Vraagje over kooi - Pino, Mollie en Macho* in Istanbul

Gestart door Machootje, 25 maart 2009, 12:22:13

« vorige - volgende »

Machootje

Jaaa, leuk he?  :D Ik ben heeeel benieuwd. Net zat ik wel alweer te twijfelen... Ik had ergens gelezen dat valkjes meer hebben aan een brede kooi dan eentje die in de hoogte veel ruimte heeft, dus...  ???

En ik heb nog geen idee hoe ik hem leuk kan inrichten dus alle hulp daarmee is welkom! Bij Macho is dat nooit echt zover gekomen jammer genoeg. Op een gegeven moment zat hij alleen nog op de bodem he en heb ik alles daarop aangepast. En natuurlijk is dit een heel ander soort kooi.

We hebben net trouwens op die Turkse website iemand gevonden die jonkies heeft. We hebben nog geen contact gehad, ik moet Kerem toch nog wat meer aansporen, maar het is al hoopgevend! Uiteindelijk wil ik er zeker meer dan een, maar misschien het beste met een beginnen?

Groetjes  :-*

Rust zacht, lieve Macho! 22-8-2009

jeroenn

hee wat gaaf dat je iemand hebt gevonden wie een donsje heeft.
misschien kan je eerst 1 nemen en als hij/zij goed tam is de volgende nemen en die dan ook tam maken.

en maak je niet druk over de kooi dat komt vast wel goed.
en als je de kooi eenmaal hebt dan richt je hem zeker weten mooi in.

groetjes Jeroen

Machootje

Nou, net belden ze me dat de kooi die ik besteld had niet leverbaar was en of ik dan een andere kooi wilde? Even gekeken of het wat was en ja, ik vind hem ook heel mooi dus maar meteen gezegd dat het goed was!

Dit is hem:

Hij is iets minder hoog, maar toch nog ruim zat voor 2 valkjes!

Jeroen, bedankt voor je berichtje! Leuk dat je zo meeleeft  :)

Ik heb gisteren ook al een soort speelplaatsje gekocht voor buiten de kooi, want die had ik dus helemaal niet en die ga ik zo in elkaar zetten. Leuk!!

Groetjes uit een wat koeler Istanbul! (Heeeeeeeeeerlijk, eindelijk even niet meer zo heet!)

jeroenn

hey judith,

dat is ook een hele mooie kooi.
weet je al wat meer over het jonge valkje wat je tegen was gekomen?
veel plezier met het in elkaar zetten van het speel tuintje.
het is hier ook warm, maar ik denk niet zo warm als in istanbul 8)

groetjes Jeroen, ik heb nog een jong valkje  ;) tekoop

Hermien

Je zou ook twee uit één nest kunnen nemen. Weet je in ieder geval dat ze het goed met elkaar kunnen vinden!

Machootje

Hoi Jeroen,
Het is gelukt hoor met het speeltuintje, echt leuk!
Ik zou willen dat ik in NL woonde, dan was het zoveel makkelijker om een nieuw valkje te vinden (nu ik deze website ken!) maar hier lijkt het ook wel te gaan lukken.

Kerem heeft net eindelijk een berichtje geplaatst op de Turkse website en er kwam meteen een berichtje van iemand op terug. Hij heeft een Lutino van 40 dagen oud. Ik heb eerlijk gezegd geen idee van al die verschillende soorten en weet dus niet precies wat een Lutino is  :-[ Maar leuk dat hij zo snel reageerde.

Inderdaad, Hermien, misschien twee uit hetzelfde nest! Er was ook iemand op die website die een nestje had, even zien of die nog reageert. We hebben namelijk zelf pas 1 bericht geplaatst en daar is de regel dat je eerst 15 berichten moet hebben gepost voor je een pm kunt versturen naar andere leden.

Nou, ik ben in ieder geval blij dat er beweging inzit!  :)

*Manon*

Hoi Judith,

Mooie kooi heb je besteld zeg!
En wat leuk twee valkjes uit het zelfde nest... op de website hier, kun je mutaties zien van verschillende mutaties...

http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutatieomschrijving.htm

Dit is de link... de mutatie lutino waar jij het over hebt, is helemaal geel met oranje wangen...  ;)

Groetjes Manon

*Yvon

Hoi hoi

Ik kom ook zo even binnengevallen,al heb ik al meerdere keren bij je gelezen.  ;)
Alsnog sterkte met het verlies van Macho'tje.  :-*

Ik lees nu ook de leuke berichten over een nieuwe kooi en ook nieuwe valkje(s).  :D
Spannend allemaal !!  ;D
Als je er 2 uit 1 nest neemt moet je wel oppassen dat het geen broer en zus is.  ;)
Vind ik een beetje zielig als ze een koppel gaan vormen maar nooit baby's mogen krijgen,toch ??  ;)
Ook is het denk ik wel belangrijk om te weten of je een man en/of pop wilt nemen.
Als je voor de lutino wilt gaan is de kans groot dat het een popje is.  ;)
Een lutino is een (tamelijk)witte met een geel kopje en oranje wangetjes.  :D

Heel veel succes met alle voorbereidingen !!  :D

Groetjessssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Kimm

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Machootje

Tadaaa, daar is hij dan, de kooi!

