6 mei 2025, 16:22:52

Valke alleen, Heel druk??

Gestart door Fiona, 18 november 2003, 15:06:32

« vorige - volgende »

mastolk

Hoi Fiona,

Mooi valkje, wildkleur. Lijkt heel veel op mijn Pino. Pino heeft ook niet zo'n geel koppie. ook van het begin af aan niet...het is een popje.
Die geparelde waar was die ergens te koop!? Beetje in de buurt?! Wacht...ik stuur je wel een IM.
Gefeliciteerd met je aanwinst hoor!

Groetjes MArgrietha

Fiona

Hoi paul. nou zoals je misschien al gezien hebt hierboven is ie er al! Een grijze, geen idee of er verder nog een naam aan zit. Hij is dus grijs, met oranje wangetjes en ehm...veel zwart in de staart en dan veel witte puntjes/vlekjes voor mij lijken het pareltjes maar ben niet zo'n kenner.
DE echte geparelde had meer vlekken vond ik, en had witte vleugels met zwarte vlekken.

Ik ga morgen proberen een betere foto te maken. Dan kunnen jullie hem/haar bewonderen, ben nu aan het dubben voor een naam vind Tara wel mooi, maar ja straks is het een stoere kerel :-)

Gr, Fiona

Fiona

Grrrrrrrrr, ik ben opgelicht!  :-[
Toen we onze laatste aanwinst gingen kopen dacht ik in het donkere hokje al, wat een grote voor 10 weken. Bijna net zo groot als Pico.
Ik vertrouwde de boel niet eenmaal thuis. Vandaag kon ik bij een kweker terecht en het blijkt dat onze nieuwe aanwinst minimaal 7 mnd oud is ipv 10 weken!  :'(
Ook kende zij de man, en hij is een handelaar en geen kweker. Het valkje is heel wild en ik ben heel bang dat ik um never tam krijg!
Waar het mij om gaat is dat als ik een vogel koop van iemand die zegt dat die 10 weken is, het beestje ook om en nabij de 10 weken is.
Niet iedereen heeft er verstand van, maar je vertouwt iemand wel.

Die geparelde van 9 weken leek nog ouder!! Ik ben zeer boos en ga die man zo bellen!! (hij was niet thuis)
Ik heb er verdorie wel 25 euro voor neergeteld, verwacht ik toch wel iets anders.

Groetes, van een verdrietige Fiona

mastolk

Hoi Fiona,

Balen zeg dat je opgelicht bent! Echt stom dat een handelaar zo met dieren omgaat. DAt verwacht je toch niet.
Ik zou idd ook op de kennis van zoiemand af gaan. Nu heb ik zelf wel wat meer ervaring (inmiddels wel) met valkjes, maar het is wel heel erg balen.
Ik zou het zelf ook niet zo heel erg vinden als ze niet precies kunnen zeggen hoe oud ze zijn 10 of 11 weken maar dat hij dan zeker 7 maanden is! Dat kan echt niet!
Was je valkje wild toen je hem kreeg?! Of een beetje tam?
Als hij wel al wat tam is, bestaat er een grote kans dat je hem met HEEEEEEEL veel geduld toch wel tam kan krijgen. Maar het kost veel meer tijd, en dat heb je niet met een valkje van 10 weken.

Laat je weten hoe het gesprek met die man ging!? Ben heel benieuwd!

Groetjes Margrietha