Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi Judith,

Hopelijk komt er snel een mooi valkje aan jullie oog voorbij.  ;D
Ik heb nog een leukerd.... zal ik m in een envelopje doen  :P :P :P
Jammer dat het niet kan de bak op de tralies... misschien dat het met karton lukt inderdaad... of een dunne houten plank erop leggen... zo'n triplexplaatje of hoe heet dat  ???

Groetjes Manon

Kimm

oh judith, als je de titel dan hebt aangepast, dan moet je onderaan wel even op opslaan klikken ;)  :P

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Bedankt, Kim. Ik zal het volgende keer proberen aan ta passen - als ik nieuws heb  ;) Hopelijk heeeel binnenkort!

Ik heb net een stuk karton in de kooi gemaakt. Ik pakte de doos erbij waar de kooi had ingezeten en daar stond precies de afdruk in van die bak zeg maar en dus ook van die tralies. Dat heb ik uitgeknipt en het paste dus precies.

Nou, ik kan echt bijna niet meer wachten tot ik weer een lief vriendje heb. Ik zat pas nog eens terug te lezen hoe het was met Macho in het begin en dat was echt zo leuk. Hij kwam altijd bij me op de stoelleuning zitten en op mijn laptop bijvoorbeeld, voor hij ziek werd...

Manon, ik zou die leukerd van jou wel willen hebben hoor! Ik vind het een schatje  :D

Tot snel maar weer!

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

*Manon*

Zou die al alleen kunnen reizen... zet ik hem hier op het vliegtuig...  :-X

Goed joh dat dat karton zo goed past... weer een zorg minder en het vriendje kan komen  ;D ;D

Kimm

Citaat van: *Manon* op 14 september 2009, 16:14:27

;D  ;D  ;D  ;D

Machootje

Citaat van: *Manon* op 14 september 2009, 16:14:27

Hahahaha Jaaa, zou leuk zijn! Zie het al voor me  ;D  ;D  ;D

Goed joh dat dat karton zo goed past... weer een zorg minder en het vriendje kan komen  ;D ;D

Ja, hij mag nu echt komen!

Marian

Hoi Judith,

Je kooi is en staat prachtig hoor :D
Ik hoop dat je gauw een knapzakje ;) vindt.
En nog een...... en nog een..... en nog een ..... wat het valken virus wel niet doet ;D ;D

Fijne avond, groetjes Marian

Machootje

Hoi Marian,

Dank je  :) Ik ben al helemaal gewend aan de kooi, alleen ja... nog zo leeg he zonder vogeltjes!
We hebben net gebeld naar die man die een jonge lutino had. Hij had hem nu jammer genoeg al verkocht. Ik had wel graag willen gaan kijken, want je weet dan waar hij/zij vandaan komt en het vogeltje was ook al een beetje tam.
Nou ja, het heeft zo moeten zijn denk ik. We zoeken verder! Er reageren verder geen mensen op die Turkse website dat ze kleintjes te koop hebben, jammer genoeg! En Kerem heeft het forummen nog niet helemaal ontdekt zoals ik  ::) Ik wou dat mijn Turks wat beter was!!

Nou, als we een 'knapzakje' hebben, laat ik het natuurlijk meteen weten  ;) En daarna zeker nog eentje erbij, en misschien wel meer  ;D

Groetjes, jij ook een fijne avond!

Kimm

hoi judith,

hoe gaat het met je zoektocht?
is de ramadan al afgelopen? ik geloof het wel he?
ze vonden mijn presentatie leuk op school ;)