Het heeft heel wat bloed, zweet en tranen gekost om hem in elkaar te zetten maar het is me gelukt! Hij is uiteindelijk toch nog op een andere plek terecht gekomen want op de plek die ik eerst in gedachten had leek hij helemaal enorm.
Kerem schrok behoorlijk  :D en moet erg wennen! Ik moet ook wel even wennen hoor.
Ik vind het een mooie kooi maar er zijn toch wat dingen die ik minder vind. Bijvoorbeeld dat de bovenkant dus niet open kan en dat de kooi vrij donker wordt van het ding wat er bovenop zit. Je kan dat ding wel eruit halen en dan is het al wat lichter. Verder vind ik het jammer dat er op de bodem ook tralies zitten en dat de vogels dus niet op de bodem kunnen scharrelen. Misschien kan ik er nog iets op bedenken... Ook zijn de spijlen niet allemaal horizontaal, maar misschien maak ik me wel veeeeeeeeeeeeel te druk  ::)

Ik kan me gewoon nog niet voorstellen hoe het zal zijn met een nieuw, gezond vogeltje (of twee!)...

Nog geen nieuws trouwens over een nieuw vogeltje, maar we zijn ermee bezig en ik denk dat ik dan maar een nieuw boekje moet openen, he?

Nou, hier nog wat meer foto's, ook van het speelplaatsje! Ik heb gisteren wat takken van buiten gehaald ook voor in de kooi. De inrichting ga ik nog helemaal aanpassen, maar ik heb maar vast wat gedaan en erin gelegd/gehangen...

Caroline

Wow, gave kooi hoor!!!!

INderdaad als de bodem de tralies niet uit kunnen zou ik geen voorstander van zijn, hou ook wel van scharrelende valkjes.  ;)

De vertikale spijlen zou ik me geen zorgen over maken .... hier hebben al mijn kooien (10 stuks  :o  ;) ) half vertikalen en half horzontale spijlen en na enige oefening klimmen en klauteren ze net makkelijk aan de vertikale kant als aan de horizontale kant.  :D

Succes met je zoektocht naar een lief valkje.

Groetjessssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

hoi judith,

gaaf die kooi!! en het speelplaatsje ook :D
nou je bent nu goed voorbereidt he.
ik hoop dat je gauw een lieverdje vind.

liefs kim

*Manon*

Mooie kooi Judith,

zou er een mogelijkheid zijn om de bak op de tralies te zetten, zodat ze toch lekker kunnen scharrelen.
dit heb ik namelijk ook gedaan met mijn kooi, zag er ook zo uit en vond ik ook niet zo'n dapper plan, met een beetje ombuig acties heb ik de bak onder de tralies erop gezet... volgens mij zelfs als vervanging van de tralies... misschien het proberen waard... ja zo zat het... tralies eruit en de bak erin!

Heb je al een mooi knapzakje op het oog?

Groetjes Manon

Machootje

14 september 2009, 12:00:11 #223 Last Edit: 14 september 2009, 12:01:43 by Machootje
Hoi!
Dat met die bak op de tralies gaat jammer genoeg niet lukken, dat past niet  :( Maar ik zit te denken om een stevig stuk karton of zo erop te leggen, zou dat wat zijn?

Ik heb nog geen knapzakje op het oog. Moest wel lachen, Manon, om die omschrijving  ;D Die lutino wordt het toch niet. Ik vind hem/haar wel mooi, maar ik heb om de een of andere reden toch liever weer eentje zoals Macho.

Ik heb ook besloten om te wachten tot na de ramadan omdat we dan weer in een normaal ritme zitten en niet meer midden in de nacht hoeven op te staan, lijkt me beter voor het vogeltje eigenlijk. Maar ik hoop wel dat we deze week alvast kunnen bekijken waar we dan een knapzakje vandaan gaan halen. Anders zie ik het al gebeuren dat het nog weer veel langer gaat duren! De ramadan is zondag afgelopen.

Nog een vraagje: hoe verander je de titel van het boekje eigenlijk?

Groetjes, fijne dag allemaal!

Kimm

hoi judith,

als je de titel wilt veranderen, ga je naar de eerste bladzijde van je boekje en dan zie je rechts boven aan staan: verander..
hier klik je op en dan kan je de titel ook aanpassen. ik hoop dat het lukt ;)
fijn dat de ramadan zondag afgelopen is. dat lijkt mij erg vermoeiend.
en nu nog een knappe valkje :D

liefs kim