Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

KiP

Wat leuk dat Loekie zo'n fluiter is! Quid ook wel; ik merk regelmatig dat hij behoefte heeft om wat nieuws te leren, maar 't gaat niet zo snel. Het bouwvakkersfluitje kan hij wel en hij heeft van mijn beltoon het roep-fluitje ('joehoeee' maar dan gefloten zeg maar ;)) gekopiëerd. We hadden eerst geen idee hoe hij daarop kwam; hij doet het ook haperig, precies zoals het uit m'n telefoon klinkt. Erg droog! Het bouwvakkers- en roepfluitje worden nu steeds gemixt - werkt echt op de lachspieren!

Macho-gedrag vertoont Quid nog steeds niet, terwijl hij een paar maanden ouder is dan jullie jongens.. 't Is echt een goedzak, of meer een jongetje nog denk ik: steeds achter Juci aanklimmen en een beetje plagen.. Hij legt wel continu zn kopje neer voor Juci. 'Kroel met mij! Kroel met mij!' Een erg aandoenlijk gezicht :D

Het groeien van de veren staat bij Quid en Juci stil; ze hebben al maanden halfgeknipte vleugelveren; dat was vorig jaar ook zo bij Juci - ik was toen bang dat ze voor eeuwig verminkt zouden zijn :P - maar kwam bij de eerstvolgende rui weer goed. Dus met die geknakte staartveren van Loekie zal het inderdaad ook wel loslopen!

Landiej

http://www.youtube.com/watch?v=HMJMzt1bJAw
http://www.youtube.com/watch?v=1XxKSh_C5cA

Filmpjes van Loekie voor de liefhebbers :)
Oy heeft een hekel aan de camera, en rent gauw weg als het ding op hem gericht wordt ::)

*Esther*

Leuke filmpjes! :D

gr Esther

Landiej

Het is alweer een poos geleden dat ik wat liet horen. We hebben het hier wat te druk om het dagboek netjes bij te houden, maar hier toch even wat foto's om te laten zien dat Oy en Loekie nog leven en het best naar hun zin hebben :)

Dierenfreackske

Hoi hoi, thx voor je berichtje met de uitrekening van mijn valkjes. Leuke en mooie valkjes heb je hoor. Mooie foto's ook! Grtjs Ann

Landiej

Een weekje terug brachten we Oy en Loekie naar een vriendin om daar te gaan logeren. Wij zijn afgelopen vrijdag getrouwd, en hadden in voorbereiding daarop een hoop drukte én een verhuizing. We hoopten dat de valkjes meer rust zouden hebben bij Elja thuis.

Helaas vond Elja afgelopen donderdag een dode Oy op de bodem van de kooi :'( Geheel onverwacht, zonder waarschuwingssignalen. Elja durfde het vandaag pas te vertellen, omdat ze onze trouwdag afgelopen vrijdag niet wilde 'overschaduwen' met dit slechte nieuws.

Intussen hebben wij een paar traantjes gelaten om onze gekke, eigenzinnige maar lieve Oy:

Ondertussen zijn we onze spullen aan het inpakken voor onze huwelijksreis. Loekie blijft dus nog twee weekjes bij Elja. Hij zal broertje Oy misschien missen, maar heeft daar in elk geval twee kleine vriendjes waar hij mee kan spelen! Tegen de tijd dat we terug komen gaan we op zoek naar een nieuw maatje voor Loekie.

Roxy

sterkte met dit onverwachte verlies.

Ik wens je een hele fijne huwelijksreis toe ondanks dit vervelende nieuws.

Groetjes Roxanne

Paauwtje

Sterkte met het verlies van jullie valk ook voor Loekie natuurlijk.
Lijkt me ook een vervelend gevoel voor de oppas.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Caroline

Oei ....

Jullie hebben toch hoop ik wel sectie laten verrichten op Oy??

Als ik me goed herinner is een week eerder QUid, het valkje van Elja zelf ook overleden, grote kans dus dat Oy besmet is geraakt dus.  :-\

Hopelijk blijft het met Loekie allemaal goed gaan.

Sterkte met het verlies en ondanks jullie verdriet, een fijne huwelijksreis en gefeliciteerd met jullie huwelijk.

Rust zacht, lieve Oy.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Ach wat sneu.
Hopelijk krijgt Loekie niet te veel heimwee.
gr Esther

Kimm

ach wat verdrietig :'(  :'(
heel veel sterkte met het verlies van Oy..

rust zacht lieve Oy.. :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KiP

11 augustus 2009, 14:42:35 #56 Last Edit: 11 augustus 2009, 14:54:47 by KiP
Hoi!

Ik vind het echt zoooo erg :( En ik snap er helemaal niks van! Oy heeft helemaal niks geks laten merken; hij nieste niet, had geen diarree, niks.. Het enige bijzondere was dat hij zich niet echt leek te ontspannen. De vogels waren net een week bij mij - ik vroeg voor de zekerheid nog aan Landiej en Laurens of ze de vogels wel aan me durfden toe te vertrouwen nu Quidje net was doodgegaan.. :( - en Loekie tetterde er al vrolijk op los, maar Oy bleef gespannen en was bang voor me. Behalve als ik Juci bij me had. Dan kwam hij op m'n schouder.

