Spikey en zijn kindjes Fientje en Bailey

Gestart door danielle, 29 maart 2009, 10:35:09

« vorige - volgende »

danielle

Marian, dank je wel voor je compliment  :D. Echt schattig zijn ze he. Ja om vogeltjes te hebben van eigen kweek, dat is toch wel iets om heel trots op te zijn.

Anja, dank je wel! Ja dat is een vertederende foto he. Ze zijn ook zo lief samen.

Manon, dank je wel. Ja leuk he dat ze gezellig mogen blijven.
-----------------------------------------------------------

Vanochtend zag ik Bailey en Fientje heel lief op de rand van de mand zitten. Echt zo vertederend. Als je dat ziet begrijp je wel waarom ze beide mogen blijven. Ze zijn namelijk zo lief met z'n twee'tjes. Ik heb er natuurlijk een foto van gemaakt, maar in het echt zag het er nog liever uit  ;)

Groetjes Danielle

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

☺ Pita ☺

Oooow wat gaat dat hard hier !!!
En wat lees ik ? je houd ze allebei?  ;D het is maar te hopen dat je niet te veel jonkies gaat krijgen  :P
Maar geniet er maar van hoor , het zijn prachtige valkjes !!!

Saar

Anke

Hoi Danielle,
Het kon bijna niet uitblijven dat je zou besluiten beide kleintjes te houden ;D
Leuk hoor, dat ze mogen blijven.
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Manon*

Liefff.... wat kijken ze nog onschuldig uit hun oogjes hé.... maar ondertussen krijgen ze natuurlijk steeds meer praatjes  ;) ;) ;)

Het zijn echte mooierdjes hoor, mag je inderdaad erg trots op zijn  ;D

Liefs Manon

danielle

Dank jullie wel voor jullie leuke reacties  :D .

Ik ben momenteel even druk bezig met het afronden van mijn stage, dus reageer even wat minder in jullie dagboekjes.

Toch wil ik nog even laten weten hoe het hier met de twee 'kleintjes' gaat. Bailey is morgen alweer 5 weken en Fientje 4,5 week  ;D .

Bailey heeft sinds gisteren laten zien dat hij heel goed kan vliegen, ik schrok wel even, hihi. Maar hij deed het heel beheerst. Verder heeft hij echt het liefste kopje ooit  :-* . Hij laat het ook helemaal toe als ik hem in mijn handen houd en lekker kroel.

Fientje wordt echt super mooi. Ze heeft niet veel parels op haar vleugels, maar haar rugje en borst is echt heel mooi geel. Fientje is echt een pittige dame en ik moet veel energie in haar stoppen om haar goed tam te houden. Ze wil zich nu al met volle kracht uit mijn handen wurmen. Ze geniet wel echt van een knuffel. Ze maakt daarbij hele lieve priet geluidjes.

Gister vroeg Izzie een knuffel aan Bailey, ik ze allebij kroelen en toen kwam Spikey er ook nog bij, zat ik lekker drie valkjes met hun kopjes tegen elkaar te kroelen  :D . Ik heb dadelijk gewoon vier kroelers hier. Spikey is na dit nestje opeens weer heel kroelerig geworden, want eerst liet hij dat niet toe. En nu vraagt hij er zelfs om.

Fientje en Bailey zitten nog wel altijd op de bodem van de kooi en gaan terug in hun mand als ze gaan slapen. Ze knabelen al aan het eten wat ik op de bodem zet en pellets kunnen ze zelfs al eten. De smaak kennen ze ook al, omdat Spikey ook pellets eet en ze daarmee voert. En aangezien deze niet gepelt hoeven te worden, is dit vrij makkelijk voor ze om te eten. De zaadjes is nog wat moeilijk voor ze  ;). Verder krijgen ze nog super goed eten van papa Spikey!

Ik ben echt trots op mijn twee nieuwe valkjes.

Groetjes Danielle

*Manon*

Citaat van: danielle op  4 juni 2009, 20:29:41

Fientje en Bailey zitten nog wel altijd op de bodem van de kooi en gaan terug in hun mand als ze gaan slapen.

Hahahaha deze zin.... wat gaaf!!!
Valkjes die in hun mandje gaan liggen om te slapen....

Af! Koest! en in je mand!!!  ;D ;D

fijn dat het allemaal zo lekker gaat met je viertal meis, en wat leuk dat ze met zn drietjes kroelen... ik ben hier al blij al ze met z'n tweetjes gaan kroelen  ;)

Succes met je stage afrondingen  ;D ;D

Groetjes Manon die je nog een heel fijn weekend wenst  ;)

Diaantje

he danielle,

Wat worden ze groot!!!!!!!!!
Ik heb wel alles gevolgd hoor!
Het zijn echt schatjes om te zien....
Heeft Fientje een kaal plekje achter haar kuif?
Ik ben daar altijd benieuwd naar..
Ik was laatst in een dierenwinkel en daar zag ik een lutino die geen kale plek had, dat komt geloof ik niet zo heel vaak voor.

groetjes en veel plezier met de 2 kleintes

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Hoi Danielle,

Wat worden ze snel groot he!
Ze zijn echt zo schattig om te zien :-*

Groetjes Sabine

danielle

Ho Manon, hihi koest in je mand  ;D . Het werkt nu alleen niet meer  :P . Heb ik ze blijkbaar toch niet zo goed afgericht  ::) .
Ik ben bang dat ik dadelijk vier kroelers heb, ik begin handen te kort te krijgen hier.

Hoi Diana, helaas kan ik je daar nog geen antwoord op geven. Zowel Bailey als Fientje hebben een kaal kopje, omdat ze geplukt zijn. De pentjes komen alweer te voorschijn, maar ik weet niet hoe groot het kaal plekje bij Fientje zou zijn. Ik laat je het nog wel weten  ;) .

Hoi Sabine, ja wat gaat dat snel he  ::) . Maar ik heb elke dag van ze genoten en het heeft ook wel wat dat ze nu wat groter zijn. Ze beginnen nu steeds meer karakter zien en dat is wel leuk hoor.

--------------------------------------------------------------
SInds gisteren zitten Bailey en Fientje op stok  :D . Bailey had opeeens door hoe hij hoger in de kooi moest komen. Fientje werd er gefrustreerd door helemaal alleen op de bodem van de kooi te zitten. Na heel wat pogingen zat ze dan een half dag later ook op stok.
Zo en wat kunnen ze bedelen, wat een hard geluid zeg  :o .
Spikey kan het dan ook echt niet weerstaan en voert ze nog steeds als de beste. Maar ja hij vind ook dat ze zelf een beetje mogen oefenen he  ;) en dan gaat het alarm aan.

Morgen ga ik foto's maken van mijn viertal  :) , dus nog even geduld.

Groetjes Danielle

*Manon*

Foto's  ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Fijn dat het zo goed gaat  ;)

Groetjes!!

Marian

Kom ik morgen weer terug :D
Foto-tijd.....altijd leuk 8)

Groetjes, Marian

Sally

Fijn dat alles goed gaat daar met jouw grote baby's. ;D
Leuk he hoe ze op stok zitten.
Slapen ze ook op stok nu?

Ik ben benieuwt naar de Foto's!!!!
Leuk ;D

Caroline

Fijn dat het hier ook goed gaat.

Ik kom straks even terug .... voor de foto's.  ;)

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.