Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Always look..

Mijn ervaring is dat de valkjes de eerste 2 dagen weinig eten, vaak aten ze alleen de lekkere dingen.
Zou me nog niet te veel zorgen maken geef der maar wat trosgierst zodat ze iets eet en verder komt het snel goed
:-* San en de Jongens

Creatura

Hoi Sanne,

Ok, nou, dan ga ik daar maar vanuit ;) Ik had wel zo'n vermoeden dat het redelijk normaal is, maar ik heb gewoon de neiging om me extreem druk te maken als er een nieuw beestje in huis is ;)
Maar nu je het zegt; Tommy at ook erg weinig toen ik hem net had.
Nou ja, ik hou haar goed in de gaten :)
Thnx voor je antwoord :D

Kimm

ik had al even gereageerd bij je andere topic.
daar had ik ook geschreven dat de 1e 2 dagen ze vaak niets eten en daarna wel. ik denk haast dat zij morgen wel gaat eten hoor.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anja

Ook ik had al gereageerd in het andere topic.

Gaat helemaal goed komen hoor.

Liefs,

Anja

Manouk

Hoi Renske..

Ik had nog niet gereageerd op je mooie meisje..
Sientje is echt heeeel erg mooi..
jammer dat ze nog niet eet, maar zoals de rest ook zegt, dit komt wel, hier heeft Gaudi int begin ook weinig gegeten en nu valt ze altijd direct aan als het eten er staat.. ;)
Gaudi wil ook niet op mijn vinger stappen, maar als ik mijn arm met mouw ervoor houd als ze op de bank of stoel zit, dan komt ze erop en kan ik haar zo vanaf mijn schouder weer de kooi in doen....
Misschien kan je proberen om haar voerbakje bij de stok te hangen waar ze het meeste op zit, hierdoor zit ze dichtbij het eten en zal ze er misschien eerder van eten..

Ik begrijp je bezorgdheid, maar ze zal toch honger krijgen en op zoek gaan naar eten...

Veel plezier van je nieuwe maatje en ik hoop dat ik snel meer foto's te zien krijg...
groetjes
Manouk

anika_en_spirit

Hoi Renske,

Gefeliciteerd met Sientje. :D.
Ze is echt súperr mooi!
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!

DazlingJ - Jacqueline

gefelicieerd met je nieuwe valkje.
Hoe is het nu eet ze al?

Jacqueline

*Manon*

Hoi hoi Renske,

Wauwie wat een mooi meisje zeg!

En die stress van het wel of nie eten... ken ik ook  :-\
Vaak hebben ze even de tijd nodig om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving, maar de schrik slaat je om het hart als ze na een aantal dagen nog niet eten..

Hopelijk gaat ze snel eten.
Ik hang altijd een stengel trosgierst en een bakje voer bij de plek waar ze zit!

Oja, er liggen 3 eitjes bij tibeau en tara, de vierde verwacht ik vandaag... tara broedde nog niet zo mee, maar nu ik de lamp aan laat in het kamertje blijft ze zitten... of ze bevrucht zijn kan ik nog niet zien, maar zal vast wel goed komen als ze nu zo haar best blijft doen  :D

Groetjes!!

Creatura

Hoi iedereen,

Dank jullie voor jullie reacties :)

Tja, Sientje eet nog steeds maar weinig. Ze knabbelt zo af en toe aan de trosgierst, maar dan echt maar 1 of 2 minuutjes, en dan gaat ze weer op haar stok zitten. Ze poept wel nog, en de poepjes lijken ook normaal van structuur te zijn. Ik vind het apart; waar komt die poep dan vandaan?

Ik heb het ook aan de oude eigenaresse voorgelegd, en zij zegt dat ze altijd al weinig eet, dus ja, dan zal het nu extreem weinig lijken.
Het is bijna alsof Sientje op lucht kan leven ???

Ze is ook duidelijk van slag qua ritme. Ik heb denk ik een behoorlijk ander ritme dan de oude eigenaresse; ga best laat naar bed. Op aanraden van de oude eigenaresse doe ik 's avonds wel een doek over haar kooi, maar ik denk dat ze toch wat uit haar slaap gehouden is. Dus ja, ze zal ook wel erg moe zijn denk ik. Arm meisje.

