5 juni 2024, 23:05:21

Het Bonte Vogelparadijs

Gestart door Mara, 25 januari 2009, 16:00:28

« vorige - volgende »

Mara

25 januari 2009, 16:00:28 Last Edit: 21 september 2009, 16:19:11 by Mara
Hoi iedereen

Ondertussen is mijn boekje op dikke 375 pagina's uitgekomen in bijna drie jaar. Aangezien het zelfs voor mij een beetje onoverzichtelijk begint te worden, dacht ik nu is het tijd voor een nieuw boekje. En aangezien er twee nieuwe aanwinsten bij gaan komen en wie weet wat er nog meer gaat gebeuren.....

Maar ik wil een nieuw boekje ook aangrijpen om alle vogels van wie ik foto's heb, aan jullie voor te stellen, of ze nu nog leven of ondertussen al overleden zijn. Ze hebben toch een deel uitgemaakt van mijn leven. En van sommigen hebben jullie nog de avonturen mogen lezen.

Binnen

Ik wil graag beginnen met mijn vogeltjes binnen. Het is in 1989 begonnen met Jona, onze eerste valkparkiet. Een wildkleur popje, hartstikke tam, hartstikke lief alleen heeft ze de watersnoodramp van 1993 niet overleefd...Erg jammer en ik heb geen goede foto's van haar. Dus helaas kan ik haar niet aan jullie voorstellen. Tja, zo voor en na hebben we binnen heel wat valkjes en grasjes opgevangen. Van aangevlogen valkjes en grasjes tot valkjes die ik van kennissen heb gekregen. Enkele zal ik aan jullie voorstellen.....

Momenteel heb ik binnen 2 valkparkieten en een grasje zitten. Yella, Kuifje en Pipo.

Om te beginnen met Kuifje, een cinnamon opaline popje van 2008.


Pipo, een opaline geelmasker mauve grasparkiet van 2006.


Yella (*14-08-2006), een opaline geparelde pop die ik voor Anja bij mij in de volière heb geherplaatst. Aangezien ze pas ziek is geweest, heb ik wel besloten om haar naar binnen te halen.


In memoriam:
Een van mijn twee opvanggrasjes, Oute.


Het andere aangevlogen grasje, Tweety, heb ik geen goede foto's van, helaas kan ik hem ook niet aan jullie voorstellen.

Jimmie (lutino man, afdankertje) & Boyke (wildkleur):


Lotje (wildkleur man), overleden 25 juli 2007:


Punky (bonte wildkleur man), overleden 05-02-2008:


Mara

De volière

In 1991 hebben we de volière gebouwd. Eigenlijk is het altijd de hobby van mijn broer geweest maar toen hij ging samen wonen en de volière niet mee kon, heb ik de zorg voor de vogels op me genomen. Erg leuk om eerlijk te zijn hoor. Ik zal wat foto's laten zien va hoe de volière was en hoe ze nu is.

Ik heb helaas geen voor foto maar wel enkele verbouwingsfoto's, die zal ik wel laten zien.

Het begin:


De deur en de sluis


Het nachthok






Dit was het nachthok...


Het andere nachthok..
















[imghttp://img.photobucket.com/albums/v615/Gayahuaniel/Birds%2001/100_2708.jpg[/img]http://





















Het verschil tussen de oude en de nieuwe voliere.


Het dak gezien vanuit het afgesloten gedeelte waar de vogels zitten. Ik heb dus nu het gaas van de oude voliere en van de nieuwe voliere waar je tegenaan kijkt.


En het voorste gedeelte gezien vanuit het afgesloten gedeelte.


Mara





















Genomen vanaf de helft van de voliere naar achteren toe. De voerplank is een stukje naar achteren verhuisd en zit nu rechts in plaats van links. Bijna overal zitten nu vensterbanken.


Weer een foto vanaf de helft genomen.


De volgende foto's zijn genomen vanaf de ingang van de voliere.












Aangezien de foto's van de volière gemaakt zijn met de zeilen omlaag, zal ik nu een foto plaatsen met de zeilen omhoog. Zo krijgen jullie een heel goed idee van mijn voliere.


Zo ziet dus mijn huidige voliere er uit. Zal eens proberen om toch een oude foto van de voliere op te zoeken.

Mara

Mara

In 2006 heb ik ook vier nestjes gehad, 2 van de grasjes, 1 van de valkjes en 1 van de rosella's. Misschien ook wel leuk om daar wat foto's van te laten zien?

Het nestje valkparkieten.


Het nestje grasparkieten met 2 grasjes.


Het nestje grasparkieten met 4 grasjes.


Het nestje rosella's met 3 rosella's.


En dan nu alle birdies in mijn volière.....Hoop dat jullie het leuk vinden zo'n uitgebreid begin van mijn nieuwe boekje.

