~*Valkenboefjes*~ De uitslag is.......

Gestart door Jacky, 4 juni 2009, 17:42:44

« vorige - volgende »

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacky

Hier gaat alles goed. Ik ben alleen de afgelopen dagen erg druk geweest en heb wel meegelezen op het forum, maar geen puf gehad om te reageren.

Angel en Bailey doen het fantastisch. Ze moeten echt nog wennen, maar dat komt vast wel goed. Angel pakt de AB nog netjes aan. Ik wikkel een handdoek om hem heen en dan blijft hij relatief rustig. Je kunt merken dat hij het gewend is  :D

Ik zit er alleen aan te denken om ze te kortwieken. Voor mij een vies woord, maar ze zijn zo onhandig en maken zulke enge buikschuivers, dat ik bang ben dat ze zich gaan bezeren. Ik heb een berichtje gezet bij Verzorging :

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,33023.0.html

Ik weet niet goed wat ik hier mee moet .... Wil ze hun vleugels niet afnemen, maar ze maken echt enge duikvluchten. Elke keer houden we ons hart weer vast...

Ik hoor graag jullie mening hier over. Het izou voor een keer zijn, zodat ze toch wat zekerder van zichzelf kunnen worden en de omgeving wat beter leren kennen, zonder het risico dat ze zich ergens tegen aan bezeren. Een valkje moet kunnen vliegen, maar dit wordt steeds enger...

Groetjes Jacky

Kimm

hoi jacky,

ik heb geantwoord op jouw vraag.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Jacky

Hoi Kim, ik zag het  ;D

We gaan het nog een aantal weekjes aankijken en hopelijk vliegen ze dan al een stuk beter.

Nu vooral verder met de potjestraining  ;D Heb er intussen een houten bibs van  ;D

Groetjes Jacky

*Manon*

Kortwieken....

Ik heb het ook eens gedaan.. soms is het nodig.

Maar let wel... als je een valkje gaat kortwieken enkel en alleen omdat hij niet goed kan vliegen, zal hij dat straks ook niet kunnen als hij wat ouder is en zijn veren weer aangegroeid zijn!

Hij moet het gewoon leren, want straks zit je met het zelfde probleem.... kunnen ze nog niet vliegen!

Liefs Manon

Jacky

We laten ze gewoon lekker stunten en letten goed op als ze de lucht in gaan.

Ik wil graag twee luchtacrobaten erbij hebben  ;D

De afgelopen en komende dagen ben ik erg druk, dus ik ben hier wat minder te vinden. Moet ik mijn forum ook nog missen  ::)

Groetjes Jacky

Jacky

5 oktober 2009, 23:29:45 #171 Last Edit: 5 oktober 2009, 23:51:42 by Jacky
Hallo allemaal.

Ik wil jullie aan iemand voorstellen....

Joëy

Joëy is ongeveer 6 weken oud en sinds vanavond ons pleegkindje.
Hij is een broertje van Heidi de Tweede, een gepareld lutino meisje voor mijn schoonmoeder, die we donderdag op hebben gehaald bij een hobbykweker met twee broedkoppels hier in Enschede. Heidi logeert hier bij ons tot ze tam genoeg is dat ze ook door mijn schoonmoeder uit de kooi gehaald kan worden.

Zondag werden we echter gebeld door de kweker. Ze zat met een heel groot probleem. Het oudste valkje van het nestje wat nu opgroeit, had zichzelf behoorlijk geplukt en zaterdag vondt ze een erstig bloederig tafereel in haar blok. Het ukkie heeft van zaterdag tot vanmiddag bij de dierenarts gezeten. Het bleek een vitamine tekort te zijn geweest. De moeder eet voornamelijk het voer van de grond en dit is waarschijnlijk toch niet voedzaam genoeg geweest.
Maar hierdoor is het noodzakelijk dat hij met de hand werdt opgevoed.
Ze belde dus met de vraag of wij dat voor haar wouden doen. Ze kende verder niemand van wie ze het aandurfde. Zelf heeft ze net haar droombaan gevonden en daar kan ze tussen de middag niet steeds een uur weg om het valkje te pappen.

Ondanks dat we het nog nooit zelf hebben gepapt, hebben we besloten om het toch te doen. Dit ook aan haar uitgelegt en we gaan ervoor. Ik heb hier op het forum zoveel informatie in me gestampt en nu weet ik waarvoor. Ik weet ook dat het gewoon goed gaat en dat ik dusdanig vertrouwen heb in jullie als experts, dat ik met jullie hulp ook over eventuele moeilijkheden kan komen. Ook hou ik ten aller tijden contact met de kweker en ik kan haar altijd bellen, mocht het niet goed gaat.

