Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Desire,

zo, je bent lang bij Feld geweest zeg :o Hopelijk ben je nu een stuk wijzer geworden.
Wat de kropnaald betreft, op deze leeftijd is dat niet zo moeilijk omdat ze zelf de kropnaald al een beetje 'inslikken'. Ik heb het ook gedaan en zelfs mijn moeder met reuma (geen kromme handen maar wel pijnlijk) heeft met de kropnaald gevoerd. Het lijkt enger dan dat het is. Ik vond het zelfs makkelijker als gewoon voeren, omdat je gewoon langzaam door kunt spuiten en de bekjes worden niet smerig :)
Abbenes is 100 km bij mij vandaan, is wel een beetje erg ver :-\

Roxy

Hoi Desiree,

Ik kom ook even bij je kijken. Jeetje wat een verhaal zeg. Ik hoop dat het allemaal goed komt met je valkjes, en dat het inderdaad aan de leeftijd ligt. Ik vond vooral Mystic er al erg jong uitzien op de foto. Wel vervelend dat die kweker over de leeftijd heeft gelogen.

Groetjes Roxanne

kenay86

rianne, als het nodig is (feld dacht zelf van niet) dan maakt het me totaal niet uit waar ik heen moet rijden.. zelf durf ik het echt niet.. ik ben al bang als het spuitje te ver naar binnen gaat dat ie stikt ofzo :s en feld zei dat hij het ook wel kon doen, maar dat ie dan toch de rekening moet sturen en dat zal dan niet zo zuinig zijn.. vindt het niet erg om ervoor te betalen, maar ik denk niet dat ik er bij feld afkom met 100 euro ofzo ;) ach, ik hoop dat het niet nodig is allemaal, maar vondt het wel belangrijk om dit te vermelden :)

en ik ben zeker wel wijzer geworden.. weet nu zo ongeveer waar ik op moet letten bij het schatten van de leeftijd enzo en zie nu ook wel dat mystic in ieder geval nog te jong was om weg te gaan bij de ouders.. hij zou pas voor de helft zelf eten zeg maar en moet hem dus het meeste bij voeren.. Yenthe zou voor 3 kwart zelf kunnen eten en zou hem ook minder kunnen geven maar door het gewicht is het wel noodzakelijk om nu goed bij te voeren..

dank je wel voor je berichtje :-*

hey roxanne,

Ik heb geprobeert de kweker te bellen odnerweg naar huis.. die geeft helaas neit thuis.. misschien aan het werk ofzo dus probeer het na het eten nog een paar keer.. ben erg benieuwd naar wat zij hiervan vinden en of ze al vaker valkjes hebben weg gedaan met deze leeftijd.. ten eerst kan ik ze dan waarschuwen voor het feit dat ze dan veel te jong zijn, en ten tweede kan ik dan even een hartig woordje erover spreken dat ze hebben gelogen over de leeftijd  >:(

Kimm

hoi desire

toch maar goed dat je nu gegaan bent he! het was zo ook niet goed gekomen. nu weet je tenminste waar je aan toe bent en hoe het in elkaar steekt  met de valkjes.

nu nog afwachten op de uitslag, ik ben erg benieuwd. als dit allemaal goed is,dan zal het zeker goed komen!

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Wat hadden de mensen te vertellen waar je deze beestjes véééééél te jong gehaald?? Je zou toch bellen??

Ben ik wel heel erg benieuwd naar.

