6 mei 2025, 21:01:39

hier een foto van koppie

Gestart door luukluuk, 20 november 2003, 19:02:06

« vorige - volgende »

luukluuk

hier heb ik een foto voor je gemaakt van hem /haar
gr Margot

Kolkkie

Hoi Margot,

Zo te zien is het een mannetje. Ik zie geen parels meer en het kopje is mooi wit. Dus ik ben er zo goed als 100% zeker van dat het een mannetje is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

luukluuk

geloof niet een echte mooi he ,haha ik moest hem zo klein doen anders pakte ze hem niet

gr Margot

Mandy

Ik zag net ook foto's bij gevonden/vermist, wat je elders al uit legde, en het is een cinnamon witmasker man, een hele mooie ook. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

luukluuk

okee ,nu weet ik ook waarom het niet zo goed gaat in het hok
twee mannen en een vrouw
bedankt voor de moeite
gr Margot

Tara

Hoi Margot,

ik gebruik een goeie manier en de foto's blijven er echt mooi op staan. Mijn manier is als volgt: De foto openen in Paint, je zorgt er voor dat je kan selecteren (dat selectierechthoekje) en je selecteert je valk. Dan ga je met je rechtermuisknop in de geselecteerde valk klikken op kopiëren. Dan ga je naar bestand en Nieuw. Dan plak je en zorg je er voor dat je geen witte rand hebt. En dan opslaan als ... dan kan je kiezen en je hebt 'm zo klaar als wat :). De valk staat er lekker mooi op.

Het is overduidelijk een mannetje, en voor zo ver ik kan zien is hij ook echt mooi. 2 mannen en een popje kunnen best goed gaan hoor, hier heb ik verdorie 6 popjes en 12 mannen :-/. Het is maar in de kweekperiode dat ze wat ruwer kunnen worden. Maar vaak kunnen ze elkaar niet uitstaan ... Maar soms is het toch mogelijk.

Groetjes, Tara

luukluuk

Hoi Tara
ik doe mijn foto,s altijd met psp 8 en meestal lukt het ook wel goed ,maar hij was net te groot toen ging ik hem nog kleiner doen en toen was hij zo klein best wel jammer hoor

Tara

Ooh wat een schattige foto :).

Je hebt meerdere keuzes om te gebruiken, ik gebruikte dan Photo expres ofzoiets, maar dit vind ik wel beter, de foto's komen mooier uit enzo.

Het is echt schattig die foto, met dat valkje op je kindje, echt top zeg ;)

luukluuk

dankje !
dit is het valkje wat gevonden was in Friesland en ik dacht dat het mijn kiki was ,maar wat niet het geval was ,en toen mocht ik hem toch hebben ,lief he
het is echt een heeeeel lief beestje
en als hij op je schouder zit en je bent aan de tel dan heeft hij het grootste woord hele verhalen
van koppiekrauw tot hallo
gr Margot

mastolk

21 november 2003, 14:42:29 #9 Last Edit: 21 november 2003, 14:42:57 by mastolk
Hoi Mariska,

weer een nieuwsschierige vraag van mij; (had ergens anders ook al weer iets bij gepost)
Jij schreef ; Ik zie geen parels meer en het kopje is mooi wit.

Is het zo bij witmaskers dat als ze geen pareltjes hebben het mannetjes zijn? Elmo hier is nl niet gepareld (we kregen hem toen hij 11 weken was, en had geen parels) en heeft een heeeel licht grijs koppie (was al zo toen we hem kregen). Is dit dan een pop of een man? Zelf denk ik een pop. Maar omdat hij geen parels heeft of gehad heeft.
Of is het zo dat als hij parels heeft, het een geparelde witmasker is!?!? Ben ik gewoon ff in de war met deze twee mutaties?!
Ik denk zelf trouwens dat Elmo een vrouwtje is, komt weinig geluid en machogedrag uit!

Ik kan helaas geen foto toevoegen(staat wel foto van Elmo op onze site, zie hiernaast)...programma moet NOG STEEDS geinstaleerd worden. Tja...dat heb je met een man die it-er is he?! Hahahah, net als de kraan die altijd lekt bij de loodgieter....  :D

Groetjes MArgrietha

Tara

Hoi Margrietha,

nee, een geparelde witkop verliest zijn parels als het een mannetje is. Een gewone witmasker krijgt een witte kop als het een man is. Dus een volwassen geparelde man (zonder parels) en een gewone witkop man lijken erg goed op elkaar :). Geparelde popjes behouden parels en gewone witmasker popjes blijven grijs.

Groetjes, Tara