Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Anja

Wat een goede berichten lees ik hier over Sientje. Het gaat echt goed hoor. Dat moet jou een goed gevoel geven.

Haar eerste vastzitavontuur heeft ze al beleefd lees ik wel. Misschien zou je het nageltje kunnen vijlen.

Ik heb hier 1 keer de nageltjes van een valkje geknipt en ik knipte toen in het leven :'( :'( :'( :'(

Creatura

19 januari 2010, 14:17:04 #226 Last Edit: 19 januari 2010, 14:33:48 by Creatura
Hoi Anja,

Ja hoor, ik ben blij met haar; ze is een heel lief meisje :)

Oei, in het leven geknipt? Ja, daar zou ik ook bang voor zijn. Ik heb pas 1 keer de nageltjes geknipt van een valkje, en dat was van Lotje. Mijn vriend hield haar vast (ik was bang dat ze me anders niet meer lief zou vinden ::)) en ik heb geknipt. Het ging wel goed, maar leuk is anders ;) Die van Tommy durf ik echt niet te knippen; hooguit met handschoenen aan. Hij is nu echt een klein duiveltje zo vaak en hard als hij bijt. Vooral sinds Sientje er is lijkt hij zichzelf nog veel stoerder te vinden dan eerst ::) 8) Ik hoop dat dat nog wat minder wordt :)

Vandaag en wat dagen terug heb ik nog wat foto's van Sientje gemaakt. Ze is een goed fotomodelletje; ze blijft netjes stilzitten :-*
Vandaag stapte ze trouwens zomaar op mijn vinger, goed he ;D

De foto's:

Hier heeft ze zo'n grappig verbaasd koppie. Die enorme ogen van haar ;)

Niet echt actiefoto's, maar die volgen hopelijk nog ;)

Verder nieuws over de vogeltjes;

Lotje is even lief als altijd. Vandaag ging ik de kooi verschonen, en waar ik ook ging, en wat ik ook deed; zij zat op mijn arm geinteresseerd mee te koekeloeren ;D :-*
Als mijn vriend er is ziet ze me niet staan, maar als we alleen zijn vindt ze mij toch stiekem ook wel heel lief ;)

Sientje en Tommy lijken behoorlijk aan mekaar gewaagd te zijn. Ze bekvechten regelmatig, en dat gaat er flink hard aan toe ::)
Vandaag waren ze op de kooi aan het ruzieen over de trosgierst. Ze hebben zeker een halve minuut achter mekaar met hun snavels tegen mekaar staan pikken; een soort bokswedstrijd leek het wel :P ;D Uiteindelijk was het helaas toch Sientje die het onderspit moest delven. Jammer. Maar....er is nu in ieder geval wel iemand in de kooi die hem durft uit te dagen, en dat is wel goed denk ik ;D Je kunt zien dat Tommy een stuk meer respect heeft voor Sientje dan voor Lotje.

Ja, en Tommy is nog steeds een wandelende testosteronbom ::) Je hoeft maar naar hem te wijzen of hij valt je vinger aan, en als hij op mijn schouder zit hoef ik mijn gezicht maar naar hem te draaien of hij bijt me in mijn lip of wang.
Het stomme is dat ik hem bijna altijd wel van bovenaf op zijn koppie kan aaien. Dan gaat hij van de vechtmodus naar de kroelmodus en verandert hij ineens in een bolletje wol dat zijn koppie scheef houdt om gekroeld te worden ??? ::) Snap jij het? Ik niet...
Wat ik nu precies moet doen om het gebijt af te leren; ik weet het niet. In zijn gezicht blazen helpt niet echt, op zijn snavel tikken helpt niet, hard " NEE" roepen ook niet. Apart zetten leek laatst te helpen. Even afkoelen in de kooi, en toen hij er weer uit kwam was hij lief. Maar ja, dat kan ook toeval zijn.

Wat zijn nou jullie ervaringen met puberale duiveltjes? 8)

Anja

Wat een mooi fotomodel is Sientje. echt een prachtig valkje hoor.

En Lotje is de liefheid zelve en natuurlijk vind ze jou ook lief.

Dat bijten van Tommy.....................stuur eens een im naar Kim. Zij gaat nu starten met een bach bloesem therapie voor haar valkje. Misschien dat zij je kan helpen.

Liefs,

Anja

Dierenfreackske

Mooi mooi mooi , superlief ook Sientje! En inderdaad supermodel! Grtjs. Ann

anika_en_spirit

Hoi hoi,

Wauwie, mooie foto's van je mooie Sientje. Ik ben gek op gele wangetjes  :-*

Pitbull Tommy, lijkt me erg lastig. In elk geval goed dat Sientje het er niet zomaar bij laat zitten.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soƫ, Sterre, Sero & Sweet!

