wie kan me vertellen wat het is (10-9-9)

Gestart door Nancy18, 26 augustus 2009, 18:14:29

« vorige - volgende »

Kimm

hoi,

wat ontzettend triest :'(  :'(

eerlijk gezegt snap ik die vogelarts niet. er is duidelijk iets ergs aan de hand.
ik weet niet hoeveel valkjes je nu nog hebt, maar ik zou een andere va gaan zoeken, want je kan erop wachten dat die het ook niet gaan halen. het klinkt erg hard wat ik nu zeg,  ;maar ik ben er bang voor.
als het spoelwormen zijn dan heeft dat hun hele lijfje aangetast en ook hun longen. met deze verschrikkelijke dood tot gevolg :'(

sterkte,
groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Ik snap het ook niet meer. VA kan niks vinden, maar vindt wel dat ze benauwd zijn......, dan ga je dáár toch verder onderzoek naar doen... >:(

Kimm heeft gelijk, ik zie het ook heel slecht in voor je overige valkparkieten. Van één dode valkparkiet heb je al veel verdriet, laat staan van twee in één weekend. En wie weet straks nog meer. Als ik jou was zou ik naar Verstappen gaan in Driebergen. Of je daar je valkjes nog mee kunt redden, durf ik niet te zeggen. Ze zijn nu al zó lang niet in orde.

Vanuit Krimpen wens ik je heel veel

met het verlies van beide valkjes en de zorg voor de overigen.

Nancy18

Dankje,

Ik heb nu nog 2 vogels.. Maar die zijn nu al weer iets beter uit. Ze fluiten alweer, ze eten ook alweer. En Ze willen lekker knuffelen.. Dat vonden ze eerst helemaal niet fijn omdat ze ziek zijn. Maar nu ze alweer een stapje verder zijn willen ze alleen nog maar knuffelen.! Ook doen ze nu weer zo af en toe kunstjes.

Ik zie dat ze wel wat vooruit gang hebben :D en daar ben ik blij mee

Kimm

oh gelukkig!
ik hoop werkelijk waar dat ze het redden hoor.  ;)

groetjes kim

Nancy18

Jah dat hoop ik ook!

Ze zitten alleen nog af en toe bol... Maar heb eigenlijk eivoer zaadjes water en grit erin staan :)...

Saar

Heel veel sterkte met het verlies van je 2 valkjes :'(
Laat je sectie op ze verrichten?
Groetjes Saar :-*

Nancy18

Hallo Allemaal,

Hier weer even een update over me valkjes.

Ik zie vooruit gang bij de valkjes. Dus het gaat de goede kant op!..

Maar ze kunnen altijd nog een terug slag krijgen, en dat hoop ik niet!

Ik ben erg blij dat ik echt vooruit gang zie bij ze :d

Kimm

fijn hoor!!! elke dag is er weer 1.
ik blijf voor je duimen dat ze helemaal de oude weer worden ;)

groetjes kim

Nancy18

Hallo allemaal,

Ik heb goed nieuws..  ;D

De vogels zijn gelukkig weer de oude geworden! Ze schreeuwen weer lekker samen! En de gewicht van de valkjes zijn ook weer redelijk goed.

Noa woog 90 toen ze ziek was en nu ( 10 sept ) 115
Skip woog 87 toen ze ziek was en nu ( 10 sept ) 97

De medicijnen hebben toch de werking gedaan! Ik ben nu extra alert op me 2 valkjes! Zodra ik het niet vertrouw naar de vogelarts!

Fluit Fluit van de valkjes

Hermien

HOERA!

;D  ;D  ;D  ;D

Nancy18

Hallo allemaal,

Ik heb slecht nieuws.. Me valkjes hebben een terugslag gekregen. Dus het hele verhaal begint weer van voren.. :( Ze eten niet meer en ze slapen alleen nog meer. 1 tje is helemaal uitgehongerd.. Toen ik het niet vertrouwde heb ik ze meteen bijvoeding gegeven. En ben daar nog steeds mee bezig. En de vogel die uitgehongerd is wil ook niet meer eten. Ook niet uit het spuitje. Maar ik spuit het iets achterin en dan moet ze het wel doorslikken. ( doe het wel voorzichtig)

Ik dacht gelukkig het gaat de goede kant op. 10 dagen gestopt met de medicijnen. En moet ik weer met de medicijnen. Ik denk zelf toch aan een aids. Maar ik moet nu 4 weken behandelen. En misschien redden ze het niet maar misschien redden ze het wel.! Ik hoop het wel dat ze het gaan redden. Anders ben ik in 1 maand 4 vogels kwijt :'(..

Ik geef de hoop niet op! Ik doe alles wat er te doen is.

Kimm

jee wat een toestand :-\
zijn er verder nog onderzoeken gebeurd bij je valkjes?

groetjes kim

Nancy18

Nee.. Ze kunnen er verder niks meer aan doen :(...  jah onderzoeken.. maar dat is een beetje duur ...

Heb ook altijd pech :(

Kimm

Saar

Ik begin steeds meer aan de papegaaien ziekte te denken :-\
Zijn ze hier op getest? En de onderzoeken zijn idd duur, maar dat is nou eenmaal zo. Zelf heb ik ook genoeg gedokterd aan de gezondheid van zieke valkjes, en dat zal me ongeveer 1000 euro in totaal hebben gekost. Mocht je het niet in 1 keer kunnen betalen dan valt er vast wel iets te regelen met de VA/DA. Als er geen uitgebreid onderzoek wordt gedaan, dan zullen ze zeker allebei dood gaan :'( :-\