Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

Rianne

Druivensuiker en yakult zijn geen medicijnen. Let op met druivensuiker, hier krijgen ze energie van. Energie betekent bewegen en bewegen is afvallen. Alleen geven als ze slecht reageren op de omgeving.

Kimm

hoi desire,

veel succes en sterkte met het pappen! het komt vast goed.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

kenay86

lieve rianne, feld zei dat ik door het water dat in de kooi staat zoveel druivesuiker moet doen dat het niet niet meer oplost en dus zakt naar de bodem van het bakje..  

ik weet dat druivesuiker en yakult geen medicijnen zijn, maar toch vraag ik het liever eerst aan feld voor ik zomaar calcitat ga halen hier bij de dierenarts en het straks fout is om het ebrij te geven.. zoals ik al zei zit er misschien ook wel iets voor de kalk in eht medicijn wat ik nu moet geven.. ik vraag het maandag of dinsdag gelijk wanneer hij belt met de uitslag van de onderzoeken..

ik doe nu precies wat feld heeft gezegt.. dan kan ik niks verkeerds doen :)

♥Debby♥

zoveel druivesuiker?? wauw.. die stuiteren straks de kooi door.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

kenay86

ik moest dit tot ik telefoon krijg van feld doen.. even een stoot zei hij om ze erdoor heen te helpen.. waarschijnlijk mag ik na het telefoontje weer normaal water neer zetten :)

Kimm

hoi desire,

hoe gaat het hier? gaat het goed?

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Kaatje

Citaat van: kenay86 op 24 oktober 2008, 19:58:30

hey karin,
misschien vat ik het verkeerd op, maar ik heb je zeker niet in de maling genomen hoor wat betreft mystic en yenthe.. ik ken me inderdaad nog herinneren dat je dat vroeg.

Hoi Desire,

Zo bedoelde ik het inderdaad niet, dat je mij of ons in de maling zou hebben genomen.

Ik bedoelde dat ik zelf ook in de maling ben genomen,

Dit was dus Rico, een valkje wat ze mij verkocht hebben als zelfstandig valkje, en 8 a 9 weken oud was volgens de kweker. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als bij jou, Rico was dus helemaal nog niet zelfstandig.

Hij heeft nog 2 maanden geleefd en door hem van alles te geven van de beste kwaliteit heeft hij het nog zolang vol gehouden, maar dat was telkens een opleving, uiteindelijk heeft hij het niet gered  ::)

Groetjes, Karin

kenay86

Mystic woog 40 gram vanochtend en yenthe woog 54 gram :) ze zijn dus op gewicht gebleven en mag nu dus 0,5 ml meer aan pap gaan geven.. ook heb ik vanmorgen gelijk feld gebeld over die vraag met het kalk.. ind it medicijn zit geen kalk en ik moet als ik hiermee mag stoppen over stappen opd e calcitathet pappen gaat al iets makkelijker ze leggen zich er al snel bij neer dat ze eerst moeten spelen.. de eerste paar keer was echt een heel gevecht en had het nog nooit op zo'n ergen manier mee gemaakt, maar heb dan ook nog nooit pap valkjes gehad van deze leeftijd.. Yenthe kan heel netjes eten maar mystic zit altijd helemaal onder.. na het schoonmaken van de bekkies gaat yenthe dan ook nog de overgebleven restjes uit de veertjes van mystic halen, dat is echt een heel lief gezicht :) om 5 uur is de volgende voeding weer en ben benieuwd wat ze vanavond wegen.. ik merk wel dat nu ik ze bijvoer ze veel minder met hun snaveltje in het bakje met zaadjes zitten.. mystics kropje is regelmatig helemaal leeg terwijl dat hiervoor nooit was.. maar het gaat goed en daar ben ik reuze blij mee!

groetjes Dees

Patries

hey hey!

jemig,, wat een goed bericht  ;D echt fijn dat je nu verbetering ziet!  ;D

ze komen er vast en zeker allebei weer bovenop!
Hoe eel wegen ze nu ondertussen?

Gr. Patries

bezoek ons Dagboekje eens!

*Esther*

Zo heej, hier is veel gebeurd in mijn vakantie weekje!
Succes met de twee ukjes!

gr Esther

Roxy

Hoi Desiree,

Het gaat de goede kant op, ik hoop dat ze aan blijven komen en dat ze goed gezond worden en blijven. Maar je bent op de goede weg.