Creatura

Haai,

@Anja; Hmm ja, wie weet zou dat bij Tommy ook een optie zijn. Vandaag had ik weer dikke ruzie met hem; ik werd echt kwaad op hem >:( Heb hem flink in zijn gezicht geblazen; zijn hele kapsel zat door de war ::) :-[ Heb heel hard NEE geroepen en zelfs geprobeerd of het met een imitatie blaas-geluid lukte. Nou ja, uiteindelijk bond hij wel in, maar hij is er zo enorm op gebrand om toch weer een reactie te geven als je iets doet.
Bij nader inzien als ik dit zo besef lijkt het toch het beste om hem totaal te negeren als hij zo doet ::)
Het is soms alleen nogal moeilijk als er ineens een pitbull aan mijn lip hangt... :-X Hij is verder echt wel een leuke manneke hoor, maar hij staat gewoon helemaal strak van de hormoontjes :-\ Nou ja, hij is nu 9 en een halve maand oud; dan is de puberteit nog niet over toch?
Ik heb hoop dat hij rustiger wordt als hij echt volwassen is. Toen hij nog jong was beet hij me namelijk nooit.

@Ann en Anika' Dankjewel allebei :) Sientje is zeker mooi, en ik vind haar gele wangetjes ook prachtig!! En ze heeft van die prachtig mooie pastelkleurtjes. Ze is ook zo'n lekker kroelkippetje :-* Net als Lotje gaat ze er helemaal in op als je haar aait; koppie onmogelijk scheef, oogjes dicht :D Ah, ze is echt lief en ik heb absoluut geen spijt dat ik haar in huis genomen heb :)
Zoals zij (en Lotje trouwens ook) kunnen er niet genoeg van zijn wat mij betreft :-* Ben ook best benieuwd wat voor moppies van donsjes ze zou kunnen krijgen, hehe. Stiekem. Of het met Tommy wat wordt weet ik niet; zoals hij zich nu gedraagt vrees ik dat hij eeuwig vrijgezel blijft :P

Always look..

Kan me heel erg goed voorstellen dat je heel boos op hem wordt vooral als je het gevoel hebt dat niks lijkt te werken om hem te stoppen...
IK hoop echt dat het de pubertijd is en dat hij dus rustiger gaat worden in een korte tijd! xx

Creatura

Hey Sanne,

Ach ja, ik overleef het wel ;)Tommy heeft soms gewoon van die dagen dat hij strontvervelend is ;D
Vandaag viel het wel weer mee. Hij was wel ontzettend macho aan het doen tegen Lotje en Sientje. Ze waren op de grond aan het scharrelen (in de woonkamer) en renden de hele kamer door (en dat is nogal een eind ;)) met Tommy trippelend met hele wijde vleugeltjes en al fluitend achter ze aan, haha ;D Ik heb hem nu maar genegeerd als hij op mijn schouder zat en vooral niet mijn gezicht naar hem toegedraaid (alleen dan bijt hij namelijk), en dan komt er vanzelf een punt dat hij moe wordt en op mijn knie zich gaat zitten poetsen. Op dat moment wordt hij weer een lieverd en dan kan ik hem aaien en knuffelen ;) Een ventje met een gebruiksaanwijzing 8)

Always look..

Ja en als je eenmaal de gebruiksaanwijzing weet.. dan kan je elk probleem wel oplossen he ;)
Ik hoop dat deze methode gaat helpen!

xx San

Kimm

haha dat rond rennen door de kamer ken ik  ;D leuk is dat he? ik vind het altijd zo;n komisch gezicht.

kijk maar uit met je gezicht hoor. wat kunnen ze ook vervelend zijn zeg.
gelukkig weet je nu een beetje hoe je ermee om moet gaan met hem. dat scheeld een hele boel.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dierenfreackske

Hoi hoi, ja , heel herkenbaar he, dat rondrennen hihi!
Is een grappig zicht wel soms he, die mannen die achter de popjes rennen, en proberen te versieren,  ;D ;D grtjs. Ann

Creatura

22 januari 2010, 15:14:15 #236 Last Edit: 22 januari 2010, 22:20:28 by Creatura
Hallo,

Ja, dat rondrennen is superkomisch ;D Ik heb er trouwens een filmpje van gemaakt, alleen toen ik net iets van 15 seconden bezig was schrokken ze natuurlijk ergens van en vlogen ze op >:( Nja, beter iets dan niets. Heb ook nog een filmpje van een fluitende Tommy gemaakt. Ik ga ze straks even uploaden en dan zet ik ze hier neer ;)

