Kenay's dagboekje >> eitje 2 geboren..

Gestart door kenay86, 19 oktober 2008, 17:17:31

« vorige - volgende »

Kimm

fijn dat het zo goed gaat hoor. super!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

•=Bonnie=•

Ik zou ook stoppen met die druivensuiker, da's helemaal niet goed voor ze. Even een boost om ze te helpen is okay maar zeker niet als onderhoud middel. 

Maak nog eens wat fotootjes van ze en van je andere nieuwe aanwinsten :)

kenay86

hey bonnie, ja ik moet nodig foto's maken, maar daar heb ik het nu echt te druk voor.. zal morgen proberen tussen het voeren door, maar vaak wordt ik dan nog gebeld enzo waardoor er weer weinig tijd overblijft.. :-\ zodra het lukt zal ik foto's maken :)

de druivesuiker zou ik tot morgen of overmorgen moeten geven tot feld mij gebeld heeft in ieder geval ,maar vindt een heel weekend toch wel wat te veel van het goede dus ben ik er vandaag mee gestopt (ze hebben dus vrijdag en zaterdag druivesuiker door het water gekregen en donderdag een theelepeltje door de pap heen..)

mystic heeft net zijn papje weer gehad, nu ga ik aan de slag voor yenthe :) morgen eerst even nieuwe spuitjes halen bij de apotheek, de maten zijn een beetje vervaagt door het schoonboenen van de spuitjes, heb nu zelf maar even met een cd marker eens treepje gezet op de 5 ml ;)

kenay86

vanavond woog mystic 41 gram en yenthe 56 :) morgen ochtend hopelijk nog het zelfde gewicht, en morgen avond weer een aantal grammen erbij :)

kenay86

Mystic woog 41 gram
Yenthe woog 54 gram

ik hoop vandaag op een goede uitslag van feld :)

de vogels zijn vanmorgen heel erg onrustig.. vanacht hebben ze het touw gesloopt waardoor ze naar beneden vielen.. gelukkig was ik op dat moment wakker en had ik het licht dus zachtjes aan waardoor de paniek gelukkig tot het minste bleef.. geen gewonden ofzo :) vandaag moet ik met mn moeder mee een invalide parkeerkaart aanvragen, dus ben bang dat er vandaag weer niks terecht komt van foto's maken.. zodra het lukt maakt ik ze, al zijn het er maar een paar ;) ik ga dus mn best doen om tussen door wat foto's te schieten :)

Groetjes Dees

Kimm

fijn dat het goed gaat desire en foto's ja dat zou erg leuk zijn :D  :D  :D

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Caroline

Ze blijven weliswaar op gewicht maar ik vind ze niet erg hard aankomen hoor .... ben heel erg benieuwd wat Dr. Feld te vertellen heeft .... als ze daadwerkelijk zijn afgevallen door niet eten moet het gewicht nu ze wel te eten krijgen eraan vliegen.  :-\

Krijg je er wel voldoende pap in per keer??

5 x per dag 5 ml. .... is toch 25 ml. en dan alleen op gewicht blijven .... in mijn ogen betekend dit dat het veel te snel wordt verteerd.

Als ik vergelijk met de paar pappers die ik hier had.

Hoe laat zou Dr. Feld bellen??

Succes met alle drukte.

En inderdaad, een keer foto's van beide zou leuk zijn.  ;) :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Patries

heey heey!

Gelukkig gaat het weer goed! Kan ook niet anders met die goede zorg!

Liefs, Patries :-*

bezoek ons Dagboekje eens!

kenay86

feld zou bellen wanneer hij de uitslag heeft.. hij heeft tot nu toe nog niet gebeld dus het begint bij mij nu steeds meer te knagen of het allemaal wel in orde is :(

Mystic vindt ik wel goed vooruit gaan, Yenthe blijft een beetje rond het zelfde gewicht hangen helaas :s als feld belt moest ik zowiezo de gewichten van het weekend door geven, dus neem aan dat ie er wel iets van gaat zeggen :) misschien toch meer ml per voeding geven?

ik zal vanavond proberen foto's te maken, zal dan waarschijnlijk niet van allemaal zijn, maar ik zal mn best doen :) zal nu in ieder geval alvast de batterij vand e camera opladen :)

Groetjes Dees

Caroline

Balen hè, dat wachten.  :-\

Kan me voorstellen dat je jezelf zit op te vreten.  :-X

Succes met wachten.  :)

Ik neem aan dat ze voor ze zoveel afvielen al zeker 80-90 gram wogen, wat betekend dat de krop al wat gewend is, het zijn kleine valkjes, alleen op het moment broodmager.

Als het je lukt en je krijgt het erin, zou ik inderdaad gewoon proberen meer te geven.

Ik had hier van de winter Harrie .... Harrie verrekte om zelf te eten, hij heeft weken pap gehad, 2 x daags op en duur .... ik gaf hem toen ook 12-15 ml. Dit is voor die 2 van jou nu nog erg veel maar ik zou het iets meer opvoeren, desnoods 7-8 ml. per keer.

