Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Machootje

O, ja en scharrelen op de bodem van de kooi doen ze inmiddels ook, zo'n leuk gezicht vind ik dat! Toch een goede beslissing geweest om dat stuk karton erin te doen. Ze voelen zich dus duidelijk lekker thuis denk ik zo!  ;D

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

goede berichten hier judith!! fijn hoor dat ze zo genoten van het douchen. nu zijn ze weer lekker schoon en fris ;)

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marian

Hoi Judith,

Het is zo prachtig om te zien, wanneer ze proberen elk druppeltje op te vangen  8) En daarna zich helemaal uitgebreid poetsen.
Geniet er maar lekker van, gaat hartstikke goed zo :D

Fijn weekend, groetjes Marian

Kimm

hoi judith,

hoe gaat het met je 2 tal?
geniet je een beetje van ze?

liefs kim

Machootje

Hoi Kim,
Lief dat je ernaar vraagt! Ik geniet zeker van ze, hoewel ik soms een beetje zenuwachtig word van al dat gefluit op nogal hard volume! Zeker 's morgens gaan ze lekker tekeer, eerst Mollie dan Pino meestal  ;D
Ik vind het wel erg moeilijk om echt contact met ze te krijgen zeg maar, het is net of ze ons niet echt zien en alleen oog voor elkaar hebben. Daar was ik wel een beetje bang voor eerlijk gezegd. Ik zit heel vaak naast de kooi tegen ze te praten en soms kijken ze dan wel maar meestal blijven ze gewoon doen wat ze aan het doen zijn en letten ze niet zo op me. Ik geef ze nog wel iedere dag trosgierst uit mijn hand, maar op mijn vinger gaan zitten doen ze nog niet. Pino wel bijna een keer, per ongeluk en hij schrok er behoorlijk van!  :D
Ik weet dus eigenlijk niet zo goed hoe ik nu die volgende stap voor elkaar krijg.
Donderdag word ik trouwens eindelijk geopereerd! Super spannend. Het is weer verzet, het was eigenlijk vrijdag. Nu blijft het hopelijk zo.

Liefs en ik kom ook even neuzen in jouw boekje!
Judith

Machootje

Hoi Marian,
Jij ook nog bedankt voor je berichtje! Gisteren heb ik ze weer besproeid, want ik wilde het ook eens aan Kerem laten zien hoe ze daarop reageren, maar wat denk je? Vonden ze er ineens niks aan! Typisch he?  ::)  :D

Groetjes,
Judith

Saar

Kimm

hoi judith,

je kan ook even apart met ze gaan oefenen. neem bv eentje mee naar de wc en laat hem daar opstappen. blijven doorzetten hoor, het gaat je echt wel lukken.
dat gefluit op harde volume dat herken ik en ik word er ook wel eens nerveus van hoor, hihi.

spannend joh, donderdag. ik hoop nu echt voor je dat het doorgaat!!! ik duim voor je hoor!

liefs kim

Machootje

Ja, apart zou beter zijn, maar ze meenemen... dan moet ik ze echt met volle hand uit de kooi halen en dat gaat zoveel stress geven! Ze komen dus nog niet op mijn vinger/hand zitten. Dat moet toch eerst lukken? Misschien moet ik toch meer met ze oefenen in de kooi?

Bedankt dat je gaat duimen!

En Saar, ook bedankt, heel lief! Ik ben nu al zenuwachtig!

Kimm

het laatste valkje wat ik heb gekocht, miki, die stapte ook niet echt op.
ik heb hem uit de kooi gehaald en dan zachtjes mijn hand over hem heen gelegd en meegenomen naar de wc. dit heb ik een paar keer gedaan.
het voordeel wat ik natuurlijk had, was dat hij zag dat de anderen wel opstapten en dit ook is gaan overnemen.
toch blijven oefenen meid hoor. bij jouw valkjes kan het misschien gewoon wat langer gaan duren.

liefs kim

Machootje

Ja, ik blijf gewoon doorzetten. Ik merk wel dat Pino echt een stuk minder bang is dan Mollie. Ik denk dat hij binnenkort wel eens op mijn vinger zou kunnen komen zitten. Ik ben erg bang dat als ik ze met volle hand uit de kooi haal, alle vertrouwen verloren gaat omdat ik ook een beetje bang ben om ze zo te pakken en dat zullen ze dan wel voelen en dan krijg je paniek natuurlijk.
Net maakte ik een foto met het deurtje open voor een beter beeld en toen zat Mollie meteen heel zenuwachtig te fladderen.
Misschien moet ik gewoon nog vaker gewoon maar wat doen in de kooi zodat ze daar meer aan gewend raken. Ik ben echt bijna altijd thuis dus ik zou denken dat ze inmiddels aan mijn stem en zo wel een beetje gewend zijn. Maar ze zijn ook pas twee weken hier, is nog steeds vrij kort he. Maar ja, het zou gewoon leuk zijn als ze ook uit de kooi kunnen.

Nou, ik hou vol hoor!

Liefs,
Judith

Kimm

ja 2 weken is nog kort en als je dan nagaat waar ze vandaan komen, moet er wat meer tijd ingestoken worden.
ik denk dat ze je stem wel herkennen hoor. ze moeten gewoon nog vertrouwen in jou gaan krijgen en doe inderdaad lekker je ding in de kooi en bij de kooi.
toen ik happy kreeg, heb ik er echt 6 maanden over gedaan om hem tam te krijgen  ::) en toen had ik hem ook nog alleen.
het ene valkje is makkelijker dan de ander.
geduld wordt beloond hoor ;)

Machootje

Hier twee nieuwe foto's! Net gemaakt...

Pino mocht ook een keer op de schommel, want meestal zit Mollie er op! Dus Mollie zat vlakbij te kijken: Zit jij op MIJN schommel??

En Pino zat prinsheerlijk:

;D  ;D

Kimm

ah mooie foto's  :D  :D
ze zitten er lekker bij hoor!!

danielle

Hoi Judith,
Wat een knapperds zijn Pino en Mollie. Je bent goed op weg hoor met het tam maken. Ik denk ook niet dat je het moet overhaasten, ze leren op deze manier echt vertrouwen in je te hebben he. Ik zou het zelf ook niet durfen om ze met volle hand vast te houden, zou toch niet fijn zijn als ze daardoor helemaal angstig worden.

Ik wil je veel sterkte wensen met de operatie as donderdag.

Groetjes Danielle