Sterkte er mee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

haha jij eet zeker erg vroeg caroline?:D ik ben net klaar met eten dus even een sigaretje en wat drinken en dan zal ik opnieuw bellen.. vanmiddag namen ze niet op..

kenay86

hoi kim,

ik ben ook wel blij dat ik geweest ben.. het is nu inderdaad nog afwachten wat het bloed en mest doet van ze.. ben erg benieuwd of ze iets onder de leden hebben.. nu wordt er in ieder geval uitgebreid naar gekeken en ben heel hard aan het duimen dat ze niks hebben of in ieder geval niks ernstigs.. ben ook erg benieuwd wat die mensen te zeggen hebben, net als caroline ;) ga ze maar eens bellen, ze zullen nu wel niet meer aan het eten zijn toch? normaal gesproken zijn de mensen nu wel klaar met eten :P zo niet dan hebben ze pech :D

groetjes Dees

Kaatje

Hoi Desire,

Weet je nog dat ik bij mutaties vroeg of dit een papvalkje is geweest !? Ik ben toen ook in de maling genomen en ik vond mystic er al zo fragiel uit zien  :-\

Ik ben ook ontzettend benieuwd wat de kwekers zullen gaan zeggen, en hebben hun geen ervaring met een kropnaald !?

Wat is nu de bedoeling, gewoon blijven pappen op de manier zoals je nu doet of moet het eigenlijk vanaf nu met een kropnaald !?

Wat bij mij door het hoofd schiet als ik kropnaald hoor, is dat dit erg precies moet omdat anders het valkje in je handen komt te overlijden en er best wel gevaren aan kleven.

Tenzij je ervaring hebt. Welke pap heb je !? Ik heb toen de harrisonpap gegeven en dit lijken net kleine zachte pellets als je het via een drupje uit het spuitje komt, .... zo gaf ik Paco eigenlijk drupje voor drupje !!

Oja, ... wat ik nog vergeet te vragen is, mijn vorige valkje Ricco die overleden is, is toen ook gewiekt. We zaten in Centerparcs toen we onverhoopt naar Feld moesten, Feld beweerde dat wieken aan 2 kanten niet goed is en hij het altijd aan 1 kant deed, hoe is jouw valkje gewiekt !?

Sigaretje gesmaakt !?

Groetjes, Karin

Anja

Ik vind het allemaal heel erg voor je valkjes. Dit leed had ze bespaard kunnen blijven als de kweker ze niet zo vroeg had verkocht.

Wat dan weer de volgende vraag naar boven haalt:

Wist jij dat de valkjes niet zelfstandig waren? Zo ja waar begin je dan in godsnaam aan.

Ik ben benieuwd wat de kweker te zeggen heeft.

Ik hoop dat je valkjes er goed door gaan komen.

liefs Anja

Patries

pff jemig.. lekker is dat weer.. vraag me af wat de kweker ervan te zeggen heeft!

Succes hea!
xPatriies

bezoek ons Dagboekje eens!

kenay86

nou ja zeg, ze gooien gewoon de hoorn erop :o

ze zeggen dat ze de jongen nooit goed in de gaten houden wanneer het ei is gelegd en wanneer ze uit zijn gekomen en ze verkopen ze wanneer ze uit het blok komen :o toen ik zei dat het wel verstandig was het in de gaten te houden of ze in ieder geval volledig zelfstandig zijn en ze geen voer meer vand e ouders krijgen toen werd ze boos en zei dat het al klauwen vol met geld kost :o waarom neem je dan in godsnaams dieren? :o als mystic maar een paar dagen uit het blok was dan zou ie dus inderdaad 5 weken wezen ongeveer? :o jemig schrik hier wel van hoor :( toen er opgenomen was en ik had verteld dat ik mystic en yenthe bij ze gekocht had toen hoorde ik op de achter grond al 'ojee'.. voelt totaal niet goed :(  

toen ik vertelde dat ik vandaag bij de vogelarts was geweest omdat ze zo licht van gewicht waren toen zei ze dood leuk dat het mijn probleem was  :censuur wat een rot mensen heb je toch.. ze hebben schijnbaar enkel die vogels om er geld mee te verdienen  >:(

weet ook niet zo goed wat ik er nu mee aan moet eigenlijk :s

hey karin,
misschien vat ik het verkeerd op, maar ik heb je zeker niet in de maling genomen hoor wat betreft mystic en yenthe.. ik ken me inderdaad nog herinneren dat je dat vroeg, hij zat ookz eker niet aan de pap, hij zat bij zijn ouders in een voliere en werd schijnbaar dus gewoon nog gevoerd door de ouders.. feld zei dat ie al wel wat zelf at omdat ie wel al zelf van de zaadjes at hier thuis..

