5 mei 2025, 21:34:59

Valke alleen, Heel druk??

Gestart door Fiona, 18 november 2003, 15:06:32

« vorige - volgende »

Fiona

Ik hou niet van wachten en straks wil hij niet meer  :D
We zouden er eerst meteen 2 kopen, maar toen zei die kweker, doe er nu 1 en als het bevalt....daar ben ik dan uiteindelijk mee akkoord gegaan. Dus mijn man zei al we zouden het 3mnd aankijken en als jij dan nog wilt....:-)
Dus hoeraa. En omdat ik niet van wachten hou ga ik vanavond al kijken bij die jonkies van 7 weken. Ik denk dat ze niet lang meer met de hand gevoerd moeten worden en misschien dat pico wel kan helpen :-)
Enanders kom ik uiteraard hier voor jullie advies.
Bedankt!!

Groetjes, Fiona

mastolk

Hoi Fiona.

Dat je niet kunt wachten ken ik  ;D  :D  :D.
Ik wil zelf ook als het kan meteen een nieuwe erbij...of als ik een gezien heb...meteen halen hahahaah.
Waar je wel aan moet denken (en na moet vragen) is hoe vaak het valkje nog voeding krijgt. Want ik heb zelf een valkje met de hand opgevoed (hij was toen 5 weken) maar is na een week dood gegaan..van kropverzuring (staat info hierover opde site bij vragen over...) of een hersenschudding. Maar dat wens ik je niet toe hoor! Hij begon ook al zelf te eten toen hij weg mocht...maar toch!? Kwenie hoor, misschien was hij jonger dan ze zeiden? Ik weet het echt niet..ik had er geen ervaring mee.
Maar ga gewoon vrijblijvend kijken. en probeer echt goed te kijken hoeveel nestdons enz. het valkje nog heeft. En hoe groot/klein het is. En vraag hoe vaak ze het nog voeding geven...doen ze dat nog 3 keer per dag!? Dan is hij denk ik jonger dan 7 weken hoor! Let er goed voor op. Ik wil je echt niet bang maken...maar ik zou het zonde vinden als je volgende week moet melden dat je nieuwe valkje dood is.....waarschijnlijk door de handopfok snappie!?

Succes en veel plezier met het uitzoeken (vanavond ga je!?) nou laat maar horen of het wat geworden is!

Groetjes MArgrietha

Fiona

Hoi, ik heb nog even gemaild, (misschien leest ze wel mee hier hehe) maar ze moeten nog 4 keer per dag gevoerd worden. Dat is prima, voor 1 week daarna moet ik weer aan de slag dus. Ik neem aan dat je dat in 1 week toch wel kunt afbouwen, pico was tenslotte al zelfstandig aan het eten met 7 weken.
Het is inderdaad raar dat ze nog 4 keer per dag gevoerd worden.....dan zouden ze een week of 4 moeten zijn hooguit.

gr, Fiona

Fiona

Dit is echt raar, Ik mail naar die vrouw hoe vaak ze nog gevoerd moeten worden. Krijg eigenlijk geen antwoord, zeer kort.
Dan nog een keer, dan eindelijk dus dat ze nog 4 keer gevoerd moeten worden. Maar op mijn vraag hoe lang nog, en hoe dan, want ik heb niets in huis krijg ik alleen een 'ik leg het je vanavond uit' .
Ik nog een keer mailen, dat ik wil weten hoe lang nog, omdat ik over een week geen tijd heb om 4 keer te voeren en dan werkt het niet.
Krijg ik net weer een mailtje: daar hebben we het vanavond wel over.

Nou ja, als het niet uitkomt zeg het dan, maar geef me niet zo'n vaag antwoord of ik een klein kind ben of zo.
Ik heb er geen vertrouwen in eigenlijk. zucht.
uiteraard heb ik weer gemaild dat ik meer info wil hebben VOORDAT ik kom.

Toch nog even verder zoeken denk ik ...

mastolk

HOi Fiona.

Balen van die vrouw zeg! Ik heb toen ik Ieniemienie kreeg, er ook pap bij gekregen...en uitvoerige uitleg. Ze moest nog een voeding hebben, ik mocht dat thuis geven, maar zij wilden het ook nog doen. Ik heb gekeken hoe zij het deed. 'Volstoppen tot hij niet meer wilde', blijkt dit achteraf heel slecht te zijn. Je mag ze max 10 ml per keer geven.
En wat betreft de vrouw vreemd dat ze niet meer info wil geven, misschien wil ze dat je het valkje ziet en verkocht bent omdat kleintjes toch ook echte schatjes zijn hoor!
Maar nog even een ding...je zegt dat je verwacht dat ze binnen een week wel zelfstandig eten...tja...ik moest IEniemienie een week nog 3x voeden, daarna kijken of minder ging (dat ging) ik gaf hem twee ker per dag nog voeding...maar 4 keer is best vaak hoor. En per keer ben je ongeveer 30 min. bezig met alles klaarzetten, voeden en opruimen enz. Duurt wel ff.
Helaas zal ik als ik jou was...toch ff verder kijken. Deze vrouw komt me niet zo betrouwbaar over. En laat ze anders gewoon zeggen dat ze geen tijd heeft. Heb je dat al gezegd?! Dan weet je waar je aan toe bent!