Hoen:
Een lutino man, eigenzinnig van karakter maar wel altijd goed voor zijn kroelvriendjes.


Parel en Truus:
Een bonte geparelde pop, erg op zichzelf maar kan het goed vinden met Truus, mijn bonte man.
Een bonte man van 2006. Ik heb hem samen met Krullenbol gekregen op 18 Oktober 2007. Het was eigenlijk de bedoeling dat Truus een popje zou zijn, maar ze was een man....Maar goed, dat mag de pret niet drukken. Truus kan ontzettend mooi fluiten en hele verhalen vertellen.


Do:
Een opaline popje wat in 2006 een nestje heeft grootgebracht met Pinky.


Pearly Sunshine:
Een opaline lutino. Ze is een wat schuwer valkje ondanks dat ik haar veel in mijn handen heb gehad toen ze in het nest zat. Maar dat geeft niets, zolang ze maar goed met andere valkjes omgaat.

Wildkleur geparelde man (oranje knijpring)

Adsila en Wildkleur geparelde man:
Een lutino pop, dochter van Do en Pinky en een superlief valkje. Ze is niet tam maar wel erg nieuwsgierig. De man is ook van Do en Pinky, alleen een stuk terughoudender dan Adsila.


Pierreke
Pierreke is op 17 juli 2006 bij ons komen wonen. Hij zat in een volière met allemaal sijsjes en kanaries en voelde zich toch wat eenzaam. Dus toen is hij bij ons komen wonen. Pierreke is ook een wildkleur.


Yubel (*25-06-2007) en Yiba (*30-07-2006):
Een fallow van 25 juni 2007. Yubel is gewoon Yubel, een heerlijk eigenzinnig valkje die heel erg mooi kan fluiten. 
Een cinnamon opaline pop die een koppeltje vormt met Yubel. Ze is heel erg mooi, wel een beetje schuw maar steeds minder. Ook zij doet het supergoed in de volière. Beiden heb ik herplaatst voor Anja.


Yuultje:
Een cinnamon wildkleur pop. Ze heeft een heel eigen karakter, is absoluut niet bang voor de andere vogels en doet het ook heel erg goed. Ook Yuultje komt bij Anja vandaan.


Reiko:
Een bonte witmasker man, een beetje een eenling.


Foefer:
Een hele donkere wildkleur man.


Punky:
Een donkere wildkleur pop met iets van pareltjes en een groene schijn over zich. Ze is een hele vinnige pop, vooral als er brood in het spel is.


Plientje:
Mutatie onbekend, maar iets van opaline en volgens mij ook nog bont en cinnamon....



Overleden valkjes

Druppel (lutino pop), overleden 09 april 2006:
Druppel was een valkje wat ik gelijk gekregen heb met de roodruggen. Ze zat op een donkere zolder, zonder daglicht en ze was altijd een wat apart maar aanhankelijk valkje.
Helaas heb ik van Druppel geen foto.

Pinky (wildkleur man) overleden 28 april 2007:
Een erg lieve wildkleur man die goed voor zijn nestje en zijn popje zorgde.
Geelkop (wildkleur man) overleden 30 mei 2007:
De oudste valkparkiet op dat moment in mijn volière. Hij liet een hele mooie wildkleur pop achter....
Chatima (wildkleur man) overleden 08-04-2008:
Een wildkleur mannetje uit het nestje van Do en Pinky. Hij vormt een koppel met Adsila en mag dus geen nestje. Als ze broeden dan krijgen ze van mij nepeitjes.


Juffie (wildkleur pop), overleden 02-02-2008:
Juffie was een van mijn oudste valkjes. Ze vormde een koppel met Geelkop maar helaas is Geelkop in 2007 overleden. Juffie behoorde tot de oudere vogels in mijn volière met haar bijna 17 jaar.


Krullenbol (cinnamon opaline witmasker pop) overleden 02-03-2009:
Is een witmaskers opaline cinnamon pop van 2006. Ik heb haar 18 oktober 2007 gekregen en ze is meteen de buitenvolière ingegaan. Ze is een valkje die heel graag op zichzelf is, je zult haar dan ook niet gauw bij een ander valkje zien. Maar ze is erg ondernemend en actief. Ook heel erg mooi om te zien.