liefs kim

Machootje

Hee Kim!
Ja, vandaag is de eerste dag van het suikerfeest (hier zeggen we ramazan bayrami (ramadanfeest), maar we hebben wel veeeeel gesnoept!). Ben wel blij dat ik nu weer de hele nacht gewoon kan doorslapen! Fijn dat ze de presentatie leuk vonden  ;)
Nou, we hebben NOG steeds geen vogeltje, MAAR dinsdag wil ik dan toch echt op pad ervoor! Kerem is dan ook nog vrij en kan ie mooi mee. Ik heb toch maar besloten er misschien eentje uit een dierenwinkel te halen of op die markt waar we toen zijn geweest, want op die website lijkt het niks te worden en ik kan zo'n beestje dan toch een goed leven geven. Ik wil die handel op die markt eigenlijk niet stimuleren, maar ik wil een beestje dat er nu toch al zit toch een goed leven geven.
Ik zit trouwens te twijfelen nu of ik er niet meteen twee zal nemen? Op die markt zitten ze met meerdere in een kooi en dan zijn ze dus al wat aan elkaar gewend misschien? Ik voel me ineens weer heel onzeker nu het bijna zover is! Maar misschien moet ik maar met eentje beginnen en die goed proberen tam te maken en dan eentje erbij? Ik hoop wel dat ze goede informatie kunnen geven daar (al heb ik mijn twijfels  ::)) en dat ik van tevoren goed de vogeltjes kan bekijken.

Ik hou je op de hoogte!

Marian

Citaat van: Machootje op 15 september 2009, 22:34:26
Hoi Marian,

Nou, als we een 'knapzakje' hebben, laat ik het natuurlijk meteen weten  ;) En daarna zeker nog eentje erbij, en misschien wel meer  ;D

Groetjes, jij ook een fijne avond!

;D ;D ;D

Hoi Judith,

Wordt er ook gefeliciteerd met het goed behalen van het einde van de ramadan?
Erg knap van je hoor! Van alle ramadanners :D

Spannend idd om dinsdag voor een vogel op pad te gaan, fijn dat Kerem meegaat.
Jammer dat het op die website niets lijkt te worden :-\
Kan me wel voorstellen hoor, dat je twijfelt hoe en wat je nu het beste kunt doen.
Misschien het beste om maar op je gevoel af te gaan?
1 valkje maak je gemakkelijker tam dan 2.
Hier op het forum zijn ze bij de meeste kwekers al gewend aan handen en stappen ze op, het tammaken gaat dan een stuk gemakkelijker. Uit een dierenwinkel, ook hier in Nederland hoor, moet je maar afwachten hoe wild of tam 't valkjes is.
Heel veel succes en plezier met het uitzoeken van je gevleugelde vriendje(s) :D

Fijne zondagavond, groetjes Marian

Kimm

hoi judith,

inderdaad op je gevoel afgaan.
persoonlijk zou ik er 2 tegelijk gaan nemen, maar je moet gewoon doen wat jij wil en ook kijken hoeveel tijd je hebt om ze tam te maken.
ik zou dan wel zoeken naar valkjes die nog erg jong zijn.
succes dinsdag en ik ben benieuwd hoor!!

liefs kim

Machootje

Hoi Marian en Kim,

Ja, ik ga gewoon op mijn gevoel af en ik zie het morgen wel! Zal wel moeilijk worden hoor als ik weer al die lieverds zie daar, kan niet kiezen ben ik bang!!  ;D
Ik denk dat ik misschien toch voor twee ga, ik ben heel veel thuis en heb dus behoorlijk wat tijd om ze tam te maken. Na mijn operatie, die nu gepland staat voor 9 oktober trouwens, ga ik denk ik wel een cursus Turks doen, moet er nu ECHT eens van komen, maar dat is niet iedere dag.

Nou jullie horen het morgen!! Bedankt voor jullie berichtjes!
En o, ja Marian, het is wel een soort feliciteren met de ramadan, raar he? Vind ik wel een beetje  :) Vandaag weer naar de schoonfamilie, maar ga me inhouden met snoepen!! Ik ben sinds het begin van dit jaar zo'n 7 kilo afgevallen en wil die er wel graag afhouden!  ;D

Fijne dag en tot morgen! 

Kimm

trouwens, weet je al wat je wilt hebben? een popje of een mannetje?

Machootje

Ja, toch weer het liefst een mannetje denk ik. Zal ik dan twee mannetjes nemen? Als ze dat al kunnen zien dan he...
Een popje kan natuurlijk ook leuk zijn, dus eigenlijk maakt het me niet zoveel uit hoor, maar als er dan eitjes komen en zo, dat weet ik ook niet! Lijkt me toch wat lastiger allemaal  ::)