Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Machootje

Nou, Pino zit er inmiddels in, ik hield een voerbakje voor en hij stapte erop en zo kon ik hem voorzichtig in de kooi zetten. Met mevrouw is het een heeeeeeeeeel stuk moeilijker en ik heb het net ook helemaal verpest  :( Ze zat een beetje klem en toen probeerde ik haar dus te pakken. Beet ze me kei hard en vloog weg. Nou ja, nu wil het dus echt niet meer lukken.
Ik word hier echt radeloos van!! En bepaald niet vrolijk  :(
Ik ben er al de hele dag mee bezig intussen....

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Machootje

Mollie zit er nu ook in, maar ik heb haar wel moeten vangen, wat ik eigenlijk niet wilde, maar ik was het zo zat en voelde me zo radeloos dat ik geen andere oplossing meer zag. Ze beet me weer kei hard en schreeuwde en ik natuurlijk ook van de pijn. Dus het ging er bepaald niet vreedzaam aan toe. Nu ben ik dus bang dat het helemaal verpest is  :'(  :'( We zullen zien. Ben helemaal bekaf hiervan en baal echt als een stekker!!  :-\

Marian

Hoi Judith,

Pfff, jij hebt het zwaar gehad vanmiddag :-\
Wat een opluchting dat ze nu eindelijk beide weer in de kooi zitten!
Geen fijne 'eerste uit de kooi' ervaring.
Mollie en Pino zullen zelf ook wel een beetje van de kaart zijn, of niet?
Tja, goed advies geven, kan ik eigenlijk niet.
Mijsje bij mij, verdomde het hier op een gegeven moment om de kooi in te gaan. Met een wilgentak dirigeerde ik haar de kooi in, zonder te jagen, zonder trammelant, heel vriendelijk. Maar dan heb ik het over een valkje wat goed tam is en alleen maar héél eigenwijs ;D
Ik lees wel eens over vangen met een vangnet, of een doek erover heen, maar hoe dat in de praktijk dan precies gaat weet ik niet :-\
Ik hoop dat anderen je nog een fijn advies kunnen geven.
Is er een mogelijkheid de deuropening zo klein mogelijk te maken wanneer je ze laat wennen aan je hand, met trosgierst?
Eerst deze vervelende middag maar laten zakken ;)
En dan weer met veel plezier verder oefenen met je twee prachtige knapzakjes! :D

Fijn weekend verder, groetjes Marian

Machootje

Hoi Marian.

We zijn allemaal al weer wat bekomen. Ze zitten nu lekker te eten na eerst een dutje te hebben gedaan. Ik ga zeker proberen om ze voorlopig in de kooi te houden en dan de deuropening inderdaad zo klein mogelijk houden als ik ze trosgierst laat eten. Het ging net zo goed eigenlijk!! Ze waren helemaal niet echt bang van mijn handen dus ik ben erg benieuwd hoe dat morgen zal gaan. Ik laat ze nu maar een beetje met rust. Dan zien we morgen weer. Ik kan wel nog steeds gewoon dicht bij de kooi komen zonder dat er geblazen wordt of iets en ze blijven ook gewoon zitten waar ze zitten.
Hopelijk heeft het niet te veel 'schade' aangericht!
Ik geniet toch nog wel van ze hoor, hoewel ik ze vanmiddag ook wel even verwenste  :censuur

Nou, het zijn twee ondeugende boefjes zal ik maar zeggen  ;D En knapzakjes, die term hou ik erin, dat zeg ik soms tegen ze  :D

Ik ga lekker ontspannen! Fijne avond!

Kimm

pffff gelukkig...
ja dat is drama hoor, bah.

blijven oefenen met opstappen, dan kom je al een heel eind.
ik hoop dat dat gaat lukken.
zelf heb ik mijn valkje wel eens met een theedoek gevangen, maar ik ben er geen voorstander van. op een gegeven moment spelen ze een spelletje met je, maar dat is hier nog niet het geval.
moed houden en anders zijn er nog wel andere oplossingen mocht het helemaal niet willen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Gelukkig, ze zitten weer veilig allebei in de kooi.  :D

Ik gaf je vanmiddag al een paar tips voor als ze uit de kooi zijn .... een tip voor de toekomst om ze goed tam te krijgen die ik je ook nog wil geven met 2 redelijke wilde valkjes is ze gedeeltelijk of helemaal kortwieken. Tuurlijk heeft ook dit soms zijn nadelen maar op die manier kunnen ze niet zo van je wegvliegen.

Wil je dit niet doen, dan adviseer ik ze toch echt in de kooi te laten tot ze zo tam zijn dat ze in ieder geval op je vinger stappen.