Dit waren dus de valkjes. De roodruggen, rosella's, grasjes en kwartels komen ook nog aan bord. Maar heb gisteren en vandaag dikke 6.000 foto's doorgespit... ;)

Groetjes

Mara

Anke

Hoi Mara,
Heeeee een nieuw boekje :)
Leuk hoor om al je valkjes weer eens op een rij te zien :)
Mooi gedaan met de randen om de foto's!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

mila

hoi Mara

leuk dat je een nieuwe boekje bent begonnen.
mooi zo om alles te zien en lezen wat voor vogels jeallemaal hebt gehad.

ik blijf je nu helemaal volgen...

groetjes
mila

Dierenfreackske

Hoi Mara, fijn dat je een nieuw boekje begingt, en ik ga je zeker blijven volgen hier ook. Hele mooie foto's en lijstjes er rond, prachtig he! Grtjs Ann  Mooie valkjes en vogeltjes heb je)



Mara

Roodruggen
Een oud koppel, erg versleten maar nog altijd in voor ondeugd. Beetje terughoudend en zeker niet gek op mensen.


Kleine Blauw - hemelsblauw en Grote Blauw - kobaltblauw
Een wat ouder grasje, wat stil maar uitermate nieuwsgierig net zoals de rest van de grasjes.
Lijkt op zijn moeder, een wat rustiger grasje maar wel een heel lief en ook uitermate nieuwsgierig naar wat er gebeurt.


Pasteltje - witpen geelmasker hemelsblauw dominant pastel
Vormt met Kleine Blauw een koppel en heeft in 2006 een nestje met 4 grasjes groot gebracht. Hij is niet echt een heel 'dik' koppel met Kleine Blauw, het liefste zit hij bij Citroentje en maken ze samen de volière onveilig.


Pipa - witpen geelmasker hemelsblauw dominant pastel
In alle opzichten het zusje van Pipo, ondeugend tot en met maar wel heel erg lief en nieuwsgierig.


Sparkle - albino
Persoonlijk mijn favoriete grasje, vooral vanwege de kleur. Jullie zullen het zo wel zien op de foto's.


Prins - witvleugel opaline hemelsblauw en Debbel - grijs dominant bont
(de twee grasjes op de voorgrond)
Prins vormt een koppel met Debbel, al jaren eigenlijk en hebben twee nestjes gehad. Uit het eerste nestje kwam een albino, helaas is deze maar 2 jaar geworden en hebben ze in 2006 een nestje gehad met 2 grijze grasjes.
Een heel lief popje, erg trouw en meestal dicht in de buurt van Prins. Ze begint langzaam los te komen en nieuwsgierig bij me te komen.


Donkergrijs grasje - opaline grijs en lichtgrijs grasje - opaline grijsvleugel grijs
Een echte tweeling onderhand, beide erg ondeugend, ondernemend en nieuwsgierig. Als er kattenkwaad uitgehaald moet worden dan zijn zij er als eerst bij.


Citroentje - mutatie onbekend en Snoetje (overleden), een blauwe Engelse grasparkiet.
Hij vormde eerste een koppel met Snoetje, een Engels grasparkietje maar die is vorig jaar overleden, Engelse grasjes worden schijnbaar nooit ouder dan 8 jaar, en zo lang had ik Snoetje dus al. Nu zit Citroentje alleen maar hij amuseert zich prima.


Overleden grasjes

Kop Toe:
Kop Toe is een opvanggrasje, is bij me gekomen als koppel met Oute, maar helaas is Oute een paar jaar geleden overleden van ouderdom. Kop Toe behoort ook tot de oudjes in mijn volière....


bobbie

Hallo  Mara,

Een nieuw boekje, bof ik even. Een goede opfrisserie foto's. ;D
Wat een beauties heb je toch zitten he. En wat veel leed heb je al meegemaakt als ik de lijst overleden vogels lees. :-\
Doet altijd zeer en mooi dat je ze hier noemt, zo vergeten we ze nooit. :)

Ik ga weer een deurtje verder. 8)

Je krijgt vast veel bezoekers in je nieuwe boekje. ;)

groetjes, Nel :)

Dierenfreackske

Hoi Mara, mooi mooi mooi , ik vind je voorstelling helemaal top!
Wat een stel mooi vogeltjes heb je toch in je mooi voiliere he!
Grtjs Ann



Caroline

Ik heb genoten van je leuke voorstelronde!!!!

Uiteraard kom ik je hier ook weer volgen!!  ;)

Groetjesssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hi Mara,

Leuk dat je opnieuw bent begonnen.
Je voorstelronde was ook erg leuk. Wat een werk is dat hè?

Veel plezier met je nieuwe boekje  :)

Groetjes,
Monky

lynette

Heey daar

Je heb echt een prachtige voorstelronde gemaakt en ik zie dat je ook druk bezig geweest ben met de PSP  ;)
Ook ik blijf je volgen  ;D

Groetjes Lynette


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

*~Jeanine~*

Leuke voorstelronde Mara.

Ik weer proberen om je boekje te volgen ;)

Liefs Jeanine

Agnes

Hoi Mara,

Leuk, een nieuw boekje.
Door de voorstelronde ben ik weer helemaal bij :)

Ik ga je zeker weer volgen in dit boekje!

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.