Succes, en be benieuwd hoe dit verder loopt!
DOEI Margrietha

Lique

19 november 2003, 19:14:06 #20 Last Edit: 19 november 2003, 19:16:28 by Angelique
Hoi Fiona,

wouw, gefeliciteerd, dat je je man hebt overgehaald.
En nu maar op zoek gaan he.
dit is er bijvoorbeeld:

Regio: Zuid-Holland

Regio: Noord-Holland

Regio: Zuid-Holland

Fiona

Hi Lique, ja die heb ik gezien, ik vond die foto zo zielig. Ik dacht als je er 1 wilt verkopen maak dan een goede foto.
sliedrecht is redelijk in de buurt van den haag, maar bel er 1 strakkies iets dichter bij. Ik denk dat ik die andere af mail ik heb er een slecht gevoel bij, ziellug voor de beestjes maar ik heb geen tijd om ze 3 keer per dag te voeren en de antwoorden zijn me te vaag allemaal.
Thanks !

Fiona

ik zie nu pas die andere 2, die onderste zag ik op marktplaats , die andere is te ver weg :-(
Rotterdam is niet prettig om in te rijden, enne, mijn man moet rijden, kind van 2 dus ook mee want ik zelf zit thuis met gordelroos :-(

Gr, Fiona

Lique

Hoi Fiona,

Ja., leuk dat je vanavond gaat kijken naar een valkje.
Ik heb er nog 2 bijgezet.
De 2e klinkt wel leuk. en je krijgt er een kooi bij.
Maar eerst maar eens afwachten, op vanavond, misschien klikt dat wel heel goed, en besluit je om die te nemen.

Groetjes Lique
en heel veel succes.

Henry

he fiona

ik heb je een im gestuurt kan je die even lezen misschien heb ik een oplossing :D

henry van ellinkhuizen

Fiona

dank je wel henry, heb een bericht terug geplaatst.
Ik heb vanavond een afspraak dicht bij :-) er is nog een grijze van 10 wkn , en een geparelde van 9 weken.

Ik heb de dame in den haag afgemaild en gezegd dat ik er geen vertrouwen in had omdat ik van die vage antwoorden kreeg, ik koop tenslotte geen oude stoel, maar een levend weesje.
Ik zal vanavond een foto plaatsen van de aanwinst als ik de kans krijg. :-)

En nogmaals heeeeeeeeeeeel erg bedankt, wereld forum!!
Groetjes, Fiona

Henry

he fiona

we zijn hier om elkaar te helpen hoor als er wat mnet je valkje is hoor.

henry van ellinkhuizen

mastolk

Hoi Fiona.

GAAF EEN GEPARELDE. Daar zoek ik al een tijdje naar. Ik heb nu een wildkleur, een witmasker, twee lutino, 1 chinamon en ik wilde al heeeeel graag een geparelde.
Nou succes met uitzoeken, en beterschap (ik las dat je gordelroos hebt!? vervelend zeg).

Foto's plaatsen hoor!! Als het wat word, ben heeeeel benieuwd.  :)  :)
En wat Henry al schreef, we zijn op de site om elkaar te helpen. Zo heb ik ook al heel wat vragen gepost en beantwoord gekregen!

DOEI Margrietha

Fiona

Nou de geparelde hebben we laten zitten, dus als je um nog wilt Margrietha  moet je maar een gil geven :-) (dat is zeer waarschijnlijk een man overigens)

Ik doe er een foto bij, maar helemaal duidelijk is die niet. Hij zit nu in zijn kooitje en wil hem even laten wennen aan alles, ik beloof snel een betere foto te plaatsen!

Een naam heeft hij/zij nog niet. Het was niet helemaal duidelijk of dit een pop of man is dus, de gele vlekjes op de wangen zijn nog niet duidelijk zei de man tegen me.
Over een naam moeten we even gaan denken, ik zal even struinen hier in de namen lijst.

Hij heeft wel allemaal kleine puntjes op zijn vleugel/staart zitten overigens.
Groetjes, Fiona

Paul

Hoi Fiona,

Wat goed dat je er eentje bij mag nemen :-)
Als valkjes met de hand grootgebracht worden eten ze meestal ook pas later zelfstandig met ongeveer 8 weken maar mijn jongen die door de ouders worden gevoerd eten bijna allemaal al met 6 weken.
Ik heb momenteel ook jongen van 3 weken en verwacht dat die met ongeveer 3 weken al helemaal zelf eten :-)
Waarschijnlijk zijn ze  wildkleur dus grijs met gele kop en oranje wangen..
Het leukste is natuurlijk 2 verschillende kleuren bij elkaar als je er eentje bijneemt.
Ik ben benieuwd wat je erbij gaat nemen :-)

Groetjes, paul