7 mei 2025, 23:19:56

Dagboek van Koos

Gestart door Koos, 21 mei 2009, 16:46:30

« vorige - volgende »

Koos

Nog even wat over Koos schrijven :D

Vanavond gaan we weer v oor een paar dagen weg, dan gaat hij lekker mee :)
Net als de vorige keer lekker in zijn eigen reismandje op de achterbank naast mijn Duitse herder :D

Gisteren bezoek gehad van een dinnetje en Koos vliegt ook bij haar gewoon lekker op het hoofd. Hij is gewoon helemaal niet angstig voor andere mensen en daar ben ik echt heel blij mee :D
Gisteren avond heeft hij wat gegeten van het stukje brood wat ik in zijn kooi heb gelegd. Wat is dat een leuk gezicht zeg!

Wat een heerlijk virus  zeg! :D

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Kimm

brood zijn ze gek op!  :D
fijn weekend!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Koos

Koos is vanmiddag héél boos op mij geweest  :P

Ik heb hem in bad gedaan, lauw warm water en hem een beetje afgespoeld d m v een kuiltje water scheppen met mijn hand. Hij had zo'n papsnoet!`
Echt verbeterd is het niet, maar goed, eraf is maar eraf toch?

En vanmorgen moest ik zo lachen om hem. Ik had een melba toastje in het daarvoor bestemde klemmetje in zijn kooi gedaan, is hij bovenop de melba toast gaan zitten en erop in slaap gevallen. ;D :) het was geen gezicht ahahahah!
Wie valt er nou op een toastje in slaap :D

Voortaan de melba toast maar op zijn kant in het klemmetje doen, was toch wel een beetje bang dat ie door zijn melba toast heen zou zakken ::) ;)

Ik maak wat mee met het menneke :D

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Anke

Hoi,
Hi hi een melbatoastje slaapt veeeeeeeel lekkerder dan op stok ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Koos

Zo, we zijn weer thuis na een paar heerlijke dagen :)
Wat is Koos een makkelijk vogeltje zeg! Weer vanuit zijn kooi terug in zijn reismandje. En weer op de achterbank naast Grimm (DH). thuis aangekomen weer in zijn eigen kooi en hij zit daar net zo makkelijk alsof hij niet is weggeweest :D

Het valt mij op dat hij steeds geler wordt. Zijn staart heb ik opnieuw opgemeten en die is nu 17 cm  :o
Mijn gevoel blijft zeggen dat Koos een man is ;) Ik heb begrepen dat hij nog te klein is om het te bepalen.

Gisterenavond is hij bij mij in slaap gevallen. Wat is het toch bijzonder om een klein vogeltje op je schouder te hebben die zijn kop in zijn veren heeft zitten.

Als ik heb ergens neerzet en wegloopt, dan weet hij niet hoe snel hij naar mij toe kan vliegen om dan lekker bij mij op mijn hoofd of schouder te komen zitten, waar hij dan ook lekker blijft :D :D

Als het goed is komt morgen de voliére, ik ben heel benieuwd hoe hij dat vindt :D

Kan haast niet wachten :)

Anke

Hoi,
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.
Zo te  lezen is Koos wel een heel gezellig vogeltje :)
Als het koppie steeds geler wordt is de kans idd groot dat Koos een man is.
Leuk.... een voliere ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Koos

Citaat van: Anke op  2 juni 2009, 10:01:32
Hoi,
Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.
Zo te  lezen is Koos wel een heel gezellig vogeltje :)
Citaat
Oohh Anke, hij is zó leuk! :D
Hij zit momenteel weer op zijn melba toastje :D

Citaat
Leuk.... een voliere ;D
Groetjes Anke

Ja nog één nachtje slapen  8) En dan krijgt hij zijn nieuwe 'kamer'  :)
( Dan ga ik ook op zoek naar een speelkameraad voor Koos erbij :D )

Kimm

hoi,

leuk dat koos het zo gezellig heeft gehad. fijn hoor!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Koos

Koos wilde vanmorgen niet eten  :-\ Hij oogt niet ziek.

Heb hem gisteren weer een badje gegeven. Hij had weer zo'n papmond! Als hij maar geen kou heeft gevat :'(

Bij zijn snavel zit nog steeds een klodder pap, ik krijg het er niet vanaf.

Ik had de pap iets dikker gemaakt, maar dan wil(de) hij het niet eten.

Gatver, ik vind dit niet leuk!

☺ Pita ☺

Krijgt hij wel al trosgierst?
Om aan te knabbelen?
Hij ziet er wel mooi uit op de foto mooi valkje hoor.
En mooie herder :D

Koos

Citaat van: ♣ Pita ♣ op  3 juni 2009, 08:32:43
Krijgt hij wel al trosgierst?
Om aan te knabbelen?
Hij ziet er wel mooi uit op de foto mooi valkje hoor.
En mooie herder :D

Hoi Pita,
Ja hij krijgt trosgierst, daar heeft ie net van zitten snoepen.

Ik krijg net op 'mijn kop' van mijn man, ik moet me geen zorgen maken zegt hij. verteld dat Koos heus wel weer gaat eten. Nou, dat hoop ik dan maar  ::)

( Zal zo nog een foto neerzetten van mijn duitse herder ;) )

☺ Pita ☺

Jha leuk!! enne hoe oud is je valkje nu? En je herder?
Weet je wat hij weegt? Mss kan je wel wat af bouwen met de pap :D
Ben benieuwd naar de foto en wat is die andere hond? Is dat nou een bouv? Of een poedel? :D Kan het niet zo goed zien hoor :P

Koos

Citaat van: ♣ Pita ♣ op  3 juni 2009, 12:59:54
Jha leuk!! enne hoe oud is je valkje nu? En je herder?
Weet je wat hij weegt? Mss kan je wel wat af bouwen met de pap :D
Ben benieuwd naar de foto en wat is die andere hond? Is dat nou een bouv? Of een poedel? :D Kan het niet zo goed zien hoor :P

Koos weegt zag ik net 84 gram. Hij is dus iets afgevallen. En is nu 9 weken oud.
Op de grond staan(extra) een bakje zaad, water, trosgeirst. En aan de kooi hangt bakje water en een bakje zaad. Aan zijn knijpertje hangt een toast, ook krijgt Koos nu elke dag een stukje brood, heerlijk vindt hij dat.

Ik merk nu dat Koos minder eet per keer, ik heb hem net eten gegegeven. Hij wilde net ook maar een beetje eten. Ondertussen dat ik dit typ, zit hij te krijsen....Hmmm misschien een vorm van aandacht vragen? ( verwen ik hem teveel?? )

Misschien kan ik zijn pap een beetje afbouwen? (idd ?)

ps: Ik zal nog een leuke foto van Bo ( die andere hond plaatsen :D )

☺ Pita ☺

Nou dan mag je wel een beetje gaan af bouwen hoor.
Als hij al 9 weken is.
Als hij meer trek krijgt gaat hij vanzelf meer meer aan het trosgierst eten.
En het andere eten komt dan vanzelf.
Leuk kruising heb je trouwens :D

Marian

Hoi Koos,

Wat een leuk boekje :)
Zo gezellig, hup, Koos in het reismandje en lekker mee op weg, samen met de oppas herder :D
Tof dat hij/zij er een maatje bij gaat krijgen!
Naast het geven van een beetje trosgierst kan je ook zaadvoer geven. Vindt je het valkparkieten voer nog wat te grof, kun je die van grasparkietjes pakken. Misschien doe je dat al wel ;)
Kom op Koos, lekker zelfstandig gaan worden ;D

Groetjes, Marian