ik heb geen eens tijd gekregen om hun te vragen of hun ervaring hadden met kropnaalden voor het geval dat.. ze was nogal boos dat ik haar 'stoorde' met MIJN beesten :| sorry hoor, ik wilde alleen maar vragen of ze wist hoe het zat en of ze misschien niet wist dat ze niet zo vroeg mee naar huis mochten met de nieuwe baasjes... schijnbaar was dat al veel te veel

ik moet de kleintjes blijven pappen met de spuit/lepeltje net wat het beste gaat bij ze en ik denk dat dat het lepeltje wordt, want ze moeten van beide niet echt iets weten maar de lepel gaat toch ietsje beter... de kropnaald is enkel wanneer het echt niet gaat met het pappen.. ik vertelde feld namelijk dat het gisteren en vanochtend een groot gevecht was om wat pap binnen te krijgen.. ze willen gewoon niks ervan weten.. maar ik moest het nog wel proberen, de aanhouder wint, maar als het niet lukt om minstens 2 mililiter pap naar binnen te krijgen dan moest ik met de kropnaald gaan doen, en het leek hem dan verstandig om dat door iemand te laten doen die er ervaring mee had..

ik gebruik nutribird A21

hoi Anja,

neej ik wist zeker niet dat de valkjes niet zelfstandig waren, anders had ik ze vanaf het begin al wel gepapt.. ik denk ook niet dat je terug hebt gelezen, anders had je gelezen dat ze eigenlijk te veel aten voor hun doen ;) als ze niet aan de zaadjes hadden gezeten was het belletje waarschijnlijk al veel eerder gaan rinkelen.. nu kwam ik er achter doordat ik ze op de weegschaal had gezet en iks chrok van het gewicht..

Rianne

Sja, ik had er ook geen ervaring mee tot 2 weken geleden geloof ik. En je krijgt ook geen ervaring als je het nooit probeert. Een naald is geen scherpe naald maar meer een hele dunne tuit met een bolletje er aan, dus je kan niet gauw iets stuk maken. De luchtpijp is erg smal, hier kom je niet zo maar in.
Probeer het anders een keer 'droog'. Dus zonder voer, alleen de spuit met naald en kijk hoe het valkje reageert. Bij mij vrat ie de naald zowat op ;)

kenay86

mwja, maar het is gelukkig nog niet moeten he met die kropnaald :) dat is pas als ie nodig als ie meer als 2 gram afvalt en dus onder de 37 gram komt.. dan moet ik het gaan doen, maar zonet woog mystic al 40 gram, 3 gram aangekomen dus :) en ik ga het gewoon nog een paar keer proberen met de spuit en lepeltje.. ik hoop gewoon dat ze uiteindelijk hiervan/uit gaan eten.. en een beetje dwang mag toch ook wel? neem aand at ikz e niet zomaar moet laten gaan als ze zich omdraaien en niet naar de pap omkijken ;) de aanhouder wint :D

Caroline

Ja, het is hard en balen en in en in triest voor die kleine onschuldige beestjes ..... dit is waar we je allemaal voor wilde behoeden toen we je waarschuwde voor al die vreemde en ongure adresjes waar je je valkjes haalde .... eerst verlies Mojo, nu bestaat dezelfde kans voor Mystic en Yenthe .... de volgende keer neem je één of andere zwaar besmettelijke ziekte mee naar huis en ben je al je vakljes kwijt.  :-\

Meis meis meis, heb hier a.u.b. van geleerd en ben in de toekomst voorzichtig als je weer een valkje gaat halen. Informeer eerst goed, neem eventueel als je er zelf niet voldoende verstand van hebt, deskundige mee of haal alleen nog bij een vertrouwde kweker een valkje.