Zojuist heeft Joëy zich voorbeeldig volgestampt met pap, vanaf een lepeltje nog wel. Zijn krop is vol en hij zit nu onder mijn haar, in mijn nek te genieten. Ik ben alleen door de spanning van de eerste keer voeren, hem vergeten te wegen, maar hij is van mooi formaat en hij heeft echt veel gegeten. Morgen ga ik dus beginnen met voor en na het pappen te wegen. Deze ene keer zal het er vast niet op aankomen.

Ik weet wat we ons om de hals halen, een papvalkje in huis. Het zullen waarschijnlijk een paar spannende weken worden, maar we hebben het vertrouwen erin. We hebben kleine ratjes van een week oud voor de dood weg kunnen halen. Ienimine diertjes die aan hun einde leken en met veel liefde en zorg beter werden en tot een mooie flinke rat uitgroeiden. Mijn hele leven val ik op kneusjes, die me nodig hebben. Ik weet, ik ben een watje  ::)

Joëy blijft waarschijnlijk bij ons wonen... Remco en ik realiseren ons allebij dat als we weken lang een vogeltje moeten opvoeden, dat we er nooit en te nimmer afscheid van kunnen nemen. Hij is nu al zo tam en zoekt echt warmte bij je. Hij heeft mijn hart meteen verovert door zich meten te nestelen in mijn hand en daar alles goed te bekijken, waarna hij begon te suffen. De scheet.

Helaas doet Photobucket nu raar, maar ik zal zodra het kan, een foto van na het pappen plaatsen. Wat een heerlijke smeerkees.

Weet iemand waar ik minislabbetjes kan kopen?

Jacky

Wie zegt dat ik een slabbetje nodig heb?

Gelukkig heeft mijn mensenmama mij weer schoon kunnen krijgen  ;D

amazingleeuwtje

Hoi Jacky,

Ohhhhh wat een poepie ;D....
Dat pappen gaat jou zeker lukken, hulp in overvloed hier(spreek uit ervaring) met veel geduld en liefde gaat het helemaal goed komen met jou baby'tje...

Ook ik had nog nooit een kleintje gepapt geen enkel diertje, haha ik moest wel lachen even over dat je het wegen was vergeten, herkende dit gelijk ik zat na de eerste keer pappen na een uur nog te bibberen was zo gespannen dat mijn hele lijf nodig erg lang nodig had om te ontspannen ;)...

Ik ga jou en je pappertje volgen ;) suk6 Jacky...

Dikke knuffel voor jou ienieminietje

danielle

Ah wat een schatje is Joey  :-* . Super van jullie hem gaan helpen met groot worden door te pappen. Ik wil je dan ook heel veel succes ermee wensen. Het gaat je vast allemaal lukken!
Blijft Joey dan ook bij jullie wonen?

Hoe gaat het met de stuntelaars? Kunnen ze al een beetje beter vliegen?

Groetjes Danielle

Jacky

Joëy blijft hier wonen. Nog niks officieel besloten, maar we kennen onszelf goed genoeg dat we de bui al zagen hangen zondags  ;D

Vanmorgen werdt ik begroet door de valkjes, die raar keken dat ik al zo vroeg (voor ons doen op dit moment) beneden was.

Gisteravond heb ik Joëy na het pappen gewogen en hij was een indrukwekkende 84 gram. Vanmorgen om half 8 woog hij voor de pap 68 gram en na de pap 85  :o Hoop dat dat goed was. Het is zo'n groot verschil.
Vanmiddag om half 12 woog hij voor de pap 74 gram. Omdat het lang duurde met het pappen moest ik daarna meteen door naar werk, dus ben ik hem weer vergeten te wegen  :-\ Vanmiddag heeft Remco het ook vergeten, maar ik ga een boekje beginnen hier, waar alle tijden in komen te staan en de gewichten. We moeten nog even in het ritme komen met wegen, maar hij doet het gewoon super. Remco heeft hem vanmiddag zelfs zien knabbelen aan de trosgierst.  ;D

Ik had gisteren een valkje vol pennentjes verwacht. Zo was hij ook nog afgelopen donderdag, toen we hem voor het laatst zagen. Hij is al zo groot. D ;Daardoor heb ik er ook al het vertrouwen in, dat het gaat lukken.

Zoals het er nu naar uitziet, wordt het een heeeel verwent valkje  ;D

De stuntvliegers hier doen het fantastisch. Ze vliegen al stukken beter en het landen gaat ook steeds beter. Af en toe nog een rare duikvlucht, maar we hoeven ze niet elke keer weer van de grond te halen. Daar ben ik zooo blij om.

Lucky zit heel even apart. Bailey's vleugeltje hangt nog steeds iets, maar hij heeft er geen last van. Toch viel het Remco op dat Lucky af en toe de ukken flink door de kooi heen jaagde. Zo krijgt hij natuurlijk geen kans om in de kooi rust te vinden.
Lucky zit nu dus even in de gewone vogelkooi, terwijl we Heidi zolang bij de ukken hebben gezet. Deze geniet nu gigantisch van haar twee leeftijdsgenootjes en je ziet ze lekker ontspannen in de kooi zitten.

