg ;)

@Anja; Ok, dan ga ik gewoon door met foto's plaatsen ;)

@Sally; Ja, Lotje is heel leuk. Ze is echt het schattigste vogeltje ooit; net een wattenbolletje met oogjes en een snaveltje ;D Tijdens de verhuizing (zie hieronder) was ze zo vrolijk dat ze de hele tijd aan het kwetteren was, en ze doet dan eigenlijk het bouwvakkersdeuntje na, maar omdat ze dat niet zo goed kan klinkt het dus alsof je in een badeendje knijpt, wahaha ;D Soooooo cute! :-*

Dit weekend heb ik mijn hele hebben en houwen (dus ook de valkjes) een verdieping naar beneden verhuisd binnen het pand waar ik woon.
Ik woon anti-kraak in een voormalige school, en eerst woonde ik op de zolder (nou ja, je kunt het beter gewoon de tweede verdieping noemen, want een echte zolder kon je het niet noemen). Ik had het echter helemaal gehad met mijn ruimtes daar (niet gezellig, weinig licht, de verwarming doet het er niet zo goed, er was geen wasbak, geen kraan, en zo kan ik nog wel even doorgaan). Ik had nu de mogelijkheid om naar een andere ruimte binnen het pand te gaan, dus dat heb ik dan gedaan.
Het was een rotkarwei, want het moest persé binnen een weekend gebeuren. Keihard doorwerken was het.

Lotje en Tommy hebben zich echter fantastisch gedragen; echt voorbeeldig! Ik heb ze tot het laatste moment (dus toen zo goed als alle meubels verhuisd waren) in de oude ruimte gelaten. Eerst nog in de kamervolière, en op de laatste dag heb ik ze in hun oude (toch veel kleinere) kooi gezet.
Ze waren vrolijk! Echt, ze hebben genoten van de drukte om hen heen en al die mensen die in en uit liepen en aandacht aan ze gaven ;D Ik had verwacht dat ze gestresst zouden raken van de kleinere kooi, maar niks hoor. Ze leken juist toleranter naar mekaar toe! ???
Tommy heeft de sterren van de hemel gefloten en ook Lotje was lekker aan het kwetteren.
Tenslotte moesten ze in de kooi twee trappen naar beneden worden gedragen, en ik dacht echt dat Tommy tenminste wel zou gaan fladderen in de kooi. Ook niet dus; ze keken een beetje nieuwsgierig om zich heen terwijl ze door het pand werden gedragen. En eenmaal in de nieuwe ruimte deden ze alsof ze er altijd al woonden.
Ah, ik ben trots om mijn moppies ;D

Het enige vervelende waar ik achter kwam in die ruimtes was dat de vitrage-gordijnen die er al hingen lood bevatten. Aan de zijkanten was lood in de naden genaaid om de gordijnen mooier te laten vallen.
Ik had de gordijnen al eerder bekeken, maar keek dus alleen maar naar de onderkant, en daar kon ik geen lood ontdekken. Gisteren checkte ik ze voor de zekerheid nog maar een keer grondig, en toen voelde ik dus dat ze aan de zijkant toch wat zwaar aanvoelden. Ja, en ik weet dat lood een groot gevaar is voor valkjes, dus dat was even schrikken, maar wel fijn dat ik er op tijd achter kwam (ook een waarschuwing voor anderen; in vitrage zit volgens mij bijna altijd wel lood verwerkt).
Eerst zag ik allemal draken op de weg omdat het enorm hoge ruimtes zijn waar ik dus lastig nieuwe goeie gordijnen voor kan krijgen (tenzij ik diep in de buidel tast), maar toen kwam iemand met een erg simpele oplossing; knip het lood eruit!
Ja, dus dat hebben we vandaag gedaan;
Aan alle zijkanten hebben we de loden veters uit de vitrage geknipt, dus dat gevaar is nu geweken :)

Ik heb de vogies nog niet uit hun kooi gelaten. Morgen is de grote dag, maar niet voordat ik de gordijnen nog 1 keer aan een inspectie heb onderworpen.

Ach ja, alles voor de vogeltjes ;)

Dierenfreackske

Hoi , wat een leuke en mooie handtekening heb je, en wat gaaf dat je kanjers zo hebben genoten van al die drukte en mensen om hen heen, hihi!  Hahaha ...ze hebben het blijkbaar heerlijk gevonden, met de drukte he en verhuizen van de kooi enzo...hihi, en dan de ruimte  ook, hihi! Valkjes zitten echt wel raar in elkaar, , dan denk je  van ...ocharm , mijn valkjes gaan afzien met de verhuis ...en is het mooi andersom he ...hihi!  Ze voelden zich kiplekker he daar!
Heel erg genoten hier van je uitgebreide up^date....tof... grtjs. Ann

