Loekie en Lola > Nestje 2012 > Hercules is een man! + nieuwe foto's :)

Gestart door Landiej, 26 september 2008, 20:55:01

« vorige - volgende »

KiP

Ha Landiej! :D Ik weet zeker dat je op Juci ook verliefd zou zijn geworden :D Jammer dat we elkaar zo weinig zien. Juci heeft al een hele schare fans; mams heeft nu ook twee valkjes omdat Juci zo lief is, maar die van haar zijn niet zo tam. Dus jullie zullen ook ongetwijfeld mensen aansteken met het valkenvirus! Wel goed dat je er twee hebt! 'k Vind het echt een verbetering nu Quidje erbij is; kan ze nu ook wat makkelijker 'alleen' laten.

Hoe is 't met de poepjes en jouw griepje?

'k Zal es kijken in m'n eigen dagboekje!

x!

Landiej

Er zijn inderdaad al wat buurvrouwen langsgeweest die ze toch wel heel erg leuk vinden :) De poepjes van Oy zijn af en toe wat waterig als hij iets spannends heeft gedaan/meegemaakt ;) Als hij bijvoorbeeld achter Loekie aan durft te vliegen, maar uiteindelijk halverwege moet landen omdat hij niet zo'n goede piloot is ::) ;D
Mijn griepje is zo goed als over. Ik hoest nog wat enzo, maar daar kan ik mee leven.

Verder gaat het prima met de heren, hoewel ik het idee heb dat er iets mis is met Loekies staartveren. Het lijkt wel of ze een stuk uitgetrokken zijn: ik zie een stuk van de pennen zeg maar.

Zal proberen er een foto van te maken, dat verduidelijkt het een beetje denk ik :)

KiP

3 oktober 2008, 12:00:32 #32 Last Edit: 3 oktober 2008, 12:06:14 by KiP
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor! Nieuwe veren beginnen als 'hulsjes'; de veren zitten daar opgerold in. Vooral met kuif- en staartveren zie je die hulzen goed. Vogeltjes zitten zo vaak te poetsen om al die hulsjes te verpulveren; als ik Juci 5 minuten op m'n schouder zet ben ik helemaal wit omdat ze al die schilfertjes heeft weggehaald ;D

Kijk; twee fotootjes van Juci tijdens de rui:

De staartveren zijn veel dikker en donkerder, dus die zullen er in hun hulsjes bij jouw pietjes ook anders uitzien.

't Ziet er scary uit, maar 't hoort erbij ;D

Landiej

Had de nieuwe veertjes bij jouw valkjes idd al gezien :) Maar dit zijn geen nieuwe veertjes!

Je ziet opeens een stuk van de hulsjes van de staartveren tevoorschijn komen. Kan het zijn dat de veren een stuk gegroeid zijn o.i.d.? Volgens mij was dit nog niet toen de valkjes hier net waren.
Oy heeft wel een paar nieuwe veertjes in zijn geplukte nek :) Zijn kuif begint ook weer bij te groeien.

Gaat snel trouwens, dat groeien van die veertjes! Ook passen de valkjes zich héél snel aan. Ze voelen zich al helemaal thuis ;D Gisteren hebben ze voor het eerst gedoucht. Loekie heeft een paar keer bij Oy op zijn hoofd gepoept, dus de witte veertjes waren niet meer wit, vandaar! ::) ;)

Ze vonden het helemaal geweldig ;D Grappig dat ze zo genieten van een beetje warm water uit een plantenspuit. Vooral Oy had direct door wat de bedoeling was.

Verder heeft Loekie vandaag het échte kroelen geïntroduceerd: hij legt zijn koppie voor je neer om geaaid te worden. Hij deed dit eerst alleen bij Oy, maar dit heeft niet altijd zin om te kroelen ::) Daarom zijn wij ook maar tot kroelvriendjes gepromoveerd :-*

Oy vindt het kroelen ook allemaal prima, maar vraagt er nog niet echt om. Op de foto zie je het kopje van Loekie onder Oy, zo cute! :D

*Esther*

Wauw wat een gave foto's!
Dat groeien gaat idd zo snel.
Vooral bij jonge baby valkjes zie je dat goed.
Grappig he die hulsjes. Dat de natuur dat zo heeft uitgevonden. :D
Eindelijk gaat Loekie kroelen. Apart hoor hij was hier echt meer mens gericht dan Oy!

groetjes Esther

Landiej

De veren beginnen al uit de hulsjes van Loekies staartveren te komen :) Groeistuipje gehad denk ik ::) ;)

Kimm

prachtige foto's hoor!
mooie valkjes :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

KiP

Oh wat leuk dat ze willen douchen! Juci is daar ook zo gek op, maar Quid niet.. Misschien getraumatiseerd door z'n biotexbadjes ::)

Ik denk inderdaad dat die veren gewoon enorm snel groeien; Juci heeft ook ineens allemaal van die pinnen in haar staart. twee dagen eerder was dat nog niet zo. Ziet er raar uit he!