Ook zou ik toch ook oefenen om de valkjes met volle hand vast te houden, tuurlijk vinden ze dit niet fijn maar tamme valkjes vinden dit ook niet fijn.  ;) Het voordeel is dat als je dit bij ze kunt doen, dat je ze altijd kunt helpen mochten ze gewond zijn of medicatie nodig hebben zonder dat het al te veel stress veroorzaakt.   :)

Ga nu maar even lekker relaxen.  8)

Fijne zondag.  :D 
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ja dat kortwieken bedoelde ik ook, mocht het niet gaan lukken  ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Ben blij dat ik hier altijd terecht kan! En ook blij met jullie adviezen!
Ik moet wel zeggen, het was helemaal niet mijn bedoeling om ze eruit te laten vandaag, ik wilde inderdaad net zo lang blijven oefenen tot ze zouden opstappen. Maar ze zagen een kans en namen die  8)
Ik blijf rustig oefenen en hoop dat ze niet weer een keer langs me heen schieten. Het enige probleem is, hoe maak ik de kooi goed schoon als ze erin zitten zonder veel paniek te veroorzaken? Nou ja, dat moeten we binnenkort maar eens zien.
Kortwieken zou ik inderdaad niet zo snel doen, ik zou ook niet weten hoe  :D Dat zou iemand anders dan moeten doen, maar echt in het uiterste geval. Ik vond het trouwens wel echt eng toen ze aan het rondvliegen waren, zo wild!  :o En ze vlogen dus steeds richting de ramen en gingen dan in de gordijnen hangen. Macho deed dat soort dingen helemaal niet!
Ik ga ze ook wel een beetje aanwennen op een gegeven moment om ze met de volle hand te pakken. Bij Macho heb ik dat ook moeten doen en dat viel in het begin ook echt niet mee. Maar op een gegeven moment liet ie het wel goed toe.

Jullie ook nog een fijn weekend!

Bello

Judith,

Ik heb je ff een pm gestuurd, daar ehb ik wat fotootjes bijgedaan.

Groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Machootje

Citaat van: Hermien op 25 september 2009, 11:44:30
Sjongejongejonge, zó jong en dan al aan de vrijerij. Tis bij de mensen af...... :o Ik bedoel, de jeugd van tegenwoordig doet 'het' ook al op steeds jongere leeftijd.  O, wat voel ik me nu ineens.....eh.......oud.....en........oubollig.... ;D

;D  ;D  ;D

Machootje

We doen het maar even rustig aan vandaag (het is tenslotte zondag  :D). Ik heb ze alleen wat trosgierst gegeven door de tralies heen. Ze komen jammer genoeg niet heel dichtbij  ::) Ik durf de kooi echt niet open te doen vandaag, want ik ben bang dat ze via het kleinste gaatje willen ontsnappen. Hopelijk lukt het om er weer wat relaxter mee om te gaan over een paar dagen.
Ik had vanmorgen wel ineens mijn twijfels of ik er goed aan heb gedaan, twee valkjes ineens en dan ook nog een mannetje en een vrouwtje die behoorlijk op elkaar gericht zijn. Hoe kom ik daar ooit tussen als baasje?? Maar ja, ik moet ook geen wonderen verwachten na een paar daagjes natuurlijk.
Ze zitten nu lekker een beetje te dommelen. Vanmorgen zaten ze allebei te fluiten. Dan hoor je wel goed verschil! Mollie is niet zo melodieus  ::) En Pino is echt een uitslover!

Ik zal eens een beetje lezen hoe anderen dat hebben gedaan met twee valkjes tegelijk.

Fijne zondag!

Hermien

Tam maken vergt veel geduld, dus niet snel opgeven, meid. Met geduld bedoel ik dus dat dit echt niet in een paar weken voor elkaar komt. Soms kan dat wel een paar maanden duren en heel soms lukt het wel snel. Het ene valkje is het andere niet, hè? Ligt ook een beetje aan het karakter. In het verleden heb ik Gabber (ó zo tam!!) ook nog wel eens moeten vangen, als-ie overdag uit de kooi was gepiept. Niet leuk, erg stressig voor zowel valkje als voor mij. Gabber maakte er dan inderdaad een spelletje van, maar ik ging altijd door tot-ie zó moe was, dat hij buiten adem op de bank plofte. Maar onthouden doen ze dat niet echt, hoor. Gabber kwam altijd gewoon weer bij me en vertrouwde me volledig. Maar ik zou inderdaad nu eerst ervoor gaan zorgen dat ze in de kooi al je vertrouwen winnen.

Succes en blijf maar gewoon je vragen stellen, hoor.

Knuf van mijn 'Vliegtuig'.

:-*  :-*  :-*  :-*

Machootje

Nou, en daar zaten we dan:

Ooh, er komt trosgierst aan, lekker!

Waar ben ik nou beland??

Ik zit hier best goed, ik ga voorlopig niet weg!

Maar vandaag hebben we lekker gespeeld, gegeten, gezongen en geslapen in ons huisje en dat was toch eigenlijk veel lekkerder dan al die spanning en avontuur van gisteren!  ;D  :D

Marian

Hoi Judith,

Kijk ze nou rustig zitten :D
Helemaal tof toch?
Komt allemaal goed hoor, de aanhouder wint ;)
Leuke foto's! Mollie is mooi hoor!
En Pino vast ook, maar die zit wat in de schaduw waardoor ik 't niet helemaal goed zie ;)

Groetjes, Marian

Machootje

Ik dacht vanmorgen, ik zal de stoute schoenen eens aantrekken en die twee boefjes met de plantenspuit lekker natsproeien. Ze vonden het allebei heerlijk  :D  ;D
Ze probeerden zoveel mogelijk druppels op te vangen, was echt een leuk gezicht! Ik had ook het idee dat ze nogal stoffig waren, want als ze zich poetsen, moet vooral Mollie nogal veel niezen.

Ik geniet echt van ze, het zijn schatjes! En ze komen gelukkig nog steeds trosgierst uit mijn hand eten. Nu op naar de volgende stad, OP mijn hand komen zitten. Maar ze zijn nu pas een weekje hier, dus ik mag eigenlijk helemaal niet klagen. Het gaat hartstikke goed!