Groetjes Roxanne

kenay86

hier gaat alles goed.. Mystic is wel weer 2 gram afgevallen, en ik moet nu dus vaker gaan voeren en niet meer kwa ml.. ook gaat het pappen nu steeds makkelijker en merk ik dat mystic alleen nog maar savonds aan de zaadjes zit.. met de 2 kleinste gaat het dus wel goed :)

met de andere vogels gaat het ook erg goed :) Stitch heeft het bedel geluidje van Kenji overgenomen en we worden er nu soms echt gek van wanneer ze dit allebei tegelijk doen.. ze gaan nu heel goed om met dat ze gekortwiekt zijn ik heb alles in klim berijk gezet en heb overal in de kamer strappetjes staan en hangen zodat ze gewoon overal bij komen :) Nala is nog steeds zo fel als voor het kortwieken, maar het kost nu ook zoveel tijd om voor de kleintjes te zorgen dat ik niet zoveel tijd vrij heb om met nala te gaan zitten.. ik voer op het moment zo'n 6 keer per dag omdat yenthe minder voedingen nodig heeft dan mystic en dat vergt dus echt veel tijd, en ondertussen ook het huishouden draaiende houden gezien mijn ouders nog lekker opd e camping zitten :) savonds neem ik enkel nala nog bij me nadat ik de rest terug in de kooi heb gedaan dan verplicht ik haar gewoon om bij me te zitten en ja, een paar gaatjes in mn vingers zijn daar de dupe van geworden, maar ik hoop toch dat ik haar straks gewoon rustig op mn vinger kan laten stappen en op die manier terug de kooi in kan zetten.. meer tam hoeven ze van mij niet te worden.. natuurlijk ga ik dat wel proberen, maar ik denk niet dat dat gaat lukken bij nala :)

Zodra ik wat meer tijd heb zal ik weer eens foto's maken, want ik weet zeker dat jullie dat wel leukz ullen vinden, maar ook dat schiet erbij in door tijd te kort.. ze zouden eigenlijk een dag van 48 uur moeten hebben :D

De voedings tijden van beide liggen nu op:

mystic: 7, 11, 15, 19, 23 uur
yenthe: 7, 12, 17, 21 uur en als ie wil krijgt ie om 23.00 uur nog wat mee te snoepen van mystic ;)

snachts ga ik ook 2 keer eruit om te kijken hoe het gaat.. meestal liggen ze dan lekker te slapen en tillen even hun koppie op uit hun veren pakje en kijken me dan aan alsof ze willenz eggen dat alles goed gaat.. dat doe ik niet omdat het moet, maar omdat ik het zelf graag wil.. het stelt mij een beetje gerust :) zelfs als ikd e wekker niet zet wordt ik uit mezelf wakker en kan dan niet eerder slapend an dat ik even heb gekeken bij de kleintjes :)

dank jullie wel voor de lieve berichtjes :-* ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden en jullie horen natuurlijk gelijk als ik morgen of overmorgen de uitslagen heb van feld :)

Groetjes Dees

kenay86

jaaa Yenthe zit aan de 56 gram :D en mystic aan de 42 gram :D vanmorgen wilde ze allebei niet op de weegschaal dus vandaar nu pas de gewichten ;) heb goede hoop dat het goed komt.. ik hoop alleen nog heel hard dat ik morgen een positief telefoontje van feld krijg dat er niks aan de hand is..

Feld zou nu op alles controleren dus als er niks uit komt zouden ze naar de kamer kunnen verhuizen inplaats van het ongezellige voorzoldertje :) ze blijven natuurlijk wel apart in een kooi ;) ben benieuwd hoeveel ze vanavond wegen en of er al weer iets is bij gekomen aan grammen :) beide krijgen nu per voeding 5 ml :)

Kirsten

Hoi hoi

Jeetje meid, je hebt er je handen vol aan  :-\
Dat van die druivensuiker weet ik nog. Ik vroeg Feld toen een keer hoeveel je mag geven. Hij vertelde toen ook dat je niet kan overdoseren en je zolang je nog een beetje kan roeren het mag haha
enehh niet op de weegschaal willen? ik heb ook dat probleem :P :D hahaha

Ik duim dat je morgen goede uitslagen krijgt  :-*

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

kenay86

de druivesuiker ben ik inmiddels ook mee gestopt.. ze zijn allebei hartstikke goed actief en zie zelf het nut er niet van om zoveel druivesuiker te geven.. even een stootje okey, maar zoveel dagen :o zodra ik merk dat ze maar iets minder actief zijn doe ik gewoon een theelepeltje door het bakje heen ofzo, maar zeker niet meer zoveel :)

dank je wel voor het duimen, ik hoop dat het helpt, maar ik krijg steeds meer het idee dat het gewoon aan de leeftijden heeft gelegen..

ik had die kweker nog gemailt, maar helaas geenr eactie op terug gekregen, jammer ik wilde ze gewoon waarschuwen..

nu is het even tijd voor mezelf, even snel douchen en een spelletje doen met mijn broertje en dan weer pappen :)

ben erg blij dat het zo goed gaat met ze, ik was even bang, ook door de berichtjes hier, dat ze het niet zouden halen.. maar het lijkt nu toch de goede kant op te gaan en we gaand an ook stug verder :)