Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

Hermien

Ik had het inderdaad in het andere boekje gelezen, maar joh, wat een  :censuur gevoel moet jij daarover hebben. Dat kan ik me heel goed voorstellen al zal iedereen toch zeggen dat jij er niets aan kon doen. Dit is wel de nare en enge kant van het oppasgebeuren, hè? Als mijn buurvrouw op de vogels past zeg ik haar ook altijd er meteen bij dat, wanneer mijn valkjes iets overkomt, zij zich daar niet schuldig over moet voelen. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn 'Vliegtuig' en ik wensen je dan ook heel veel:

Landiej

Omdat Oy niet dezelfde ziekteverschijnselen had als Quid leek sectie me ook niet echt nodig. Ik denk dat de stress Oy teveel is geworden, vooral omdat hij veel eenkenniger was dan Loekie.

Al met al is het natuurlijk erg zuur, maar er is niets aan te doen. Oy ligt nu gewoon begraven op een mooi plekje zonder eng gedoe aan zijn lijfje.

Ondertussen zijn we, vanuit Schotland, nog steeds op zoek naar een jong vriendje voor Loekie. Iemand die binnen een straal van 1 uur rijden rond Bodegraven een handtam valkje heeft dat bij pap en mam weg mag? Geslacht en mutatie maakt niet zo heel veel uit :)

marie

Hoi, ik ben begonnen te lezen in je dagboek en, wat jammer van Jet gestorven valkje. :'(
!!!Flip!!!

Hermien

:o Denk je ècht dat het van de stress komt? Dan moet-ie wel héél erg overspannen geraakt zijn. Maar ja, jij kent je valkjes zelf het beste, hè. Ik hoop dan toch maar voor je dat er geen eng virus heerst.

Warme poot van drie ondeugende 'Vliegtuig' onderdelen.

Dierenfreackske

Hoi ik weet niet waar dat ligt he, ik heb een jong tam valkje ( 2 zelfs) een opaline witmasker popje en een opaline cinnamon pop of man , zijn nog niet helemaal zelfstandig, ik weet niet of je ver van Rianne woont want zij komt hier valkje halen, dus zou ik misschien iets kunnen regelen he, want dit valkje is heel tam en is nog niet gereserveerd .....

Je doet ermee wat je wilt he....is er iemand je makkelijker kan bereiken ?? Ik zeg maar iets he   ;D ;D ;D

veel plezier op je huwelijksreis ....  grtjs. Ann

Dierenfreackske

Hoi , vergeet ik nog het belangrijkste, heel veel sterkte van het overlijden van Oy hoor! Het moet heel triest zijn geweest ook voor je oppas,  sterkte allebei he. Ann

carco

12 augustus 2009, 18:14:29 #66 Last Edit: 12 augustus 2009, 18:18:43 by carco
Ja, en als ik dan de verschijnselen zie bij Oy en bij Quid:is het misschien gewoon domme pech :-\
Geen ziekteverschijnselen die overeenkomen en Juci helemaal niets mankerend terwijl die toch het dichtst in de buurt zit.
Ik hoop het maar in ieder geval.

Het overlijden begreep ik was ook 3 weken later.

Groetjes: Caroline.

P.S. Hermien: als een valkje iets onder de leden heeft en hij wordt in een stress-situatie geplaatst(hier dus het logeren)kan dit inderdaad de kop op gaan steken en de ''ziekte'' naar boven brengen.
Klik op het plaatje voor onze site!

marie

!!!Flip!!!

KiP

13 augustus 2009, 15:12:39 #68 Last Edit: 13 augustus 2009, 15:48:50 by KiP
Landiej, zou je niet even wachten nog? Ik hoor allerlei enge dingen over de ziekte die Quid heeft gehad. Die blijkt nu (als het inderdaad papegaaienziekte of draaihals is geweest) tòch besmettelijk te zijn :-/ Fijn he, als je maar half geïnformeerd wordt :-X. En carco vertelde me dat de incubatietijd wel 4 maanden kan zijn :-\ Misschien handig om eerst die 4 maanden af te wachten..

Ik ga weer even verder in m'n eigen boekje, anders ga ik dubbele verhalen ophangen.

x! Elja

Landiej

We kunnen een nieuw kleintje in 'quarantaine' plaatsen tot we zeker weten dat we niets besmettelijks in huis hebben. We hebben tegenwoordig genoeg kamers. Loekie (en Kiwi en Juci die weer bij ons komen logeren omdat KiP gaat trouwen) zitten beneden. Als het nieuwe valkje komt zullen we hem/haar op zijn minst 1 verdieping hoger zetten.

Ondertussen gaan we het advies van een vogelarts inwinnen en het nieuwe kleintje aan ons laten wennen voordat we het hele spul weer bij elkaar zetten :)

Landiej

Het heeft een poosje geduurd, maar we hebben eindelijk een vriendinnetje voor Loekie gevonden :)
Ze is witmasker bont cinnamon gepareld (een hele mond vol :o ) en moet uiteraard nog een beetje aan ons wennen. Ze is nu net zelfstandig, dus ze zit nog alleen in een kleinere kooi.

Omdat Oy onverwachts overleed en er misschien sprake is van een virus zal Lola ook voorlopig even apart zitten. Momenteel zitten Juci en Kiwi (de valkparkieten van KiP) nog bij Loekie in de kooi. Als zij weer naar huis gaan en de kooi helemaal schoongemaakt is mag Lola kijken of ze Loekie leuk vindt ;)

Helaas nog geen foto's van Lola, maar wel van het andere spul:

Onze man Loekie

Juci, popje van Elja (KiP)

Weer onze knapperd :)

Je kan soms hele boeiende gesprekken met hem voeren ;)

Kiwi, het kleintje van Elja. Als we het goed inschatten is het een mannetje. Hij oefent hard voor de spiegel om de deuntjes van Loekie na te doen, maar tot nu toe komt er alleen maar een hoop herrie uit :P

Loekie vindt Kiwi maar eng. We begrijpen nog niet zo goed waarom eigenlijk, want Kiwi doet geen vlieg kwaad.

Juci daarentegen is een echte :censuur. Haar sociale vaardigheden schieten nogal tekort als het om andere valkparkieten gaat. Loekie zingt mooi voor haar, geeft kusjes en wil graag kroelen. Alles wat hij terugkrijgt is een flinke pik op zn kop ::)

Hoe kan je zo'n schatje nou weerstaan? :-*

Kroelen wordt dan maar door ons gedaan.

Vindt hij ook lekker hoor :D

Loekie was van plan om Laurens een kusje te geven, maar werd even afgeleid door de camera :)

Binnenkort meer over de vorderingen van Lola, met wellicht een paar foto's :)

Hermien

Gave foto's. Tis net Goofy van mij.....ook zo'n knapperd..... ;D

Landiej

Bontjes zijn mooi hè :)

Ik was in het begin vooral gecharmeerd van de meer zeldzame mutaties, maar steeds als ik foto's van Loekie heb gemaakt besef ik dat het toch wel een hele mooie valkparkiet is :)

carco

Toch gelukt met een popje?

Mooie foto's van lieve valkjes  :-*

En Kiwi is zeker een man hoor: die krijgt al een flinke gele kop.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Wow, wat een lieve foto's heb je geplaatst, super!!!!

Gefeliciteerd met jullie nieuwe poppetje, Lola.  :D

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.