Sterkte ermee.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

kenay86

ik ben bang dat ze dan te veel van dat medicijn binnen krijgen :s ik moest ongeveer 10 ml pap aanmaken maar ze mochten daar maar de helft van en dat is dus 5 ml.. op het flesje staat ook 1 druppel per 100 gram vogel.. 1 druppel op 10 ml en dan 5 ml geven is een halve druppel en zit je aan de 50 gram vogel wat natuurlijk al veel is voor mystic, voor yenthe is het wel goed :) ik wacht toch liever met het opvoeren van de mililiters totdat feld heeft gebeld.. ik moet nu mn vriendin uit haar werk halen, als ie rond 5 uur nog niet gebeld heeft ga ik denk ik zelf maar bellen, want het wordt elke minuut moeilijker om me in te houden en niet te gaann bellen, maar feld heeft duidelijk gezegt dat hij gelijk beld wanneer hij de uitslag heeft, dus neem aand at zelf bellen ook niets uithaalt :s

Wels pelen zowel mystic als yenthe nu voor het eerst sinds ze in huis zijn met de speeltjes die in de kooi hangen :) kwa actiefheid is het dus zeker wel vooruit gegaan :) ze scharrelen nu ook over de grond, end e 4 trosgierst strengen die ik op de grond had gelegd vrijdag (of was dat nu zaterdag?) zijn helemaal op en heb er vanmorgen 1 nieuwe in gelegd.. nu mogen ze elke dag 1 streng, ze eten allebei gelukkig nog wel goed van de zaadjes al is het wel minder geworden nu ze aan de pap zitten..

Het pappen gaat ook wel goed :) bij Yenthe vindt ik het moeilijk om te zien, die zit al helemaal vollop in de veren en kan dus niet zien hoevol zijn kropje is :s Mystic kun ej het duidelijk zien, die is op de krop geplukt dus dat is geen probleem.. meestal zit hij wel aardig vol na 5 ml pap, maar dan heeft ie ook zelf wat gegeten en is zijn kropje dus al zeg maar vor een kwart vol :) Feld heeft gezegt dat ze echt 5 ml per voeding binnen MOETEN krijgen.. en max 5 voedingen per dag.... ik ben dus benieuwd naar wat er gaat gebeuren, wat ik moet doen en vooral of er een infectie of andere narigheden tevoorschijn zijn gekomen :)

Nu moet ik echt heel snel gaan, yenthe nog even snel pappen en om 4 uur op schiphol staan :o

tot vanavond met hopelijk nieuws van feld!

Kaatje

Het is inderdaad wel vreemd dat de valkjes niet in gewicht aankomen, terwijl ze èn pap krijgen èn toch ook nog wat zaadjes eten. Hoewel de zaadjes nu iets minder gegeten worden hebben ze toch 4 stengels trosgierst verorberd lees ik  :o  :o

Ben je al gebeld door Feld of heb je zelf al gebeld !? En ja, het zou leuk zijn foto's, maak je dan ook foto's van Mystic en Yente !?

Dat je bij Yente niet de krop kan zien hoeft niks uit te maken, je kan er ook gewoon zachtjes aan voelen.

Ik wens je ook veel sterkte met de 2 kleintjes en ik hoop dat je inmiddels al wat meer weet, dit moet zenuwslopend zijn !

Groetjes, Karin

kenay86

Feld heeft nog niet gebeld :( begin me nu toch echt ernstige zorgen te maken of het allemaal wel goed zit met ze :( omdat feld nadrukkelijk zei dat hij me zou bellen wanneer hij de uitslagen had heb ik vandaag niet zelf gebeld en wacht ik het morgen nog even af.. mocht er morgen nog geen reactie zijn bel ikhem wel..

zou er dan toch 1 of andere bacterie in die 2 kleine lichaampjes huishouden? of misschien al een ontsteking? het wordt er allemaal niet makkelijker op hoor.. zit hier zwaar in de zenuwe en kijk elke 5 minuten op de telefoon of ik niet een gesprek gemist heb (wat eigenlijk niet kan want de telefoon heb bijna de hele dag in mn handen gehad, en anders zat ie wel in mijn zak, daarbij heb ik expres een heel iritant deuntje op mn telefoon gezet zodat ik hem zeker niet kan missen) maar helaas is de kliniek nu dicht en verwacht dus ook niet dat hij vanavond nog gaat bellen.. ik hoop zo dat alles goed is met deze 2 kleine donderstralen, want ja, dat zijn ze echt.. ze slopen alles wat los en vast zit, willen niet bij je blijven zitten, kroelen, wat is dat? dat komt volgens mij niet voor in hun woordenboekje en ze kunnen me zo raar aankijken alsof ze willen zeggen dat ze mij lekker gaan pesten ;)

ik wacht nu nog even op een telefoontje van de dierenverzekering van de honden die belt rond 8 uur terug, en daarna neem ik de camera in handen :)

Groetjes Dees

kenay86

Hier eindelijk weer wat foto's van mijn kippen hokje ;)

Kenji, Stitch en mylo op het speeltuintje

De rest nog in de kooi

Kenji, Stitch en Mylo snoepen van het trosgierst

Mystic

'hey mag dat licht wat zachter?

Oei nog een flits

Hey wat is daar?

43 gram ;D

Mystic en Yenthe

Mystic en Yenthe

Yenthe

Mag ik een kroel?

Echt niet?

Dan leg je die camera toch weg?

Nala

Nala, Kenji, Stitch en Mylo

Lilo, ben ik niet mooi?

Lilo's rug

Allemaal op het speeltuintje, behalve Beauty en Beast

Beauty en Beast zitten nog in de kooi

Nala

Lilo

Kenji

Luna (let op de TV)

Somige foto's zijn niet haar scherp, maar dat mag de pret niet drukken...

Groetjes Dees

♥Debby♥

Mooie foto's!

en gek he, als je Mystic en Yenthe zo ziet dan zien ze er niet heel ielig uit..

Kan je trouwens niet toch meer pap gaan voeren door bijv. het medicijn apart toe te voegen?

Sterkte nog met wachten!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.