Creatura

Hey Ann,

Dankjewel, wat lief! :D

Ja, valkjes zitten raar in mekaar inderdaad ;) Maar ik ben wel blij dat ze niet hebben zitten stressen.
Ik heb sowieso wel het idee dat (in ieder geval deze) valkjes zich niet zo snel drukmaken om dingen. Alleen plotselinge harde geluiden, daar schrikken ze wel van. Mja, zelfs daar zijn ze inmiddels ook wel redelijk aan gewend, want er is al een maand of vijf een verbouwing aan de gang hier op het terrein, dus de hele dag horen ze vallende stenen, plotselinge knallen en allerlei kabaal van machines, en niet te vergeten schreeuwende bouwvakkers ::) ;)

Ik heb ze er gisteren trouwens voor het eerst in de nieuwe ruimte eruit gelaten. Het was wel grappig, want in de oude ruimte hadden ze een aantal touwen om op te landen (door de hele ruimte gespannen), en hier zijn die er (nog) niet. Ze vlogen op en wisten even niet waar ze moesten landen. Vooral Lotje had erg moeite met landen, en ze bleef maar rondjes vliegen, en net als ze dacht te kunnen landen ging het toch net mis en moest het arme meisje nóg een rondje :-\ Haar conditie is niet helemaal fantastisch, dus met elk rondje zag ik haar hoogte verliezen. Het was ergens heel grappig, maar ook heel sneu, dus ik ben maar gaan staan met mijn armen wijd zodat ze op mij kon landen. Het meiske zat helemaal hyperventilerend op mijn schouder daarna ::) :P Ach ja, ze leert het vast wel ;D

Creatura

Trouwens, ik heb nog iets grappigs te melden;

Gisteren zat Tommy weer een beetje te klieren naar Lotje toe. Hij was macho aan het doen en haar de hele tijd aan het achtervolgen en een beetje quasi-nonchalant in haar veren aan het pikken. Lotje probeerde steeds te eten, maar steeds sprong Tommy weer voor haar neus of pikte haar weg.

Ineens, terwijl Lotje op de voerbak zat, sprong hij zo; floep; op haar rug! Hij deed verder niks; hij sprong gewoon op haar rug! ;D Lotje schreeuwde natuurlijk moord en brand, want die dacht alweer dat ze werd aangevallen ;)
Ik moest zo lachen! Het was echt komisch om te zien ;D

Wie weet wordt het nog es wat; als Lotje nou ook ff wat minder gespannen doet 8)

Always look..

Kom ook even binnen "vallen"  ::)
Wat een leuke verhalen over je valkjes zeg!
Echt heel leuk om te lezen!

xx Sanne en de Jongens!

Marian

Hallo!

Het zijn prachtige foto's hoor, en ik heb er ook van genoten! Ik krijg ze alleen niet allemaal te zien, ik zie 5 rode kruisjes :-\
Leuk hoe je over Tommy en Lotje schrijft, fijn dat de verhuizing zo soepel is verlopen 8)
Hihi, Tommy heeft wel zin in Lotje ;D, maar hij moet ook nog leren meer een gentle man te zijn!

Fijne zondag!, groetjes, Marian

Creatura

Hoi Sanne en Marian,

Dank jullie wel :D

Marian; ja, het was me ook al opgevallen dat niet alle foto's het doen. Ik link ze vanaf hyves, en op de een of andere manier heeft hyves er een handje van om na een tijdje een aantal links dood te maken ??? Of misschien verplaatsen ze de foto's naar een andere locatie waardoor de link niet meer klopt. Erg irritant :( Ik ga alle foto's binnenkort naar iets als photobucket zetten; dat is hopelijk betrouwbaarder. :)

Ja, Tommy mag inderdaad wel meer een gentleman zijn, haha. Klein bijtertje die hij is.

Lotje is de laatste dagen ook ineens aan het "zingen" geslagen. Dat doet ze dus als het buiten al donker is en ik de grote TL-lampen in mijn ruimte aandoe. Dan begint ze te kwetteren als een kruizing tussen een musje en een badeendje (met soms een roestige toeter erdoorheen ;D). Het klinkt dan echt alsof ze een verhaaltje aan het vertellen is. Ze is zo'n lekker knuffelding :-*

En Tommy zat gisteren weer de hele avond lekker te suffen op mijn schouder terwijl ik tv keek. Klein kereltje; hij is dan zo'n schatje en zo'n knuffeltje :-*
Zijn kuifje begint trouwens een echte mannenkuif te worden! En hij is een paar dagen geleden een grote gele visgraatstaartpen verloren.

Always look..

Citaat van: Creatura op 22 november 2009, 07:52:05
Ik link ze vanaf hyves, en op de een of andere manier heeft hyves er een handje van om na een tijdje een aantal links dood te maken ??? Of misschien verplaatsen ze de foto's naar een andere locatie waardoor de link niet meer klopt. Erg irritant :(

Volgens mij (maar weet het niet zeker hoor) verplaatsen ze bij het toevoegen van nieuwe foto's op je hyves..
En is in dat opzichten hyves niet betrouwbaar  :-\

xx San