Angel en Bailey lieten zondagmiddag een errug schattig tafereeltje zien. Samen zaten ze op de speelboom en waren bij elkaar om een kroel aan het bedelen. Koppies bij elkaar, maar er kwam geen kroel  ;D Heidi echter wil graag kroelen en probeert Bailey steeds te verleiden, dat hij zich laat kroelen. Tot zijn verbazing  ;D

Het gaat hier dus verder erg goed met de valkjes. Ik ben stapelgek hier met ze en ze doen het super. Nou nog een maatje voor Heidi vinden en dan kunnen ze straks samen naar mijn schoonmoeder. Dat was een voorwaarde van ons, toen ze ons vroeg om een valkje. In ieder geval twee stuks en we willen niet dat het weer kooivalkjes worden. Daarom maken wij ze tam voor haar, zodat ze dat niet meer hoeft te doen.

Mijn valkenboefjes  :) Wat zijn het toch scheetjes.

Groetjes Jacky

r hoef

Caroline

Ach, wat een scheetje is Joëy.  :-*

FIjn dat ie het zo goed doet .... mooi gewichtje hoor!!  :D

Hoevaak krijgt hij nu pap op een dag??

Qua uiterlijk lijkt hij me nog geen valkje van 6 weken .... ik denk eerder aan een week of 4 ....

Maar, ik schrijf al, qua uiterlijk.  ;) Mogelijk heeft hij een mega grote achterstand.  :-\

SUper dat jullie dit doen en heel erg leuk dat hij mag blijven.  :)

Heel veel succes!!!!

Komt vast helemaal goed met jullie liefde en hulp.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Jacky

Hoi Caroline,

Ik vondt hem ook vrij jong eruit zien voor een valkje van 6 weken. Als ik hier op de site kijk bij kweken en dan overzicht van de eerste 42 dagen, leek hij me inderdaad jonger. De kweker zei dat hij ongeveer, maar dan ook net 6 weken is. Ze houd het niet zo strak bij met administratie geloof ik. Ze laat de nesten vooral met rust.

Maar hij heeft zich behoorlijk aan de veren getrokken en ziet er daarom verfrummelt uit. Ook heeft hij een kaal koppie, zijn moeder heeft hem geplukt.

Hij krijgt rond de 4 uur pap. Vandaag om 7.30, om 11.30, om 16.30 (Remco moest mijn vader helpen in de tuin) en om 19.30. Toen bedelde hij echt bij mij. Zometeen krijgt hij nog een voeding. Daarna pas weer morgenvroeg 7.00.
Als hij meld dat hij honger heeft, krijgt hij hier pap. Ikzelf pak ook wel een boterham als ik honger heb  ;)

Hij eet van een lepeltje en doet dat erg goed. Ik wil nog even een rubberen lepeltje voor baby's halen, die zijn wat zachter dan een ijzeren lepeltje. Hoeveel hij binnenkrijgt weet ik niet precies, maar ik heb eerder 7 ml afgemeten en dat vergeleken en dat krijgt hij zekers binnen.

Ik weet alleen niet welk soort pap hij krijgt. Dat ga ik nog even vragen aan de kweker, aangezien ik een zak vol van hun kreeg. Daardoorheen eivoer en vitamines van de dierenarts.

Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten? Vooral omdat hij jonger lijkt?

Groetjes Jacky

Landiej

Ik heb geen verstand van pappen, dus ik kan je vraag helaas niet beantwoorden.
Wat ik wel kan zeggen is dat het zo lief is dat jullie dit doen! Het is niet zomaar een valkje dat je in huis haalt, maar een echt zorgenkindje. Gelukkig krijg je er een hoop liefde voor terug, zeker als jullie hem houden! :)

Jacky

Hoi Landiej,

Ik heb van Caroline een schema gekregen waar we hem op gaan zetten. Vandaag nog 4 x net zoals morgen en dan over naar 3 x. We willen hem natuurlijk ook niet vetmesten.  ;)

Het lijkt erop dat hij een week achterstand heeft.
Als het goed is is hij van 1 september, dus nu 5 week en een 1 dag oud. We dachten eerst dat hij 6 weken was en dan was zijn achterstand al een stuk zorgwekkender. Maar nu zijn geboortedatum duidelijker is geworden, weet ik zeker dat we het gaan redden. Ik heb hier zoveel valkjes gezien met grote achterstanden en die hebben het ook gered. Dat gaat Joëy ook lukken. Hij draagt niet voor niks de naam van een van mijn ratten-engeltjes.
We hadden het toevallig over hem en toen belde de kweker.  ;)

Ik ga zo naar mijn werk. Joëy is in goede handen bij Remco, dus daar hoef ik niet bang voor te zijn. Hij is heel stiekum de valkjes-fluisteraar hier  ;D

Groetjes Jacky