6 mei 2025, 18:04:07

Dagboek van Koos

Gestart door Koos, 21 mei 2009, 16:46:30

« vorige - volgende »

Koos

Ik heb besloten om een dagboekje aan te maken hierop het forum :)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,31843.0.html

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen?

Koos is een paar dagen met ons weggeweest op vakantie.
Hij is in zijn eigen reismandje op de achterbank geplaatst naast onze Duitse Herder. Die heeft goed op hem gepast. Halverwege zag ik mijn hond zijn kop op het reismandje had neergelegen( dat lag gewoon wat lekkerder hihih)
Koos vond dat helemaal geen probleem.. Hij zat rustig in zijn mandje en wachtte het allemaal af.
In onze sta-caravan hebben we hem in zijn 'vakantie- kooi' gezet. Ik was eerst bang dat hij een 'terugval' zou krijgen, maar nee hoor :D Koos heeft daar in zitten kijken en vond het heel normaal. Ook heeft hij gewoon lekker zitten eten. Hij is er geen grammetje van af gevallen :)  Wat een heerlijk ventje is ie toch!!!
Vanmorgen zijn we teruggekomen en heb ik hem opnieuw gewogen( dat had ik daar ook gedaan ;)) Hij weegt nu 85 gram en zijn staart is nu 14 cm. Dat is toch aardig wat vergeleken bij wat hij eerst was !

Koos is aardig brutaal. Zodra hij mij ziet wil hij eruit, haalt alles uit de kast om mij te verleiden om zijn deurtje open te doen. Maar..... Hij mag er pas uit als ik dat wil.
Ik heb hier een Duitse herder waar ik mee in de sport zit, dus ook een parkiet moet weten dat niet hij, maar ik de baas ben :) ;)

We genieten hier echt van het kereltje, in de caravan heeft hij lekker in het raam gezeten om te kijken naar de overkant. Daar zit een spreeuwen familie. Hij vindt het heel interessant om te kijken wat daar allemaal gebeurd. Mijn Duitse Herder is dan ook gewoon in de kamer. Ik houd het allemaal goed in de gaten,maar die grote lobbes van mij is zachtaardig( niet op het veld,maar wel thuis :D )

Nou, dat was het even voor nu, volgende week hoop ik de volière te kunnen bestellen voor Koos. Ik vind dat hij te weinig ruimte heeft in zijn parkieten kooi. Ook al komt hij er op de dag en in de avond heel wat uurtjes uit. Hij moet zich toch ook op het moment hij in de kooi zit, lekker kunnen bewegen ;)

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Kimm

hoi

wat leuk dat het zo goed gaat met koos! fijn hoor en ook dat hij mee is geweest op vakantie. gezellig toch?
ik vind het leuk om te lezen hoor en zijn gewicht is ook erg mooi :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Anke

Hoi,
Wat leuk dat je een dagboekje bij gaat houden :)
Ik ben wel heeeel benieuwd hoe Koos eruit ziet.
We zijn hier allemaal dol op foto's ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Koos

Citaat van: Anke op 21 mei 2009, 16:51:32
Hoi,
Wat leuk dat je een dagboekje bij gaat houden :)
Ik ben wel heeeel benieuwd hoe Koos eruit ziet.
We zijn hier allemaal dol op foto's ;D
Groetjes Anke

Eind van deze maand krijg ik mijn eigen camera weer terug, ( die heb ik uitgeleend ) dan kan ik gewoon mooie foto's maken van mijn mannetje ;)

Ik had nooit gedacht dat ik zo gehecht aan hem kon raken.

leuk dat jullie reageren en dat het leuk is om te lezen.
Misschien zal ik met mijn oude camera kijken of ik mijn hond en Koos samen op de foto kan krijgen?

Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Anke

Hoi,
Altijd leuk ;D
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Koos

Afgelopen twee dagen is Koos weer meegeweest. Ik had niet verwacht dat hij er zo makkelijk mee om zou gaan om overal mee naar toe te gaan?
Hij laat zich makkelijk in zijn reismandje zetten en kijkt nergens van op eigenlijk. Gisteren tegen de avond zijn we weer thuis gekomen. Koos stapt dan net zo makkelijk weer in de kooi hier thuis.
Gisteren tijdens het eten komt hij gewoon lekker bij je zitten, zit dan een 'soort te kletsen' en kijkt lekker in het rond.
Hij weegt inmiddels 95 gram. :)

Koos

Koos is inmiddels iets aan het afvallen. Ik probeer de papvoer- tijden wat uit te stellen en merk nu dat  Koos als een ondercuver Pitbull het spuitje bestormt. Dus toch maar even wachten met het verminderen van de voertijden.  Koos is nu ongeveer 7 weken oud.
Dus we gaan voorlopig maar weer door met de normale voeding- tijden. ik denk dat hij er gewoon nog niet aan toe is.

En: vandaag de voliére besteld voor hem ( Lees: Joepy!!!!  :) ;D

Kan haast niet wachten tot hij komt! Ben benieuwd hoe Koos het zal vinden.
Ook heb ik wat ringen gekocht waar hij lekker in kan klauteren :)
En....Een speelplankje zodat hij, als hij buiten de kooi is overdag, gewoon lekker op de keukentafel ermee kan spelen. :)

Zucht..... het virus is nu echt  toegeslagen :D :D

Rianne

Helemaal leuk toch? :D Komt er ook een vriendje bij voor Koos?

Kimm

wat leuk zeg en trouwens een mooie foto van koos!  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Koos

Citaat van: Rianne op 28 mei 2009, 11:29:18
Helemaal leuk toch? :D Komt er ook een vriendje bij voor Koos?

Volgens mij wordt het een vriendinnetje :-X

Ik denk tenminste dat Koos een jongetje is...  :)

Wat een heerlijk virus is dit   ;D

Koos

Citaat van: Koos op 28 mei 2009, 11:51:39

Volgens mij wordt het een vriendinnetje :-X

Ik denk tenminste dat Koos een jongetje is...  :)

Maar die haal ik dan wel bij iemand hier van het forum ;)

Rianne

Koos is nog te jong om dat te kunnen zien. :)
Weet je misschien hoe zijn ouders eruit zagen?

Dierenfreackske

Hoi hoi ...he wat tof dat je een dagboekje ben begonnen over Koos, mooi valkje , leuk een vriendinnetje voor Koos hoor! Grtjs Ann

Koos

Citaat van: Rianne op 28 mei 2009, 12:09:47
Koos is nog te jong om dat te kunnen zien. :)
Weet je misschien hoe zijn ouders eruit zagen?

:-[ :-\ Nee, dat weet ik niet eens...Erg hé?

Koos

Citaat van: Dierenfreackske op 28 mei 2009, 12:18:39
Hoi hoi ...he wat tof dat je een dagboekje ben begonnen over Koos, mooi valkje , leuk een vriendinnetje voor Koos hoor! Grtjs Ann

Dank je wel Ann   :)