8 september 2025, 21:18:31

Het Bonte Vogelparadijs

Gestart door Mara, 25 januari 2009, 16:00:28

« vorige - volgende »

Mara

Hoi Anke

Dank je wel!!!

Hoi Caroline

Je hebt helemaal gelijk hoor, maar zowel Chantal als ik twijfelden of er nu wel of geen bont in zat. Dus voorlopig hielden we het op bont maar ik heb zojuist een mailtje gekregen van Chantal dat er dus geen bont in zit, en dat Maiara dus gewoon een mooi cinnamon opaline witmasker pop is! Je hebt dus gelijk gekregen. Maar omdat ik twijfelde dacht ik, weet je wat, zet het bonte er toch maar bij. Wel leuk dat het je opviel. Ik heb nog foto's van vandaag van Pixel. Vindt je niet dat zijn koppie al witter aan het worden is?

Hoi Sally

Dank je wel voor het compliment!

Groetjes

Mara

Coco en Chantal

Hoi Mara

Heb je net een mailtje gestuurd :D

Maar het klopt het is een Witmasker cinnamon opaline popje.

Gelukkig beginnen de veertjes weer te groeien nu ze binnen zitten.
Het is altijd enorm balen als de ouders plukken, kan er ook heel erg boos om worden. >:(
Ik heb 2 koppels die plukken en die kan ik soms wel hun nekkie omdraaien :o Vooral Zoro is erg.
Ook van het koppel Zoé en Zoro krijg Mara een Bonte witmasker van mij (deze is wel echt bont ;))
Maar goed Zoro is dus heel erg die bijt echt tot bloedens toe en twijfel heel erg of ik wel met hem door wil gaan. :-X
Was vorige week zo boos dat ik hem wel de voliere had uit willen laten vliegen, maarja dat doe ik natuurijk niet maar ik was flink over de zeik toen ik hem op 1 van de jonkies zag pikken.

Maar goed de kale kippies zitten nu lekker binnen en de veertjes beginnen weer te groeien.

Groetjes Chantal
Groetjes Chantal en de valkjes

Mara

Hey Chantal

Mailtje is aangekomen en ik heb het al veranderd. Ja, de andere is echt bont. Dat zie je ook duidelijk op de foto's. Maar zoals gezegd, van het bontje komen pas foto's als ik zeker weet wie ik ga kiezen. Om het lekker spannend te houden!  ;D

Balen dat ze zo geplukt worden, ik heb dat hier met broedse popjes en mannetjes, echt vreselijk. Maar je doet er toch niets aan, die volwassene die weren zich wel. Dat kunnen die kleintjes nog niet.

Ik wacht op nieuwe foto's!!!!

Groetjes

Mara

Mara

Hoi iedereen

Bij deze nog de foto's van gisteren. Heb ook nog een filmpje van Pixel maar dat moet ik nog even bekijken of het goed is geworden.

We beginnen met een paar van mijn grasjes.

En de rest van de foto's spreken voor zichzelf.

Er komen nog meer foto's.

Groetjes

mara

Mara

Mara

Mara

En de laatste foto's.

En onze andere, vaste bewoner...alleen niet van de voliere maar van de tuin.

Dat waren ze....filmpje komt er ook nog aan als het van goede kwaliteit is.

Groejtes

Mara

Marian

Hoi Mara,

Prachtige foto's hoor, ik vind je grasjes ook erg leuk om te zien, haha vooral waarbij ze allemaal op een rijtje zitten :D
Ga jij ze vandaag ook laten badderen of sproeien?

Fijne dag, groetjes Marian

Anja

Dat was weer genieten van je foto's. Goed om ze weer even te zien. Yiba aan het broeden wat ze zo te zien goed doet.

Liefs,

Anja

Mara

Hoi Marian

Ik heb ze gisteren niet gedoucht, wel vandaag. Vandaag was het hier echt extreem heet. Ben in de middagpauze even buiten geweest en ben er zelfs even behoorlijk van slag van geweest. Dus thuis gekomen en meteen de sproeier gepakt en ze even gedoucht. Vonden ze heerlijk, en mijn petekindje ook, die heeft me geholpen haha. Lieve meid.

Hey Anja

De eitjes zijn niet meer interessant voor Yiba....Ze wiptwapt nog steeds fanatiek met Yubel, maar ze vindt Pixel ook erg interessant. Ja, ze doen het prima. Ook Yella doet het goed, al is het erg lastig om van haar foto's te maken, ze wilt het echt niet. Maar ze doet het goed binnen. En mijn petekindje roept bij elke valkparkiet die ze ziet "Yella". Gaan ze naar Intratuin, dan moet ze eerst altijd naar "Yella" gaan kijken. Of het nu een grijze, gele of wat voor mutatie is, elke valkparkiet is Yella.  ;D

Groetjes

Mara

Caroline

Prachtige foto's!!!!

Ik moet altijd lachen om de kale koppies van je ouwe roodruggetjes.  ;D ;D

Ik zie ze meestal zo half liggend op de foto, kunnen ze eigenlijk hun pootjes niet beter meer gebruiken nu ze zo oud zijn??

Leuke waterpret met je nichtje gehad, las ik.  :D Doet het altijd goed bij de kinderen hè. Hier ook het weekend, water en zand in de tuin en je hoort ze de hele dag niet, alleen als ze honger en dorst hebben.  ;)

Ik ga me nu snel douchen en de kids wakker maken.

Doei doei!!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mara

Hey Caroline

Water en de zandbak doen het altijd goed bij kinderen, echt wel. Eerst de valkjes douchen en toen nog lekker met Beau in het water gekliederd.

Tja, de roodrugjes zijn zo oud, het popje kan bijna niet meer vliegen, het mannetje nog wel, die is best wel goed. Maar meestal liggen ze ergens op hun buikje, mss omdat ze hun pootjes niet meer zo goed kunnen belasten of zo lang belasten. Geen idee eigenlijk, ze zien er in elk geval niet uit alsof ze ziek zijn of pijn hebben, want als er iets te doen is, dan zijn ze er beiden als de kippen bij. Haha, zo oud als ze zijn, ze zijn nog wel bij de pinken hoor.

Groetjes

Mara

Dierenfreackske

Hoi hoi, wat een hele mooie en leuke foto's heb je weer geplaatst, en wat zijn de valkjes altijd lekker bezig daar...
geen verveling daar hoor! Grtjs Ann

Mara

Hoi Ann

Dank je wel voor je leuke woorden. Ik heb vandaag weer nieuwe foto's!

Ze doen het prima, hebben veel lol en daar gaat het mij om.

Hoi iedereen

Ik heb vandaag nog foto's en filmpjes. Twee filmpjes van vorige week. DIe twee van vorige week daar hoor je Pixeltje op fluiten..... ;D

Groetjes

Mara

Romy

Hoi Mara

Je hebt ongeloofelijk veel prachtige foto's geplaatst  :D Je ziet echt dat jou vogeltjes allemaal heel gelukkig zijn in jou volière, allemaal zijn ze druk bezig met gezellig doen  :D
Superleuk om naar te kijken hoor  :D

Groetjes
Romy