2 mei 2025, 18:36:38

Het Bonte Vogelparadijs

Gestart door Mara, 25 januari 2009, 16:00:28

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen

Haha, jullie zijn nog niet helemaal bij. Ik moet nog de rosella's en de kwartels doen, maar heb er even geen puf voor. Bah, wil niets lievers dan janken terwijl het met iedereen hier prima gaat. Voel me gewoon even belabberd.....Maar goed, er komen nog meer dagen. Wie weet, mss begin ik alsnog, moet me er gewoon overheen zetten en niet klagen.

Ik heb gisteren ook nog foto's gemaakt. Die moet ik nog bekijken en uploaden, maar ook die komen er nog aan.

Dank jullie wel voor alle leuke reacties.

Liefs

Mara

Mara

De rosella's:
Ze zijn erg moeilijk op de foto te krijgen, vooral de dames zijn erg moeilijk op de foto te zetten. Maar in elk geval, ik heb drie popjes en een mannetje.

Pino (man):
Pino is de enige man uit het nest. Hij is wel redelijk tam omdat ik hem met de hand heb moeten voeden doordat de pop van het nest afging toen de andere twee waren uitgevlogen. Verder is hij een scheetje, hij voert de oude roodruggen, zorgt voor de jongen en komt elke dag bedelen voor iets lekkers als ik in de voliere kom.

Twee rosella popjes, de oudste en een jong

Twee rosella popjes, beide jonge vogels

De kwartels:
In 2007 had mijn kwartelhennetje, Spooky, een nestje gemaakt waar eerst de buxus stond en daar had ze iets van 7 eitjes te leggen. Tja, de eitjes waren bevrucht en helaas is er maar een eitje uitgekomen...Daar heb ik wat foto's van, misschien wel leuk om te zien. Alleen de foto's van de kwartels zijn niet al te best, dus heb er ook niet zoveel van.

Spooky (wildkleur hen) en Ratchett (wildkleur haan, 2007)

Starscream (wildkleur haan), Spooky en Ratchett

White lightning (witte hen) en Witje (witte hen 2008)
Van hun heb ik geen goede foto's.....

Overleden overige vogels:
Jazz (zilveren hen, overleden)
*geen foto van*

Ander oud koppel roodruggen
*geen foto van*

Rosel (oude rosella man +/- 35 tot 40 jaar oud)

Oude rosella pop (tussen de 25 en 35 jaar oud)
*geen foto van*

Dierenfreackske

Hoi Mara,  mooie voorstelling hoor, en hele mooie en leuke lijstjes er rond, , lieve kwarteltjes ook! Grtjs Ann

bobbie

;D ;D ;D

Zie je de kwijl tussen mijn tanden doorlopen?

Wow wat een mooie foto's van mooie vogels.

;D ;D ;D

Daar ga je spontaan van kwijlen.

Doei, ik ga weer (even een slabbeltje halen :P).

Groetjes, Nel :)

Romy

Hoi Mara

Het is ontzettend leuk om zo'n voorstelronde van je volière te bekijken! Ik kan me wel voorstellen dat het ontzettend veel werk is, phoe!
Chapeau dat je dat kan opbrengen hoor!!

Groetjes
Romy

danielle

Hoi Mara,
Wat leuk dat je een nieuw boekje bent begonnen, die andere was inderdaad al erg groot he. Echt een super voorstelronde heb je hier gemaakt. Je voilere is echt zo mooi kleurrijk, echt mooie vogels heb je. Je hebt erg mooie foto's geplaatst.
Ik ga je hier uiteraard weer volgen!

hoe gaat het nu trouwens met Yella? Ik heb het niet allemaal gelezen.

Groetjes van Danielle

Mara

Hoi Ann

Dank je wel, de kwarteltjes zijn erg leuk en vooral als ze klein zijn. Natuurbroed kwarteltjes komen niet zo heel veel voor, want de meeste kwartels zijn geen goede ouders...Maar wel heel lief.

Hoi Nel

Ik had hier nog wel een slabbertje voor je liggen hoor, petekindje was hier vandaag, dus je had er wel eentje kunnen lenen. Maar dank je wel voor het compliment.

Hoi Romy

Ik moet toch iets te doen hebben? Ik kan niet de hele dag blijven poetsen en dergelijke dus moet wat doen. Ik vond dit eigenlijk wel leuk om te doen al was ik daarna wel doodmoe van de inspanning. Maar het was het wel waard. Nu is het ook makkelijker om tussendoor een voorstelrondje te maken want ik kan gewoon alles kopiëren en aanvullen. Lekker makkelijk.

Dank je wel voor het compliment.

Hoi Danielle

Dank je wel dat je me blijft volgen. Vind ik echt super. Je moet maar een keertje in het echt komen kijken!!

Met Yella gaat het gelukkig goed. Ze is erg levendig, klimt door de kooi, eet goed en is gisteren een half uur lang los geweest. Morgen krijgt ze haar laatste AB en dan is ze er van af. Ook bel ik morgen even om te vragen wanneer ik haar mag badderen en ik ben er over aan het denken om iets te gaan halen wat goed is voor haar, ik las ergens iets over Biobad....Maar het gaat dus gelukkig goed!

Liefs

Mara

Gerdy

Hoi Mara..

Leuk dat je een nieuw boekje bent begonnen..en wat is je voorstelronde genieten..je hebt hele mooie vogeltjes

gr gerdy

christa

26 januari 2009, 19:03:57 #23 Last Edit: 26 januari 2009, 19:48:11 by christa
ha mara
voor mij zeer handig dat je overnieuw begint hoef ik geen 365 pagina s door te lezen.
en die jonge kwartels..............................had ik ook een keer toen dacht ik dat ik last van muizen had!!!
maar zeer mooie foto s hoor.
groeten mij

Sally

Hallo Mara,

Wat een leuke voorstelronde van al je vogels. Fijn hoor, een nieuw boekje.
Ga je zeker weer volgen!

mar

Hoi mara
Mooie foto's met die randen eromheen heel mooi gemaakt , lief die jonge kwarteltjes zeg .Ik ga je weer ook hier weer volgen hoor

Groetjes marianne

Mara

Hoi Gerdy, Christa, Sally en Mar

Leuk dat jullie zijn komen lezen. Ik zal gauw nieuwe foto's plaatsen!!

Liefs

Mara

Dierenfreackske

Hoi Mara, ik ben benieuwd naar de volgende ..... ;D ;D ;D
Grtjs Ann

Kaatje

Hoi Mara,

Leuke voorstelronde heb je gedaan. Ik kom je in je nieuwe boekje dus ook weer volgen. Fijne dag vandaag.

Liefs, Karin

Kimm

hoi mara,

van harte gefeliciteerd! ik wens je een hele leuke fijne dag :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010