## Binky's friends 3 ## ◄ 31 dec. 2012 ► ♫ Happy New Year!!! ♫

Gestart door Caroline, 30 september 2008, 23:39:24

« vorige - volgende »

Hermien

Deze is geloof ik beter, hè?  ;D Nou, laten wij even het glas heffen en klinken op je verjaardag. Uiteraard met een dikke knuf van mijn 'Vliegtuig' en Binky!







Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♪ Marlies

Van Harte gefeliciteerd !!!!!!


Bijna te laat. :-[

Ik las dat je al flink verwend bent door man en kinderen. :D

Groetjes Marlies ;)

Caroline



Goeiemorgen!!!

Nou ja .... goeie.  :-\

Zelf nog steeds niet echt fit ... het griepvirus lijkt ook bij mij toe te willen slaan maar om de één of andere redenen ben ik nog net even te sterk.  ;) Wel al flink verkouden, keelpijn, hoofdpijn en super slap.  :P

Slapen kan ik gelukkig goed, alleen om half 6 werd ik wakker gemaakt door een huilend doodziek Sophytje.  :'( :'(

Die wilde alleen maar in mijn armen liggen .... aangezien ze kokend aanvoelde er maar even een thermometer en een paracetamolletje bij gepakt, 40,1 °  :o

Tot 7 uur heeft ze in alleen een pyjamatruitje bij me gelegen, boven op het dekbed en inmiddels is de koorts een stuk gedaald. Na een fles warme pap ligt ze nu lekker te slapen.  :)

Jasper ook nog helemaal niet fit heeft geen koorts meer en ligt ook lekker te slapen, geen Early Bird en school voor hem deze week ....

Sanne is nog flink verkouden maar wilde zelf toch wel weer graag naar school vandaag, na enig pushen van mij gaat ze niet naar Streetdance vandaag.  ;) Gelukkig .... Ed is straks om half 1 werken en pas om half 12 vannacht thuis. Ik heb al de hele week hulp moeten inroepen van mijn ouders, vanmiddag voor de zwemles ook al, zonder Streetdance hoeft dit niet voor vanavond, wel zo fijn voor die ouwe mensjes.  ;) Dit jaar beiden 72 jaar. ;)

Ed en Thomas hebben beetje hetzelfde als ik, niet echt ziek, wel flink verkouden.  :P

Inmiddels is tussen het typen door Sophy wakker geworden, ze heeft weer praatjes en de koorts is gedaald naar 38,6 gelukkig.  :D

==========================

Vanmorgen toch vroeg op dus maar meteen flink aan de slag gegaan met de vogeltjes. Waterbakken, voerbakken, badjes .... alles  is weer schoon en gevuld. Tevens is beneden alles gestofzuigd en gedweild.  ;)
Olly, Mushu en Floortje hebben de nacht weer doorgebracht op een stok. :D Nog een paar dagen en Mushu gaat Nick gezelschap houden in de grote lummelenkooi om zelf te leren eten. Hopelijk snel gevolgd door Olly en Floortje .... je merkt nu al dat de ouders hen minder gaan voeren in verhouding met de 2 kleintjes. Een beetje honger laten leiden om ze op die manier te dwingen zelf op zoek te gaan naar voedsel.
Winky en Orphan zitten beide nog in het blok, de laatste lijkt helemaal te zijn opgeknapt en is haar achterstandje lekker aan het inhalen.  :D

Als Winky en Orphan uitgevlogen zijn, gaat het blok eruit. ALs ze in de grote lummelkooi zitten gaan Amor & Diégah in de grote kooi met de vrijgezelle dames in de huiskamer.

Nadat hun kweekkooi helemaal schoongemaakt is, gaan Armani & Princess erin. Een aantal weekjes om te wennen, als ik ze qua conditie (geen rui en stress) er goed uit vind zien, krijgen zij een blok en mogen 2 nestjes grootbrengen, als ze dit willen.  ;)

============

Tuurlijk heb ik ook even gekeken bij de eitjes van Eros & Perle, de eerste is vandaag 18 dagen geleden gelegd. Gisteren was het donsje al aan het tikken, vandaag tikt het nog steeds, heeft al een flink barstje gemaakt en ik hoor het nu ook piepen.  :D Ik verwacht dus dat dit donsje vanavond of vannacht wel geboren zal worden.  :) De ouders heb ik in ieder geval al een bak met eivoer, brood, spaghetti en gekiemd zaad gegeven, kunnen ze al bij tanken om de kleine te voeren.

