Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Ik om je ook even feliciteren met je 2 hele mooie nieuwe aanwinsten !!  ;D
Met heel veel liefde en geduld ga je vast heel ver komen met ze,dat gaat helemaal goedkomen.  ;) :D

Mag ik je een tippie geven ?  ;)
De trosgierst kan je ook als een lokkertje gaan gebruiken.
Als je die nu alleen zou gaan aanbieden in je hand......  ;)

Groetjessss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Machootje

Het gaat goed hier! Pino kan zo ontzettend mooi zingen  :o Ik ben dat helemaal niet gewend, dat heb ik van Macho nooit gehoord! Hij is ook heel nieuwsgierig, maar Mollie ook hoor. Mollie heb ik nog helemaal geen geluid horen maken, zou dat betekenen dat het echt een popje is? (Want ik heb toch nog mijn twijfels...)
Ze hebben trouwens af en toe wel een beetje ruzie. Pino pikt Mollie als hij vindt dat ze ergens niet mag zijn! Ziet er zo zielig uit! Maar ze vechten elkaar niet de tent uit gelukkig, verder lijken ze het wel goed te kunnen vinden.

Ik heb vanmorgen de trosgierst uit de kooi gehaald en net geoefend met uit de hand eten en Pino durft meer dan Mollie, maar ze kwamen toch allebei gelijk eten!  ;D Zelfs als ik een klein stukje trosgierst vasthou durven ze rustig te komen eten. Dit gaat best snel!!  :o Maar ik blijf toch nog even voorzichtig denk ik, rustig aan werkt het beste misschien?

Ik heb een filmpje gemaakt vanmorgen toen Pino lekker zat te zingen, ik zal het straks proberen te plaatsen.

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

Kimm

hoi judith,

wat fijn dat het zo goed gaat.
het kan best zijn hoor dat mollie een popje is. de tijd zal het uitwijzen.
hihi leuk hoor dat pino aan het zingen is. dat is toch een goed teken!
heb je wel 2 voerbakjes in de kooi?
ik ben benieuwd naar je filmpje :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Wat ik net toch zag  :o Pino zat heel macho te doen, te tikken met z'n snavel op de stok, z'n vleugels wijd en fluiten en toen kwam het, Mollie was in de buurt en...... hij kroop er zo bovenop!!!!
Ze leek het niet heel erg te vinden, maar het duurde maar even.
Ik heb Mollie vanmorgen ook horen fluiten trouwens! Een heel ander geluidje dan Pino. En nu zit Pino weer aardig z'n best te doen met fluitjes  ;D

Ik stond er toch wel even van te kijken, ook omdat ik me nog afvraag of Mollie wel een vrouwtje is en ik vind ze nog zo jong voor dat soort dingen! Ook weet ik niet of Mollie wel echt wil... Ze lijken elkaar verder helemaal niet zo leuk te vinden. Ik heb meer de indruk dat Pino wil laten zien wie de baas is. Hij pikt namelijk ook als hij ergens zit en Mollie erbij wil. Soms bij de voerbakken (ik heb er wel twee, maar ze gaan vaak toch naar dezelfde toe) maar het vaakst bij de sepia en de speeltjes. Ze willen op de een of andere manier altijd precies op dezelfde plek zitten en met hetzelfde spelen  ::)

Maar ik geniet wel heeeeeeel erg van ze hoor!! Zo mooi om te zien hoe ze zichzelf vermaken en dat ze zich al zo op hun gemak voelen hier.

Het is trouwens nog niet gelukt met het filmpje. Komt hopelijk nog!

Kimm

haha een popje  ;D  ;D

dat pikken is nog niet zo erg hoor. mollie bijt vanzelf van haar af.
nou je maakt al wat mee met je nieuwe vriendjes, haha.

liefs kim

Hermien

Sjongejongejonge, zó jong en dan al aan de vrijerij. Tis bij de mensen af...... :o Ik bedoel, de jeugd van tegenwoordig doet 'het' ook al op steeds jongere leeftijd.  O, wat voel ik me nu ineens.....eh.......oud.....en........oubollig.... ;D

Pikken naar elkaar doen mijn mannen hier ook regelmatig hoor. Willen ze allemaal ineens met één en hetzelfde speeltje spelen. Zolang ze elkaar maar niet bijten is het heel natuurlijk gedrag, hoor.

Geniet nou maar van je koppeltje.

;D  ;D  ;D  ;D

Machootje

Ooh, we maken hier inderdaad wat mee zeg!! Ik had net wat trosgierst gegeven en ze eten allebei heel goed uit mijn hand en zijn dan echt niet bang. Het deurtje was dus een stukje open en ineens vloog Pino langs me heen! En al snel Mollie ook! Ik was er niet op voorbereid, dus de deur naar de keuken was open en de overgordijnen ook. We hebben wel vitrage ook, maar ze vlogen wel meteen richting de ramen. Dus ik raakte in paniek!!

