wie kan me vertellen wat het is (10-9-9)

Gestart door Nancy18, 26 augustus 2009, 18:14:29

« vorige - volgende »

Nancy18

De onderzoeken kosten ongeveer tussen 200 en 400 euro.. en dan heb je misschien ook de kans dat ze in die tijd dood gaan.. of er komt niks uit.

Ik ben al een heel jaar bezig met me zieke vogels... En vanaf oktober zou het eigenlijk moeten stoppen en dat is het geval niet. Meestal worden ze weer in mei ziek tot oktober.. Ik ben denk ik wel 1500 euro kwijt geweest voor de medicijnen etc. Ik heb het er wel  voor over! Dus ik wacht nog heel even af , of de medicijnen aan slaan en anders ga ik opnieuw naar de vogelarts.

Peggel

Citaat van: Saar op  8 oktober 2009, 10:50:38
Ik begin steeds meer aan de papegaaien ziekte te denken :-\

daar dacht ik ook meteen aan.
bij dr.Bastiaansen in Prinsenbeek hebben ze een sneltest, kost € 40,= +- en heb je meteen de uitslag.
als ik zo even snel lees wat jij al aan kosten kwijt ben, en dan nog steeds zieke vogels heb... klinkt mij niet vertrouwd.
als je een test laat doen op PBFD, Polyoma en Clamydia ben je +- € 100,= kwijt, maar als dat het niet is heb je daar tenminste uitsluitsel van.

ik zou zeker nu toch wel naar een andere va gaan hoor, 2e opinion kan nooit kwaad.

sterkte.

Jacoba

Hoi hoi,

Hoe is het nu met je valkjes? Het is maar een naar verhaal.

Groetjes Jacoba.

Nancy18

Jah ze zijn weer aan het opknappen! Ze wegen nu 125 en 96 dus.. Redelijk goed! Ze moeten nu nog 2 weken aan de bactril en dan moeten we weer afwachten...

Saar

Ik ben blij voor je dat ze opknappen..
Maar in mijn vorige post vroeg ik of ze getest zijn op de papegaaienziekte...Waarschijnlijk heb je hier overheen gelezen ;) Zijn ze hier op getest?
Groetjes Saar

Nancy18

Nee, hierop zijn ze niet getest... maar heb het wel aan de va gevraagd of ze had hebben en als ze dat hebben dan moeten we 48 dagen behandelen met baytril. zei de va... en ben nu al 2 weken bezig.. en moet nog 2 weken..

Peggel

48 dagen?

dat klopt niet hoor.
als ze het hebben moeten ze 6 spuitjes krijgen om de 3 a 4 dagen gegeven worden.
en dan maximaal 2 weken Baytril. ::)

Nancy18

Hallo allemaal,

even een update over mij 2 valkjes!

Het gaat iets beter maar nog niet zoals ik echt gewend ben van ze!

Ik zie wel dat Skip zich van binnen helemaal aan het verteren is. Ik probeer iedere dag toch wel bij de voeren. Want ze heeft namelijk zwarte poep, en dat zegt dat ze zich zelf aan het verteren zijn. maar skip woog 88 gram toen ze ziek was. en nu weeg ze 90 gram. maar weet niet hoeveel ze nu weeg.

Met de andere gaat het goed. Ze zit niet meer zo bol als eerst. Zo af en toe zit ze nog wel wat bol. Maar deze vogel woog toen ze ziek was maar 100 en nu wordt ze toch weer onze vogel hoe we haar kennen ( weeg nu 135)

Dus met andere woorden gezegt met skip gaat het wat minder dan met Noa.