Ik had me voorgenomen om in je "ouwe" boekje niet te reageren op Mystic maar mijn eerste reactie bij het zien van Mystic en Yenthe was ook: die zijn nog niet zelfstandig.

Werkelijk schandalig .... baby valkjes als zijnde zelfstandig verkopen terwijl ze net uitgevlogen zijn.  :o Ik heb hier valkjes die voor ze 4 weken oud zijn al uitgevlogen zijn, integenstelling tot andere snelle eters (6 weken) kunnen deze zelfde valkjes pas zelf eten met 7 - 7 1/2 week. Moet je nagaan uitvliegen met 4 weken min 2 dagen en nog zeker 3 weken niet zelf kunnen eten .... ja .... dan vallen ze af, veel af. Eerlijk gezegd hebt je nog mazzel dat ze er nog zijn.  :-\

Deze manier van verkopen is nog erger dan papvalkjes verkopen .... dan zeggen er tenminste nog bij dat het valkje nog pap moet.

Terug komend op je vraag maar dat weet je waarschijnlijk wel aangezien je een verleden hebt met handopfokervaring  ::) .... bijna alle valkjes moet je eerst onder dwang beginnen te pappen, sommige zelfs altijd  :-\ er is geen één valkje wat zomaar een spuitje of lepel in zijn snaveltje neemt en dit lekker gaat zitten leegpeuzelen. Ze zullen dit allemaal moeten leren.

Dus nee hoor, jij hoeft het zeker niet toe te staan dat ze na één hap wegvliegen, je mag ze gewoon onder dwang voeren.

Hier vliegt er geen één weg als ik pap geef. Eerst eten dan spelen, dat telt voor mijn kinderen, dat telt ook voor mijn valkjes.  ;)

Heel erg veel sterkte met deze zware klus.

Hopelijk vindt Dr. Feld niks in het bloed en de mest .... dan hebben ze nog een redelijk kans om in ieder geval op te groeien tot mooie grote valkjes.

Als ik jou was zou ik ze zeker Calcitat erbij geven, dit verkomt dat ze straks een kalktekort hebben.

Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

hey caroline,

zo'n onguur adresje was het niet, althans, dat dacht ik.. maar ik snap dondersgoed wat je bedoelt hoor en heb vanmiddag ook besloten nooit meer valkjes te halen bij geen bekende mensen.. voorlopig komen er geen vlakjes bij, de grens is echt berijkt nu..  maar mocht ik in de toekomst wel valkjes erbij nemen dan wordt het zeker niet meer via marktplaats of zogenaamde kennissen van andere..

je hebt het over calcitat, maar samen met de medicijnen yakult en druivesuiker zoud it te veel worden voor ze.. ze moeten al zoveel aansterken en de lichaampjes moeten natuurlijk ook wennen aan die medicatie.. ik neem aan dat ik na die druppels wel calcitat moet gaan geven.. ik zal het vragen aan feld maandag of ik dit inderdaad na de medicatie moet geven :) ik zal ook vragen of er misschien in dit medicijn al iets van kalk zit.. want wil straks geen valkjes met vergroeide pootjes ofzo door kalk te kort.. ga het gelijk op mn beeldscherm plakken (het briefje) zodat ik het niet kan vergeten..

dank jullie wel allemaal :-* ikz ie goed in dat ik foute dingen heb gedaan.. zal me zeker nog een aantal keer omdraaien voor ik dit 'vergeten' ben.. vergeten zal je het nooit, dit heeft zeker wel mijn beslissingen ind e toekomst veranderd en zie heel goed in hoe jullie mij geprobeert hebben te helpene n te waarschuwen, en ik zag enkel maar de dingen fout in en dacht dan weer dat jullie het anders bedoelden.. mijn excusses hiervoor en zal hier zeker voortaan goed op letten.. ik probeer mijn fouten nu zo goed en zo kwaad als het kan recht te zetten door voor deze 2 extra zorgt te bieden en ze zo snel mogelijk weer gezond te krijgen..

groetjes Dees