Ze is wel een dotje hoor. Ze laat zich vandaag al veel makkelijker kroelen dan gisteren. Ze gaat er nu echt voor zitten met haar oogjes dicht :)

@Manouk; Nou, ik hoop maar dat Sientje ook in ieder geval op mijn arm wil stappen buiten de kooi. Ze hoeft van mij niet handtam te zijn, maar het is wel handig als ik haar in de kooi kan zetten als ik dat wil ;)

@Manon; Ja, ik ben wel bezorgd. Ik heb altijd begrepen dat een vogeltje toch niet zo heel lang zonder eten kan, en dan zijn twee dagen zonder eten best veel.
Ik heb voor de zekerheid maar gewoon bij elke stok een trosgierststengel opgehangen. Overdreven misschien, maar hopelijk eet ze dan wat meer.

Ja, mooi is ze hè :)

Drie eitjes al, leuk joh! ;D En die Tara, dat ze 's avonds niet broedt ;) Maar als het de vorige keer goed ging zal het nu toch ook wel goedkomen.. :)

Manouk

is ze wel mooi op gewicht dan?? je hebt haar denk ik niet kunnen wegen, maar je ziet niet aan haar dat ze mager is??
want toen ik Gaudi kreeg van haar was het echt een dikkerdje..
woog rond de 130 gram.... :P
als je haar gewicht in de gaten houd en oplet dat ze niet afvalt denk ik dat het allemaal goed komt...

wil wel snel wat foto's zien hoor ;) ook van Tommy en Lotje....

ik moet ook weer snel even wat foto's maken, was de laatste tijd druk met de camera voor mijn woestijnratjes en hun jonge grut ;)

groetjes
Manouk en haar gevleugelde maatjes......

Creatura

Hey Manouk,

Nee, ik weet inderdaad niet hoeveel ze weegt. Ik moet nog steeds een keukenweegschaal kopen, want ik ben ook wel heel benieuwd hoe zwaar Lotje en Tommy zijn.

Tja, is ze mager....ik weet het niet. Ze zit meestal namelijk met haar veren een beetje bol (althans zodanig dat ik haar echte vormen niet echt kan onderscheiden).
En haar borstbeen voelen gaat ook nog niet lukken want als ik mijn hand in de kooi doe is ze niet helemaal op haar gemak (eerst buigt ze haar kopje, maar dan bedenkt ze dat ze het toch wat eng vindt en loopt dan weg ;)), en ik wil haar nu nog even de stress van vastpakken besparen (ben ook bang dat ze er minder tam van zou worden op dit moment).

Ja, ik zal proberen weeres foto's te maken ;) Misschien morgen als ik Lotje en Tommy uit de kooi heb. Denk dat ik wel wat leuke foto's van een macho Tommy op de kooi van Sientje kan schieten :)

xx Renske

Creatura

Trouwens, Anja en Kim; Jullie ook bedankt voor de reacties op mijn topic in Gedrag :)

Creatura

Vandaag heeft Sientje al wat meer gegeten gelukkig. Ze blijkt bruin brood erg lekker te vinden, dus daar heeft ze wel flink wat aan geknabbeld. En verder ook aan de trosgierst natuurlijk. Water zag ik haar net ook nemen; zelfs drie slokken achter mekaar;) Van een hand moet ze niks hebben, dat is wel duidelijk nu. Maar ze is verder niet bang dus ik denk niet dat ze heel moeilijk zal doen buiten de kooi. Nog een paar daagjes en dan laat ik haar denk ik maar eens vliegen. Hoe ging dat bij Gaudi de eerste keer Manouk?

Xx

*Manon*

Hoi hoi,

Dit is alweer een zorg minder hé!!

Jammer dat ze niks van je handen moet hebben.
Wat je wel kunt doen, is haar uit de kooi nemen als je het daar de tijd voor vind en dan samen met je valkje die lekker tam is en graag bij je zit los laten.

Vaak als er eentje bij je zit, wordt de nieuwschierigheid bij de ander zo groot dat ie ook wel bij je wil komen.
Misschien dat ze dan opstapt en wat tammer wordt.
Duurt natuurlijk wel even, maar misschien dat het een begin kan zijn!

Succes!!

Groetjes Manon

PS: tibeau en tara broeden continu met de lamp aan, het gaat de goede kant dus op  ;)

Kimm

fijn renske dat ze aan het eten is. gaat helemaal goedkomen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010