28 april 2024, 22:57:16

Kweker -> lid vogelvereniging?

Gestart door Tara, 26 november 2003, 21:56:49

« vorige - volgende »

Inger m

Hoi Tara,
Ik ben ook lid geworden van Euro-parrot (www.euro-parrot.com). Dit is niet in het engels, maar het is een stichting die een maandblad uitgeeft voor twee vogelverenigingen. De PS Holland en Onze parkieten. Ik ben zelf lid geworden van de PS Holland en ik ga binnenkort ook ringen bestellen. Ik denk een stuk of 25-30, want ik heb vijf koppels en beter te veel als te weinig. (Eigenlijk verwacht ik lang geen dertig jongen, maar ringen zijn niet zo duur en stel dat ze het zo goed doen...).

Ik verkoop mijn vogels wel gewoon aan de dierenwinkel en straks via internet. Ik weet wel dat ik ze dan nooit meer terugzie, maar ik kan ook niet alles zelf houden.

gr Inger

nb. dit is een Nederlandse vogelvereniging. Ik denk dat je lid moet worden van een Belgische vereniging om ringen te kunnen bestellen.
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Karin

http://www.kbof.be/

Hier zijn heel veel belgische plaatselijke vogelverenigingen aan gesloten. Mail ze even of er ook eentje bij je in de buurt zit. Dan kun je via de kbof ringen bestellen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Stijn dc

hello

jep, das de enige vogelbond in belgie denk ik. je meot dus persoonlijk lid  pakken, en dan 18 € storten.

SDC:D

Tara

 ??? Hoe bedoel je, waarom mailen? Is dat dan niet op zich een hele vereniging????

Groetjes, Tara

Karin

Ja, maar er zijn er een heleboel bij aangesloten, dus je zal denk ik wel onder een bepaalde regio vallen, voor tentoonstellingen enzo... denk ik  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Tara

O ok, ik kijk dan wel eventjes, dank je Karin :).

Tara

Bah, mag maar op het einde van de week lid worden :(. Nooit kan men z'n beloftes houden ..... ::)

Stijn dc

hello

van wie mag je dat pas op het einde van de week?

SDC:D

Hermes_Lucy_nest


Sander

Hu, valerkiet. Ik denk dat het beter zou zijn als tara zelf antwoord :-/

groetjes
sander

Stijn dc

hello

ja, da weet ik dus nie.

SDc:D

Hermes_Lucy_nest

haha zoals ik net zei..dom bruintje :D

maar ik denk dat als een vogelvereniging zou zeggen dat je pas op het einde van de week lid mag worden het een beetje raar zou zijn :-/ dan zouden ze toch veel mensen verliezen ven hun vogelvereniging? niet :-/

Stijn dc

hello

dat kan we lhoor. als reden administratieve problemen fo zo.

SDc:D

Tara

Ik mag wel hoor,

maar mijn mamsie kan pas op het einde van de week storten ... Ze was het glad vergeten dat ik het vorige week heb gevraagd ;).

molenaar

Hoi Tara,
ik ben sinds 1 jaar lid van de vogelvereniging, ik ga niet naar vergaderingen, wel naar de T.T.(tentoonstelling), volgend jaar wil ik me ook inschrijven om zelf met de T.T. mee te doen, want ik heb dan E.K. (eigen kweek) en O.K. (open klasse). Zo'n vereniging is handig voor vragen, ringen, enzv.
Onze vereniging heeft bovendien elke maand wel iets leuks gepland zoals uit eten, bingo.
Maar het belangrijkste is wel de steun van andere leden, die allemaal ervaring hebben opgedaan, zij weten vaak meer als dan in de boeken staat.
groetjes Banter