Pablo & Coco mogen in de kweekkooi van Eros & Perle, uiteraard pas als over een week of 7-8. Zij mogen dan 1 nestje, zo ook Unique & Queenie in april.

Verder weinig nieuws .... behalve dan dat er allemaal nieuwe liefdes ontstaan tussen de 3 nieuwe koppeltjes die ik zelf bij elkaar heb uitgekozen.  ;)

Unique & Queenie kroelen regelmatig samen, Unique is helemaal verliefd en versiert Queenie flink en ik heb Queenie (8 mnd.) al een paar keer kippetje zien zitten .... waarop Unique (2 1/2 jr.) voorzichtig reageert maar duidelijk voelt dat Queentje er nog niet klaar voor is.  ;)

Kouros & Lou Lou kroelen de hele dag samen .... Kouros (1 1/2 jr.) wil duidelijk meer maar dan gaat Lou Lou (6 mnd.) bedelen bij hem, hier snapt Kouros niks van en wordt vervolgens boos.  >:( ;D

Giorgio & Anaïs zijn helemaal in love, waar de één is, is de ander, ze kroelen samen en Giorgio (5 mnd.) fluit met zijn vleugeltjes wijd de liefste deuntje voor Anaïs (2 1/2 mnd.) die vervolgens kippetje  :o voor hem gaat zitten.

Kortom .... helemaal leuk dus!!!!!

Van Gils & Oilily hebben helemaal niks met elkaar .... of dit ooit iets samen wordt .... ik weet het niet hoor. Als het broedseizoen voorbij is, in de zomermaanden, mogen zij nog een aantal maandjes samen in een kweekkooi, met blok. Ze hebben het in ieder geval gezellig in de grote kooi met 3 koppeltjes, al gaan ze ieder hun eigen weg, ze hebben toch gezelschap.

Ook nog iets minder leuk nieuws .... nu de vorst weg is, begint mijn vijver te ontdooien. Deze is niet groot en niet diep en staat op de grond. We hebben er alles aan gedaan om een gedeelte ontdooit te houden maar ik zie nog steeds geen leven .... het lijkt erop dat hij helemaal dicht gevroren is geweest.  :'( :'(

Nu weet ik .... het zijn maar vissen maar toch waren ze bijzonder voor mij. Er zaten goudvissen (oranje, witte en oranje/witte) in die ik bijna 15 geleden, toen nog alleen wonend, 4 cm groot had gekocht en al 12-14 cm waren en zelfs al jongen van hen zaten erin, zo ook een paar koikarpers, jongen van jongen bij mijn ouders uit de vijver, geboren uit vissen die zij al 20 jr. geleden hadden.  :'( En .... de prachtigste gekleurde schubinkins, 11 jaar geleden gekocht toen Ed en ik gingen samen wonen.  ;)

Zeker zo'n 24 vissen, eigenlijk veel te veel en veel te groot geworden voor de bak waarin ze zaten maar het biologisch evenwicht was zo goed, geen filter erin maar nooit geen algen of ziektes en doden dat ik het maar zo liet.

In de zomer kwamen ze uit onze hand eten, zo tam waren ze en nu .... zijn ze waarschijnlijk allemaal Iglo-vissen geworden.  :'( :'( :'(

Ik ben nog bij Intratuin wezen informeren wat ik eraan kon doen maar het enige wat zou helpen wat binnen zetten .... dit was geen optie, hij was te breed om door de deur of door de poort te kunnen en onze garage staat niet in verbinding met onze achtertuin.  :-\

Duimen jullie mee dat ze toch nog boven komen zwemmen als al het ijs ontdooit is??

HEt was weer een heel bericht .... pffffh, sorry maar ik had het even nodig.  ;)

Fijne dag allemaal!!!