Toen ze eenmaal bij me waren, dacht ik: oei, het is wel een grote verantwoording, twee logés. Stel dat er wat gebeurt..

De avond voordat ik Oy op de bodem van de kooi vond waren alle vogels los - ik had die middag de kooi open gezet en - zoals Landiej en haar echtgenoot al hadden verteld - ik kreeg ze er niet meer in. Ik was in het andere deel van de huiskamer (heb een dubbele huiskamer met zo'n schuifdeur in het midden) en was niet erg blij toen alle vogels nog een race hielden, terwijl het al vrij donker was. Ik wilde me er niet mee bemoeien, omdat Loekie en Oy nog zo schuw voor me waren, maar hoopte dat ze snel rustig zouden worden. Vangen wilde ik ze sowieso niet; daar leken ze helemaal niet aan gewend. Ik wilde ze niet shockeren. Ze waren echt te druk; misschien zijn ze ergens van geschrokken..

Uiteindelijk kreeg ik ze toch in de kooi. En de volgende morgen vond ik Oy dus.. Ik barstte meteen in tranen uit, was helemaal radeloos! Heb m'n vriend gebeld en daarna Landiejs zwager om te vragen wat hem het beste leek.. Tot overmaat van ramp belde Lau me ook nog om te vragen hoe het met de vogels ging.. Het was zo moeilijk om te doen of alles oké was! Ik begon zo snel mogelijk over Loekie, en over de bruiloft.. Bijna had ik het verteld, maar achteraf was ik blij dat ik het had ingeslikt en Landiej vertelde me later ook dat dat het beste was geweest, omdat de vogels op de bruiloft een aantal keren ter sprake waren gekomen..

Het ging zo snel allemaal - de kapster / visagiste stond voor de deur voor een proefsessie voor m'n bruiloft - dat ik helemaal niet meer aan een sectie heb gedacht. Doen gewone dierenartsen dat ook? Het zou heel warm worden die dag, dus ik wilde Oy zo snel mogelijk begraven..

Besmetting? Ik heb de vogelarts gevraagd wat ik moest doen als het bij Quidje inderdaad draainek was; of het besmettelijk was. 'Alles goed schoonmaken en verder geen extra zorg' was zijn reactie. Ik heb de hele kooi buiten schoongemaakt (alle zitstokken weggegooid, al het speelgoed en alle bakjes afgesopt) en daar drie dagen laten staan. Daarna nog eens schoongemaakt, maar er nog geen vogels in gezet. Het hoekje waar de kooi stond heb ik schoongemaakt en alle veertjes heb ik opgezogen. Loekie en Oy zaten in hun eigen kooi. Juci is een kwetsbaar vogeltje, maar het gaat prima met haar. Kiwi is nog maar heel jong, en ook hem mankeert niets. En nogmaals, ik heb echt niks geks aan Oy gezien, alleen dattie wat angstig was..

Lau dacht dat het misschien het temperatuurverschil was. Bij Landiej en Lau stonden de vogels op de warme zolder. Bij mij in de huiskamer. Maar toch.. Oy leek helemaal niet verkouden!

Ik heb laatst wel meegemaakt dat ik om 1 uur 's nachts nog beneden was en Quid en Juci al lang sliepen. En opeens was er een kabaal in de kooi..! Het duurde 10 minuten voor Quid en Juci gekalmeerd waren; ze bliezen richting het raam. Misschien hebben ze een kat gezien in het donker, of muizen, of een egel.. Ik weet het niet.. Het blijft een raadsel.

Ik kijk nu echt om de drie tellen of het goed gaat met Loekie en ben pas gerustgesteld als hij zo hard fluit dat m'n oren er pijn van doen ;) Zucht.. arm beestje, arme Landiej, Lau en Loekie :(

Ik doe nu elke avond een tafelkleed om de raamkanten van de kooi. Dat is wat warmer, en zo kunnen ze niet schrikken van iets dat ze buiten zien. Ik hoop dat het helpt..

Loekie lijkt niet echt te rouwen om Oy. Maar ja, dieren hebben natuurlijk een sterke overlevingswil. Hij begint nu Juci te versieren en houdt hele verhalen tegen zijn pootje - geweldig om te zien! Kiwi lijkt Loekie helemaal als z'n grote broer te zien; ze zijn heel schattig met z'n drieën. Ik hoop zo dat alles nu goed blijft gaan..

Paauwtje

Wat een vervelend verhaal zeg.
Lijkt me erg om 2 vogels achter elkaar te verliezen en dan ook nog 1 van een ander.
Ik weet niet of het temperatuur verschil geweest kan zijn.
Ik denk het zelf niet.
De huiskamers zijn met dit weer vaak warm genoeg.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

*Manon*

Jeetje wat een verhaal.... ik kan me voorstellen dat je er goed ziek van bent dat het zo gelopen is... maar ja.. je gaat af op het advies van de dierenarts en hij had toch moeten zeggen dat het besmettelijk was....

Sterkte!

LIefs Manon

Caroline

Voor degene die het interesseert, in het boekje van "Kip" (=Elsa) zelf gaat het verhaal over de zieke/overleden vakljes verder.

KIJK hier.

Sterkte met alles, Elsa, en geef jezelf hierin niet de schuld.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.