2 mei 2025, 03:20:10

Juci en Kiwi! --> Filmpje! ;D

Gestart door KiP, 10 juli 2008, 22:51:54

« vorige - volgende »

KiP

10 juli 2008, 22:51:54 Last Edit: 11 mei 2010, 15:38:25 by KiP
Omdat ik barst van ongeduld over Juci's toekomstige, nog onbekende bruidegom, heb ik ook maar een dagboekje aangemaakt! Ik zal Juci nòg een keer voorstellen.

Juci is rond 8 december 2006 geboren. Met oud en nieuw hebben de oudervogels, waarschijnlijk van de schrik, helaas het nest verlaten, waardoor alle broertjes en zusjes van Juci zijn doodgegaan. Juci heeft het, als oudste vogeltje, op het nippertje overleefd dankzij handvoeding. Omdat ze in haar ontwikkeling wel erg achterliep, kon ik haar pas 23 januari 2007 ophalen. Als couveuse-valkje moest ze nog 2 weken warm gehouden worden. Juci bleef nog een eeuwigheid - tot eind februari - aan de pap, maar hoefde eigenlijk niet af te bouwen; 't was ineens over en ze at zaadjes alsof ze nooit anders gedaan had ???.

Juist omdat ze zo zielig was, werd ik spontaan verliefd op haar toen ik haar zag. Ze had kromme voetjes (ik besefte later pas dat dit niet normaal was, ook al hebben we vroeger vaak parkieten gehad) en was zó aanhankelijk dat ze in een mum van tijd elk hart had veroverd.

Ik wilde zelf graag zo snel mogelijk een maatje voor haar aanschaffen en heb een grasparkietje van mijn moeder meegenomen. Tot mijn grote verbazing was het grasparkietje hééélemaal verliefd op Juci, maar Juci deed alleen maar kattig en wilde niets van haar weten..

Omdat het grasje zó nerveus was dat het de hele kooi kapot vrat en ik bang was dat haar hartje het zou begeven als ze buiten de kooi was (zat echt in het beestje zelf; ik heb nooit eerder zó'n gestressd wezentje gezien :-\), heb ik haar uiteindelijk weer naar haar soortgenootjes gebracht.

Mijn broer, bij wie ik woonde en met wie ik het beestje had geadopteerd, bleek ontzettend allergisch voor vogeltjes :-\ Zo kwam Juci bij schoonmams te staan, en omdat zij niet bepaald fan is van dieren, kon ik het niet maken om nog een valkje aan te schaffen... Er is nog wel een mannelijke logé geweest en ook hij was op slag verliefd. Drie weken lang sloofde hij zich uit (het logeerpartijtje duurde wat langer dan verwacht..), tot ergernis van Juci.. en ons :P

Ik voelde me wat minder schuldig dat Juci maar alleen was; ze had blijkbaar een enorme sociale stoornis ontwikkeld.. Maar op de avond vóórdat meneer valkparkiet zou worden opgehaald, scharrelden Juci en hij samen op de bodem van de kooi  :o Mevrouw kwam er blijkbaar achter dat ze voor jonkies toch echt een vent nodig had! Het was niet leuk dat ik ze juist toen moest scheiden  :-[

Sinds mei 2008 heb ik een eigen (sloop)huisje en woont mijn meisje weer gezellig bij me! Ik heb dan ook meteen een speurtocht op touw gezet: die man zàl er komen!

De meeste eisen qua kleur heb ik laten varen.. Ik heb contact met een kweker en hoop binnenkort twee gevederde vriendjes te mogen begroeten in mijn huisje. Spannennnd :D :D

carco

Ach wat een geweldige lieve foto's  :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Rianne

Hermien

Wilma1

Wat een lief gezicht, het valkje met het grasje  ;D

Ook gehandicapte vogeltjes kunnen gewoon happy zijn, ze weten niet beter  ;)

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Dierenfreackske

Hoi , wat een lief valkje !
Grtjs Ann

Yvette

Kimm

hoi,

wat een verhaal zeg. en wat ontzettend zielig dat de broertjes en zusjes toen zijn doodgegaan. vreselijk hoor!

maar jij hebt een schatje van een valkje. om te zoenen! ik ben ook benieuwd wanneer het kereltje komt. zou leuk zijn!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KiP