Pas met 't douchen op dat er niet teveel water in de neusdoppen komt; Erik nam Juci ooit mee onder de douche en ze ging bijna knock-out, maar ze vond het te lekker om te stoppen! Echt eng was dat! Het lijkt wel of ze helemaal de controle over zichzelf verliest als ze mag douchen, dus ik moet echt goed opletten dat het niet teveel voor haar is. Erik voelde zich zooo schuldig achteraf, de arme schat! Hij stond er gewoon niet bij stil dat bij een vogeltje de openingen van de neus aan de bovenkant zitten en bij een mens onderaan :P

Ik zie dat je ze met een plantenspuit laat douchen en da's nauurlijk veel veiliger dan een mensendouche, maar ik dacht: ik zeg het vast om je een eventuele nare ervaring in de toekomst te besparen :P

Er zit een raam in mijn douchehok - is echt over nagedacht ;) - met een soort vensterbankje op buikhoogte (ook nog, haha). Daar staat nu haar badje en daarbij vangt ze een deel van de douchedruppels op.

Ze wil alleen niet meer douchen sinds Quid in de buurt is.. Schaamtegevoelens denk ik ;)

Ik blijf ze echt supermooi vinden Landiej :) Vooral dat bijna zwart-witte op die eerste douchefoto!

Is Oy inmiddels ont-poept? ;D

Landiej

14 oktober 2008, 19:33:31 #38 Last Edit: 14 oktober 2008, 19:35:28 by Landiej
Jaaa de poepperikelen zijn voorbij hoor ;D Was schijnbaar toch gewoon een kwestie van wennen.

Douchen is inmiddels ook voor de tweede keer gebeurd. Loekie vond het weer geweldig en was opgegeven moment een beetje té doorweekt volgens mij. Hij zat een beetje beduusd te kijken toen we klaar waren, terwijl Oy gelijk aan het poetsen ging.

Toen heb ik de föhn er maar bijgepakt. Heerlijk vond ie dat ;D Telkens als ik het apparaat wegdraaide om te kijken of hij het genoeg vond ging hij weer in de luchtstroom zitten ::)

Inmiddels zijn ze allebei gewend en voelen ze zich zo thuis dat ze ruzie met elkaar gaan maken ;)

Loekie is vandaag gevallen in de kooi en heeft een knik in zijn twee vers aangegroeide staartveren :(

KiP

Haha geweldig he om je beestjes zo te zien genieten! Ik heb al honderden filmpjes gemaakt dit jaar en blijf het leuk vinden om ze te bekijken! Zet mij maar rustig op de bank neer, zodat ik de hele dag kan kijken hoe m'n kleintjes zich vermaken ;D 'k Vond dat met de kippen ook altijd zo leuk; vooral als ze zandbadjes namen.

Arme Loekie! Hij heeft wel een pechdag he! ;D Eerst kletsnat geworden (wat zijn ze dan aandoenlijk heh :P) en dan z'n nieuwe veren geknakt.. Dat zal zich vrij snel weer herstellen hoor. Er is bij de schepping blijkbaar rekening gehouden met het feit dat valkjes behoorlijke klunzen kunnen zijn :P

Landiej

Het is alweer een poos geleden dat ik iets over Oy en Loekie heb geschreven, dus hier maar even een berichtje om te laten weten dat ze het nog steeds naar hun zin hebben hier :)

De staartveren van Loekie zijn nog steeds geknakt, maar dat komt wel goed met de rui. Hij heeft er zelf geen last van, dus laten we het lekker zo!

De jongens weten hun stem al aardig te gebruiken, maar echt 'zingen' doen ze niet. Het blijft bij het roepen en "brabbelen". Soms oefenen ze een beetje om onze fluitjes na te doen (zoals het bouwvakkersfluitje) maar dat wil nog niet echt lukken  ::)

*Esther*

Landiej

Goed hoor! Oy en Loekie krijgen héél langzaam hun geknipte vleugelveertjes weer terug. Vliegen konden ze zonder veren al prima, dus straks kost dat alleen wat minder energie ;)

Loekie is een echte flierefluiter! Hij fluit nu moeiteloos het 'bouwvakkersfluitje' en probeert andere deuntjes die we voordoen na te fluiten. Veel zijn helaas nog een beetje moeilijk, maar lachwekkend is het in elk geval wel ;D

Loekie probeert met zijn machogedrag indruk te maken op Oy, maar Oy vindt het allemaal niet zo interessant. Oy is wat groter en héél stil en lief. Hij houdt wel van klimmen en ziet overal wel een uitweg; dat is voor Loekie weer wat lastiger.

Ik zal binnenkort even wat nieuwe foto's maken, en proberen of ik Loekie eens op film kan krijgen in één van zijn zangsessies ;)

*Manon*

Hoi hoi Jolanda,

Had nog niet eerder in je boekje gereageerd, maar ik wil toch even zeggen dat je prachtige valkjes hebt!

Ik ben benieuwd naar de foto's!

Groetjes Manon

Dierenfreackske

Hoi hoi........mooie douchefoto's, lekker nat zijn ze hoor!
Leuk...grtjs Ann