Meteen alle gordijnen dichtgedaan en de deuren overal en het gordijn in de keuken maar op een gegeven moment vloog Molie naar de keuken en daar zit nog een tussenraampje net naast het fornuis en ik dacht dat ze daar tegenaan vloog!  :o Toen heb ik haar geprobeerd te pakken, maar dat wilde ze natuurlijk niet. Ik hoop maar dat ik nu het beetje vertrouwen wat er was niet in een klap weg is!!  :-\

Nu zijn ze allebei weer in de kamer, de een bovenop de kooi, de ander op een bijzettafeltje. Pino hing eerst nog in de gordijnen. Wat een toestand zeg. Ik schrok me dood!

Ik probeer ze te lokken met trosgierst maar daar willen ze niks van weten nu. Dan maar afwachten tot ze zelf terug naar de kooi gaan denk ik?  ::)

Kimm

hihihi, ik zie het al helemaal voor mij zeg!
ja, je kan wachten tot ze zelf weer de kooi ingaan, maar je kan ook proberen of 1 van de 2 opstapt.

liefs kim

Machootje

Ja, het was echt schrikken zeg!! Pfoeh hee!  :o
Ik ben meteen bang dat ze van alles overkomt. Nu zitten ze lekker naast elkaar op de stok bovenop de kooi. Net nog een keer met trosgierst geprobeerd en ze aten er wel van, dus zo nog eens proberen of er eentje misschien opstapt. Dat zal Pino dan zijn denk ik, want die is toch wat brutaler  ;D
Ik vind het niet zo erg dat ze eruit zijn, maar ik had het liever op een andere manier gewild. We hebben wel even mooie foto's kunnen maken  ;) Die komen later nog!

Machootje

Ze zijn nog steeds niet terug in de kooi en ik word hier echt een beetje moedeloos van!!! Wat ik ook probeer, niets werkt. En zelf teruggaan, dat lijken ze ook niet te zien zitten of zo. Opstappen gaat echt niet lukken, daar zijn ze echt nog te bang voor. Ze willen wel trosgierst eten, maar als ik dan met een vinger kom zijn ze meteen weg.
Net gingen ze wel weer vliegen, dus toen dacht ik, nu gaan ze wel terug. Maar eerst hingen ze weer in de gordijnen en Mollie gng nog even op het deurtje van de kooi zitten, dus toen had ik goede hoop. Maar vervolgens vloog ze naar Pino die alweer bovenop de kooi zat.
Intussen kunnen we niets, want ik wil natuurlijk niet weggaan als die twee nog uit de kooi zijn. Ik wist niet dat ze dat zo lang konden volhouden. Zijn ze nou zo koppig of wat is dit nou???  ???  ???  ???  ::)  ::)

jeroenn

heey judith,

he wat vervelend nou dat ze er niet meer in willen ik heb hier precies het zelfde gehad.
ik had toen nog een kleine kooi die heb ik van de standaard afgehaald en zo over hun heen gezet.
maar dat kan bij jou niet wat je kan dan is een zit stop pakkeen een takje trosgier de zit stop tegen hun borst je aan drukken en trosgier aanbieden an 1 opstapt doe je hem eerst in de kooi.(kooi deur wel dicht dien natuurlijk ::) )
en dan die je de andere ook ik hoop echt dat het lukt ik weet precies hoe je je voelt.

groetjes Jeroen

Machootje

Hoi Jeroen,
Ja, het is zooo frustrerend he! Ik heb al geprobeerd met trosgierst tegen het borstje aan te drukken maar dan wil hij me pikken en loopt weg. En ik ben bang dat als ze wel op mijn vinger zitten ze toch wegvliegen. Ik heb net de bovenste schuifla eruit gehaald zodat ze in de kooi kunnen kijken, maar ze maken echt nog geen aanstalten  ??? ::)
Ik ga toch nog maar eens proberen met trosgierst, ze zijn nu al bijna vijf uur eruit dus ze moeten toch een keer dorst en honger krijgen of niet dan?  ;)

jeroenn

zo 5 uur dat is een een tijdje.
ja ze zijn nog bang voor je handen daarom kan je het btere met een zitstok proberen.
je kan ook alles dicht doen zodat het donker word dan denken dat ze moeten gaan slapen misschien lukt het dat wel op ze optelaten stappen op je vinger of op een zitstop.

Jacky

Hoi Judith.

Lucky hier is ook al zo moeilijk terug te zetten in de kooi  ::)

Heb je de kooi van Macho nog? Als die klein/groot genoeg is, kun je die er over zetten en ze zo in de grote kooi proberen te zetten.

Veel succes met je twee deugnieten  ;D

Caroline

Jeetje, wat een toestand.  :-\

Zelf heb ik er ook een paar minder tamme valkjes tussen, ook zij mogen gewoon los maar stappen niet op mijn vinger op en ik kan ze niet zomaar met volle hand pakken.

Hoe krijg ik ze weer in de kooi??

Sommige "jaag" ik verantwoord achter na en als ze echt moe worden en ergens neer fladderen, vaak te moe om nog weg te vliegen, pak ik ze voorzichtig op en zet ze in de kooi.

Andere stappen niet op mijn vinger op maar wel op een lange stok, bijv. de stok van de kooi, eenmaal daarop loop ik voorzichtig met valkje op de stok naar de kooi en laat hem/haar in de kooi overstappen op een andere stok.  ;)

Succes!!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.