Lotje, Tommy, Sientje en Daan. DAAN IS EEN POPJE!!

Gestart door Creatura, 19 oktober 2009, 20:46:44

« vorige - volgende »

Creatura

Vandaag trof ik Lotje kwetterend in het etensbakje aan. Ik ga er vanuit dat dit een soort kippetje zitten is? (zie filmpje). Vond het in ieder geval erg apart ;D Heb haar dit wel vaker zien doen, maar vandaag leek ze er echt helemaal in op te gaan :P
De vorige keer dat ze dit deed sprong Tommy op haar, maar vandaag zat meneer een beetje stom voor zich uit te kijken en leek hij er niks van te snappen ::)

Iets later schrok ik een beetje van Lotje, want ze zat op een ander etensbakje; een poot erin en de andere erbuiten op het stokje, en ze leek er zowat in te liggen. Ze was heel erg bol en liet haar koppie helemaal hangen. Even later stopte ze die wel in haar veren, maar ik dacht even dat ze niet lekker was.
Ik zat me al helemaal op te fokken, maar toen ik een half uurtje later weer binnenkwam zat ze als vanouds luidkeels (en vals ;D) te piepen en te klauteren en wilde ze gekroeld worden.
Ik denk dus dat ze gewoon even heel erg moe was ::)
Ze ziet er op zich wel vaker uit alsof ze ziek is (zoals in de zomer wanneer ze heel hard heeft gevlogen en het heel warm heeft; ze ziet er dan uit als een levend lijk :P), maar ik schrik toch soms een beetje.

Hieronder de link naar de video van Lotje ;)

http://www.youtube.com/watch?v=5pnzwK9M_qk

Creatura

Als ik toch bezig ben;
Hier nog een paar andere links naar video's.
Eentje van Lotje die op de rieten stoel aan het klauteren is en daarbij (naar mijn idee) ontzettend schattig doet ;D
Ook eentje van Tommy die " zingt" . In feite herhaalt hij tot in den treure een aantal riedeltjes die hij zelf ontzettend vet vindt ;D 8)
Ooit zong hij serieus veel mooier; maar de laatste tijd is hij een beetje lui geworden ;)

Enjoy ;D

http://www.youtube.com/watch?v=Ognf8oLLOkU

http://www.youtube.com/watch?v=hhK_4acgOsE

Dierenfreackske

Hoi hoi, haha  ;D ;D ;D wat een leuke filmpjes hier, wat een fluitkunst daar van Tommy he...  en wat een acrobaten heb je....super leuk hoor! Grtjs. Ann

ManjaV

Hoi Renske,

Hahaha wat een grappige filmpjes zeg...Lotje zo lief...en Tommy met z'n grappige deuntjes ;D hij lijkt wel een alarm of zoiets :P en een stukje uit 'aanvallen'? Zoiets he?
Volgens mij vindt hij Lotje ook best erg leuk ;D
Raar dat Lotje zo in het etensbakje zat? Zat ze geen kippetje of zoiets? Maar nu gaat het weer goed toch?

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Creatura

Hey Ann, hey Manja,

Dankjewel voor jullie leuke reacties :D

Ann: Haha ja, het is maar wat je " kunst" noemt :P Tommy is echt verschrikkelijk gemakzuchtig geworden. Ik heb nog geluidsopnames (helaas geen film) van hem waar hij echt hele muziekstukken componeert. Hij verzint dan minuten lang zijn eigen melodietjes. Maar dat doet hij al niet meer sinds hij een maand of vijf oud is; echt jammer :( Ik hoop dat het nog terug komt, want het was echt zo leuk om te horen ;D Maar goed, wat hij nu doet is ook erg leuk hoor; en hij blijft een ontzettend leuke (en soms strontvervelende) vogel ;)

Manja; LOL, een alarm ja, daar lijkt het inderdaad op, maar dat is het niet :P Het is eigenlijk exact een riedeltje zoals ik het hem heb geleerd :-[ Met andere woorden; IK kan niet fluiten :P
Hij doet echt mijn fluittoon na. Eigenlijk is hij gewoon een goeie imitator. Maar ja, als degene die hij imiteert al niet om aan te horen is kun je van Tommy ook niet veel verwachten, haha ;D
Ach ja, maar hey, ik ben echt blij met hem hoor. Ondanks de wat negatieve verhalen de laatste tijd ben ik echt blij met je vogeltje ;) Hij heeft echt karakter, en dat bijten heb ik grotendeels zelf ook wel in de hand. Hij is echt een heel erg gezellig kereltje met ontzettend veel energie :) Zou hem niet meer willen missen :D

*Manon*

Hoi hoi,

Wat een heerlijk stel valkjes heb je toch... en allemaal zo hun eigen karaktertje...  :-*

nieuwe fotootjes zet ik zo snel mogelijk in mijn boekje... ze zijn al gemaakt  ;D ;D ;D

