29 april 2024, 09:11:49

Kweker -> lid vogelvereniging?

Gestart door Tara, 26 november 2003, 21:56:49

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb eigelijk een vraagje. Ik wil wel erg lid worden van de vogelvereniging, maar dat past niet echt altijd. Maar ik wil ook een echte hobbykweker worden. Maar mijn vraag is echter, moet je lid zijn van de vogelvereniging om een kweker te worden? Ik weet wel dat je lid moet zijn om die ringetjes te verkrijgen, en met de tijd word ik ook wel lid.

Maar om gewoon te kweken en jongen te verkopen aan handelaars moet je geen lid zijn zeker?

Waarschijnlijk een domme vraag :-/ ::) ..... In ieder geval bedankt :).

Groetjes, Tara

Sander

Hello

Om vogels te kweken en te verhandelen hoef je helemaal geen lid zijn. Ringen zijn natuurlijk wel handig. Je kunt de splitten beter bijhouden en je kunt aan tt's deelnemen.

groetjes
sander

Tara

CitaatHello

Ringen zijn natuurlijk wel handig. Je kunt de splitten beter bijhouden en je kunt aan tt's deelnemen.

groetjes
sander

Hoi Sander,

bedankt voor je antwoord :). Dacht wel zoiets. Ik wil later zeker deelnemen aan tentoonstellingen :). Nou nog een vraag, wat bedoel je met je kunt de splitten beter bijhouden? Hoedat dan? Moet je dat ergens noteren ofzow?

Groetjes, en alvast bedankt :).
Tara

Sander

Hello

Als je de ringnummers noteert is het altijd gemakkelijk als je de ouders van de vogel erbij zet zodat je de splitten weet.Als je na verloop van tijd vele vogels hebt gekweekt en je weet niet meer wie de ouders waren ,dan kun je nog altijd het ringnummer erbij nemen en zo de mutatie kweken die je zelf wilt.

groetjes
sander

Tara

Oh wat leuk, daar weet je wel veel van zie ik zow. Heel erg bedankt Sander!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello tara,

ikzelf ben sinds dit jaar ook lid van de KBOF: de koninklijke belgische ornitologische federatie. ahum, wat een titel he::):D
en ik moet zeggen, ik heb er geen spijt van, elke maand een informatief boekje, en je hebt inderdaad de mogelijkheid van ringen te kopen. omdat ik volgend jaar op grotere schaal ga kweken, kan het wel handig zijn om de vogels te gaan ringen.

SDC:D

Sander

Hello

Ik zou zelf ook graag lid worden van een vogelvereniging. Maar omdat ik met niet zoveel vogels kweek vind ik dat nog niet nodig. Misschien later als ik m'n halsbanden zal hebben...

groetjes
sander

Tara

Hoi Stijn,

oo leuk, ok, dan kan ik me ff tot jou richten. Want heb enkele vraagjes hoor.

Jij bent dus ook lid van de vogelvereniging zo te horen. Hoeveel betaal je daar zoal voor?? Enneuhmmm ben je verplicht om daar soms te gaan, of hoeft dat helemaal niet?? En overbodige info is ook erg welkom, want wil daar echt graag lid van worden.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello tara

je hbet dus twee mogelijkheden, ofwel word je lid van de plaatselijke vereniniging, das dus via een soort tussenstation, ofwel word je rechtstreeks lid, wat ik heb gedaan. ik zou jou ook rechtstreeks lid aanraden. anders moet alle, moeten, ben je min of meer verplicht om wel eens naar een vergadering te gaan denk ik. dan is het ook moeilijker om ringen te bestellen. ik heb nu 17.35€ betaald voor een volledig jaar.
maar voor meer info==> www.kbof.be

SDC:D

Tara

Hmm ok thx, al begrijp ik het niet allemaal want je zegt het wat door mekaar, dus wat ik begrijp, is dat dat andere dinges, je verplicht bent eens te gaan. Maar dat wat jij bent, ben je dan niet verplicht om eens te gaan? sorry voor m'n lastige vragen, maar wil al een tijdje lid worden van een  vv.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

dat heb je goed begrepen. ik moet dus nooit ergens naartoe gaan. ik ben rechtstreeks lid van de bond. anders ben je lid van een vereniging die op haarb eur tlid is van de obnd. zo iets duidelijker :-/

SDC:D

Tara

Nou haal je de letters door elkaar maar ok hahahaha begrepen, ik ga het zo aanvangen, 17,50 euro is helemaal niet veel voor een heel jaar, misschien word ik wel van de zelfde vv lid als de jouwe ;).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

dat is zeker dezelfde, want die vereniging is nationaal.
17 euro is inderdaad niet veel. ringen kosten 0.23€ perstuk.

SDC:D

Tara

Is dat alles? Sorry Stijntje, maar here I come :D

Stijn dc

hello

hehe, wat een enthousiasme. je moet wel binnekort ringen bestellen, watn de leveringstermijn is 10 weken :o

SDC:D