Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi Danielle, hier heb ik ook een koppeltje die twee eitjes hebben en nog niet broeden,  :-\ ;) ;) volgens anderenh kan dit nog wel komen hoor! Ik hoop het ook voor jou. Je ziet wel he, grtjs Ann

danielle

Hoi Ann,
Ja ze moeten inderdaad misschien nog even het gevoel krijgen he.
Ik ben nu een uurtje thuis en het lijkt de goeie kant op te gaan. Izzie heeft eindelijk rust gekregen en laat Spikey in het blok. Hij zit er nog niet constant in, maar het begin is er. Hij is af en toe aan het broeden, ondertussen is hij dan aan het knagen aan het hout. Anders is het broeden natuurlijk ook een beetje saai  :P .

Ik heb net het eitje voorzichtig durfen oppakken en er voorzichtig het nummertje 1 opgezet. Ik heb het nu met pen gedaan, omdat ik stift toch wat eng vind, omdat ik niet zeker weet welke nou gifvrij is.
Maar voor nummer 2 moet ik toch maar naar iets anders op zoek gaan een streepje ging nog wel maar een 2 wordt toch wel moeilijk met een pen  ::) .

Groetjes Danielle

☺ Pita ☺

9 april 2009, 18:04:36 #62 Last Edit: 9 april 2009, 18:47:24 by ♣ Pita ♣
Wow krijgen we nichtjes of neefjes  ;D hoeveel  eitjes heb je al intussen danielle ? Niet goed gelezen 1 eitje dus  :-*
Hopenlijk gaan ze goed broeden , denk het wel hoor  ;)

Anke

Hoi,
Fijn dat ze het broeden toch op lijken te pakken :)
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

sabine

Gefeliciteerd met je eerste eitje :-*
Hopelijk gaat het goed komen, en krijg je geweldige donsjes.
Erg spannend hoor!

Groetjes sabine

Bello

Hoi Danielle

Niet ongerust zijn of ze broeden of niet, sommige valkjes (ook de onze) hebben hun eigen schema qua broeden en wij mensen snappen het niet zo.

Is reuze spannend, maar hoeveel eitjes mogen ze van jou uitbroeden??

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Gerda

Hoi Danielle,

als je ze wilt nummeren kun je stipjes zetten, twee stipjes op eitje 2, drie op eitje 3 etc.

Met een dunne stift gaat dat wel, die zijn niet giftig. Gewoon even een stip maken.

Groetjes, Gerda

*Yvon

Citaat van: ♪ Marlies op  8 april 2009, 22:31:50
Citaat van: ♣ Pita ♣ op  8 april 2009, 22:25:18
Ooow wat spannend ook een eerste eitje !!
Leuk joh ik ga je volgen hoor ik heb ook een eerste jonkie.
Die van mij gingen ook pas met meerdere eitjes broeden.
Sucses , groetjes Petra.

Pino is een zusje van Izzie. :P

En dan ook nog eens een zusje van onze Fenna die nu 2 donsjes heeft.
Al liggen die bij een pleegkoppeltje.  ;)

Gefeliciteerd met het eerste eitje !!
Het is altijd afwachten of het de eerste keer gelijk goed gaat.  ;)
Het blijft dus nog wel even spannend.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Sally

Hihi, Leuk eitje. ;D
Wel super dat Izzie deze nacht al gebroed heeft zeg! Knap van haar.

En ze lijkt Spikey nu ook toe te laten in het blok? Goed zo Izzie!!!
Samen staan jullie sterk ;)

Komt helemaal goed daar! ;D

Groetjes!

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

danielle

Petra, ja leuk he krijg je inderdaad neefjes en nichtjes, als het goed is  :D . Ze broeden goed gelukkig!

Anke, ja echt fijn dat ze het broeden goed hebben opgepakt. Ik ben trots op ze  ;D .

Sabine, dank je wel! Ik hoop het echt ja dat er donsjes komen.

Dorothe, ik maakte me inderdaad iets te snel zorgen, want ze lijken het nu heel goed op hebben gepakt, ze doen het keurig volgens het boekje  :) . Ik wacht even af hoeveel eitjes ze gaat leggen, als het mij te bond wordt kan ik ze altijd inwisselen voor nepeitjes. Maar wil dit niet te snel doen, want het kan ook goed zijn dat ze niet allemaal bevrucht zijn. En het lijkt me ook wel leuk om een groot nestje te hebben. Een valkje wil ik graag zelf houden, een popje, en de anderen ga ik verkopen.

Gerda, wat een goed idee van je. Daar was ik zelf nog helemaal niet op gekomen. Dank je wel  :) .

Yvon, de familie van Izzie doet het goed zeg! Fenna ook 2 donsjes. Dan wordt het tijd dat Izzie ook donsjes krijgt. Ze is tenslotte de oudere zus van Fenna en Pino  ;)

Sally, leuk he eitjes  :D . Je weet precies hoe het is he. Je loopt me net voor he. Bij jou is het aftellen voor wanneer de donsjes komen  :D . Ja ben blij dat ze het nu samen doen, was wel even bang dat Izzie alles alleen wou doen, zo wat was ze agressief naar SPikey zeg. Gelukkig komt haar lieve kant snel weer naar boven. Samen staan ze inderdaad sterk.

Christine, Dank je wel! Leuk om je in mijn dagboekje te zien.

Kim, het gaat heel goed, lees maar wat ik nu ga schrijven  :D

------------------------------------------------------------

Ik kwam net thuis van mijn werk en er lag netjes volgens de planning het tweede eitje  ;D

08-04-09 1ste eitje
10-04-09 2de eitje

Het broeden hebben ze goed opgepakt. Spikey zit overdag nu ook veel te broeden. Izzie neemt het af en toe nog over. Ook vannacht is er weer keurig gebroed door Izzie.
Ik ben echt trots op hun  :D . Ze doen het zo  goed en dan is dit nog wel de eerste keer voor hun.

Groetjes Danielle

Anke

Hoi,
Hoera al weer een eitje ;D ;D
Gefeliciteerd!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Christine

Alweer feli! met je eitje!
Nu wel het tweede ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Kimm

geweldig meid! gefeliciteerd hoor en geniet ervan  :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010