Tot later.

PS> nog bedankt voor de vele felicitaties.  :-*



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

aad

Nou dat was het zeker Caroline  ;)
Zal jammer van je visjes zijn !!
Maar ieder dag een gat hakken was geen optie ?? of is dat een domme opmerking ?? :)

Groetjes aad

Caroline

Hakken mag niet, dit is gevaarlijk voor de luchtblaas van de vissen maar we maakten wel iedere dag een wak met kokend water en er zat een bubbelsteen in. Maar zo vertelde ze bij intratuin, doordat hij boven de grond stond, bevriest het niet alleen van de bovenkant maar ook van de onderkant af, dus van 2 kanten, daar is niks aan te doen.  :-\
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

*~Jeanine~*

Wat een mega update :D

Sterkte met kleine Sophy. Hoop dat ze het ergste heeft gehad nu.

Spannend weten misschien vanavond en anders morgen of er een albino is geboren. Mijn duimen draaien op volle toeren ;D

En tuurlijk duim ik ook voor je dat de vissen weer keurig boven komen zwemmen.

Je liefdeskoppeltjes ja wat kan ik zeggen.
Ik smelt helemaal als ik het lees.
Om te  :-*

Liefs Jeanine

Caroline



Meer foto's van de kinderen ...... KLIK op de foto om in Sanne's boekje te komen.  ;)




Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline



Ik heb net nog even snel geschouwd.  ;)

Donsje in eitje 1 is hard aan het werk .... normaal zie ik tijdens het tikken een donker vlekje, zijn oogje .... nu zie ik dit niet .... ik kan er natuurlijk naast zitten maar het zou me niks verbazen als het een popje is, een albinopopje.  ::)

Donsje 2 is ook al aan het tikken.  ;)

PS> Manon ...... ik zie echt een grijze veertje hoor, kan er geen cinnamon van maken.  ;)



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

* Sanne *

Hoi mama, wat een mooie foto´s van onze vakantie!!! Ze zijn prachtig!!! bedankt!!! Leuk zeg dat er 1 piepei en 1 tikei is :o!!!

Was je verjaardag gisteren leuk???

Liefs van Sanne. Dikke knuffel en heel erg veel  :-* :-* :-*

Gerdy



i'm so sorry

ik hoop dat je ondanks je griep toch een fijne dag hebt gehad..

spannend..ik ben benieuwd of het een albi is

gr gerdy

*~Jeanine~*

Citaat van: Caroline op 14 januari 2009, 12:32:42


Ik heb net nog even snel geschouwd.  ;)

Donsje in eitje 1 is hard aan het werk .... normaal zie ik tijdens het tikken een donker vlekje, zijn oogje .... nu zie ik dit niet .... ik kan er natuurlijk naast zitten maar het zou me niks verbazen als het een popje is, een albinopopje.  ::)

Donsje 2 is ook al aan het tikken.  ;)









Spannend

Caroline



* Parel *











Eindelijk na lang wachten .... is vanmiddag geboren:

Een albinomeisje!!!


Ze was al een heel eind opgedroogd maar nog niet gevoerd. Maar .... papa Eros was aan het broeden terwijl mama Perle aan het eten was dus dit komt best goed.  ;)

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!!  :D :D :D



Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Caroline

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen heb je een leuke dag gehad, ondanks dat je niet zo lekker was....

Ik hoorde vanmiddag op het nieuws dat er een griepepidemie er aan zou komen. Ben benieuwd hoor, maar er zijn heel veel mensen ziek. In elk geval beterschap voor jou, je kids en je man.

Prachtige foto's en ik zie ook een grijs veertje op de foto's die je daar speciaal voor gemaakt hebt...

Wat heb je toch prachtige valkjes, ben helemaal verliefd. En de kleintjes, die zijn ook zo mooi!!!

Groetjes

Mara

Even mijn bericht aanpassen, gefeliciteerd met je albino meisje.

Sharon

Hoi Caroline

proficiat met het albinomeisje! Wat leuk dat er nu toch één is geboren! Ik ga duimen dat alles voorspoedig verloopt met dit nestje!

Liefs
Sharon
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1