Liefs Manon

*Manon*

Kijk eens wie er heel goed hun best doen......  :D :D :D

Groetjes Manon

Creatura

Hey Manon,

Jaaaa, ze doen echt goed hun best ;D Ze zijn echt mooi!
Een kwartetje witte engeltjes ;D
Ik hoop dat er een kereltje bij zit ;)

Vandaag was het weer gezellig toen de birdies uit hun kooi waren. Lotje ging als eerste (zoals altijd) als een randdebiel rondvliegen, terwijl Tommy een beetje stom op mijn arm zat te kijken naar haar en wegdook zodra ze overkwam (volgens mij doen alle valkjes dat als er een ander over hun hoofd scheert ;)). Daarna ging Tommy ook vliegen, en toen landden ze op de kooi, en daarna ging Tommy op mijn hoofd zitten (ook standaard kost) en Lotje ergens op mijn arm/schouder. Sientje wilde zoals gewoonlijk de kooi niet meteen uit.
Daar kun je ook gif op innemen; zij wil nooit direct de kooi uit. Pas na ongeveer een half uurtje merk ik dat ze gaat piepen, en dan is ze dus ook meestal enthousiast genoeg om ook effe eruit te gaan. Haha, maar heel vaak, als ik mijn vinger voorhoud (tegenwoordig stapt ze wel netjes op mijn vinger, als ze zin heeft dus) krijg ik alleen een pluizig kopje aangeboden. Ah, ze is wel echt lief hoor. :-*
Ze heeft weer een beetje op mijn schouder gezeten, op mijn knie, ik heb haar honderd keer gekroeld, en toen vloog ze weer terug naar de kooi. Ach, ze is snel tevreden denk ik dan maar ;)
Tommy was weer de tiran aan het uithangen. Sientje zat heel zoet op mijn schouder, en daar kwam de grote Tom aangemarcheerd, en hij stootte haar zo, als een rugbyspeler, van mijn schouder af. Dat doet hij ook weles met Lotje; vooral als ik lief tegen haar doe; dan is meneer jaloers en knalt haar zo zonder pardon van de stok af.... :-X
Waaaah, dan kan ik hem wel z'n nek omdraaien >:(
Mgoed, eigenlijk is hij een mietje; want hij houdt er vooral van om ze aan te vallen als ze hem niet zien.... :-\

Manouk

Heej Renske..

Leuk om te horen dat het zo goed gaat met je valkjes...
Ik vind het ook heerlijk om te zien dat ze allemaal hun eigen karaktertje hebben..
En ik herken mijn Gaudi precies in Sientje..
misschien toch omdat ze bij elkaar hebben gezeten..
Gaudi heeft ook een eigen willetje en zit dan ook mooi te wezen en wil alleen gekroeld worden als het MADAM uitkomt...

Helaas wil Gaudi nog niet opstappen, maar komt altijd op mijn schouder zitten en als k dan voor de kooi ga staan gaat ze er altijd netjes in...
Wel is ze er altijd als de kippen bij als de kooi open gaat.. ze is er praktisch al uit voor ik hem open doe...
Ook met voeren moet ik altijd uitkijken dat ze er niet tussendoor glipt..
meestal geen probleem, maar wel als ik daarna nog weg moet, want  dan moet eerst het dolle rondjes vliegen gebeuren voor ze tot rust komt..

En het nieuwe mannetje wat er komt wonen bij jou?? is dat een albino valkje?? of is dat nog niet helemaal bekend??

groetjes
Manouk

Creatura

GRRRR, ik moet echt weer even stoom afblazen. >:(
Natuurlijk gaat het weer om Tommy. Hij kan zo leuk zijn, maar hij kan ook een echt klein duiveltje zijn.
Vandaag heeft hij me officieel tot bloedens toe gebeten. :-X

Ik was een lollie aan het eten. Goh, dat kan natuurlijk echt niet.
Waar Lotje en Sientje gewoon normale interesse in het stokje hebben en alleen als ze er toevllig bijkunnen ze er even aan gaan knabbelen, wordt Tommy meteen demonisch obsessief en MOET dan naar het stokje toe, ongeacht of hij dat al krassen makend over mijn gezicht doet terwijl hij met zijn nagels aan mijn oogleden hangt. >:(
Dat gebeurde er dus; hij zat op mijn hoofd, zag het stokje en klom ongegeneerd via mijn gezicht naar het stokje toe.
Natuurlijk liet ik dit niet toe, dus ik hield mijn hand onder hem zodat hij daar op kon stappen. Maar meneer werd direct agressief omdat ik de weg naar ZIJN lolliestokje blokkeerde, dus hij begon te bijten en te bijten en nog harder te bijten.
Ik duwde hem weg, waarop hij wegvloog, en even later landde hij weer op mijn hoofd en wilde weer hetzelfde doen. Goed, het komt erop neer dat ik eigenlijk niks meer kon of hij beet me. Ik heb hem in de kooi gezet om af te laten koelen.
Tien minuten later mocht hij er weer uit. Niks aan de hand verder, tot hij weer de kooi in moest.
Ik wilde hem van mijn hoofd tillen (dit gaat eigenlijk altijd goed), en weer begon meneer me tot bloedens toe te bijten.
Ik word hier zo kwaad om en ik voel me zo machteloos.
Wie denkt dat kleine kreng wel niet dat ie is.... >:( :-X
Ik weet niet wat ik moet doen hoor. Hij wordt steeds een stapte agressiever; ook naar Lotje en Sientje toe. Hij zit vooral Sientje tegenwoordig echt achterna en bijt haar overal weg.
Hij is duidelijk heel erg snel onder invloed van adrenaline en reageert dan echt als een opgefokte puber.
Moet ik maar handschoenen aan gaan doen? Dat is toch ook van de zotte.....