Dank jullie wel! :D Wat is dat leuk zeg, om positieve reacties te krijgen op een beestje waar je zelf zo gek op bent. 'k Voel me hier echt begrepen in mijn dierenliefde! Haha :D

@ Wilma1: Ja, ik merk dat het heel goed gaat met haar! Ik ken niet heel veel valkjes, maar van de valkjes die ik in het echt heb gezien zag Juci er steeds het gezondst uit! Mooi glad verenkleedje, vol kuifje, gezonde geur (behalve als ze broedt, maar dan is ze sowieso niet echt fit natuurlijk).. Ze is vanaf het begin al een kleintje geweest en weegt nog steeds niet meer dan 70 of 80 gram (op een weegschaaltje dat niet heel nauwkeurig is), dus ik heb heel lang getwijfeld aan mezelf; of ik wel goed genoeg voor haar zorgde :-\ Maar ze heeft nu eenmaal een valse start gemaakt en ik ben altijd geneigd om me bij voorbaat al te verdedigen omdat ze gehandicapt is.. Ik heb haar gekortwiekt; ze heeft nooit graag gevlogen (we moesten haar de lucht in gooien en dan heeel snel bukken, want ze wilde meteen weer landen! Haha :D) en nu kan ze lekker buiten scharrelen; dat doet ze veeel liever! Maar ik ben bang dat anderen me een dierenbeul vinden als ik dat niet uitleg; ook vanwege haar kromme teentjes, haar gewicht en het feit dat ze nog geen maatje heeft  :-[

Maar nu weten jullie het hele verhaal! Ik kan van mezelf ook met 100% zekerheid zeggen dat ik steeds het beste voor haar zoek en haar vogeltjes-belangen verkies boven wat ik als mens graag zou willen (vandaar ook het tweede vogeltje!). Mijn broer wilde haar meteen al kortwieken, in de hoop dat ze tammer zou worden, maar ik wilde dat ze haar spiertjes zou trainen en zou kunnen doen wat elk vogeltje hoort te doen! Anders had hij maar een hamster moeten kopen :P 

Pff.. Alweer zo'n lang verhaal.. Het lukt me nooit om het kort te houden :P Sorry! ;)

Juci is inderdaad echt een wonderlijk beestje; zó lief! Hebben jullie ook dat je soms tranen in je ogen krijgt omdat je je beestje zo schattig vindt of gaat dat wat ver? :P Ik kan haar echt opvreten! Lekker knuffeldier dat ze is!

Hermien

Of ik dat ook wel eens heb? Tranen in mijn ogen als ik mijn valkjes zo leuk bezig zie......? Meid, je moest eens weten.  Mijn ogen zijn voortdurend nat en rood van het vocht. Heb wel eens gedacht dat ik alergisch was, maar het blijkt bij het valkjesvirus te horen. ;D  ;D  ;D

KiP

14 juli 2008, 13:29:14 #10 Last Edit: 14 juli 2008, 13:41:13 by KiP
Filmpje van Juci! (Contactadvertentie)

http://www.youtube.com/v/GFf_Hzdk_A4

Ps. Weet iemand of het mogelijk is  om het filmpje zelf in een bericht te plaatsen, dus niet via een link?

hilde

hallo
mooi filmpje
je kan het ook doen via photobucket
zie hier

groetjes

carco

Wat lief  :-*

Maar je had toch ws. al een vriendje gevonden voor Juci?

Klik op het plaatje voor onze site!

Dierenfreackske

Hoi , wat een leuk filmpje hoor ! Grtjs Ann

KiP

14 juli 2008, 20:16:17 #14 Last Edit: 25 juli 2008, 13:04:40 by KiP
Dank! :D

Citaat van: carco op 14 juli 2008, 15:49:13
Wat lief  :-*

Maar je had toch ws. al een vriendje gevonden voor Juci?

Haha ja, maar ik vond het leuker om er een soort thema in te plakken. Heb trouwens alweer 2 of 3 dagen niets gehoord van die kweker, maar dat gebeurt wel vaker.. (geen verwijt in haar richting!) Ze zal het wel druk hebben.. En ik ben natuurlijk hartstikke ongeduldig  ;D