Sientje heeft het helaas voor mekaar vandaag. Ze schrokken met z'n allen vanwege een plotselig heel hoog geluid dat door de gemeentewerkers werd gemaakt (sorry, maar ze zijn hier nu al meer dan driekwart jaar aan het klooien en ik heb echt genoeg van ze >:(). Ze waren deze keer echt geschrokken want ze bleven maar hard door de kamer vliegen. En ja, toen gebeurde het; Sientje ging iets te hoog en knalde met haar koppie tegen het plafond aan. Nou ja, toen ze eindelijk weer geland waren zag ik dat ze gewond was aan haar oogje en haar neusje :'(
Arm meisje. Haar ooglid is geschaafd en het ziet eruit alsof het vooral een onderhuids bloedinkje is (er liep namelijk geen bloed uit maar het was wel rood), en ook op haar neusdopje zit een schaafwondje. Ik heb haar koppie meteen met wondspray behandeld (en ze bleef zo lief zitten terwijl ik haar kuif door de war gooide :P), dus nu is het maar afwachten. Denk dat het vooral een beetje gekneusd is.

Baal er wel van; er gaat hier geen dag voorbij of ze vliegen met z'n allen op (soms wat minder geschrokken soms wat meer) door een of ander raar geluid dat door die bouwvakkers wordt gemaakt. Ik hou mijn hart soms vast.

*Manon*

In mijn boekje is iets moois te zien.....  8) 8) 8)

Creatura

23 januari 2010, 21:17:53 #238 Last Edit: 23 januari 2010, 21:31:41 by Creatura
Hey Manon :D

Jaaaa, ik heb het gezien!! Leuk man!! Echt super!!
Ben heel benieuwd wat voor valkjes het gaan worden :)

Zow, vandaag leken Tommy en Lotje aan de speed te zitten :o Ze waren verschrikkelijk actief! Ze hebben bijna geen moment stilgezeten, terwijl Lotje over het algemeen toch wel vaak een beetje bol op een stoel gaat zitten (dan is ze altijd zo lekker knuffelig en kun je haar op haar bolletje kusjes geven, heeeeel lief :-*).
Nee, vandaag niet. Zij en Tommy waren constant heel hard aan het rondscheren en gingen overal zitten waar zie NIET mochten zitten! GRRRRR.
Het was ook wel heel komisch, want Tommy werd er duidelijk een beetje opgewonden van, want er kwamen allerlei kreetjes uit zijn keel die ik normaal nooit hoor ;)
Ze gingen op een schoolbord zitten (dat hangt in mijn woonkamer omdat dit ooit een klaslokaal was), en daarachter was een verdiepinkje lager nog een plateau waarop ze konden zitten, en dat was natuurlijk extreem spannend ;D Het leek even alsof ze het als een potentiƫle nestplaats zagen ofzo ??? Wie weet zit er toch nog toekomst in Lotje en Tommy als koppeltje ;D

Lief klein Sientje was zoals altijd weer heel kalmpjes. Die keek het een beetje aan vanaf mijn schouder, en later zette ik haar in de touwringen die ik van haar oude baasje heb gekregen, en toen ging ze daarin de boel een beetje gadeslaan. Hihi, lief ding. Haar oogje ziet er goed uit trouwens. Het is mooi opgedroogd en het ziet er naar uit dat het netjes geneest.

Wat trouwens echt onverklaarbaar was wat mij betreft;
Ik merkte dat Tommy lekker vocaal was vandaag, dus ik dacht; Kom, laat ik hem Vader Jacob leren.
Ik heb hem dat liedje misschien maanden geleden een paar keer voor de gein voorgefloten. Nu floot ik dus de eerste twee regels (Vader Jacob, Vader Jacob), en geloof het of niet, maar Tommy floot de exacte tonen van "Slaapt gij nog" :o ;D
Nou, ik dacht even dat ik het me inbeeldde, maar hij floot het echt! Ik snap er niks van, maar ik vond het echt supergaaf ;D ;D Het leek bijna of hij mijn gedachten aan het lezen was ofzo, hihi :)

Maar het lijkt me wel een goed idee om Tommy weer wat riedeltjes te leren. Hij leert namelijk best snel, maar ik heb er de laatste tijd gewoon niet echt aan gedacht hem wat nieuws te leren. Het is wel echt grappig als je vogel een liedje kan fluiten 8)

*Manon*

Wat een deugnietjes heb je toch Renske!
Er is in ieder geval leven in de brouwerij  :D :D

Gelukkig dat het met Sientje wat beter gaat nu...  ;D ;D

Groetjes!!!