Als ik alle mogelijkheden om hem uit zijn tent te lokken zou gaan vermijden komt het erop neer dat ik alleen nog maar op mijn stoel kan gaan zitten en een beetje rond kan gaan kijken, want zodra ik iets pak; een boek, een afstandbediening, eten, drinken, dan wil meneer er met zijn neus bovenop zitten en accepteert daar niks anders bij.
Wat moet ik doen op het moment dat hij begint te bijten?
Moet ik hem terugpikken (met mijn vinger), moet ik schreeuwen, moet ik negeren, in zijn kooi zetten...
Of moet ik hem gewoon zijn nek omdraaien? :P

Zucht, ik vind het zo rot als een dier lelijk doet. En waarom doet hij het; om een lolliestokje, om een stukje worstenbrood, omdat meneer zijn zinnetje niet krijgt.
Als het nou een hond was kon je hem nog terecht wijzen, maar zo'n vogeltje is zo kwetsbaar.....

@Manouk;

Grappig dat Gaudi en Sientje zo op mekaar lijken ;) Zal inderdaad wel meespelen dat ze bij mekaar in de kooi hebben gezeten :)
Hehe, Sientje is er niet bepaald als de kippen bij zodra de kooi opengaat. Ze wil er meestal echt pas uit als ze zelf zin heeft. Maar het is een heerlijk makkelijk en lief meisje.

Het nieuwe mannetje is een witmasker :) Bont of gewoon, dat is nog even afwachten :)

xx

Kimm

hoi renske,

ik herken dit zo. en vooral van de nek omdraaien ;)
hoe oud is tommy eigenlijk?

bemmie is bij mij de agressieveling. op het moment geef ik hem bach bloesem druppels,maar ik kan nog niet zeggen of dit werkt. hij moet dit 6 weken krijgen.

als hij mij bijt , dan zet ik hem in de kooi en dan negeer ik hem. het valt niet altijd mee om niet boos te worden, daar ben ik heel eerlijk in. ik bedoel dan in woorden.
bemmie is broeds , dus ik weet wel waar het gedrag vandaan komt.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kimm

ik las het al, tommy is zo;n 9 maanden oud. hij is erg aan het puberen denk ik hoor en als ik het begin lees van jouw boekje heeft hij dit gedrag altijd al een beetje vertoond toch?

Creatura

Hey Kim,

Tommy is nu bijna tien maanden, dus ja, een echt pubertje inderdaad :-\
Hij heeft dit soort gedrag inderdaad altijd al gehad, maar in het begin in beperkte mate; hij was toen nog heel goed in de hand te houden.
Het stomme is dat hij wel erg aanhankelijk is naar mij; hij is degene die me het meest in de gaten houdt en het meest blij is als ik thuis kom... ::) Lekker dubbel dus dat hij me nou net het leven zuur maakt.
Ja, het is inderdaad heel moeilijk om niet boos te worden. Ik uit het maar in hard schreeuwen, want uithalen naar hem is natuurlijk niet eerlijk. Soms lukt het om rustig te blijven, maar als hij dan maar doorgaat wil ik hem echt het liefst achter het behang plakken.
Hem direct in de kooi zetten is eigenlijk vaak onmogelijk op zo'n moment, want hij wil dan niet eens op mijn hand komen, dus dan zou ik hem moeten vastpakken, en dat lijkt me geen strak plan.
Laat maar weten of de bach-druppels gaan werken; misschien is dat dan ook nog een optie voor mij ;)
Ik hoop stiekem dat hij toch rusitger wordt als hij over de puberteit heen is....

Tnx voor je antwoord in ieder geval :)

xx Renske

Kimm

is tommy ook met de pap gevoedt?

mij is nl verteld, dat pap valkjes, meer de neiging hebben om te gaan bijten omdat ze de handen gewend zijn en dat dus als hun soort zien. ze hebben dan minder respect voor ons gekregen.

mijn bemmie is ook een pap valkje.

Dierenfreackske

Hoi , vervelend hoor! Ik zij hem ook in zijn kooi zetten , en dan negeren, en als hij weer rustig is, en het is tijd om uit de kooi te gaan mee laten uit de kooi en als ie dan rustig is laten, en anders ... :-\ weer in de kooi doen als hij weer begint hoor, negeren terug tot het over is ! Grtjs. Ann